Arduino/C3/Digital-Logic-Design-with-Arduino/Oriya
From Script | Spoken-Tutorial
Time | Narration |
00:01 | Digital Logic Design with Arduino ଉପରେ ଥିବା ସ୍ପୋକନ୍ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲକୁ ସ୍ୱାଗତ “ |
00:07 | ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲରେ ଆମେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ଶିଖିବା: Assemblyରେ AND, OR ଓ XOR ଅପରେଶନ୍ସ ଲାଗୁ ଓ ଯାଞ୍ଚ କରିବା, |
00:17 | ସରଳ Combinational Logic ଲାଗୁ ଓ ଯାଞ୍ଚ କରିବା |
00:21 | ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ ଅନୁସରଣ କରିବା ପାଇଁ, ଆପଣଙ୍କର ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ ଓ Assembly ଲାଙ୍ଗୁଏଜ୍ ଉପରେ ମୌଳିକ ଜ୍ଞାନ ଥିବା ଉଚିତ |
00:31 | ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ ରେକର୍ଡ କରିବାକୁ ମୁଁ ବ୍ୟବହାର କରୁଛି: Arduino UNO Board |
00:38 | ଏବଂ Ubuntu Linux Operating System ଭର୍ସନ୍ 14.04. |
00:44 | ଆମକୁ କିଛି ଏକ୍ସଟର୍ନଲ୍ ଡିଭାଇସ୍ ମଧ୍ୟ ଦରକାର ହେବ, ଯେପରି:
BreadBoard |
00:51 | Arduino UNO Board |
00:54 | Seven Segment Display, |
00:57 | 220 - ohm ରେଜିଷ୍ଟର୍, |
01:00 | Decoder (7447 IC) ଓ
Jumper Wires |
01:07 | ପୂର୍ବବର୍ତ୍ତୀ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲରେ Decoder ପାଇଁ ବ୍ୟବହାର କରିଥିବା ଭଳି ଆମେ ସମାନ ସର୍କିଟ୍ ବ୍ୟବହାର କରିବା |
01:14 | ଏବେ ଆସନ୍ତୁ ଆମେ ଲାଇଭ୍ କନେକ୍ସନ୍ ସେଟ୍ ଅପ୍ ଦେଖିବା |
01:17 | ଏବେ ଆମେ, ଲଜିକଲ୍ AND ଅପରେଶନ୍ସ ଯାଞ୍ଚ କରିବା ପାଇଁ ଏକ Assembly Program ଲେଖିବା |
01:24 | ଯେକୌଣସି Text Editor ଖୋଲି ନିମ୍ନଲିଖିତ ପ୍ରୋଗ୍ରାମ୍ ଟାଇପ୍ କରନ୍ତୁ |
01:29 | ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲର “କୋଡ୍ ଫାଇଲ୍ସ” ଲିଙ୍କରେ m328Pdef.inc ଫାଇଲ୍ ଓ Source Code ଉପଲବ୍ଧ ଅଛି |
01:38 | ଆପଣ ଏହାକୁ ଡାଉନଲୋଡ୍ କରି ବ୍ୟବହାର କରିପାରିବେ |
01:41 | ହାଇଲାଇଟ୍ ହୋଇଥିବା କୋଡ୍, Arduinoର 2, 3, 4 ଓ 5 Pinsକୁ ଆଉଟପୁଟ୍ ପିନ୍ସ କନଫିଗର୍ କରିଥାଏ |
01:49 | ଆମେ, ଆମର Boolean Operations ପାଇଁ R 16 ଓ R 17ର Bitକୁ ବିଚାର କରୁଛେ. ଏଠାରେ, ଉଭୟ ହେଉଛି 1 |
02:00 | ଏହି ଲାଇନ୍, R 16 ଓ R 17ର Bits ଉପରେ Bitwise AND Operation ପୂରା କରିଥାଏ. ପରିଣାମ R 16ରେ ଷ୍ଟୋର୍ ହୋଇଛି |
02:12 | “ପ୍ରୋଗ୍ରାମ୍”ର ଅବଶିଷ୍ଟ, ଏହି ଆଉଟପୁଟ୍ ପୂରା କରିଥାଏ |
02:17 | R 16ର LSBରେ ଆମ ପରିଣାମ ରହିଛି. ଏହା, ବାମକୁ ଦୁଇଟି ସ୍ଥାନ ଦ୍ୱାରା ଶିଫ୍ଟ ହେବ |
02:26 | “କୋଡ୍”ର ଏହି ଲାଇନ୍, Loopw ନାମକ Loopକୁ କଲ୍ କରିଥାଏ |
02:31 | ଏହି Loop, R 16ର LSBକୁ ଦୁଇଥର ଶିଫ୍ଟ କରିଥାଏ |
02:38 | R 16ରେ ଥିବା ଭାଲ୍ୟୁ PORTDକୁ ପଠାଯାଏ. ଏହା, Seven Segment Displayରେ 0 କିମ୍ୱା 1 ପ୍ରଦର୍ଶିତ କରିଥାଏ |
02:48 | ଏଠାରେ, R 16ର କଣ୍ଟେଣ୍ଟ ଥରେ ବାମକୁ ଶିଫ୍ଟ ହୋଇଛି. ତା’ପରେ, R 20ର ଭାଲ୍ୟୁକୁ 1 ଦ୍ୱାରା ହ୍ରାସ କରାଯାଇଥାଏ |
02:58 | ଯଦି R 20ର ଭାଲ୍ୟୁ ଶୂନ୍ ସହ ସମାନ ନ ହୁଏ, ତେବେ Loopର ପୁଣିଥରେ ପୁନରାବୃତ୍ତି ହୋଇଥାଏ |
03:05 | home ସ୍ଲାଶ୍ spoken ସ୍ଲାଶ୍ Assembly ଫୋଲ୍ଡର୍ରେ, boolean.asm ଭାବରେ Codeକୁ ସେଭ୍ କରନ୍ତୁ |
03:15 | ଟର୍ମିନଲ୍କୁ ଯାଆନ୍ତୁ. |
03:18 | boolean.asm ଫାଇଲ୍ ସେଭ୍ କରାଯାଇଥିବା ଫୋଲ୍ଡର୍କୁ ଯାଆନ୍ତୁ. Category Nameରେ ଟାଇପ୍ କରନ୍ତୁ: avra ସ୍ପେସ୍ boolean.asm ଓ Enter ଦାବନ୍ତୁ |
03:29 | ଏହା, କୋଡ୍କୁ ଆସେମ୍ୱଲ୍ କରିବ ଏବଂ ଏକ boolean.hex ଫାଇଲ୍ ତିଆରି କରିବ |
03:34 | ସ୍କ୍ରୀନ୍କୁ ଖାଲି କରିଦିଅନ୍ତୁ |
03:36 | ଏହାପରେ, ଆମକୁ Arduinoରେ କୋଡ୍କୁ ଅପଲୋଡ୍ କରିବାକୁ ପଡ଼ିବ |
03:41 | ଏଥିପାଇଁ ଟାଇପ୍ କରନ୍ତୁ: avrdude ସ୍ପେସ୍ ହାଇଫେନ୍ p ସ୍ପେସ୍ atmega328p ସ୍ପେସ୍ ହାଇଫେନ୍ c ସ୍ପେସ୍ arduino ସ୍ପେସ୍ ହାଇଫେନ୍ b ସ୍ପେସ୍ 115200 ସ୍ପେସ୍ ହାଇଫେନ୍ କ୍ୟାପିଟଲ୍ P ସ୍ପେସ୍ ଫରୱାର୍ଡ୍ ସ୍ଲାଶ୍ dev ଫରୱାର୍ଡ୍ ସ୍ଲାଶ୍ ttyACM0 ସ୍ପେସ୍ ହାଇଫେନ୍ କ୍ୟାପିଟଲ୍ U ସ୍ପେସ୍ flash କୋଲନ୍ w କୋଲନ୍ boolean ଡଟ୍ hex
ଏବଂ Enter ଦାବନ୍ତୁ |
04:17 | ଦେଖନ୍ତୁ, Seven Segmentରେ ଥିବା ଡିଜିଟ୍ 1ଟି ଜଳୁଛି |
04:23 | ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲକୁ ପଜ୍ କରି ନିମ୍ନ ଆସାଇନମେଣ୍ଟ କରନ୍ତୁ. |
04:27 | ANDର Truth Tableର ଅବଶିଷ୍ଟ ଯାଞ୍ଚ କରିବା ପାଇଁ R 16 ଓ R 17ର ମୂଲ୍ୟଗୁଡ଼ିକୁ ସଂଶୋଧନ କରନ୍ତୁ |
04:35 | "ଲଜିକଲ୍ OR ଅପରେଶନ୍" ପୂରା କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରୋଗ୍ରାମ୍ରେ and କୀ’ୱର୍ଡକୁ ବଦଳାଇ or କରନ୍ତୁ |
04:42 | "ଲଜିକଲ୍ XOR ଅପରେଶନ୍" ପୂରା କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରୋଗ୍ରାମ୍ରେ and କୀ’ୱର୍ଡକୁ ବଦଳାଇ xor କରନ୍ତୁ |
04:49 | ଏହାପରେ ଆମେ, କିଛି ସରଳ Combinational Logicsକୁ ଲାଗୁ ଓ ଯାଞ୍ଚ କରିବା |
04:55 | ଏବେ ଆସନ୍ତୁ ଆମେ ଲାଇଭ୍ କନେକ୍ସନ୍ ସେଟ୍ ଅପ୍ ଦେଖିବା. ଏହା, ପୂର୍ବ ସେଟ୍ ଅପ୍ ଭଳି ସମାନ |
05:02 | ଆମେ, ଆମ ପ୍ରୋଗ୍ରାମ୍ରେ ଏହି ସମୀକରଣଗୁଡ଼ିକୁ ଲାଗୁ କରି ସେଗୁଡ଼ିକର Truth Table ଯାଞ୍ଚ କରିବାକୁ ଯାଉଛେ |
05:09 | ଉପରେ ପ୍ରଦର୍ଶିତ ସମୀକରଣଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ ଏହା ହେଉଛି Truth Table |
05:14 | ଏଠାରେ, W, X, Y ଓ Z ହେଉଛି ଇନପୁଟ୍ସ |
05:19 | A, B, C ଓ D ହେଉଛି ଆଉଟପୁଟ୍ସ. ଆସନ୍ତୁ, Truth Tableର ପ୍ରଥମ ଧାଡ଼ିକୁ ବିଚାର କରିବା. ତେଣୁ, ସମସ୍ତ ଇନପୁଟ୍ସ ଶୂନ୍ ହେବ |
05:31 | Truth Table ଅନୁସାରେ, ଆମେ 1 ଭାବେ ଆଉଟପୁଟ୍ ଆଶା କରିପାରିବା |
05:36 | Seven Segment Displayରେ ଆମେ ଆଉଟପୁଟ୍ ପ୍ରଦର୍ଶିତ କରିବା |
05:40 | ଏହି ସମୀକରଣଗୁଡ଼ିକୁ ଲାଗୁ ଓ ଯାଞ୍ଚ କରିବା ପାଇଁ ଆସନ୍ତୁ ଏକ Assembly ପ୍ରୋଗ୍ରାମ୍ ଲେଖିବା |
05:46 | ଯେକୌଣସି Text Editor ଖୋଲି ନିମ୍ନଲିଖିତ ପ୍ରୋଗ୍ରାମ୍ ଟାଇପ୍ କରନ୍ତୁ |
05:50 | ଏହି ପ୍ରୋଗ୍ରାମ୍କୁ ମୁଁ ବୁଝାଉଛି |
05:53 | ଏହି ଲାଇନ୍, Arduinoର 2, 3, 4 ଓ 5 Pinsକୁ Output Pins ଭାବେ କନଫିଗର୍ କରିଥାଏ |
06:00 | ଆଉଟପୁଟ୍ ଷ୍ଟୋର୍ କରିବା ପାଇଁ R 30 ହେଉଛି ଏକ Dummy Variable |
06:05 | Input Variables W, X, Y ଓ Zର ଭାଲ୍ୟୁ କ୍ରମଶଃ ରେଜିଷ୍ଟର୍ସ R 17, R 18, R 19 ଓ R 20ରେ ଷ୍ଟୋର୍ ହୋଇଛି |
06:16 | R 17, R 18, R 19 ଓ R 20ର ଭାଲ୍ୟୁ Dummy Variables R 0, R 1, R 2 ଓ R 3ରେ ଷ୍ଟୋର୍ ହୋଇଛି |
06:27 | ଏହି ଭାଲ୍ୟୁଗୁଡ଼ିକ, କାର୍ଯ୍ୟ ପୂରା ହେବା ପରେ ମୂଳ “ରେଜିଷ୍ଟର୍ସ”କୁ ରିଷ୍ଟୋର୍ କରିବାକୁ ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇଥାଏ |
06:35 | ଗୋଟିଏ ଭେରିଏବଲ୍ର Complement ଖୋଜିବା ପାଇଁ Comp’ Subroutine ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇଥାଏ |
06:41 | W, X, Y ଓ Zର Complement ଗଣନା କରାଯାଏ ଏବଂ କ୍ରମଶଃ R 21, R 22, R 23 ଓ R 24ରେ ଷ୍ଟୋର୍ କରାଯାଏ |
06:52 | R 21, R 22, R 23 ଓ R 24ର ଭାଲ୍ୟୁ Dummy Variables R 4, R 5, R 6 ଓ R 7ରେ ଷ୍ଟୋର୍ ହୋଇଛି |
07:04 | ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ ଯେ, A କିଛି ନୁହେଁ, ବରଂ Wର Complement ଅଟେ.
ଏବେ ଆମେ, ପ୍ରଥମ ସମୀକରଣକୁ ଲାଗୁ କରିଦେଇଛେ |
07:12 | ଏହାପରେ ଆମେ, ଦୁଇଟି ଶିଫ୍ଟ ଅପରେଶନ୍ ପୂରା କରି ଭାଲ୍ୟୁକୁ R 30ରେ ଷ୍ଟୋର୍ କରିବା.
ଏହିପରି ଭାବେ, R 30ର ତୃତୀୟ Bit ପାଖରେ Aର ଭାଲ୍ୟୁ ରହିଛି |
07:24 | Reload’ Subroutine R 0, R 1, R 2, R 3, R 4, R 5, R 6 ଓ R 7ର ଭାଲ୍ୟୁଗୁଡ଼ିକୁ ସେଗୁଡ଼ିକର ନକଲରୁ ରିଲୋଡ୍ କରିଥାଏ |
07:36 | ପୂର୍ବବର୍ତ୍ତୀ Operationsରୁ ସେଗୁଡ଼ିକ ବଦଳିଯାଇଥାଇପାରେ |
07:41 | B ପାଇଁ ଲଜିକ୍କୁ ଲାଗୁ କରିଦିଆଯାଇଛି ଏବଂ ପରିଣାମ R 0ରେ ଷ୍ଟୋର୍ ହୋଇଛି |
07:47 | R 0ରେ ଥିବା ଭାଲ୍ୟୁକୁ ତିନିଥର ବାମ ଶିଫ୍ଟ କରାଯାଇ R 30ରେ ଷ୍ଟୋର୍ କରାଯାଇଛି |
07:54 | ଏବେ, R 30ର ଚତୁର୍ଥ Bitରେ Bର ପରିଣାମ ରହିଛି |
08:00 | C ପାଇଁ ଲଜିକ୍କୁ ଲାଗୁ କରିଦିଆଯାଇଛି ଏବଂ ପରିଣାମ R 0ରେ ଷ୍ଟୋର୍ ହୋଇଛି |
08:06 | R 0ରେ ଥିବା ଭାଲ୍ୟୁକୁ ଚାରିଥର ବାମ ଶିଫ୍ଟ କରାଯାଇ R 30ରେ ଷ୍ଟୋର୍ କରାଯାଇଛି |
08:13 | ଏବେ, R 30ର ପଞ୍ଚମ Bitରେ Cର ପରିଣାମ ରହିଛି |
08:19 | D ପାଇଁ ଲଜିକ୍କୁ ଲାଗୁ କରିଦିଆଯାଇଛି ଏବଂ ପରିଣାମ R 0ରେ ଷ୍ଟୋର୍ ହୋଇଛି |
08:25 | R 0ରେ ଥିବା ଭାଲ୍ୟୁକୁ ପାଞ୍ଚଥର ବାମ ଶିଫ୍ଟ କରାଯାଇ R 30ରେ ଷ୍ଟୋର୍ କରାଯାଇଛି |
08:32 | ଏବେ, R 30ର ଷଷ୍ଠ Bitରେ Dର ପରିଣାମ ରହିଛି |
08:38 | ଶେଷରେ R 30ରେ ଷ୍ଟୋର୍ ହୋଇଥିବା ଭାଲ୍ୟୁକୁ ପ୍ରଦର୍ଶିତ କରିବା ପାଇଁ PORTDକୁ ପଠାଇଦିଆଗଲା |
08:46 | home ସ୍ଲାଶ୍ spoken ସ୍ଲାଶ୍ Assembly ଫୋଲ୍ଡର୍ରେ, combination.asm ଭାବରେ Codeକୁ ସେଭ୍ କରନ୍ତୁ |
08:55 | ଟର୍ମିନଲ୍କୁ ଯାଆନ୍ତୁ. |
08:58 | ଟାଇପ୍ କରନ୍ତୁ: avra ସ୍ପେସ୍ combination.asm ଓ Enter ଦାବନ୍ତୁ |
09:05 | ଏହା, କୋଡ୍କୁ ଆସେମ୍ୱଲ୍ କରିବ ଏବଂ ଏକ combination.hex ଫାଇଲ୍ ତିଆରି କରିବ.
ଟର୍ମିନଲ୍ ଖାଲି କରିଦିଅନ୍ତୁ |
09:14 | ଅପଲୋଡ୍ କରିବା ପାଇଁ, ପୂର୍ବବର୍ତ୍ତୀ କମାଣ୍ଡ ପାଇବାକୁ ଅପ୍ ଆରୋ ଦାବନ୍ତୁ |
09:19 | ଦେଖାଯାଇଥିବା ଅନୁସାରେ ଫାଇଲ୍ ନାମ ବଦଳାଇ Enter ଦାବନ୍ତୁ |
09:26 | ଏବେ, Seven Segment Displayରେ ପ୍ରଦର୍ଶିତ ଆଉଟପୁଟ୍ ସହିତ ଆପଣ Truth Tableକୁ ଯାଞ୍ଚ କରିପାରିବେ |
09:34 | ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲକୁ ପଜ୍ କରି ନିମ୍ନ ଆସାଇନମେଣ୍ଟ କରନ୍ତୁ. |
09:38 | W, X, Y ଓ Zର ଭାଲ୍ୟୁ ବଦଳା’ନ୍ତୁ ଏବଂ Truth Tableର ବିଭିନ୍ନ ଧାଡ଼ି ଯାଞ୍ଚ କରନ୍ତୁ |
09:46 | ଏଥିସହିତ ଆମେ ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲର ସମାପ୍ତିକୁ ଆସିଲେ. ସଂକ୍ଷିପ୍ତରେ - |
09:52 | ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲରେ ଆମେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ଶିଖିଲେ: Assemblyରେ AND, OR ଓ XOR ଅପରେଶନ୍ସ ଲାଗୁ ଓ ଯାଞ୍ଚ କରିବା, |
10:01 | ସରଳ Combinational Logic ଲାଗୁ ଓ ଯାଞ୍ଚ କରିବା |
10:05 | ନିମ୍ନ ଲିଙ୍କରେ ଥିବା ଭିଡିଓ ସ୍ପୋକନ୍ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ ପ୍ରୋଜେକ୍ଟକୁ ସାରାଂଶିତ କରିଥାଏ.
ଦୟାକରି ଏହାକୁ ଡାଉନଲୋଡ୍ କରି ଦେଖନ୍ତୁ |
10:13 | ସ୍ପୋକନ୍ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ ପ୍ରୋଜେକ୍ଟ ଟିମ୍, ସ୍ପୋକନ୍ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ସ ବ୍ୟବହାର କରି କର୍ମଶାଳାମାନ ଚଲାନ୍ତି ଏବଂ ପ୍ରମାଣପତ୍ର ଦିଅନ୍ତି.
ଅଧିକ ବିବରଣୀ ପାଇଁ ଦୟାକରି ଆମକୁ ଲେଖନ୍ତୁ |
10:23 | ଦୟାକରି ଏହି ଫୋରମରେ ନିଜର ସମୟବଦ୍ଧ ପ୍ରଶ୍ନ ପୋଷ୍ଟ୍ କରନ୍ତୁ |
10:27 | ସ୍ପୋକନ୍ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ ପ୍ରୋଜେକ୍ଟ, ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ମାନବ ସମ୍ୱଳ ବିକାଶ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟର NMEICT ଦ୍ୱାରା ଅନୁଦାନ ପ୍ରାପ୍ତ.
ଏହି ମିଶନ୍ ଉପରେ ଅଧିକ ବିବରଣୀ ନିମ୍ନ ଲିଙ୍କରେ ଉପଲବ୍ଧ. |
10:38 | IIT Bombay ତରଫରୁ
ମୁଁ ପ୍ରଦୀପ ଚନ୍ଦ୍ର ମହାପାତ୍ର ଆପଣଙ୍କଠାରୁ ବିଦାୟ ନେଉଛି. ଆମ ସହିତ ଜଡ଼ିତ ହୋଇଥିବାରୁ ଧନ୍ୟବାଦ |