KTurtle/C2/Grammar-of-TurtleScript/Assamese

From Script | Spoken-Tutorial
Revision as of 17:41, 11 July 2014 by Mousumi (Talk | contribs)

Jump to: navigation, search


Visual Cue Narration
00.01 সকেলাক নমস্কাৰ জনালা
00.02 Grammar of TurtleScript in Kturtle ৈল আেপানাক স্বাগত্ম জেনাইছো
00.08 এই টিউটৰিয়েলত, আমি শিকব পাম কেনেকৈ
00.11 Turtle script ৰ বয়াকৰণ আৰু 'if'-'else' চৰ্ত ৷
00.16 এইটো টিউটৰিয়েল ৰেকৰ্দ কিিৰবলৈ আমি ব্যবহাৰ কৰিম Ubuntu Linux OS version 12.04 KTurtle version 0.8.1 beta.
00.29 আমি ধৰিলৈছো যে আপোনাৰ KTurtle ৰ ওপৰত সাধাৰণ জ্ঞান আেছ ৷
00.35 যদি নাই, সম্পৰ্কীয় টিউটৰিয়েলচৰ কাৰেন, আমাৰ ৱেবচাইত দৰ্শন কৰক http://spoken-tutorial.org
00.40 আহক আমি এটা নতুন KTurtle এপলিকেছন (Application) খোলো ।
00.43 Dash home'ত ক্লিক কৰক ।
00.45 Search bar ত টাইপ কৰক KTurtle.
00.49 KTurtle আইকণত ক্লিক কৰক .
00.52 আমি টাৰ্মিনেল বয়্ৱহাৰ কিৰও KTurtle খুলিব পাৰিম।
00.56 টাৰ্মিনেলl খুিলবৈল আিম এেকলেগ CTRL+ALT+T প্ৰেছ কিৰম ৷
01.01 KTurtle এপলিকেছন (Application) খুিলবৈল KTurtle টাইপ কৰক আৰু এন্টাৰ টিপক।
01.08 আহা প্রথম চাও TurtleScript
01.11 TurtleScript এটা প্ৰোগ্ৰামিঙ লেঙগুয়েজ (language) হয়।
01.15 বেলেগ বেলেগ কামত ব্যৱহাৰ কৰাৰ কৰেন ইয়াৰ বেলগ েবেলগ শব্দ আৰু চিহ্ন আছে।
01.21 এইটোএ Turtle ক িক কিৰব লােগ কয়
01.25 ' KTurtleGrammar of TurtleScript ত-
01.30 Comments
01.31 Commands
01.32 Numbers
01.33 Strings
01.34 Variables আৰু
01.36 Boolean values থাকে।
01.38 এতিয়া আমি ছাম এই নং বোৰ ক’ত সংগ্রহ কৰিব পাৰি।
01.42 নং বোৰ -
01.44 Mathematical operators
01.46 Comparison operators আৰু
01.49 Variablesত সংগ্রহ কৰিব পাৰি
01.50 মই এতিয়া ভালকৈ দেখিবলৈ প্ৰোগ্ৰাম টেকস্টো জোম (text zoom) কৰিম।
01.54 এতিয়া প্রথমেত ভেৰিয়েবল েবাৰ চাম।
01.57 Variables কিছুমান শব্দ হয় যি ‘$’ sign’ৰে আৰম্ভ হয়, যেনে $a।
02.04 এডিটৰ িভতৰত েসইেবাৰ েবঙুনীয়া ৰং ত িজিলিক উিঠব ৷
02.09 Assignment বয়ৱহাৰ কৰি, equal to (=) কৰিলে এটা ভেৰিয়েবলক তাৰ কনটেন্ট দিয়া হয়।
02.14 ভেৰিয়েবলত তাৰ নং থাকিব পাৰে $a=100.
02.20 strings $a=hello বা
02.25 boolean values যিবোৰ সচা বা মিছা হ’ব পাৰে, $a=true
02.32 ভেৰিয়েবল’এ প্ৰোগ্ৰাম শেষ নোহোৱালৈকে তাৰ কনটেন্ট ৰাখি থয় বা যেতিয়ালৈ বেলেগ ৰিএছাইন কৰা নহয়।
02.41 উদাহৰণ স্বৰূপে, আমি কোড েটা ধৰিম।
02.44 আহক আমি টাইপ কৰো $a = 2004
02.50 $b = 25
02.55 print $a + $b
03.01 Variable 'a' ক value assign কৰা হৈছে 2004
03.06 Variable 'b'ক value assign কৰা হৈছে 25
03.10 print কম্মান্দ’এ Turtle’ক আদেশ দিয়ে কেনভাচ (canvas)’ত কিবা লিখিবলৈ।
03.15 print কম্মান্দ’ numbers আৰু strings input হিচাপে লয়।
03.19 print $a + $bTurtleক আদেশ দিয়ে ২টা ভেলো যোগ কৰি কেনভাচ (canvas)’ত display কৰিবলৈ।
03.29 আমি কোড েটা লাহে লাহে চলাম।
03.34 কেনভাচ (canvas) ত Value 2029 েদখুৱাব ৷
03.40 এতিয়া আমি Mathematical Operators. চাম।
03.44 Mathematical operators ত থাকিব-
  • + (Addition)
  • - (Subtraction)
  • * (Multiplcation) আৰু
  • / (Division)
03.53 মই বৰ্তমানৰ কোড (code) , এদিটৰ (editor) পৰা কাটি দিম আৰু টাইপ কৰিব clear কম্মান্দ আৰু RUN কেনভাচ (canvas) চাফা কৰিবলৈ।
04.01 টেক্সট এদিতৰত (text editor) মোৰ আগতীয়াকৈ প্ৰোগ্ৰাম এটা থাকিব।
04.05 এতিয়া মই কোড েটা ব্যাখ্যা কৰিম ৷
04.08 “reset” কম্মান্দ’এ Turtle’ক default position’ত চেত কৰি দিয়ে।
04.12 canvassize 200,200এ কেনভাচ (canvas)’ৰ দীৰ্ঘ্যতা আৰু উচ্চতা ঢাৰ্য্য কৰে 200 pixelsলৈ।
04.22 value 1+1 েটা ভেৰিয়েবল (variable) $add, ত assign কৰা হ’ল ৷
04.26 Value 20-5 েটা ভেৰিয়েবল (variable)$subtract, ত এছাইন কৰা হ’ল ৷
04.31 value 15 * 2 েটা ভেৰিয়েবল (variable) $multiply. ত এছাইন কৰা হ’ল ৷
04.36 30/30 েটা ভেৰিয়েবল (variable) $divide. ত এছাইন কৰা হ’ল
04.40 go 10,10’এ Turtleক কেনভাচ (canvas)’ৰ ১০pixels বাও আৰু ১০ pixels ওপৰলৈ যাবলৈ আদেশ দিয়ে
04.52 print কম্মান্দ এ ভেৰিয়েবল (variable) েটা কেনভাচ (canvas) ত েদখুৱাব।
04.56 মই টেকস্ট এদিটৰ পৰা কোড copy কৰি KTurtleৰ এদিটৰত পেস্ট কৰিম।
05.03 টিউটৰিয়েল েটা ৰখাম আৰু প্ৰোগ্ৰামটো KTurtle এদিটৰত টাইপ কিৰম ৷
05.08 প্ৰোগ্ৰামটাইপ কৰাৰ িপছত টিউটৰিয়েল আকৌ চলাম ৷
05.13 এতিয়া Run বটনত ক্লিক কিৰম আৰু প্ৰোগ্ৰাম েটা run হব িদম ৷
05.17 যিটো কম্মান্দ একজিকিউট কৰা হৈছে সেয়া এদিটৰত হাইলাইট (highlight) কৰা হয়।
05.22 Turtleএ value েবাৰ কেনভাচ (canvas) ৰ নিৰ্ধাৰিত ঠাইত দেখুৱাব. ৷
05.34 ব’লক আমি ১টা সহজ উদাহৰণ চাওcomparison operatorৰ ওপৰত।
05.41 মই বৰ্তমান কোড কাটিম এডিটৰ’ৰ পৰা আৰু clear কম্মান্দ আৰু “Run” টাইপ কৰিম কেনভাচ (canvas) চফা কৰিবলৈ।
05.49 এতিয়া আমি প্ৰোগ্ৰাম েটা জোম কৰিম ভালৈক েদিখবৈল ৷
05.53 আহা টাইপ কৰা
05.55 $answer = 10 > 3
06.03 print $answer
06.09 ইয়াত 10 ক 3 ৰ লগত তুলনা কৰা ৈহেছ ’greater than’ operator সৈতে
06.14 এই তুলনাৰ (comparison) ফলাফল, boolean value true ৰখা হয়
06.19 variable $answer’ত আৰু value true is কেনভাচ (canvas)ত দেখুৱা হব ৷
06.27 আহা এতিয়া কোড েটা run কেৰা ৷
06.29 Turtle য়ে Boolean value true বোলি কেনভাচ (canvas) ত েদখুৱাব ৷.
06.34 এতিয়া আমি চাম Strings েবােৰ এইেটা application ত েকেনৈক কাম কেৰ ৷
06.39 Strings বোৰ variables ত নং ৰ িনিচনাৈক বহাব পািৰ ৷
06.43 Strings েবাৰ mathematical or comparison operators ত ব্যৱহাৰ কিৰব েনাৱািৰ ৷
06.49 Strings েবাৰ ৰঙা ৰং ত িজিলিক উিঠব ৷
06.53 KTurtle’s এটা বাক্য double quotes’ত থাকিলে string বুলি ধৰি লয়।
07.00 মই এতিয়া বৰ্তমান কোডটো clear কৰিম মানে কাটিম . টাইপ কৰক clear কম্মান্দ আৰু Run , কেনভাচ (canvas) চফা কৰিবলৈ।
07.08 এতিয়া মই Boolean values বোৰ বাখ্যা কৰিম ।
07.11 তাত অকল ২টা boolean values থািকব true আৰু false.
07.16 উদাহৰণৰ কাৰনে , আহক কোড টাইপ কৰা।
07.20 $answer = 7<5
07.28 print $answer
07.34 Boolean value false variable $answerত assign কৰা হয় কাৰণ৭ ৫ তকৈ ডাঙৰ হয়।
07.43 আহা এতিয়া কোড েটা Run কেৰা ।
07.47 Turtle’এ Boolean value false বুলি কেনভাচ (canvas)’ত দেখোৱায়।
07.51 আহা আমি এতিয়া “if-else” condition মানে স্বৰ্তাৱলী শিকিম...
07.56 ‘if’ condition execute হয় boolean value ‘true’ হ’লেহে।
08.03 ‘else’ condition দেখোৱা হয় যদিহে ‘if’ condition ‘false’ হয়।
08.09 মই বৰ্তমান এডিটৰ’ৰ পৰা কোড কাটিম টাইপ কৰক clear আৰু Run কম্মান্দ কেনভাচ (canvas) চফা কৰিবলৈ।
08.17 টেক্সট ফাইল ত আগতী্যাৈক কোড থািকব ৷
08.21 এইকোড েয় 4 , 5 and 6 নং ক তুলানা কিৰব আৰু কেনভাচ (canvas)ত অনুক্রমে ফলাফল দেখুৱাব ৷
08.30 এিতয়া মই কোড েটা টেক্সট এডিটৰ ৰ পৰা কপি (copy) কৰিম আৰু KTurtle এডিটৰত পেস্ট কৰিমি ৷
08.36 টিউটৰিয়েল পজ(pause) কৰক আৰু KTurtle এডিটৰ’তটাইপ কৰক।
08.42 প্ৰোগ্ৰাম িলখা েহাৱাৰ িপছত টিউটৰিয়েল আকৌ চলাম।
08.46 আহা আমি কোড েটা Run কেৰা ৷৷
08.49 Turtle েয় 4 and 5 Values ক তুলনা কিৰেল
08.53 কেনভাচ (canvas)’ত ফলাফল দেখোৱাই যে ৪ ৬’তকৈ সৰু হয়।
09.00 আৰু ইয়াৰে সৈতে আমি এই টিউটৰিয়েল সামৰিন ৈল আিহল।
09.05 আহা সামৰো
09.07 এই টিউটৰিয়েল ত, আমি সিকিলো যে-
09.11 Grammar of Turtle script আৰু
09.14 ‘if-else’ স্বৰ্তাৱলী
09.17 এতিয়া assignment’ৰ ভাগ।
09.19

solve an equation (ইকুৱেছন এটা সমাধান কৰক)

09.22 if - else স্বৰতাবলী ব্যবহাৰ কৰি
09.24 Mathematical আৰু comparision operators
09.27 “print” আৰু “go” কম্মান্দs ব্যবহাৰ কৰি ফলাফল দেখুৱা
09.33 assignment সমাধান কিৰবৈল
09.35 যিকোনো 4 তা নং বািচ েলাৱা
09.38 এই ৰেন্দম সখয়াৰ দুটা চেত পুৰণ কৰক
09.42 comparison operators ব্যহাৰ কিৰ ফলাফল তুলনা কৰা
09.46 দুতা ফলাফল দে খুৱা
09.49 greater result েটা কেনভাচ(canvas) ৰ কেন্দ্র ত দেখুৱা
09.54 আপোনি ভাল পোৱা যিকোনো এটা ইকোৱেছন বাছি লওক
09.59 এই ভিদিও চৱা
10.03 ইয়াত স্পকেন টিউটৰিয়েল প্ৰজেক্টৰ সামৰিণ হয়
10.06 যদি আপোনাৰ bandwidth ভাল নহয়, তেনেহ’লে ইয়াক ডাউনলোড কৰি চাব পাৰে।
10.12 কথন শিক্ষণ প্ৰকল্পৰ দলটিয়ে :
10.14 শিক্ষণ সহায়িকাৰে কৰ্মশালা আদি অনুষ্ঠিত কৰে।
10.18 এটা অনলাইন পৰীক্ষাত উত্তীৰ্ণ হোৱা সকলক প্ৰমাণ পত্ৰ প্ৰদান কৰে
10.22 অধিক জনাৰ বাবে, অনুগ্রহ কৰি ইয়াৈল িলখক contact@spoken-tutorial.org
10.30 কথন শিক্ষণ প্ৰকল্প Talk to a Teacher প্ৰকল্পৰ এটা অংগ
10.35 ইয়াক National Mission on Education through ICT, MHRD, Government of India-ই পৃষ্ঠপোষকতা আগবঢ়াইছে
10.43 এই মিশ্যন সম্পৰ্কত অধিক তথ্য spoken hyphen tutorial dot org slash NMEICT hyphen Intro ৱেবচাইটত পোৱা যাব
10.48 এই প্ৰশিক্ষণ ITFC Bangaluru দ্ৱ্ৰৰা যুগ্দান কৰা হইচে.
10.52 মই মৌচুমি মেধি চাইন অফ কৰিচু সহযোগ কৰাৰ কাৰনে ধন্য়বাদ নমস্কাৰ

Contributors and Content Editors

Mousumi, Pratik kamble