Difference between revisions of "KTurtle/C2/Grammar-of-TurtleScript/Assamese"

From Script | Spoken-Tutorial
Jump to: navigation, search
Line 1: Line 1:
 +
 +
 
{|border =1
 
{|border =1
 +
 
!Visual Cue
 
!Visual Cue
 +
 
!Narration
 
!Narration
 +
 
|-
 
|-
 +
 
||00.01
 
||00.01
 +
 
||সকেলাক নমস্কাৰ জনালা
 
||সকেলাক নমস্কাৰ জনালা
  
 
|-
 
|-
 +
 
||00.02
 
||00.02
||'''Grammar of TurtleScript''' in '''Kturtle'''. Tutorial should be there  ৈল আেপানাক স্বাগত্ম জেনাবা  হেছ
+
 
 +
||'''Grammar of TurtleScript''' in '''Kturtle''' ৈল আেপানাক স্বাগত্ম জেনাইছো
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||00.08
 
||00.08
||In this tutorial, আিম শিকব পাম কেনেক
+
 
 +
||এই টিউটৰিয়েলত, আমি শিকব পাম কেনেকৈ
  
 
|-
 
|-
 +
 
||00.11
 
||00.11
|| Turtle script ৰ বয়াকৰণ আৰু   'if'-'else' চৰ্ত ৷
+
 
 +
|| Turtle script ৰ বয়াকৰণ আৰু 'if'-'else' চৰ্ত ৷
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||00.16
 
||00.16
||এইটো tutorial  record কিৰবৈল আিম ব্যবহাৰ কিৰম  Ubuntu Linux OS version. 12.04KTurtle version. 0.8.1 beta.
+
 
 +
||এইটো টিউটৰিয়েল ৰেকৰ্দ কিিৰবলৈ আমি ব্যবহাৰ কৰিম Ubuntu Linux OS version 12.04 KTurtle version 0.8.1 beta.
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
|| 00.29
 
|| 00.29
||আমি ধৰিলৈছো যে আপোনাৰ KTurtle ৰ ওপৰত সাধাৰণ জ্ঞান আেছ
+
 
 +
||আমি ধৰিলৈছো যে আপোনাৰ KTurtle ৰ ওপৰত সাধাৰণ জ্ঞান আেছ ৷
  
 
|-
 
|-
 +
 
||00.35
 
||00.35
||যদি নাই, সম্পৰ্কীয় tutorials ৰ কাৰেন, আমাৰ website দৰ্শন কৰক '''http://spoken-tutorial.org'''
+
 
 +
||যদি নাই, সম্পৰ্কীয় টিউটৰিয়েলচৰ কাৰেন, আমাৰ ৱেবচাইত দৰ্শন কৰক '''http://spoken-tutorial.org'''
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||00.40
 
||00.40
||আহক আমি খোলো এটা নতুন '''KTurtle''' Application।
+
 
 +
||আহক আমি এটা নতুন '''KTurtle''' এপলিকেছন (Application) খোলো ।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||00.43
 
||00.43
||''Dash home'ত ক্লিক কৰক ।  
+
 
 +
||''Dash home'ত ক্লিক কৰক ।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||00.45
 
||00.45
|| Search bar ত type কৰক '''KTurtle.'''।
+
 
 +
|| Search bar ত টাইপ কৰক '''KTurtle.'''।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||00.49
 
||00.49
|| '''KTurtle''' icon’ত Click  কৰক .
+
 
 +
|| '''KTurtle''' আইকণত ক্লিক কৰক .
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||00.52
 
||00.52
||আমি '''Terminal.''' বয়্ৱহাৰ কিৰও   KTurtle খুলিব পাৰিম।
+
 
 +
||আমি '''টাৰ্মিনেল''' বয়্ৱহাৰ কিৰও KTurtle খুলিব পাৰিম।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||00.56
 
||00.56
|| '''Terminal''' খুিলবৈল আিম এেকলেগ '''CTRL+ALT+T''' Press কিৰম ৷
+
 
+
|| '''টাৰ্মিনেলl''' খুিলবৈল আিম এেকলেগ '''CTRL+ALT+T''' প্ৰেছ কিৰম ৷
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||01.01
 
||01.01
||'''KTurtle''' Application খুিলবৈল '''KTurtle''' টাইপ কৰক আৰু enter টিপক।
+
 
 +
||'''KTurtle''' এপলিকেছন (Application) খুিলবৈল '''KTurtle''' টাইপ কৰক আৰু এন্টাৰ টিপক।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||01.08
 
||01.08
||আহা প্রথম চাও '''TurtleScript'''।
+
 
 +
||আহা প্রথম চাও '''TurtleScript'''।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||01.11
 
||01.11
|| '''TurtleScript''' এটা programming language হয়।
+
 
 +
|| '''TurtleScript''' এটা প্ৰোগ্ৰামিঙ লেঙগুয়েজ (language) হয়।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||01.15
 
||01.15
|| বেলেগ বেলেগ কামত ব্যৱহাৰ কৰাৰ কৰেন ইয়াৰ বেলগ েবেলগ শব্দ আৰু চিহ্ন আছে।
+
 
 +
|| বেলেগ বেলেগ কামত ব্যৱহাৰ কৰাৰ কৰেন ইয়াৰ বেলগ েবেলগ শব্দ আৰু চিহ্ন আছে।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||01.21
 
||01.21
||এইটোএ   Turtle ক িক কিৰব লােগ কয়
+
 
 +
||এইটোএ Turtle ক িক কিৰব লােগ কয়
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||01.25
 
||01.25
||''' KTurtle''' ৰ ''Grammar of TurtleScript''' ত থাকে-
+
 
 +
||''' KTurtle''' ৰ ''Grammar of TurtleScript''' ত-
  
 
|-
 
|-
 +
 
||01.30
 
||01.30
 +
 
|| Comments
 
|| Comments
  
 
|-
 
|-
 +
 
||01.31
 
||01.31
 +
 
|| Commands
 
|| Commands
 
  
 
|-
 
|-
 +
 
||01.32
 
||01.32
 +
 
|| Numbers
 
|| Numbers
 
  
 
|-
 
|-
 +
 
||01.33
 
||01.33
 +
 
|| Strings
 
|| Strings
  
 
|-
 
|-
 +
 
||01.34
 
||01.34
 +
 
|| Variables আৰু
 
|| Variables আৰু
  
 
|-
 
|-
 +
 
||01.36
 
||01.36
|| Boolean values।
+
 
 +
|| Boolean values থাকে।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||01.38
 
||01.38
||এতিয়া আমি ছাম এই নং বোৰ ক’ত সংগ্রহ কৰিব পাৰি।
+
 
 +
||এতিয়া আমি ছাম এই নং বোৰ ক’ত সংগ্রহ কৰিব পাৰি।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||01.42
 
||01.42
 +
 
||নং বোৰ -
 
||নং বোৰ -
 +
 
|-
 
|-
 +
 
|| 01.44
 
|| 01.44
 +
 
|| Mathematical operators
 
|| Mathematical operators
  
 
|-
 
|-
 +
 
||01.46
 
||01.46
 +
 
||Comparison operators আৰু
 
||Comparison operators আৰু
  
 
|-
 
|-
 +
 
||01.49
 
||01.49
||Variables সংগ্রহ কৰিব পাৰি
+
 
 +
||Variablesত সংগ্রহ কৰিব পাৰি
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||01.50
 
||01.50
||মই এতিয়া টেকস্ট জোম (text zoom) কৰিম ভালকৈ দেখিবলৈ।
+
 
 +
||মই এতিয়া ভালকৈ দেখিবলৈ প্ৰোগ্ৰাম টেকস্টো জোম (text zoom) কৰিম।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||01.54
 
||01.54
||এতিয়া প্রথমেত ভেৰিয়েবল েবাৰ চাম।
+
 
 +
||এতিয়া প্রথমেত ভেৰিয়েবল েবাৰ চাম।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||01.57
 
||01.57
 +
 
||Variables কিছুমান শব্দ হয় যি ‘$’ sign’ৰে আৰম্ভ হয়, যেনে $a।
 
||Variables কিছুমান শব্দ হয় যি ‘$’ sign’ৰে আৰম্ভ হয়, যেনে $a।
  
 
|-
 
|-
 +
 
|| 02.04
 
|| 02.04
||editor ৰ িভতৰত েসইেবাৰ েবঙুনীয়া ৰং ত িজিলিক উিঠব ৷
+
 
 +
||এডিটৰ  িভতৰত েসইেবাৰ েবঙুনীয়া ৰং ত িজিলিক উিঠব ৷
  
 
|-
 
|-
 +
 
||02.09
 
||02.09
|Assignment, equal to (=), কৰিলে এটা ভেৰিয়েবলক তাৰ কনটেন্ট দিয়া হয়।
+
 
 +
|Assignment বয়ৱহাৰ কৰি, equal to (=) কৰিলে এটা ভেৰিয়েবলক তাৰ কনটেন্ট দিয়া হয়।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||02.14
 
||02.14
||ভেৰিয়েবলত নং থাকিব পাৰে '''$a=100'''.
+
 
+
||ভেৰিয়েবলত তাৰ নং থাকিব পাৰে '''$a=100'''.
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||02.20
 
||02.20
 +
 
||strings '''$a=hello''' বা
 
||strings '''$a=hello''' বা
  
 
|-
 
|-
 +
 
||02.25
 
||02.25
||boolean values যিবোৰ সচা বা মিছা হ’ব পাৰে, '''$a=true'''।
+
 
 +
||boolean values যিবোৰ সচা বা মিছা হ’ব পাৰে, '''$a=true'''।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||02.32
 
||02.32
||ভেৰিয়েবল’এ প্ৰোগ্ৰাম শেষ নোহোৱালৈকে তাৰ কনটেন্ট ৰাখি থয় বা যেতিয়ালৈ বেলেগ reassign কৰা নহয়।
+
 
 +
||ভেৰিয়েবল’এ প্ৰোগ্ৰাম শেষ নোহোৱালৈকে তাৰ কনটেন্ট ৰাখি থয় বা যেতিয়ালৈ বেলেগ ৰিএছাইন কৰা নহয়।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||02.41
 
||02.41
||উদাহৰণ স্বৰূপে, আমি code েটা ধিৰম।
+
 
 +
||উদাহৰণ স্বৰূপে, আমি কোড েটা ধৰিম।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||02.44
 
||02.44
||আহা আমি টাইপ কৰা '''$a = 2004'''
+
 
 +
||আহক আমি টাইপ কৰো '''$a = 2004'''
  
 
|-
 
|-
 +
 
||02.50
 
||02.50
 +
 
||'''$b = 25'''
 
||'''$b = 25'''
  
 
|-
 
|-
 +
 
||02.55
 
||02.55
 +
 
||'''print $a + $b'''
 
||'''print $a + $b'''
 +
 
|-
 
|-
 +
 
||03.01
 
||03.01
||Variable 'a' value assign কৰা হৈছে ''' 2004.'''।
+
 
 +
||Variable 'a' value assign কৰা হৈছে ''' 2004'''।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||03.06
 
||03.06
||Variable 'b' value assign কৰা হৈছে '''25''' ।
+
 
 +
||Variable 'b'value assign কৰা হৈছে '''25''' ।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||03.10
 
||03.10
||'''print''' command’এ Turtle’ক আদেশ দিয়ে canvas’ত কিবা লিখিবলৈ।
+
 
 +
||'''print''' কম্মান্দ’এ Turtle’ক আদেশ দিয়ে কেনভাচ (canvas)’ত কিবা লিখিবলৈ।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
|| 03.15
 
|| 03.15
||'''print''' command’ numbers আৰু strings input হিচাপে লয়।
+
 
 +
||'''print''' কম্মান্দ’ numbers আৰু strings input হিচাপে লয়।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||03.19
 
||03.19
||'''print $a + $b'''এ '''Turtle'''ক আদেশ দিয়ে ২টা values যোগ কৰি canvas’ত display কৰিবলৈ।
+
 
 +
||'''print $a + $b'''এ '''Turtle'''ক আদেশ দিয়ে ২টা ভেলো যোগ কৰি কেনভাচ (canvas)’ত display কৰিবলৈ।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
|| 03.29
 
|| 03.29
||আমি code  েটা লাহে লাহে চলাম।
+
 
 +
||আমি কোড েটা লাহে লাহে চলাম।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||03.34
 
||03.34
||canvas ত Value '''2029''' েদখুৱাব ৷
+
 
 +
||কেনভাচ (canvas) ত Value '''2029''' েদখুৱাব ৷
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||03.40
 
||03.40
||এতিয়া আমি Mathematical Operators. চাম।
+
 
 +
||এতিয়া আমি Mathematical Operators. চাম।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||03.44
 
||03.44
|| Mathematical operators ত থািকব-
+
 
 +
|| Mathematical operators ত থাকিব-
  
 
* '''+''' (Addition)
 
* '''+''' (Addition)
Line 200: Line 323:
 
* '''-''' (Subtraction)
 
* '''-''' (Subtraction)
  
* '''*''' (Multiplcation) আৰু
+
* '''*''' (Multiplcation) আৰু
  
 
* '''/''' (Division)
 
* '''/''' (Division)
 +
 
|-
 
|-
 +
 
||03.53
 
||03.53
|| মই বৰ্তমানৰ কোড (code) , এদিটৰ (editor) পৰা কাটি দিম আৰু টাইপ কৰিব '''clear''' command আৰু '''RUN''' canvas চাফা কৰিবলৈ।
+
 
 +
|| মই বৰ্তমানৰ কোড (code) , এদিটৰ (editor) পৰা কাটি দিম আৰু টাইপ কৰিব '''clear''' কম্মান্দ আৰু '''RUN''' কেনভাচ (canvas) চাফা কৰিবলৈ।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||04.01
 
||04.01
||টেক্সট এদিতৰত (text editor) মোৰ আগতীয়াকৈ প্ৰোগ্ৰাম এটা থাকিব।
+
 
 +
||টেক্সট এদিতৰত (text editor) মোৰ আগতীয়াকৈ প্ৰোগ্ৰাম এটা থাকিব।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||04.05
 
||04.05
||এতিয়া মই code  েটা ব্যাখ্যা কিৰম
+
 
 +
||এতিয়া মই কোড েটা ব্যাখ্যা কৰিম
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||04.08
 
||04.08
||“reset” command’এ Turtle’ক '''default''' position’ত set কৰি দিয়ে।
+
 
 +
||“reset” কম্মান্দ’এ Turtle’ক '''default''' position’ত চেত কৰি দিয়ে।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||04.12
 
||04.12
||'''canvassize 200,200'''এ canvas’ৰ দীৰ্ঘ্যতা আৰু উচ্চতা ঢাৰ্য্য কৰে 200 pixelsলৈ।
+
 
 +
||'''canvassize 200,200'''এ কেনভাচ (canvas)’ৰ দীৰ্ঘ্যতা আৰু উচ্চতা ঢাৰ্য্য কৰে 200 pixelsলৈ।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||04.22
 
||04.22
 +
 
|| value '''1+1''' েটা ভেৰিয়েবল (variable) ''' $add,''' ত assign কৰা হ’ল ৷
 
|| value '''1+1''' েটা ভেৰিয়েবল (variable) ''' $add,''' ত assign কৰা হ’ল ৷
 +
 
|-
 
|-
 +
 
||04.26
 
||04.26
||Value '''20-5''' েটা ভেৰিয়েবল (variable)'''$subtract''', ত এছাইন কৰা হ’ল ৷
+
 
 +
||Value '''20-5''' েটা ভেৰিয়েবল (variable)'''$subtract''', ত এছাইন কৰা হ’ল ৷
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||04.31
 
||04.31
||value '''15 * 2''' েটা ভেৰিয়েবল (variable) '''$multiply.''' ত এছাইন কৰা হ’ল ৷
+
 
 +
||value '''15 * 2''' েটা ভেৰিয়েবল (variable) '''$multiply.''' ত এছাইন কৰা হ’ল ৷
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||04.36
 
||04.36
||'''30/30''' েটা ভেৰিয়েবল (variable) '''$divide.''' ত এছাইন কৰা হ’ল
+
 
 +
||'''30/30''' েটা ভেৰিয়েবল (variable) '''$divide.''' ত এছাইন কৰা হ’ল
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||04.40
 
||04.40
||'''go 10,10'''’এ '''Turtle'''ক canvas’ৰ ১০pixels বাও আৰু ১০ pixels ওপৰলৈ যাবলৈ আদেশ দিয়ে
+
 
 +
||'''go 10,10'''’এ '''Turtle'''ক কেনভাচ (canvas)’ৰ ১০pixels বাও আৰু ১০ pixels ওপৰলৈ যাবলৈ আদেশ দিয়ে
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||04.52
 
||04.52
||'''print''' command এ ভেৰিয়েবল (variable) েটা canvas ত েদখুৱাব।
+
 
 +
||'''print''' কম্মান্দ এ ভেৰিয়েবল (variable) েটা কেনভাচ (canvas) ত েদখুৱাব।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||04.56
 
||04.56
||মই টেকস্ট এদিটৰ পৰা code copy কৰি '''KTurtle'''ৰ এদিটৰত পেস্ট কৰিম।
+
 
 +
||মই টেকস্ট এদিটৰ পৰা কোড copy কৰি '''KTurtle'''ৰ এদিটৰত পেস্ট কৰিম।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||05.03
 
||05.03
||Tutorial েটা ৰখাম আৰু   প্ৰোগ্ৰামটো ''' KTurtle''' এদিটৰত টাইপ কিৰম ৷
+
 
 +
|| টিউটৰিয়েল েটা ৰখাম আৰু প্ৰোগ্ৰামটো ''' KTurtle''' এদিটৰত টাইপ কিৰম ৷
  
 
|-
 
|-
 +
 
||05.08
 
||05.08
|| program type কৰাৰ িপছত tutorial আকৌ চলাম ৷
+
 
 +
|| প্ৰোগ্ৰামটাইপ কৰাৰ িপছত টিউটৰিয়েল আকৌ চলাম ৷
  
 
|-
 
|-
 +
 
||05.13
 
||05.13
||এতিয়া '''Run''' button’ত click কিৰম আৰু program েটা run হব িদম ৷
+
 
 +
||এতিয়া '''Run''' বটনত ক্লিক কিৰম আৰু প্ৰোগ্ৰাম েটা run হব িদম ৷
  
 
|-
 
|-
 +
 
||05.17
 
||05.17
||যিটো Command একজিকিউট কৰা হৈছে সেয়া এদিটৰত highlight কৰা হয়।
+
 
 +
||যিটো কম্মান্দ একজিকিউট কৰা হৈছে সেয়া এদিটৰত হাইলাইট (highlight) কৰা হয়।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||05.22
 
||05.22
||'''Turtle'''এ   value েবাৰ canvas ৰ নিৰ্ধাৰিত ঠাইত দেখুৱাব. ৷
+
 
 +
||'''Turtle'''এ value েবাৰ কেনভাচ (canvas) ৰ নিৰ্ধাৰিত ঠাইত দেখুৱাব. ৷
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||05.34
 
||05.34
 +
 
||ব’লক আমি ১টা সহজ উদাহৰণ চাও'''comparison operator'''ৰ ওপৰত।
 
||ব’লক আমি ১টা সহজ উদাহৰণ চাও'''comparison operator'''ৰ ওপৰত।
  
 
|-
 
|-
 +
 
|| 05.41
 
|| 05.41
||মই বৰ্তমান code কাটিম editor’ৰ পৰা আৰু '''clear''' command আৰু “Run” টাইপ কৰিম canvas চফা কৰিবলৈ।
+
 
 +
||মই বৰ্তমান কোড কাটিম এডিটৰ’ৰ পৰা আৰু '''clear''' কম্মান্দ আৰু “Run” টাইপ কৰিম কেনভাচ (canvas) চফা কৰিবলৈ।
  
 
|-
 
|-
 +
 
|| 05.49
 
|| 05.49
||এতিয়া আমি program েটা জোম কৰিম ভালৈক েদিখবৈল ৷
+
 
+
||এতিয়া আমি প্ৰোগ্ৰাম েটা জোম কৰিম ভালৈক েদিখবৈল ৷
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
|| 05.53
 
|| 05.53
||আহা টাইপ কৰা
+
 
 +
||আহা টাইপ কৰা
  
 
|-
 
|-
 +
 
||05.55
 
||05.55
 +
 
||'''$answer = 10 > 3'''
 
||'''$answer = 10 > 3'''
  
 
|-
 
|-
 +
 
||06.03
 
||06.03
 +
 
||'''print $answer'''
 
||'''print $answer'''
  
 
|-
 
|-
 +
 
||06.09
 
||06.09
||ইয়াত 10 ক   3 ৰ লগত তুলনা কৰা ৈহেছ ’'''greater than'''’ operator. ৰৈসেত
+
 
 +
||ইয়াত 10 ক 3 ৰ লগত তুলনা কৰা ৈহেছ ’'''greater than'''’ operator সৈতে
  
 
|-
 
|-
 +
 
||06.14
 
||06.14
||এই comparison’ৰ ফলাফল, '''boolean value true''' ৰখা হয়
+
 
 +
||এই তুলনাৰ (comparison) ফলাফল, '''boolean value true''' ৰখা হয়
  
 
|-
 
|-
 +
 
||06.19
 
||06.19
||variable '''$answer'''’ত আৰু value '''true''' is canvas.ত দেখুৱা হব ৷
+
 
 +
||variable '''$answer'''’ত আৰু value '''true''' is কেনভাচ (canvas)ত দেখুৱা হব ৷
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
|| 06.27
 
|| 06.27
||আহা এতিয়া code েটা run কেৰা
+
 
 +
||আহা এতিয়া কোড েটা run কেৰা ৷
  
 
|-
 
|-
 +
 
||06.29
 
||06.29
||'''Turtle''' য়ে '''Boolean value true''' ক  canvas ত েদখুৱাব ৷.
+
 
 +
||'''Turtle''' য়ে '''Boolean value true''' বোলি কেনভাচ (canvas) ত েদখুৱাব ৷.
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||06.34
 
||06.34
||এতিয়া আমি চাম Strings েবােৰ এইেটা application ত েকেনৈক কাম কেৰ
+
 
 +
||এতিয়া আমি চাম Strings েবােৰ এইেটা application ত েকেনৈক কাম কেৰ ৷
  
 
|-
 
|-
 +
 
||06.39
 
||06.39
||Strings বোৰ variables ত নং ৰ িনিচনাৈক বহাব পািৰ
+
 
 +
||Strings বোৰ variables ত নং ৰ িনিচনাৈক বহাব পািৰ ৷
  
 
|-
 
|-
 +
 
||06.43
 
||06.43
||Strings েবাৰ mathematical or comparison operators ত ব্যৱহাৰ কিৰব েনাৱািৰ ৷
+
 
 +
||Strings েবাৰ mathematical or comparison operators ত ব্যৱহাৰ কিৰব েনাৱািৰ ৷
  
 
|-
 
|-
 +
 
||06.49
 
||06.49
||Strings েবাৰ ৰঙা ৰং ত িজিলিক উিঠব
+
 
 +
||Strings েবাৰ ৰঙা ৰং ত িজিলিক উিঠব ৷
  
 
|-
 
|-
 +
 
||06.53
 
||06.53
 +
 
||KTurtle’s এটা বাক্য double quotes’ত থাকিলে string বুলি ধৰি লয়।
 
||KTurtle’s এটা বাক্য double quotes’ত থাকিলে string বুলি ধৰি লয়।
 +
 
|-
 
|-
 +
 
|| 07.00
 
|| 07.00
||মই এতিয়া বৰ্তমান code কাটিম editor.type কৰি clear''' command আৰু '''Run''' , canvas চফা কৰিবলৈ।
+
 
 +
||মই এতিয়া বৰ্তমান কোডটো clear কৰিম মানে কাটিম . টাইপ কৰক clear''' কম্মান্দ আৰু '''Run''' , কেনভাচ (canvas) চফা কৰিবলৈ।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
|| 07.08
 
|| 07.08
||এতিয়া মই Boolean values.বোৰ বাখ্যা কৰিম ।
+
 
 +
||এতিয়া মই Boolean values বোৰ বাখ্যা কৰিম ।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||07.11
 
||07.11
||তাত অকল ২টা '''boolean''' values থািকব '''true''' আৰু '''false.'''
+
 
 +
||তাত অকল ২টা '''boolean''' values থািকব '''true''' আৰু '''false.'''
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||07.16
 
||07.16
||উদাহৰণৰ কাৰনে , আহা code টাইপ কৰা।
+
 
 +
||উদাহৰণৰ কাৰনে , আহক কোড টাইপ কৰা।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||07.20
 
||07.20
 +
 
||'''$answer = 7<5'''
 
||'''$answer = 7<5'''
  
 
|-
 
|-
 +
 
||07.28
 
||07.28
 +
 
||'''print $answer'''
 
||'''print $answer'''
  
 
|-
 
|-
 +
 
||07.34
 
||07.34
||'''Boolean value false''' variable''' $answer'''ত assign কৰা হয় কাৰণ because ৭ ৫তকৈ ডাঙৰ হয়।
+
 
 +
||'''Boolean value false''' variable''' $answer'''ত assign কৰা হয় কাৰণ৭ ৫  তকৈ ডাঙৰ হয়।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
|| 07.43
 
|| 07.43
||আহা এতিয়া code  েটা Run কেৰা ।
+
 
 +
||আহা এতিয়া কোড েটা Run কেৰা ।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||07.47
 
||07.47
||'''Turtle'''’এ '''Boolean''' value '''false''' বুলি canvas’ত দেখোৱায়।
+
 
 +
||'''Turtle'''’এ '''Boolean''' value '''false''' বুলি কেনভাচ (canvas)’ত দেখোৱায়।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
|| 07.51
 
|| 07.51
||আহা আমি এতিয়া “if-else” স্বৰ্তাৱলী শিকিম...
+
 
 +
||আহা আমি এতিয়া “if-else” condition মানে স্বৰ্তাৱলী শিকিম...
  
 
|-
 
|-
 +
 
||07.56
 
||07.56
 +
 
||‘if’ condition execute হয় '''boolean''' value ‘true’ হ’লেহে।
 
||‘if’ condition execute হয় '''boolean''' value ‘true’ হ’লেহে।
 +
 
|-
 
|-
 +
 
||08.03
 
||08.03
||‘else’ condition দেখোৱা হয় যদিহে ‘if’ condition ‘false’ হয়।
+
 
 +
||‘else’ condition দেখোৱা হয় যদিহে ‘if’ condition ‘false’ হয়।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
|| 08.09
 
|| 08.09
||মই বৰ্তমান code কাটিম editor’ৰ পৰা. type  কৰক '''clear''' আৰু '''Run''' command canvas চফা কৰিবলৈ।
+
 
 +
||মই বৰ্তমান এডিটৰ’ৰ পৰা কোড কাটিম টাইপ কৰক '''clear''' আৰু '''Run''' কম্মান্দ কেনভাচ (canvas) চফা কৰিবলৈ।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||08.17
 
||08.17
|| text file ত আগতী্যাৈক code থািকব ৷
+
 
 +
|| টেক্সট ফাইল ত আগতী্যাৈক কোড থািকব ৷
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
|| 08.21
 
|| 08.21
||এইcode েয় 4 , 5 and 6 নং ক তুলানা কিৰব আৰু canvas.ত অনুক্রমে ফলাফল দেখুৱাব
+
 
 +
||এইকোড েয় 4 , 5 and 6 নং ক তুলানা কিৰব আৰু কেনভাচ (canvas)ত অনুক্রমে ফলাফল দেখুৱাব ৷
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||08.30
 
||08.30
| এিতয়া মই code েটা text editor ৰ পৰা copy কৰিম আৰু '''KTurtle''' editor. ত  paste কৰিমি ৷
+
 
 +
|| এিতয়া মই কোড েটা টেক্সট এডিটৰ ৰ পৰা কপি (copy) কৰিম আৰু '''KTurtle''' এডিটৰত পেস্ট কৰিমি ৷
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||08.36
 
||08.36
||Tutorial pause কৰক আৰু '''KTurtle''' editor’ত type কৰক।
+
 
 +
|| টিউটৰিয়েল পজ(pause) কৰক আৰু '''KTurtle''' এডিটৰ’তটাইপ কৰক।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||08.42
 
||08.42
|| program িলখা েহাৱাৰ িপছত tutorial আকৌ চলাম।
+
 
 +
|| প্ৰোগ্ৰাম িলখা েহাৱাৰ িপছত টিউটৰিয়েল আকৌ চলাম।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
|| 08.46
 
|| 08.46
||আহা আমি code  েটা Run কেৰা ৷৷
+
 
 +
||আহা আমি কোড েটা Run কেৰা ৷৷
  
 
|-
 
|-
 +
 
||08.49
 
||08.49
||'''Turtle''' েয় 4 and 5. Values ক তুলনা কিৰেল
+
 
 +
||'''Turtle''' েয় 4 and 5 Values ক তুলনা কিৰেল
  
 
|-
 
|-
 +
 
||08.53
 
||08.53
||canvas’ত ফলাফল দেখোৱাই যে ৪ ৬’তকৈ সৰু হয়।
+
 
 +
||কেনভাচ (canvas)’ত ফলাফল দেখোৱাই যে ৪ ৬’তকৈ সৰু হয়।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||09.00
 
||09.00
||আৰু ইয়াৰে সৈতে আমি tutorial. সামৰিন ৈল আিহল।
+
 
 +
||আৰু ইয়াৰে সৈতে আমি এই টিউটৰিয়েল সামৰিন ৈল আিহল।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||09.05
 
||09.05
||আহা সামৰো
+
 
 +
||আহা সামৰো
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||09.07
 
||09.07
||এই tutorial ত, আমি সিকিলো যে-
+
 
 +
||এই টিউটৰিয়েল ত, আমি সিকিলো যে-
  
 
|-
 
|-
 +
 
||09.11
 
||09.11
||Grammar of Turtle script আৰু
+
 
 +
||Grammar of Turtle script আৰু
  
 
|-
 
|-
 +
 
||09.14
 
||09.14
 +
 
|| ‘if-else’ স্বৰ্তাৱলী
 
|| ‘if-else’ স্বৰ্তাৱলী
 +
 
|-
 
|-
 +
 
||09.17
 
||09.17
 +
 
||এতিয়া assignment’ৰ ভাগ।
 
||এতিয়া assignment’ৰ ভাগ।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||09.19
 
||09.19
||ইকুৱেছন এটা সমাধান কৰক
+
 
 +
||
 +
 
 +
solve an equation (ইকুৱেছন এটা সমাধান কৰক)
  
 
|-
 
|-
 +
 
||09.22
 
||09.22
 +
 
||if - else স্বৰতাবলী ব্যবহাৰ কৰি
 
||if - else স্বৰতাবলী ব্যবহাৰ কৰি
 +
 
|-
 
|-
 +
 
||09.24
 
||09.24
|| Mathematical আৰু comparision operators
+
 
 +
|| Mathematical আৰু comparision operators
  
 
|-
 
|-
 +
 
||09.27
 
||09.27
||“print” আৰু “go” commands ব্যবহাৰ কৰি ফলাফল দেখুৱা
+
 
 +
||“print” আৰু “go” কম্মান্দs ব্যবহাৰ কৰি ফলাফল দেখুৱা
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||09.33
 
||09.33
 +
 
|| assignment সমাধান কিৰবৈল
 
|| assignment সমাধান কিৰবৈল
  
 
|-
 
|-
 +
 
||09.35
 
||09.35
 +
 
||যিকোনো 4 তা নং বািচ েলাৱা
 
||যিকোনো 4 তা নং বািচ েলাৱা
  
 
|-
 
|-
 +
 
||09.38
 
||09.38
 +
 
||এই ৰেন্দম সখয়াৰ দুটা চেত পুৰণ কৰক
 
||এই ৰেন্দম সখয়াৰ দুটা চেত পুৰণ কৰক
  
 
|-
 
|-
 +
 
||09.42
 
||09.42
|| comparison operators ব্যহাৰ কিৰ ফলাফল তুলনা কৰা
+
 
+
|| comparison operators ব্যহাৰ কিৰ ফলাফল তুলনা কৰা
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||09.46
 
||09.46
 +
 
|| দুতা ফলাফল দে খুৱা
 
|| দুতা ফলাফল দে খুৱা
  
 
|-
 
|-
 +
 
||09.49
 
||09.49
|| greater result েটাat canvas ৰ কেন্দ্র ত দেখুৱা
+
 
 +
|| greater result েটা কেনভাচ(canvas) ৰ কেন্দ্র ত দেখুৱা
  
 
|-
 
|-
 +
 
||09.54
 
||09.54
||আপোনি ভাল পোৱা যিকোনো এটা ইকোৱেছন বাছক
+
 
 +
||আপোনি ভাল পোৱা যিকোনো এটা ইকোৱেছন বাছি লওক
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||09.59
 
||09.59
|| এই video চৱা
+
 
 +
|| এই ভিদিও চৱা
  
 
|-
 
|-
 +
 
||10.03
 
||10.03
||ইয়াত Spoken Tutorial project ৰ সামৰিণ হয়
+
 
 +
||ইয়াত স্পকেন টিউটৰিয়েল প্ৰজেক্টৰ সামৰিণ হয়
  
 
|-
 
|-
 +
 
||10.06
 
||10.06
 +
 
|| যদি আপোনাৰ bandwidth ভাল নহয়, তেনেহ’লে ইয়াক ডাউনলোড কৰি চাব পাৰে।
 
|| যদি আপোনাৰ bandwidth ভাল নহয়, তেনেহ’লে ইয়াক ডাউনলোড কৰি চাব পাৰে।
  
 
|-
 
|-
 +
 
|| 10.12
 
|| 10.12
||কথন শিক্ষণ প্ৰকল্পৰ দলটিয়ে :
+
 
 +
||কথন শিক্ষণ প্ৰকল্পৰ দলটিয়ে :
  
 
|-
 
|-
 +
 
||10.14
 
||10.14
 +
 
||শিক্ষণ সহায়িকাৰে কৰ্মশালা আদি অনুষ্ঠিত কৰে।
 
||শিক্ষণ সহায়িকাৰে কৰ্মশালা আদি অনুষ্ঠিত কৰে।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||10.18
 
||10.18
 +
 
||এটা অনলাইন পৰীক্ষাত উত্তীৰ্ণ হোৱা সকলক প্ৰমাণ পত্ৰ প্ৰদান কৰে
 
||এটা অনলাইন পৰীক্ষাত উত্তীৰ্ণ হোৱা সকলক প্ৰমাণ পত্ৰ প্ৰদান কৰে
  
 
|-
 
|-
 +
 
||10.22
 
||10.22
||অধিক জনাৰ বাবে, অনুগ্রহ কৰি ইয়াৈল িলখক '''contact@spoken-tutorial.org'''
+
 
 +
||অধিক জনাৰ বাবে, অনুগ্রহ কৰি ইয়াৈল িলখক '''contact@spoken-tutorial.org'''
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
|| 10.30
 
|| 10.30
 +
 
||কথন শিক্ষণ প্ৰকল্প Talk to a Teacher প্ৰকল্পৰ এটা অংগ
 
||কথন শিক্ষণ প্ৰকল্প Talk to a Teacher প্ৰকল্পৰ এটা অংগ
  
 
|-
 
|-
 +
 
||10.35
 
||10.35
 +
 
||ইয়াক National Mission on Education through ICT, MHRD, Government of India-ই পৃষ্ঠপোষকতা আগবঢ়াইছে
 
||ইয়াক National Mission on Education through ICT, MHRD, Government of India-ই পৃষ্ঠপোষকতা আগবঢ়াইছে
 +
 
|-
 
|-
 +
 
||10.43
 
||10.43
 +
 
||এই মিশ্যন সম্পৰ্কত অধিক তথ্য spoken hyphen tutorial dot org slash NMEICT hyphen Intro ৱেবচাইটত পোৱা যাব
 
||এই মিশ্যন সম্পৰ্কত অধিক তথ্য spoken hyphen tutorial dot org slash NMEICT hyphen Intro ৱেবচাইটত পোৱা যাব
  
 
|-
 
|-
 +
 
||10.48
 
||10.48
 +
 
||এই প্ৰশিক্ষণ ITFC Bangaluru দ্ৱ্ৰৰা যুগ্দান কৰা হইচে.
 
||এই প্ৰশিক্ষণ ITFC Bangaluru দ্ৱ্ৰৰা যুগ্দান কৰা হইচে.
  
 
|-
 
|-
 +
 
||10.52
 
||10.52
 +
 
||মই মৌচুমি মেধি চাইন অফ কৰিচু সহযোগ কৰাৰ কাৰনে ধন্য়বাদ নমস্কাৰ
 
||মই মৌচুমি মেধি চাইন অফ কৰিচু সহযোগ কৰাৰ কাৰনে ধন্য়বাদ নমস্কাৰ
 +
 
|-
 
|-

Revision as of 17:41, 11 July 2014


Visual Cue Narration
00.01 সকেলাক নমস্কাৰ জনালা
00.02 Grammar of TurtleScript in Kturtle ৈল আেপানাক স্বাগত্ম জেনাইছো
00.08 এই টিউটৰিয়েলত, আমি শিকব পাম কেনেকৈ
00.11 Turtle script ৰ বয়াকৰণ আৰু 'if'-'else' চৰ্ত ৷
00.16 এইটো টিউটৰিয়েল ৰেকৰ্দ কিিৰবলৈ আমি ব্যবহাৰ কৰিম Ubuntu Linux OS version 12.04 KTurtle version 0.8.1 beta.
00.29 আমি ধৰিলৈছো যে আপোনাৰ KTurtle ৰ ওপৰত সাধাৰণ জ্ঞান আেছ ৷
00.35 যদি নাই, সম্পৰ্কীয় টিউটৰিয়েলচৰ কাৰেন, আমাৰ ৱেবচাইত দৰ্শন কৰক http://spoken-tutorial.org
00.40 আহক আমি এটা নতুন KTurtle এপলিকেছন (Application) খোলো ।
00.43 Dash home'ত ক্লিক কৰক ।
00.45 Search bar ত টাইপ কৰক KTurtle.
00.49 KTurtle আইকণত ক্লিক কৰক .
00.52 আমি টাৰ্মিনেল বয়্ৱহাৰ কিৰও KTurtle খুলিব পাৰিম।
00.56 টাৰ্মিনেলl খুিলবৈল আিম এেকলেগ CTRL+ALT+T প্ৰেছ কিৰম ৷
01.01 KTurtle এপলিকেছন (Application) খুিলবৈল KTurtle টাইপ কৰক আৰু এন্টাৰ টিপক।
01.08 আহা প্রথম চাও TurtleScript
01.11 TurtleScript এটা প্ৰোগ্ৰামিঙ লেঙগুয়েজ (language) হয়।
01.15 বেলেগ বেলেগ কামত ব্যৱহাৰ কৰাৰ কৰেন ইয়াৰ বেলগ েবেলগ শব্দ আৰু চিহ্ন আছে।
01.21 এইটোএ Turtle ক িক কিৰব লােগ কয়
01.25 ' KTurtleGrammar of TurtleScript ত-
01.30 Comments
01.31 Commands
01.32 Numbers
01.33 Strings
01.34 Variables আৰু
01.36 Boolean values থাকে।
01.38 এতিয়া আমি ছাম এই নং বোৰ ক’ত সংগ্রহ কৰিব পাৰি।
01.42 নং বোৰ -
01.44 Mathematical operators
01.46 Comparison operators আৰু
01.49 Variablesত সংগ্রহ কৰিব পাৰি
01.50 মই এতিয়া ভালকৈ দেখিবলৈ প্ৰোগ্ৰাম টেকস্টো জোম (text zoom) কৰিম।
01.54 এতিয়া প্রথমেত ভেৰিয়েবল েবাৰ চাম।
01.57 Variables কিছুমান শব্দ হয় যি ‘$’ sign’ৰে আৰম্ভ হয়, যেনে $a।
02.04 এডিটৰ িভতৰত েসইেবাৰ েবঙুনীয়া ৰং ত িজিলিক উিঠব ৷
02.09 Assignment বয়ৱহাৰ কৰি, equal to (=) কৰিলে এটা ভেৰিয়েবলক তাৰ কনটেন্ট দিয়া হয়।
02.14 ভেৰিয়েবলত তাৰ নং থাকিব পাৰে $a=100.
02.20 strings $a=hello বা
02.25 boolean values যিবোৰ সচা বা মিছা হ’ব পাৰে, $a=true
02.32 ভেৰিয়েবল’এ প্ৰোগ্ৰাম শেষ নোহোৱালৈকে তাৰ কনটেন্ট ৰাখি থয় বা যেতিয়ালৈ বেলেগ ৰিএছাইন কৰা নহয়।
02.41 উদাহৰণ স্বৰূপে, আমি কোড েটা ধৰিম।
02.44 আহক আমি টাইপ কৰো $a = 2004
02.50 $b = 25
02.55 print $a + $b
03.01 Variable 'a' ক value assign কৰা হৈছে 2004
03.06 Variable 'b'ক value assign কৰা হৈছে 25
03.10 print কম্মান্দ’এ Turtle’ক আদেশ দিয়ে কেনভাচ (canvas)’ত কিবা লিখিবলৈ।
03.15 print কম্মান্দ’ numbers আৰু strings input হিচাপে লয়।
03.19 print $a + $bTurtleক আদেশ দিয়ে ২টা ভেলো যোগ কৰি কেনভাচ (canvas)’ত display কৰিবলৈ।
03.29 আমি কোড েটা লাহে লাহে চলাম।
03.34 কেনভাচ (canvas) ত Value 2029 েদখুৱাব ৷
03.40 এতিয়া আমি Mathematical Operators. চাম।
03.44 Mathematical operators ত থাকিব-
  • + (Addition)
  • - (Subtraction)
  • * (Multiplcation) আৰু
  • / (Division)
03.53 মই বৰ্তমানৰ কোড (code) , এদিটৰ (editor) পৰা কাটি দিম আৰু টাইপ কৰিব clear কম্মান্দ আৰু RUN কেনভাচ (canvas) চাফা কৰিবলৈ।
04.01 টেক্সট এদিতৰত (text editor) মোৰ আগতীয়াকৈ প্ৰোগ্ৰাম এটা থাকিব।
04.05 এতিয়া মই কোড েটা ব্যাখ্যা কৰিম ৷
04.08 “reset” কম্মান্দ’এ Turtle’ক default position’ত চেত কৰি দিয়ে।
04.12 canvassize 200,200এ কেনভাচ (canvas)’ৰ দীৰ্ঘ্যতা আৰু উচ্চতা ঢাৰ্য্য কৰে 200 pixelsলৈ।
04.22 value 1+1 েটা ভেৰিয়েবল (variable) $add, ত assign কৰা হ’ল ৷
04.26 Value 20-5 েটা ভেৰিয়েবল (variable)$subtract, ত এছাইন কৰা হ’ল ৷
04.31 value 15 * 2 েটা ভেৰিয়েবল (variable) $multiply. ত এছাইন কৰা হ’ল ৷
04.36 30/30 েটা ভেৰিয়েবল (variable) $divide. ত এছাইন কৰা হ’ল
04.40 go 10,10’এ Turtleক কেনভাচ (canvas)’ৰ ১০pixels বাও আৰু ১০ pixels ওপৰলৈ যাবলৈ আদেশ দিয়ে
04.52 print কম্মান্দ এ ভেৰিয়েবল (variable) েটা কেনভাচ (canvas) ত েদখুৱাব।
04.56 মই টেকস্ট এদিটৰ পৰা কোড copy কৰি KTurtleৰ এদিটৰত পেস্ট কৰিম।
05.03 টিউটৰিয়েল েটা ৰখাম আৰু প্ৰোগ্ৰামটো KTurtle এদিটৰত টাইপ কিৰম ৷
05.08 প্ৰোগ্ৰামটাইপ কৰাৰ িপছত টিউটৰিয়েল আকৌ চলাম ৷
05.13 এতিয়া Run বটনত ক্লিক কিৰম আৰু প্ৰোগ্ৰাম েটা run হব িদম ৷
05.17 যিটো কম্মান্দ একজিকিউট কৰা হৈছে সেয়া এদিটৰত হাইলাইট (highlight) কৰা হয়।
05.22 Turtleএ value েবাৰ কেনভাচ (canvas) ৰ নিৰ্ধাৰিত ঠাইত দেখুৱাব. ৷
05.34 ব’লক আমি ১টা সহজ উদাহৰণ চাওcomparison operatorৰ ওপৰত।
05.41 মই বৰ্তমান কোড কাটিম এডিটৰ’ৰ পৰা আৰু clear কম্মান্দ আৰু “Run” টাইপ কৰিম কেনভাচ (canvas) চফা কৰিবলৈ।
05.49 এতিয়া আমি প্ৰোগ্ৰাম েটা জোম কৰিম ভালৈক েদিখবৈল ৷
05.53 আহা টাইপ কৰা
05.55 $answer = 10 > 3
06.03 print $answer
06.09 ইয়াত 10 ক 3 ৰ লগত তুলনা কৰা ৈহেছ ’greater than’ operator সৈতে
06.14 এই তুলনাৰ (comparison) ফলাফল, boolean value true ৰখা হয়
06.19 variable $answer’ত আৰু value true is কেনভাচ (canvas)ত দেখুৱা হব ৷
06.27 আহা এতিয়া কোড েটা run কেৰা ৷
06.29 Turtle য়ে Boolean value true বোলি কেনভাচ (canvas) ত েদখুৱাব ৷.
06.34 এতিয়া আমি চাম Strings েবােৰ এইেটা application ত েকেনৈক কাম কেৰ ৷
06.39 Strings বোৰ variables ত নং ৰ িনিচনাৈক বহাব পািৰ ৷
06.43 Strings েবাৰ mathematical or comparison operators ত ব্যৱহাৰ কিৰব েনাৱািৰ ৷
06.49 Strings েবাৰ ৰঙা ৰং ত িজিলিক উিঠব ৷
06.53 KTurtle’s এটা বাক্য double quotes’ত থাকিলে string বুলি ধৰি লয়।
07.00 মই এতিয়া বৰ্তমান কোডটো clear কৰিম মানে কাটিম . টাইপ কৰক clear কম্মান্দ আৰু Run , কেনভাচ (canvas) চফা কৰিবলৈ।
07.08 এতিয়া মই Boolean values বোৰ বাখ্যা কৰিম ।
07.11 তাত অকল ২টা boolean values থািকব true আৰু false.
07.16 উদাহৰণৰ কাৰনে , আহক কোড টাইপ কৰা।
07.20 $answer = 7<5
07.28 print $answer
07.34 Boolean value false variable $answerত assign কৰা হয় কাৰণ৭ ৫ তকৈ ডাঙৰ হয়।
07.43 আহা এতিয়া কোড েটা Run কেৰা ।
07.47 Turtle’এ Boolean value false বুলি কেনভাচ (canvas)’ত দেখোৱায়।
07.51 আহা আমি এতিয়া “if-else” condition মানে স্বৰ্তাৱলী শিকিম...
07.56 ‘if’ condition execute হয় boolean value ‘true’ হ’লেহে।
08.03 ‘else’ condition দেখোৱা হয় যদিহে ‘if’ condition ‘false’ হয়।
08.09 মই বৰ্তমান এডিটৰ’ৰ পৰা কোড কাটিম টাইপ কৰক clear আৰু Run কম্মান্দ কেনভাচ (canvas) চফা কৰিবলৈ।
08.17 টেক্সট ফাইল ত আগতী্যাৈক কোড থািকব ৷
08.21 এইকোড েয় 4 , 5 and 6 নং ক তুলানা কিৰব আৰু কেনভাচ (canvas)ত অনুক্রমে ফলাফল দেখুৱাব ৷
08.30 এিতয়া মই কোড েটা টেক্সট এডিটৰ ৰ পৰা কপি (copy) কৰিম আৰু KTurtle এডিটৰত পেস্ট কৰিমি ৷
08.36 টিউটৰিয়েল পজ(pause) কৰক আৰু KTurtle এডিটৰ’তটাইপ কৰক।
08.42 প্ৰোগ্ৰাম িলখা েহাৱাৰ িপছত টিউটৰিয়েল আকৌ চলাম।
08.46 আহা আমি কোড েটা Run কেৰা ৷৷
08.49 Turtle েয় 4 and 5 Values ক তুলনা কিৰেল
08.53 কেনভাচ (canvas)’ত ফলাফল দেখোৱাই যে ৪ ৬’তকৈ সৰু হয়।
09.00 আৰু ইয়াৰে সৈতে আমি এই টিউটৰিয়েল সামৰিন ৈল আিহল।
09.05 আহা সামৰো
09.07 এই টিউটৰিয়েল ত, আমি সিকিলো যে-
09.11 Grammar of Turtle script আৰু
09.14 ‘if-else’ স্বৰ্তাৱলী
09.17 এতিয়া assignment’ৰ ভাগ।
09.19

solve an equation (ইকুৱেছন এটা সমাধান কৰক)

09.22 if - else স্বৰতাবলী ব্যবহাৰ কৰি
09.24 Mathematical আৰু comparision operators
09.27 “print” আৰু “go” কম্মান্দs ব্যবহাৰ কৰি ফলাফল দেখুৱা
09.33 assignment সমাধান কিৰবৈল
09.35 যিকোনো 4 তা নং বািচ েলাৱা
09.38 এই ৰেন্দম সখয়াৰ দুটা চেত পুৰণ কৰক
09.42 comparison operators ব্যহাৰ কিৰ ফলাফল তুলনা কৰা
09.46 দুতা ফলাফল দে খুৱা
09.49 greater result েটা কেনভাচ(canvas) ৰ কেন্দ্র ত দেখুৱা
09.54 আপোনি ভাল পোৱা যিকোনো এটা ইকোৱেছন বাছি লওক
09.59 এই ভিদিও চৱা
10.03 ইয়াত স্পকেন টিউটৰিয়েল প্ৰজেক্টৰ সামৰিণ হয়
10.06 যদি আপোনাৰ bandwidth ভাল নহয়, তেনেহ’লে ইয়াক ডাউনলোড কৰি চাব পাৰে।
10.12 কথন শিক্ষণ প্ৰকল্পৰ দলটিয়ে :
10.14 শিক্ষণ সহায়িকাৰে কৰ্মশালা আদি অনুষ্ঠিত কৰে।
10.18 এটা অনলাইন পৰীক্ষাত উত্তীৰ্ণ হোৱা সকলক প্ৰমাণ পত্ৰ প্ৰদান কৰে
10.22 অধিক জনাৰ বাবে, অনুগ্রহ কৰি ইয়াৈল িলখক contact@spoken-tutorial.org
10.30 কথন শিক্ষণ প্ৰকল্প Talk to a Teacher প্ৰকল্পৰ এটা অংগ
10.35 ইয়াক National Mission on Education through ICT, MHRD, Government of India-ই পৃষ্ঠপোষকতা আগবঢ়াইছে
10.43 এই মিশ্যন সম্পৰ্কত অধিক তথ্য spoken hyphen tutorial dot org slash NMEICT hyphen Intro ৱেবচাইটত পোৱা যাব
10.48 এই প্ৰশিক্ষণ ITFC Bangaluru দ্ৱ্ৰৰা যুগ্দান কৰা হইচে.
10.52 মই মৌচুমি মেধি চাইন অফ কৰিচু সহযোগ কৰাৰ কাৰনে ধন্য়বাদ নমস্কাৰ

Contributors and Content Editors

Mousumi, Pratik kamble