Difference between revisions of "KTurtle/C2/Grammar-of-TurtleScript/Assamese"

From Script | Spoken-Tutorial
Jump to: navigation, search
Line 10: Line 10:
 
||'''Grammar of TurtleScript''' in '''Kturtle'''. Tutorial should be there  ৈল আেপানাক স্বাগত্ম  জেনাবা  হেছ
 
||'''Grammar of TurtleScript''' in '''Kturtle'''. Tutorial should be there  ৈল আেপানাক স্বাগত্ম  জেনাবা  হেছ
 
|-
 
|-
||00.08  
+
||00.08
 
||In this tutorial, আিম শিকব পাম  কেনেক
 
||In this tutorial, আিম শিকব পাম  কেনেক
  
Line 18: Line 18:
 
|-
 
|-
 
||00.16
 
||00.16
||এইটো tutorial  record কিৰবৈল আিম ব্যবহাৰ কিৰম  Ubuntu Linux OS version. 12.04.  KTurtle version. 0.8.1 beta.  
+
||এইটো tutorial  record কিৰবৈল আিম ব্যবহাৰ কিৰম  Ubuntu Linux OS version. 12.04.  KTurtle version. 0.8.1 beta.
 
|-
 
|-
 
|| 00.29
 
|| 00.29
Line 25: Line 25:
 
|-
 
|-
 
||00.35
 
||00.35
||যদি নাই, সম্পৰ্কীয় tutorials ৰ কাৰেন, আমাৰ  website দৰ্শন কৰক  '''http://spoken-tutorial.org'''  
+
||যদি নাই, সম্পৰ্কীয় tutorials ৰ কাৰেন, আমাৰ  website দৰ্শন কৰক  '''http://spoken-tutorial.org'''
 
|-
 
|-
 
||00.40
 
||00.40
||আহক আমি খোলো এটা নতুন  '''KTurtle''' Application।  
+
||আহক আমি খোলো এটা নতুন  '''KTurtle''' Application।
  
 
|-
 
|-
 
||00.43
 
||00.43
||''Dash home'ত Click কৰক ।
+
||''Dash home'ত ক্লিক কৰক ।  
  
 
|-
 
|-
 
||00.45
 
||00.45
|| Search bar ত  type কৰক '''KTurtle.'''।  
+
|| Search bar ত  type কৰক '''KTurtle.'''।
  
 
|-
 
|-
 
||00.49
 
||00.49
|| '''KTurtle''' icon’ত Click  কৰক .  
+
|| '''KTurtle''' icon’ত Click  কৰক .
 
|-
 
|-
 
||00.52
 
||00.52
Line 50: Line 50:
 
|-
 
|-
 
||01.01
 
||01.01
||'''KTurtle''' Application  খুিলবৈল '''KTurtle'''  type কৰক আৰু  enter টিপক।
+
||'''KTurtle''' Application  খুিলবৈল '''KTurtle'''  টাইপ কৰক আৰু  enter টিপক।
 
|-
 
|-
 
||01.08
 
||01.08
Line 64: Line 64:
  
 
|-
 
|-
||01.21  
+
||01.21
 
||এইটোএ  Turtle ক িক কিৰব লােগ কয়
 
||এইটোএ  Turtle ক িক কিৰব লােগ কয়
 
|-
 
|-
||01.25  
+
||01.25
||''' KTurtle''' ৰ  ''Grammar of TurtleScript''' ত  থাকে-  
+
||''' KTurtle''' ৰ  ''Grammar of TurtleScript''' ত  থাকে-
  
 
|-
 
|-
||01.30  
+
||01.30
 
|| Comments
 
|| Comments
  
Line 115: Line 115:
 
|-
 
|-
 
||01.50
 
||01.50
||মই এতিয়া text zoom কৰিম ভালকৈ দেখিবলৈ।
+
||মই এতিয়া টেকস্ট জোম (text zoom) কৰিম ভালকৈ দেখিবলৈ।
 
|-
 
|-
 
||01.54
 
||01.54
||এতিয়া  প্রথমেত variables েবাৰ  চাম।
+
||এতিয়া  প্রথমেত ভেৰিয়েবল েবাৰ  চাম।
  
 
|-
 
|-
Line 130: Line 130:
 
|-
 
|-
 
||02.09
 
||02.09
|Assignment, equal to (=), কৰিলে এটা variable’ক তাৰ content দিয়া হয়।
+
|Assignment, equal to (=), কৰিলে এটা ভেৰিয়েবলক তাৰ কনটেন্ট দিয়া হয়।
  
 
|-
 
|-
 
||02.14
 
||02.14
||Variables ত নং থাকিব পাৰে  '''$a=100'''.
+
||ভেৰিয়েবলত নং থাকিব পাৰে  '''$a=100'''.
 
   
 
   
 
|-
 
|-
 
||02.20
 
||02.20
||strings '''$a=hello''' বা  
+
||strings '''$a=hello''' বা
  
 
|-
 
|-
Line 146: Line 146:
 
|-
 
|-
 
||02.32
 
||02.32
||Variable’এ program শেষ নোহোৱালৈকে তাৰ contents  ৰাখি থয় বা যেতিয়ালৈ বেলেগ reassign কৰা নহয়।
+
||ভেৰিয়েবল’এ প্ৰোগ্ৰাম শেষ নোহোৱালৈকে তাৰ কনটেন্ট ৰাখি থয় বা যেতিয়ালৈ বেলেগ reassign কৰা নহয়।
  
 
|-
 
|-
 
||02.41
 
||02.41
||উদাহৰণ স্বৰূপে, আমি code. েটা ধিৰম।
+
||উদাহৰণ স্বৰূপে, আমি code েটা ধিৰম।
  
 
|-
 
|-
 
||02.44
 
||02.44
||আহা আমি type কেৰা '''$a = 2004'''  
+
||আহা আমি টাইপ কৰা '''$a = 2004'''
  
 
|-
 
|-
 
||02.50
 
||02.50
||'''$b = 25'''  
+
||'''$b = 25'''
  
 
|-
 
|-
 
||02.55
 
||02.55
||'''print $a + $b'''  
+
||'''print $a + $b'''
 
|-
 
|-
 
||03.01
 
||03.01
Line 173: Line 173:
 
|-
 
|-
 
||03.10
 
||03.10
||'''print''' command’এ Turtle’ক আদেশ দিয়ে canvas’ত কিবা লিখিবলৈ।  
+
||'''print''' command’এ Turtle’ক আদেশ দিয়ে canvas’ত কিবা লিখিবলৈ।
 
|-
 
|-
 
|| 03.15
 
|| 03.15
Line 194: Line 194:
 
|-
 
|-
 
||03.44
 
||03.44
|| Mathematical operators ত থািকব-  
+
|| Mathematical operators ত থািকব-
  
* '''+''' (Addition)  
+
* '''+''' (Addition)
  
* '''-''' (Subtraction)  
+
* '''-''' (Subtraction)
  
 
* '''*''' (Multiplcation)  আৰু
 
* '''*''' (Multiplcation)  আৰু
Line 205: Line 205:
 
|-
 
|-
 
||03.53
 
||03.53
|| মই বৰ্তমানৰ code, editor’ৰ পৰা কাটি দিম আৰু type কৰিব '''clear''' command আৰু '''RUN''' canvas চাফা কৰিবলৈ।
+
|| মই বৰ্তমানৰ কোড (code) , এদিটৰ (editor) পৰা কাটি দিম আৰু টাইপ কৰিব '''clear''' command আৰু '''RUN''' canvas চাফা কৰিবলৈ।
 
|-
 
|-
 
||04.01
 
||04.01
||text editor. ত মোৰ আগতীয়াকৈ  program এটা থািকব।
+
||টেক্সট এদিতৰত (text editor) মোৰ আগতীয়াকৈ  প্ৰোগ্ৰাম এটা থাকিব।
 
|-
 
|-
 
||04.05
 
||04.05
Line 220: Line 220:
 
|-
 
|-
 
||04.22
 
||04.22
|| value '''1+1''' েটা variable''' $add,''' ত assign কৰা হ’ল ৷
+
|| value '''1+1''' েটা ভেৰিয়েবল (variable) ''' $add,''' ত assign কৰা হ’ল ৷
 
|-
 
|-
 
||04.26
 
||04.26
||Value '''20-5''' েটা variable '''$subtract''', ত  assign কৰা হ’ল ৷
+
||Value '''20-5''' েটা ভেৰিয়েবল (variable)'''$subtract''', ত  এছাইন কৰা হ’ল ৷
 
|-
 
|-
 
||04.31
 
||04.31
||value '''15 * 2''' েটা  variable '''$multiply.''' ত assign কৰা হ’ল ৷
+
||value '''15 * 2''' েটা  ভেৰিয়েবল (variable'''$multiply.''' ত এছাইন কৰা হ’ল ৷
 
|-
 
|-
 
||04.36
 
||04.36
||'''30/30''' েটা   variable '''$divide.''' ত  assign কৰা হ’ল
+
||'''30/30''' েটা ভেৰিয়েবল (variable'''$divide.''' ত  এছাইন কৰা হ’ল
 
|-
 
|-
 
||04.40
 
||04.40
||'''go 10,10'''’এ '''Turtle'''ক canvas’ৰ ১০pixels বাও আৰু ১০ pixels ওপৰলৈ যাবলৈ আদেশ দিয়ে  
+
||'''go 10,10'''’এ '''Turtle'''ক canvas’ৰ ১০pixels বাও আৰু ১০ pixels ওপৰলৈ যাবলৈ আদেশ দিয়ে
 
|-
 
|-
 
||04.52
 
||04.52
||'''print''' command এ varible  েটা canvas ত েদখুৱাব।
+
||'''print''' command এ ভেৰিয়েবল (variable) েটা canvas ত েদখুৱাব।
 
|-
 
|-
 
||04.56
 
||04.56
||মই text editor’ৰ পৰা code copy কৰি '''KTurtle'''ৰ editor’ত paste কৰিম।
+
||মই টেকস্ট এদিটৰ পৰা code copy কৰি '''KTurtle'''ৰ এদিটৰত পেস্ট কৰিম।
  
 
|-
 
|-
 
||05.03
 
||05.03
||Tutorial েটা ৰখাম আৰু  program েটা ''' KTurtle''' editor. ত type কিৰম ৷
+
||Tutorial েটা ৰখাম আৰু  প্ৰোগ্ৰামটো ''' KTurtle''' এদিটৰত টাইপ কিৰম ৷
  
 
|-
 
|-
Line 254: Line 254:
 
|-
 
|-
 
||05.17
 
||05.17
||যিটো Command execute কৰা হৈছে সেয়া editor’ত highlight কৰা হয়।
+
||যিটো Command একজিকিউট কৰা হৈছে সেয়া এদিটৰত highlight কৰা হয়।
  
 
|-
 
|-
 
||05.22
 
||05.22
||'''Turtle'''এ  value েবাৰ  canvas ৰ নিৰ্ধাৰিত ঠাইত দেখুৱাব. ৷  
+
||'''Turtle'''এ  value েবাৰ  canvas ৰ নিৰ্ধাৰিত ঠাইত দেখুৱাব. ৷
 
|-
 
|-
 
||05.34
 
||05.34
Line 265: Line 265:
 
|-
 
|-
 
|| 05.41
 
|| 05.41
||মই বৰ্তমান code কাটিম editor’ৰ পৰা আৰু '''clear''' command আৰু “Run” type কৰিম canvas চফা কৰিবলৈ।
+
||মই বৰ্তমান code কাটিম editor’ৰ পৰা আৰু '''clear''' command আৰু “Run” টাইপ কৰিম canvas চফা কৰিবলৈ।
  
 
|-
 
|-
 
|| 05.49
 
|| 05.49
||এতিয়া আমি program েটা zoom কিৰম ভালৈক েদিখবৈল ৷
+
||এতিয়া আমি program েটা জোম কৰিম ভালৈক েদিখবৈল ৷
 
   
 
   
 
|-
 
|-
 
|| 05.53
 
|| 05.53
||আহা  type কেৰা
+
||আহা  টাইপ কৰা
  
 
|-
 
|-
Line 289: Line 289:
 
|-
 
|-
 
||06.14
 
||06.14
||এই comparison’ৰ ফলাফল,  '''boolean value true''' ৰখা হয়  
+
||এই comparison’ৰ ফলাফল,  '''boolean value true''' ৰখা হয়
  
 
|-
 
|-
Line 315: Line 315:
 
|-
 
|-
 
||06.49
 
||06.49
||Strings  েবাৰ ৰঙা ৰং ত িজিলিক উিঠব  ৷  
+
||Strings  েবাৰ ৰঙা ৰং ত িজিলিক উিঠব  ৷
  
 
|-
 
|-
Line 325: Line 325:
 
|-
 
|-
 
|| 07.08
 
|| 07.08
||এতিয়া মই  Boolean values.বোৰ বাখ্যা কৰিম ।  
+
||এতিয়া মই  Boolean values.বোৰ বাখ্যা কৰিম ।
  
 
|-
 
|-
 
||07.11
 
||07.11
||তাত অকল ২টা  '''boolean''' values থািকব '''true''' আৰু '''false.'''  
+
||তাত অকল ২টা  '''boolean''' values থািকব '''true''' আৰু '''false.'''
 
|-
 
|-
 
||07.16
 
||07.16
||উদাহৰণৰ কাৰনে , আহা code type কেৰা।
+
||উদাহৰণৰ কাৰনে , আহা code টাইপ কৰা।
  
 
|-
 
|-
Line 340: Line 340:
 
|-
 
|-
 
||07.28
 
||07.28
||'''print $answer'''  
+
||'''print $answer'''
  
 
|-
 
|-
Line 373: Line 373:
 
|-
 
|-
 
||08.30
 
||08.30
| এিতয়া মই code েটা text editor ৰ পৰা  copy কৰিম আৰু '''KTurtle''' editor. ত  paste কৰিমি ৷
+
| এিতয়া মই code েটা text editor ৰ পৰা  copy কৰিম আৰু '''KTurtle''' editor. ত  paste কৰিমি ৷
 
+
 
|-
 
|-
 
||08.36
 
||08.36
Line 381: Line 380:
 
|-
 
|-
 
||08.42
 
||08.42
|| program িলখা েহাৱাৰ িপছত  tutorial আকৌ চলাম।  
+
|| program িলখা েহাৱাৰ িপছত  tutorial আকৌ চলাম।
 
|-
 
|-
 
|| 08.46
 
|| 08.46
Line 392: Line 391:
 
|-
 
|-
 
||08.53
 
||08.53
||canvas’ত ফলাফল দেখোৱাই যে ৪ ৬’তকৈ সৰু হয়।  
+
||canvas’ত ফলাফল দেখোৱাই যে ৪ ৬’তকৈ সৰু হয়।
 
|-
 
|-
 
||09.00
 
||09.00
Line 431: Line 430:
 
|-
 
|-
 
||09.33
 
||09.33
|| assignment সমাধান কিৰবৈল  
+
|| assignment সমাধান কিৰবৈল
  
 
|-
 
|-
Line 470: Line 469:
 
|-
 
|-
 
|| 10.12
 
|| 10.12
||কথন শিক্ষণ প্ৰকল্পৰ দলটিয়ে  :  
+
||কথন শিক্ষণ প্ৰকল্পৰ দলটিয়ে  :
  
 
|-
 
|-
 
||10.14
 
||10.14
||শিক্ষণ সহায়িকাৰে কৰ্মশালা আদি অনুষ্ঠিত কৰে।  
+
||শিক্ষণ সহায়িকাৰে কৰ্মশালা আদি অনুষ্ঠিত কৰে।
  
 
|-
 
|-
Line 482: Line 481:
 
|-
 
|-
 
||10.22
 
||10.22
||অধিক জনাৰ বাবে, অনুগ্রহ কৰি  ইয়াৈল িলখক '''contact@spoken-tutorial.org'''  
+
||অধিক জনাৰ বাবে, অনুগ্রহ কৰি  ইয়াৈল িলখক '''contact@spoken-tutorial.org'''
 
|-
 
|-
 
|| 10.30
 
|| 10.30
||কথন শিক্ষণ প্ৰকল্প Talk to a Teacher প্ৰকল্পৰ এটা অংগ  
+
||কথন শিক্ষণ প্ৰকল্প Talk to a Teacher প্ৰকল্পৰ এটা অংগ
  
 
|-
 
|-
 
||10.35
 
||10.35
||ইয়াক National Mission on Education through ICT, MHRD, Government of India-ই পৃষ্ঠপোষকতা আগবঢ়াইছে  
+
||ইয়াক National Mission on Education through ICT, MHRD, Government of India-ই পৃষ্ঠপোষকতা আগবঢ়াইছে
 
|-
 
|-
||1043
+
||10.43
||এই মিশ্যন সম্পৰ্কত অধিক তথ্য spoken hyphen tutorial dot org slash NMEICT hyphen Intro ৱেবচাইটত পোৱা যাব  
+
||এই মিশ্যন সম্পৰ্কত অধিক তথ্য spoken hyphen tutorial dot org slash NMEICT hyphen Intro ৱেবচাইটত পোৱা যাব
  
 
|-
 
|-
 
||10.48
 
||10.48
||এই প্ৰশিক্ষণ ITfC Bangaluru দ্ৱ্ৰৰা যুগ্দান কৰা হইচে.  
+
||এই প্ৰশিক্ষণ ITFC Bangaluru দ্ৱ্ৰৰা যুগ্দান কৰা হইচে.
  
 
|-
 
|-
 
||10.52
 
||10.52
||মই মৌচুমি মেধি চাইন অফ কৰিচু সহযোগ কৰাৰ কাৰনে ধন্য়বাদ নমস্কাৰ  
+
||মই মৌচুমি মেধি চাইন অফ কৰিচু সহযোগ কৰাৰ কাৰনে ধন্য়বাদ নমস্কাৰ
 
|-
 
|-

Revision as of 16:12, 4 July 2014

Visual Cue Narration
00.01 সকেলাক নমস্কাৰ জনালা
00.02 Grammar of TurtleScript in Kturtle. Tutorial should be there ৈল আেপানাক স্বাগত্ম জেনাবা হেছ
00.08 In this tutorial, আিম শিকব পাম কেনেক
00.11 Turtle script ৰ বয়াকৰণ আৰু 'if'-'else' চৰ্ত ৷
00.16 এইটো tutorial record কিৰবৈল আিম ব্যবহাৰ কিৰম Ubuntu Linux OS version. 12.04. KTurtle version. 0.8.1 beta.
00.29 আমি ধৰিলৈছো যে আপোনাৰ KTurtle ৰ ওপৰত সাধাৰণ জ্ঞান আেছ ৷
00.35 যদি নাই, সম্পৰ্কীয় tutorials ৰ কাৰেন, আমাৰ website দৰ্শন কৰক http://spoken-tutorial.org
00.40 আহক আমি খোলো এটা নতুন KTurtle Application।
00.43 Dash home'ত ক্লিক কৰক ।
00.45 Search bar ত type কৰক KTurtle.
00.49 KTurtle icon’ত Click কৰক .
00.52 আমি Terminal. বয়্ৱহাৰ কিৰও KTurtle খুলিব পাৰিম।
00.56 Terminal খুিলবৈল আিম এেকলেগ CTRL+ALT+T Press কিৰম ৷
01.01 KTurtle Application খুিলবৈল KTurtle টাইপ কৰক আৰু enter টিপক।
01.08 আহা প্রথম চাও TurtleScript
01.11 TurtleScript এটা programming language হয়।
01.15 বেলেগ বেলেগ কামত ব্যৱহাৰ কৰাৰ কৰেন ইয়াৰ বেলগ েবেলগ শব্দ আৰু চিহ্ন আছে।
01.21 এইটোএ Turtle ক িক কিৰব লােগ কয়
01.25 ' KTurtleGrammar of TurtleScript ত থাকে-
01.30 Comments
01.31 Commands


01.32 Numbers


01.33 Strings
01.34 Variables আৰু
01.36 Boolean values।
01.38 এতিয়া আমি ছাম এই নং বোৰ ক’ত সংগ্রহ কৰিব পাৰি।
01.42 নং বোৰ -
01.44 Mathematical operators
01.46 Comparison operators আৰু
01.49 Variables সংগ্রহ কৰিব পাৰি
01.50 মই এতিয়া টেকস্ট জোম (text zoom) কৰিম ভালকৈ দেখিবলৈ।
01.54 এতিয়া প্রথমেত ভেৰিয়েবল েবাৰ চাম।
01.57 Variables কিছুমান শব্দ হয় যি ‘$’ sign’ৰে আৰম্ভ হয়, যেনে $a।
02.04 editor ৰ িভতৰত েসইেবাৰ েবঙুনীয়া ৰং ত িজিলিক উিঠব ৷
02.09 Assignment, equal to (=), কৰিলে এটা ভেৰিয়েবলক তাৰ কনটেন্ট দিয়া হয়।
02.14 ভেৰিয়েবলত নং থাকিব পাৰে $a=100.
02.20 strings $a=hello বা
02.25 boolean values যিবোৰ সচা বা মিছা হ’ব পাৰে, $a=true
02.32 ভেৰিয়েবল’এ প্ৰোগ্ৰাম শেষ নোহোৱালৈকে তাৰ কনটেন্ট ৰাখি থয় বা যেতিয়ালৈ বেলেগ reassign কৰা নহয়।
02.41 উদাহৰণ স্বৰূপে, আমি code েটা ধিৰম।
02.44 আহা আমি টাইপ কৰা $a = 2004
02.50 $b = 25
02.55 print $a + $b
03.01 Variable 'a' value assign কৰা হৈছে 2004.
03.06 Variable 'b' value assign কৰা হৈছে 25
03.10 print command’এ Turtle’ক আদেশ দিয়ে canvas’ত কিবা লিখিবলৈ।
03.15 print command’ numbers আৰু strings input হিচাপে লয়।
03.19 print $a + $bTurtleক আদেশ দিয়ে ২টা values যোগ কৰি canvas’ত display কৰিবলৈ।
03.29 আমি code েটা লাহে লাহে চলাম।
03.34 canvas ত Value 2029 েদখুৱাব ৷
03.40 এতিয়া আমি Mathematical Operators. চাম।
03.44 Mathematical operators ত থািকব-
  • + (Addition)
  • - (Subtraction)
  • * (Multiplcation) আৰু
  • / (Division)
03.53 মই বৰ্তমানৰ কোড (code) , এদিটৰ (editor) পৰা কাটি দিম আৰু টাইপ কৰিব clear command আৰু RUN canvas চাফা কৰিবলৈ।
04.01 টেক্সট এদিতৰত (text editor) মোৰ আগতীয়াকৈ প্ৰোগ্ৰাম এটা থাকিব।
04.05 এতিয়া মই code েটা ব্যাখ্যা কিৰম ৷
04.08 “reset” command’এ Turtle’ক default position’ত set কৰি দিয়ে।
04.12 canvassize 200,200এ canvas’ৰ দীৰ্ঘ্যতা আৰু উচ্চতা ঢাৰ্য্য কৰে 200 pixelsলৈ।
04.22 value 1+1 েটা ভেৰিয়েবল (variable) $add, ত assign কৰা হ’ল ৷
04.26 Value 20-5 েটা ভেৰিয়েবল (variable)$subtract, ত এছাইন কৰা হ’ল ৷
04.31 value 15 * 2 েটা ভেৰিয়েবল (variable) $multiply. ত এছাইন কৰা হ’ল ৷
04.36 30/30 েটা ভেৰিয়েবল (variable) $divide. ত এছাইন কৰা হ’ল
04.40 go 10,10’এ Turtleক canvas’ৰ ১০pixels বাও আৰু ১০ pixels ওপৰলৈ যাবলৈ আদেশ দিয়ে
04.52 print command এ ভেৰিয়েবল (variable) েটা canvas ত েদখুৱাব।
04.56 মই টেকস্ট এদিটৰ পৰা code copy কৰি KTurtleৰ এদিটৰত পেস্ট কৰিম।
05.03 Tutorial েটা ৰখাম আৰু প্ৰোগ্ৰামটো KTurtle এদিটৰত টাইপ কিৰম ৷
05.08 program type কৰাৰ িপছত tutorial আকৌ চলাম ৷
05.13 এতিয়া Run button’ত click কিৰম আৰু program েটা run হব িদম ৷
05.17 যিটো Command একজিকিউট কৰা হৈছে সেয়া এদিটৰত highlight কৰা হয়।
05.22 Turtleএ value েবাৰ canvas ৰ নিৰ্ধাৰিত ঠাইত দেখুৱাব. ৷
05.34 ব’লক আমি ১টা সহজ উদাহৰণ চাওcomparison operatorৰ ওপৰত।
05.41 মই বৰ্তমান code কাটিম editor’ৰ পৰা আৰু clear command আৰু “Run” টাইপ কৰিম canvas চফা কৰিবলৈ।
05.49 এতিয়া আমি program েটা জোম কৰিম ভালৈক েদিখবৈল ৷
05.53 আহা টাইপ কৰা
05.55 $answer = 10 > 3
06.03 print $answer
06.09 ইয়াত 10 ক 3 ৰ লগত তুলনা কৰা ৈহেছ ’greater than’ operator. ৰৈসেত
06.14 এই comparison’ৰ ফলাফল, boolean value true ৰখা হয়
06.19 variable $answer’ত আৰু value true is canvas.ত দেখুৱা হব ৷
06.27 আহা এতিয়া code েটা run কেৰা ৷
06.29 Turtle য়ে Boolean value true ক canvas ত েদখুৱাব ৷.
06.34 এতিয়া আমি চাম Strings েবােৰ এইেটা application ত েকেনৈক কাম কেৰ ৷
06.39 Strings বোৰ variables ত নং ৰ িনিচনাৈক বহাব পািৰ ৷
06.43 Strings েবাৰ mathematical or comparison operators ত ব্যৱহাৰ কিৰব েনাৱািৰ ৷
06.49 Strings েবাৰ ৰঙা ৰং ত িজিলিক উিঠব ৷
06.53 KTurtle’s এটা বাক্য double quotes’ত থাকিলে string বুলি ধৰি লয়।
07.00 মই এতিয়া বৰ্তমান code কাটিম editor.type কৰি clear command আৰু Run , canvas চফা কৰিবলৈ।
07.08 এতিয়া মই Boolean values.বোৰ বাখ্যা কৰিম ।
07.11 তাত অকল ২টা boolean values থািকব true আৰু false.
07.16 উদাহৰণৰ কাৰনে , আহা code টাইপ কৰা।
07.20 $answer = 7<5
07.28 print $answer
07.34 Boolean value false variable $answerত assign কৰা হয় কাৰণ because ৭ ৫তকৈ ডাঙৰ হয়।
07.43 আহা এতিয়া code েটা Run কেৰা ।
07.47 Turtle’এ Boolean value false বুলি canvas’ত দেখোৱায়।
07.51 আহা আমি এতিয়া “if-else” স্বৰ্তাৱলী শিকিম...
07.56 ‘if’ condition execute হয় boolean value ‘true’ হ’লেহে।
08.03 ‘else’ condition দেখোৱা হয় যদিহে ‘if’ condition ‘false’ হয়।
08.09 মই বৰ্তমান code কাটিম editor’ৰ পৰা. type কৰক clear আৰু Run command canvas চফা কৰিবলৈ।
08.17 text file ত আগতী্যাৈক code থািকব ৷
08.21 এইcode েয় 4 , 5 and 6 নং ক তুলানা কিৰব আৰু canvas.ত অনুক্রমে ফলাফল দেখুৱাব ৷
08.30 এিতয়া মই code েটা text editor ৰ পৰা copy কৰিম আৰু KTurtle editor. ত paste কৰিমি ৷
08.36 Tutorial pause কৰক আৰু KTurtle editor’ত type কৰক।
08.42 program িলখা েহাৱাৰ িপছত tutorial আকৌ চলাম।
08.46 আহা আমি code েটা Run কেৰা ৷৷
08.49 Turtle েয় 4 and 5. Values ক তুলনা কিৰেল
08.53 canvas’ত ফলাফল দেখোৱাই যে ৪ ৬’তকৈ সৰু হয়।
09.00 আৰু ইয়াৰে সৈতে আমি tutorial. সামৰিন ৈল আিহল।
09.05 আহা সামৰো
09.07 এই tutorial ত, আমি সিকিলো যে-
09.11 Grammar of Turtle script আৰু
09.14 ‘if-else’ স্বৰ্তাৱলী
09.17 এতিয়া assignment’ৰ ভাগ।
09.19 ইকুৱেছন এটা সমাধান কৰক
09.22 if - else স্বৰতাবলী ব্যবহাৰ কৰি
09.24 Mathematical আৰু comparision operators
09.27 “print” আৰু “go” commands ব্যবহাৰ কৰি ফলাফল দেখুৱা
09.33 assignment সমাধান কিৰবৈল
09.35 যিকোনো 4 তা নং বািচ েলাৱা
09.38 এই ৰেন্দম সখয়াৰ দুটা চেত পুৰণ কৰক
09.42 comparison operators ব্যহাৰ কিৰ ফলাফল তুলনা কৰা
09.46 দুতা ফলাফল দে খুৱা
09.49 greater result েটাat canvas ৰ কেন্দ্র ত দেখুৱা
09.54 আপোনি ভাল পোৱা যিকোনো এটা ইকোৱেছন বাছক
09.59 এই video চৱা
10.03 ইয়াত Spoken Tutorial project ৰ সামৰিণ হয়
10.06 যদি আপোনাৰ bandwidth ভাল নহয়, তেনেহ’লে ইয়াক ডাউনলোড কৰি চাব পাৰে।
10.12 কথন শিক্ষণ প্ৰকল্পৰ দলটিয়ে  :
10.14 শিক্ষণ সহায়িকাৰে কৰ্মশালা আদি অনুষ্ঠিত কৰে।
10.18 এটা অনলাইন পৰীক্ষাত উত্তীৰ্ণ হোৱা সকলক প্ৰমাণ পত্ৰ প্ৰদান কৰে
10.22 অধিক জনাৰ বাবে, অনুগ্রহ কৰি ইয়াৈল িলখক contact@spoken-tutorial.org
10.30 কথন শিক্ষণ প্ৰকল্প Talk to a Teacher প্ৰকল্পৰ এটা অংগ
10.35 ইয়াক National Mission on Education through ICT, MHRD, Government of India-ই পৃষ্ঠপোষকতা আগবঢ়াইছে
10.43 এই মিশ্যন সম্পৰ্কত অধিক তথ্য spoken hyphen tutorial dot org slash NMEICT hyphen Intro ৱেবচাইটত পোৱা যাব
10.48 এই প্ৰশিক্ষণ ITFC Bangaluru দ্ৱ্ৰৰা যুগ্দান কৰা হইচে.
10.52 মই মৌচুমি মেধি চাইন অফ কৰিচু সহযোগ কৰাৰ কাৰনে ধন্য়বাদ নমস্কাৰ

Contributors and Content Editors

Mousumi, Pratik kamble