Difference between revisions of "KTurtle/C3/Programming-Concepts/Assamese"

From Script | Spoken-Tutorial
Jump to: navigation, search
(Created page with '{|border =1 !Visual Cue !Narration |- ||00.01 ||সকলোলৈ নমস্কাৰ। |- ||00.03 ||'''KTurtle'''ৰ '''Programming concepts''' tutorial’লৈ সক…')
 
 
(6 intermediate revisions by 2 users not shown)
Line 1: Line 1:
 
{|border =1
 
{|border =1
!Visual Cue
+
 
 +
!Time
 +
 
 
!Narration
 
!Narration
 +
 
|-
 
|-
||00.01
+
 
 +
||00:01
 +
 
 
||সকলোলৈ নমস্কাৰ।
 
||সকলোলৈ নমস্কাৰ।
 
+
 
 
|-
 
|-
||00.03
+
 
||'''KTurtle'''ৰ '''Programming concepts''' tutorial’লৈ সকলোকে আমনত্ৰণ জনালো।
+
||00:03
 +
 
 +
||'''KTurtle'''ৰ '''Programming concepts''' টিউটৰিয়েল’লৈ সকলোকে আমনত্ৰণ জনালো।
  
 
|-
 
|-
||00.08
+
 
||এই tutorial’ত আমি শিকিম-  
+
||00:08
 +
 
 +
||এই টিউটৰিয়েল’ত আমি শিকিম-
  
 
|-
 
|-
||00.12
+
 
|| KTurtle’ত program লিখিবলৈ।
+
||00:12
 +
 
 +
|| KTurtle’ত প্ৰোগ্ৰাম লিখিবলৈ।
  
 
|-
 
|-
||00.15
+
 
||Variable ব্যৱহাৰ কৰি input store কৰিবলৈ।  
+
||00:15
 +
 
 +
||ভেৰিয়েবল ব্যৱহাৰ কৰি input store কৰিবলৈ।
  
 
|-
 
|-
||00.18
+
 
||Print command ব্যৱহাৰ কৰি canvas’ত print কৰিবলৈ ।
+
||00:18
 +
 
 +
||Print কম্মান্দ ব্যৱহাৰ কৰি কেনভাচ’ত প্ৰীন্ট কৰিবলৈ ।
  
 
|-
 
|-
||00.22
+
 
||Line এটাত comment কৰিবলৈ।  
+
||00:22
 +
 
 +
||লাইন এটাত কম্মেন্ট (comment) কৰিবলৈ।
  
 
|-
 
|-
|| 00.24  
+
 
||এই tutorial record কৰিবলৈ, মই Ubuntu Linux OS Version 11.10. KTurtle version 0.8.1 beta ব্যৱহাৰ কৰিছো।
+
|| 00:24
 +
 
 +
||এই টিউটৰিয়েল ৰেৰ্কদ কৰিবলৈ, মই Ubuntu Linux OS Version 11.10 KTurtle version 0.8.1 beta ব্যৱহাৰ কৰিছো।
 +
 
 
|-
 
|-
||00.37
+
 
||আমি ধৰি লৈছো যে '''KTurtle''' ব্যৱহাৰ কৰাৰ আপোনালোকৰ basic জ্ঞান আছে।
+
||00:37
 +
 
 +
||আমি ধৰি লৈছো যে '''KTurtle''' ব্যৱহাৰ কৰাৰ আপোনালোকৰ প্ৰাথমিক (basic) জ্ঞান আছে।
  
 
|-
 
|-
||00.43
+
 
||যদি নাই, দৰকাৰি tutorial’ৰ কাৰণে আমাৰ website '''http://spoken-tutorial.org''' চাওঁক।
+
||00:43
 +
 
 +
||যদি নাই, দৰকাৰি টিউটৰিয়েল’ৰ কাৰণে আমাৰ website '''http://spoken-tutorial.org''' দৰ্শন কৰক।
 +
 
 
|-
 
|-
||00.49
+
 
||আগবাঢ়াৰ আগতে, আমি '''KTurtle'''ৰ basic তথ্যৰ কথা কওঁ।
+
||00:49
 +
 
 +
||আগবাঢ়াৰ আগতে, আমি '''KTurtle'''ৰ প্ৰাথমিক (basic) তথ্যৰ কথা কওঁ।
 +
 
 
|-
 
|-
||00.55
+
 
||Canvas’ত দেখোৱা "Turtle"ক "sprite" কোৱা হয়।
+
||00:55
 +
 
 +
||কেনভাচ’ত দেখোৱা "Turtle"ক "sprite" কোৱা হয়।
 +
 
 
|-
 
|-
||01.00
+
 
||"Sprite" এখন সৰু ছবি যি canvas’ৰ চাৰিওপিনে ঘূৰিব পাৰে। উদাহৰণ স্বৰূপে:- Cursor এটা sprite হয়।
+
||01:00
 +
 
 +
||"Sprite" এখন সৰু ছবি যি কেনভাচ’ৰ চাৰিওপিনে ঘূৰিব পাৰে। উদাহৰণ স্বৰূপে:- Cursor এটা sprite হয়।
 +
 
 
|-
 
|-
||01.10
+
 
||"spritehide" command’এ '''Turtle''' ক canvas’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।  
+
||01:10
 +
 
 +
||"spritehide" কম্মান্দে '''Turtle''' ক কেনভাচ’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
 +
 
 
|-
 
|-
||01.15
+
 
||"spriteshow" command’এ '''Turtle''' লোকাই আছে যদি দেখোৱাই দিয়ে।
+
||01:15
 +
 
 +
||"spriteshow" কম্মান্দে '''Turtle''' লোকাই আছে যদি দেখোৱাই দিয়ে।
  
 
|-
 
|-
||01.21
+
 
||"clear" command’এ canvas’ত থকা সকলো ছবি মোচী দিয়ে।
+
||01:21
 +
 
 +
||"clear" কম্মান্দ ’এ কেনভাচ’ত থকা সকলো ছবি মোচি দিয়ে।
 +
 
 
|-
 
|-
||01.27
+
 
 +
||01:27
 +
 
 
|| '''KTurtle'''ৰ ভিতৰত
 
|| '''KTurtle'''ৰ ভিতৰত
 +
 
|-
 
|-
||01.29
+
 
||"$ " sign’এ variables ৰাখে।
+
||01:29
 +
 
 +
||"$ " sign’এ ভেৰিয়েবল্চ ৰাখে।
  
 
|-
 
|-
||01.34
+
 
||"*"(asterisk) sign ২টা নং পোৰণ কৰে।
+
||01:34
 +
 
 +
||"*"(asterisk) চাইনে ২টা নং পোৰণ কৰে।
 +
 
 
|-
 
|-
||01.41
+
 
||"^"(caret)’এ এটা নংৰ ঘাত উলিয়ায়।
+
||01:41
 +
 
 +
||"^"(caret)’এ এটা নম্বৰ ঘাত উলিয়ায়।
  
 
|-
 
|-
||01.45
+
 
||"#"(hash) sign’ৰ পাছত লিখা বাক্য comment হিছাপে ধৰি লয়।
+
||01:45
 +
 
 +
||"#"(hash) চাইনৰ পাছত লিখা বাক্য কম্মেন্ট (comment) হিছাপে ধৰি লয়।
  
 
|-
 
|-
||01.50
+
 
||"sqrt" এটা function হয় যি এটা নংৰ বৰ্গমূল উলিয়ায়।
+
||01:50
 +
 
 +
||"sqrt" এটা ফাংছন হয় যি এটা নম্বৰ বৰ্গমূল উলিয়ায়।
 +
 
 
|-
 
|-
||01.58
+
 
||ব’লক আমি '''KTurtle''' Application খোলো।
+
||01:58
 +
 
 +
||ব’লক আমি '''KTurtle''' এপলিকেছন খোলো।
 +
 
 
|-
 
|-
||02.02
+
 
||'''Dash home >> Media Apps'''ত click কৰক।  
+
||02:02
 +
 
 +
||'''Dash home >> Media Apps'''ত ক্লিক কৰক।
  
 
|-
 
|-
||02.07
+
 
 +
||02:07
 +
 
 
||'''Type’ৰ তলত, Education''' আৰু '''KTurtle''' বাচি লওক।
 
||'''Type’ৰ তলত, Education''' আৰু '''KTurtle''' বাচি লওক।
 +
 
|-
 
|-
||02.13
+
 
||'''KTurtle''' application খোল খাব।  
+
||02:13
 +
 
 +
||'''KTurtle''' এপলিকেছন খোল খাব।
 +
 
 
|-
 
|-
||02.20
+
 
||আমি '''KTurtle''' '''terminal''' ব্যৱহাৰ কৰিও খোলিব পাৰো।
+
||02:20
 +
 
 +
||আমি '''KTurtle''' '''টাৰ্মিনেল ''' ব্যৱহাৰ কৰিও খোলিব পাৰো।
 +
 
 
|-
 
|-
||02.24
+
 
|| '''CTRL+ALT+T''' একে সময়ত টিপিলে terminal খোল খাব।  
+
||02:24
 +
 
 +
|| '''CTRL+ALT+T''' একে সময়ত টিপিলে টাৰ্মিলেন খোল খাব।
 +
 
 
|-
 
|-
||02.30
+
 
|| '''KTurtle''' type কৰি Enter টিপিলে '''KTurtle''' Application খোল খাব।  
+
||02:30
 +
 
 +
|| '''KTurtle''' টাইপ কৰি এন্টাৰ টিপিলে '''KTurtle''' এপলিকেছন খোল খাব।
 +
 
 
|-
 
|-
||02.41
+
 
||মই program code type কৰি আপোনালোকক বুজাম।
+
||02:41
 +
 
 +
||মই প্ৰোগ্ৰাম কোড টাইপ কৰি আপোনালোকক বুজাম।
 +
 
 
|-
 
|-
||02.46
+
 
||Program text’লৈ অলপ zoom in কৰি লও নহলে অলপ blur হৈ থাকিবও পাৰে।  
+
||02:46
 +
 
 +
||প্ৰোগ্ৰাম টেক্সটলৈ অলপ zoom in কৰি লও নহলে অলপ blur হৈ থাকিবও পাৰে।
 +
 
 
|-
 
|-
||02.55
+
 
||'''#program to find square of a number'''. Enter টিপক।  
+
||02:55
 +
 
 +
||'''# program to find square of a number'''. এন্টাৰ টিপক।
  
 
|-
 
|-
||03.15
+
 
||"#" sign’ৰ পাছত লিখা বাক্য comment হিছাপে ধৰি লোৱা হয়।  
+
||03:15
 +
 
 +
||"#" চাইনৰ পাছত লিখা বাক্য কম্মেন্ট (comment) হিছাপে ধৰি লোৱা হয়।
 +
 
 
|-
 
|-
||03.19
+
 
||মানে program execute কৰাৰ সময়ত এই line’এ একো execute নকৰে। Enter টিপক।  
+
||03:19
 +
 
 +
||মানে প্ৰোগ্ৰাম একজিকিউট (execute) কৰাৰ সময়ত এই লাইনে একো একজিকিউট (execute) নকৰে। এন্টাৰ টিপক।
  
 
|-
 
|-
||03.29
+
 
 +
||03:29
 +
 
 
||'''reset'''
 
||'''reset'''
  
 
|-
 
|-
||03.30
+
 
||reset command’এ Turtle’ক তাৰ আগৰ যেগালৈ লৈ যায়। Enter টিপক।
+
||03:30
 +
 
 +
||reset কম্মান্দে Turtle’ক তাৰ আগৰ যেগালৈ লৈ যায়। এন্টাৰ টিপক।
 +
 
 
|-
 
|-
||03.38
+
 
||'''$i= ask''' double quotes’ৰ ভিতৰত '''enter a number for i আৰু  OK''' click কৰক।
+
||03:38
 +
 
 +
||'''$i= ask''' ডবল কোট্চ’ৰ ভিতৰত '''enter a number for i and click on OK'''
  
 
|-
 
|-
||03.58
+
 
||"$i" এটা variable হয় user input store কৰি ৰাখিবলৈ।
+
||03:58
 +
 
 +
||"$i" এটা ভেৰিয়েবল হয় user inputs সংৰক্ষন কৰি ৰাখিবলৈ।
 +
 
 
|-
 
|-
||04.03
+
 
||'''“ask”''' command’এ variable’ত ৰাখিবলৈ user input বিচাৰে। Enter টিপক।
+
||04:03
 +
 
 +
||'''“ask”''' কম্মান্দে ভেৰিয়েবল’ত ৰাখিবলৈ user input বিচাৰে। এন্টাৰ টিপক।
 +
 
 
|-
 
|-
||04.11
+
 
 +
||04:11
 +
 
 
||'''“fontsize”''' space '''28'''.
 
||'''“fontsize”''' space '''28'''.
  
 
|-
 
|-
||04.17
+
 
||'''fontsize'''এ print’এ ব্যৱহাৰ কৰা font size set কৰে।  
+
||04:17
 +
 
 +
||'''fontsize'''এ প্ৰীন্ট’এ ব্যৱহাৰ কৰা font size চেট কৰে।
 +
 
 
|-
 
|-
||04.20
+
 
||Fontsize’এ input হিচাপে নং লয়, pixels’ত set কৰা থাকে।  
+
||04:20
 +
 
 +
||Fontsize’এ input হিচাপে নম্বৰ লয়, pixels’ত চেট কৰা থাকে।
 +
 
 
|-
 
|-
|04.27
+
 
||'''print $i*$i'''
+
|04:27
 +
 
 +
||'''print $i*$i'''
  
 
|-
 
|-
||04.36
+
 
||'''print $i*$i'''এটা নংৰ বৰ্গ ধাৰ্য্য কৰি print কৰে। Enter টিপক।  
+
||04:36
 +
 
 +
||'''print $i*$i''' এটা নম্বৰ বৰ্গ ধাৰ্য্য কৰি প্ৰীন্ট কৰে। এন্টাৰ টিপক।
  
 
|-
 
|-
||04.45
+
 
 +
||04:45
 +
 
 
||'''spritehide'''
 
||'''spritehide'''
  
 
|-
 
|-
||04.48
+
 
||'''spritehide''' এ '''Turtle'''ক canvas’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
+
||04:48
 +
 
 +
||'''spritehide''' এ '''Turtle'''ক কেনভাচ’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
 +
 
 
|-
 
|-
||04.53
+
 
||ব’লক এতিয়া program run কৰো।
+
||04:53
 +
 
 +
||ব’লক এতিয়া প্ৰোগ্ৰাম ৰান কৰো।
 +
 
 
|-
 
|-
||04.56
+
 
|| Editor’ত থকা code execute কৰিবলৈ Toolbar’ত থকা '''Run''' button’ত click কৰক।  
+
||04:56
 +
 
 +
|| এডিটৰত’ত থকা কোড একজিকিউট (execute) কৰিবলৈ Toolbar’ত থকা '''Run''' বাটনত ক্লিক কৰক।
 +
 
 
|-
 
|-
||05.03
+
 
||Execution speed থকা এখন list দেখোৱাব।  
+
||05:03
 +
 
 +
||Execution speed থকা এখন তালিকা (list) দেখোৱাব।
 +
 
 
|-
 
|-
||05.07
+
 
 +
||05:07
 +
 
 
||'''Full speed (highlighting আৰু inspector নাথাকে)'''
 
||'''Full speed (highlighting আৰু inspector নাথাকে)'''
 +
 
|-
 
|-
||05.10
+
 
||'''Full speed''',  
+
||05:10
'''slow''',  
+
 
 +
||'''Full speed''',
 +
 
 +
'''slow''',
 +
 
 
'''slower''',
 
'''slower''',
 +
 
'''slowest''' আৰু
 
'''slowest''' আৰু
 +
 
'''step-by-step'''.
 
'''step-by-step'''.
 +
 
|-
 
|-
||05.17
+
 
|| '''slow''' বেগত code’টো চলাম।
+
||05:17
 +
 
 +
|| '''slow''' বেগত কোড’টো চলাম।
 +
 
 
|-
 
|-
||05.21
+
 
||এখন "input bar" ওলাব।  
+
||05:21
 +
 
 +
||এখন "input bar" ওলাব।
 +
 
 
|-
 
|-
||05.23
+
 
||i’ৰ মান 15 দি Enter টিপক।
+
||05:23
 +
 
 +
||i’ৰ মান 15 দি এন্টাৰ টিপক।
 +
 
 
|-
 
|-
||05.29
+
 
|| '15'ৰ বৰ্গ = '225' canvas’ত display হ’ব।
+
||05:29
 +
 
 +
|| '15'ৰ বৰ্গ = '225' কেনভাচ’ত দেখোৱা (display) হ’ব।
 +
 
 
|-
 
|-
||05.35
+
 
||ব’লক এতিয়া program’ৰ জৰিয়তে এটা নংৰ nth ঘাত উলিয়াবব শিকো।
+
||05:35
 +
 
 +
||ব’লক এতিয়া প্ৰোগ্ৰাম’ৰ জৰিয়তে এটা নম্বৰৰ nth ঘাত উলিয়াবব শিকো।
 +
 
 
|-
 
|-
||05.42
+
 
||text editor’ৰ মোৰ আগৰ পৰাই এটা program আছে।  
+
||05:42
 +
 
 +
||টেক্সট এডিটৰৰ মোৰ আগৰ পৰাই এটা প্ৰোগ্ৰাম আছে।
 +
 
 
|-
 
|-
|05.46
+
 
|| text editor ‘ৰ পৰা program copy কৰি '''KTurtle''' editor’ত paste কৰক।  
+
|05:46
 +
 
 +
|| টেক্সট এডিটৰত ‘ৰ পৰা প্ৰোগ্ৰাম কপি কৰি '''KTurtle''' এডিটৰত’ত পেচ্ট কৰক।
  
 
|-
 
|-
||05.56
+
 
||অনুগ্ৰহ কৰি tutorial pause কৰি program '''KTurtle''' editor’ত copy কৰি লওক।  
+
||05:56
 +
 
 +
||অনুগ্ৰহ কৰি টিউটৰিয়েল পজ (pause) কৰি প্ৰোগ্ৰাম '''KTurtle''' এডিটৰত’ত কপি কৰি লওক।
 +
 
 
|-
 
|-
|| 06.03
+
 
||Program text’লৈ zoom কৰি লৈছো।
+
|| 06:03
 +
 
 +
||প্ৰোগ্ৰাম টেক্সট’লৈ জোম কৰি লৈছো।
 +
 
 
|-
 
|-
||06.07
+
 
|| program’টো ব্যাখ্যা কৰো।
+
||06:07
 +
 
 +
|| প্ৰোগ্ৰামটো ব্যাখ্যা কৰো।
 +
 
 
|-
 
|-
|06.09
+
 
||# sign’ৰ পাছত থকা বাক্য comment হৈ যায়।
+
|06:09
 +
 
 +
||# চাইনৰ পাছত থকা বাক্য কম্মেন্ট (comment) হৈ যায়।
 +
 
 
|-
 
|-
||06.13
+
 
||'''reset''' command’এ '''Turtle''' ক তাৰ '''default''' position’লৈ লৈ যায়।
+
||06:13
 +
 
 +
||'''reset''' কম্মান্দ ’এ '''Turtle''' ক তাৰ '''default''' পজিছন’লৈ লৈ যায়।
 +
 
 
|-
 
|-
||06.18
+
 
||'''$i''' আৰু '''$n''' ‘user input’ store কৰিবলৈ ২টা variable.
+
||06:18
 +
 
 +
||'''$i''' আৰু '''$n''' ‘user input’ সংৰক্ষন কৰিবলৈ ২টা ভেৰিয়েবল.
 +
 
 
|-
 
|-
||06.25
+
 
||'''“ask”''' command’এ variable’ত store কৰিবলৈ user input খোজে।
+
||06:25
 +
 
 +
||'''“ask”''' কম্মান্দে ভেৰিয়েবল’ত সংৰক্ষন (store) কৰিবলৈ user input খোজে।
 +
 
 
|-
 
|-
||06.31
+
 
||'''fontsize 28'''এ print’এ ব্যৱহাৰ কৰা font size set কৰে।  
+
||06:31
 +
 
 +
||'''fontsize 28'''এ প্ৰীন্ট’ত ব্যৱহাৰ কৰা font size চেট কৰে।
 +
 
 
|-
 
|-
||06.37
+
 
||Fontsize’এ input নং হিছাপে লয়, যি pixel’ত set কৰা থাকে।
+
||06:37
 +
 
 +
||Fontsize’এ ইনপুট (input) নম্বৰ হিছাপে লয়, যি pixel’ত চেট কৰা থাকে।
 +
 
 
|-
 
|-
||06.43
+
 
||'''print ($i^$n)'''এ এটা নংৰ ঘাত গণনা কৰি print কৰে।  
+
||06:43
 +
 
 +
||'''print ($i^$n)'''এ এটা নম্বৰ ঘাত গণনা কৰি প্ৰীন্ট কৰে।
 +
 
 
|-
 
|-
||06.52
+
 
||'''spritehide'''এ '''Turtle''' canvas’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
+
||06:52
 +
 
 +
||'''spritehide'''এ '''Turtle''' কেনভাচ’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
 +
 
 
|-
 
|-
||06.57
+
 
||ব’লক program’টো run কৰো।
+
||06:57
 +
 
 +
||ব’লক প্ৰোগ্ৰাম’টো ৰান কৰো।
  
 
|-
 
|-
||07.00
+
 
||i’ৰ মান 5 দি Enter টিপক।
+
||07:00
 +
 
 +
||i’ৰ মান 5 দি এন্টাৰ টিপক।
 +
 
 
|-
 
|-
||07.05
+
 
||n’ৰ মান 4 দি Enter টিপক।. 5^4=625 বোলি canvas’ত display হ’ব।  
+
||07:05
 +
 
 +
||n’ৰ মান 4 দি এন্টাৰ টিপক। 5^4=625 বোলি কেনভাচ’ত দেখোৱা (display) হ’ব।
 +
 
 
|-
 
|-
||07.18
+
 
||ব’লক এতিয়া আমি আগৰে পৰা program’ত থকা '''“sqrt”''' function ব্যৱহাৰ কৰি এটা নংৰ বৰ্গমোল ওলিয়াও।
+
||07:18
 +
 
 +
||ব’লক এতিয়া আমি আগৰে পৰা প্ৰোগ্ৰাম’ত থকা '''“sqrt”''' ফাংছন ব্যৱহাৰ কৰি এটা নম্বৰ বৰ্গমোল ওলিয়াও।
 +
 
 
|-
 
|-
||07.27
+
 
||Editor’ৰ পৰা code copy কৰি ''' KTurtle'''ৰ editor’ত paste কৰক।  
+
||07:27
 +
 
 +
||এডিটৰত’ৰ পৰা কোড কপি কৰি ''' KTurtle'''ক এডিটৰত পেচ্ট কৰক।
  
 
|-
 
|-
||07.35
+
 
||অনুগ্রহ কৰি tutorial ইয়াতে pause কৰি program’টো '''KTurtle''' editor’ত copy কৰি লওক।
+
||07:35
 +
 
 +
||অনুগ্রহ কৰি টিউটৰিয়েল ইয়াতে পজ (pause) কৰি প্ৰোগ্ৰাম’টো '''KTurtle''' এডিটৰত’ত কপি কৰি লওক।
  
 
|-
 
|-
||07.43
+
 
||Program text অলপ zoom কৰি দিও নহলে অলপ blur হৈ থাকিব।
+
||07:43
 +
 
 +
||প্ৰোগ্ৰাম টেক্সট অলপ জোম কৰি দিও নহলে অলপ ধুৱা (blur) হৈ থাকিব।
 +
 
 
|-
 
|-
||07.49
+
 
||Codeখিনি বোজাই দিও।
+
||07:49
 +
 
 +
||কোডখিনি বোজাই দিও।
  
 
|-
 
|-
|| 07.52
+
 
||# sign’ৰ পাছত থকা বাক্য comment হৈ যায়।
+
|| 07:52
 +
 
 +
||# চাইনৰ পাছত থকা বাক্য কম্মেন্ট (comment) হৈ যায়।
 +
 
 
|-
 
|-
||07.57
+
 
||'’'reset''' command’এ '''Turtle''' ক তাৰ '''default''' position’লৈ লৈ যায়।
+
||07:57
 +
 
 +
||'’'reset''' কম্মান্দে '''Turtle''' ক তাৰ '''default''' অৱস্হান (position) ’লৈ লৈ যায়।
 +
 
 
|-
 
|-
||08.02
+
 
|| ''$i'' ‘user input’ store কৰিবলৈ ১টা variable.
+
||08:02
 +
 
 +
|| ''$i'' ‘user input’ সংৰক্ষন (store) কৰিবলৈ ১টা ভেৰিয়েবল.
 +
 
 
|-
 
|-
||08.07
+
 
||'''fontsize 28'''এ print’এ ব্যৱহাৰ কৰা font size set কৰে।
+
||08:07
 +
 
 +
||'''fontsize 28'''এ প্ৰীন্টত ব্যৱহাৰ কৰা font size চেট কৰে।
 +
 
 
|-
 
|-
||08.12
+
 
||'''print sqrt $i'''’এ ১টা নংৰ বৰ্গমান গণনা কৰে।  
+
||08:12
 +
 
 +
||'''print sqrt $i'''’ই ১টা নম্বৰ বৰ্গমান গণনা কৰে।
 +
 
 
|-
 
|-
||08.19
+
 
||'''spritehide'''এ '''Turtle''' canvas’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
+
||08:19
 +
 
 +
||'''spritehide'''এ '''Turtle'''ক কেনভাচ’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
 +
 
 
|-
 
|-
||08.24
+
 
||ব’লক program’টো run কৰো।
+
||08:24
 +
 
 +
||ব’লক প্ৰোগ্ৰাম’টো ৰান কৰো।
  
 
|-
 
|-
||08.28
+
 
|| i’ৰ মান 169 দি Enter টিপক।
+
||08:28
 +
 
 +
|| i’ৰ মান 169 দি OKত ক্লিক কৰক .
 +
 
 
|-
 
|-
||08.34
+
 
|| 169’ৰ বৰ্গমান 13 canvas’ত দেখোৱাব।  
+
||08:34
 +
 
 +
|| 169’ৰ বৰ্গমান 13 কেনভাচ’ত দেখোৱাব।
 +
 
 
|-
 
|-
||08.39
+
 
||আকৌ run কৰো ব’লক।
+
||08:39
 +
 
 +
||আকৌ ৰান কৰো ব’লক।
 +
 
 
|-
 
|-
||08.42
+
 
|| i’ৰ মান -169 দি Enter টিপক।
+
||08:42
 +
 
 +
|| i’ৰ মান -169 দি OKত ক্লিক কৰক.
  
 
|-
 
|-
||08.49
+
 
||যদি আমি ঋণাত্মক সংখ্যা enter কৰো, output ''''nan'''' হয় যি একো সংখ্যা নোহোৱা বুজায়।
+
||08:49
 +
 
 +
||যদি আমি ঋণাত্মক সংখ্যা এন্টাৰ কৰো, output ''''nan'''' হয় যি একো সংখ্যা নোহোৱা বুজায়।
 +
 
 
|-
 
|-
||08.56
+
 
 +
||08:56
 +
 
 
||যিহেটো ঋণাত্মক সংখ্যাৰ বৰ্গমান বাস্তব সংখ্যা নহয়।
 
||যিহেটো ঋণাত্মক সংখ্যাৰ বৰ্গমান বাস্তব সংখ্যা নহয়।
 +
 
|-
 
|-
||09.02
+
 
|| ব’লক আমি program’ৰ দ্বাৰা ১টা ধণাত্মক সংখ্যাৰ ঘনমান গণনা কৰো।
+
||09:02
 +
 
 +
|| ব’লক আমি প্ৰোগ্ৰাম’ৰ দ্বাৰা ১টা ৰ্ৰ্ণাত্মক সংখ্যাৰ ঘনমান গণনা কৰো।
 +
 
 
|-
 
|-
||09.08
+
 
||Editor’ৰ পৰা code copy কৰি ''' KTurtle'''ৰ editor’ত paste কৰক।
+
||09:08
 +
 
 +
||এডিটৰত’ৰ পৰা কোড কপি কৰি ''' KTurtle'''ৰ এডিটৰত’ত পেচ্ট কৰক।
  
 
|-
 
|-
||09.19
+
 
||অনুগ্রহ কৰি tutorial ইয়াতে pause কৰি program’টো '''KTurtle''' editor’ত copy কৰি লওক।
+
||09:19
 +
 
 +
||অনুগ্রহ কৰি টিউটৰিয়েল ইয়াতে পজ (pause) কৰি প্ৰোগ্ৰাম’টো '''KTurtle''' এডিটৰত কপি কৰি লওক।
 +
 
 
|-
 
|-
||09.25
+
 
||Program text অলপ zoom কৰি দিও নহলে অলপ blur হৈ থাকিব।
+
||09:25
 +
 
 +
||প্ৰোগ্ৰাম টেক্সট অলপ জোম কৰি দিও নহলে অলপ ধুৱা (blur) হৈ থাকিব।
 +
 
 
|-
 
|-
||09.31
+
 
||Codeখিনি বোজাই দিও।
+
||09:31
 +
 
 +
||কোডখিনি বোজাই দিও।
 +
 
 
|-
 
|-
||09.35
+
 
||# sign’ৰ পাছত থকা বাক্য comment হৈ যায়।
+
||09:35
 +
 
 +
||# চাইনৰ পাছত থকা বাক্য কম্মেন্ট (comment) হৈ যায়।
 +
 
 
|-
 
|-
||09.38
+
 
||মন কৰিব ই ১টা এক ষাৰীৰ comment।
+
||09:38
 +
 
 +
||মন কৰিব ই ১টা এক শাৰীৰ কম্মেন্ট (comment)।
 +
 
 
|-
 
|-
||09.42
+
 
||প্রত্যেকটো comment’ৰ আগত # sign থকাটো আৱশ্যকীয়।
+
||09:42
 +
 
 +
||প্রত্যেকটো কম্মেন্ট (comment)’ৰ আগত # চাইন থকাটো আৱশ্যকীয়।
 +
 
 
|-
 
|-
||09.48
+
 
||'’'reset''' command’এ '''Turtle''' ক তাৰ '''default''' position’লৈ লৈ যায়।
+
||09:48
 +
 
 +
||'’'reset''' কম্মান্দে '''Turtle''' ক তাৰ '''default''' অৱস্হান (position) ’লৈ লৈ যায়।
 +
 
 
|-
 
|-
||09.53
+
 
||. ''$i'' আৰু ’’’$C’’’ ‘user input’ store কৰিবলৈ ২টা variable.
+
||09:53
 +
 
 +
||.''$i'' আৰু ’’’$C’’’ ‘user input’ সংৰক্ষন (store) কৰিবলৈ ২টা ভেৰিয়েবল.
 +
 
 
|-
 
|-
||09.59
+
 
||'''$C=($i)^(1/3)'''১টা সংখ্যাৰ ঘনমান গণনা কৰে।
+
||09:59
 +
 
 +
||'''$C=($i)^(1/3)''' ১টা সংখ্যাৰ ঘনমান গণনা কৰে।
 +
 
 
|-
 
|-
||10.07
+
 
||'''fontsize 28'''এ print’এ ব্যৱহাৰ কৰা font size set কৰে।.  
+
||10:07
 +
 
 +
||'''fontsize 28'''এ প্ৰীন্টত ব্যৱহাৰ কৰা font size চেট কৰে।.
 +
 
 
|-
 
|-
||10.13
+
 
||'''print $C'''এ এটা সংখ্যাৰ ঘনমান print কৰে।
+
||10:13
 +
 
 +
||'''print $C'''এ এটা সংখ্যাৰ ঘনমান প্ৰীন্ট কৰে।
 +
 
 
|-
 
|-
||10.19
+
 
||'''spritehide'''এ '''Turtle''' canvas’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
+
||10:19
 +
 
 +
||'''spritehide'''এ '''Turtle'''ক কেনভাচ’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
 +
 
 
|-
 
|-
||10.23
+
 
||ব’লক program’টো run কৰো।
+
||10:23
 +
 
 +
||ব’লক প্ৰোগ্ৰাম’টো ৰান কৰো।
  
 
|-
 
|-
||10.27
+
 
||i’ৰ মান 343 দি OK click কৰক।
+
||10:27
 +
 
 +
||i’ৰ মান 343 দি OKত ক্লিক কৰক।
 +
 
 
|-
 
|-
||10.34
+
 
|| 343’ৰ ঘনমান 7 canvas’ত দেখোৱাব।
+
||10:34
 +
 
 +
|| 343’ৰ ঘনমান 7 কেনভাচ’ত দেখোৱাব।
 +
 
 
|-
 
|-
||10.40
+
 
||ইয়াৰ সৈতে আমি tutorial’ৰ শেষ অংশ পালোহি।
+
||10:40
 +
 
 +
||ইয়াৰ সৈতে আমাৰ টিউটৰিয়েলৰ শেষ অংশ পালোহি।
 +
 
 
|-
 
|-
||10.43
+
 
||চমুকৈক’বলৈ গ’লে-
+
||10:43
 +
 
 +
||চমুকৈ ক’বলৈ গ’লে-
 +
 
 
|-
 
|-
||10.46
+
 
||এই tutorial’ত আমি শিকিলো
+
||10:46
 +
 
 +
||এই টিউটৰিয়েল’ত আমি শিকিলো
 +
 
 
|-
 
|-
||10.49
+
 
||Programming’ৰ concepts  
+
||10:49
 +
 
 +
||Programৰ concepts
  
 
|-
 
|-
||10.52
+
 
 +
||10:52
 +
 
 
|| sqrt function’ৰ ব্যৱহাৰ
 
|| sqrt function’ৰ ব্যৱহাৰ
  
 
|-
 
|-
||10.55
+
 
|| print command’ৰ ব্যৱহাৰ
+
||10:55
 +
 
 +
|| print কম্মান্দ ’ৰ ব্যৱহাৰ
  
 
|-
 
|-
||10.57
+
 
|| KTurtle editor আৰু canvas ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ
+
||10:57
 +
 
 +
|| KTurtle এডিটৰ আৰু কেনভাচ ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ
 +
 
 
|-
 
|-
||11.02
+
 
||Assignment হিচাপে মই বিচাৰো আপোনালোকে basic programming command ব্যৱহাৰ কৰি ওলিয়াওক
+
||11:02
 +
 
 +
||এচাইনমেন্ট হিচাপে মই বিচাৰো আপোনালোকে basic programming কম্মান্দ ব্যৱহাৰ কৰি ওলিয়াওক
 +
 
 
|-
 
|-
||11.08
+
 
||এটা সংখ্যাৰ ঘন  
+
||11:08
 +
 
 +
||এটা সংখ্যাৰ ঘন
  
 
|-
 
|-
||11.11
+
 
|| এটা সংখ্যাৰ nth ঘাত  
+
||11:11
 +
 
 +
|| এটা সংখ্যাৰ nth ঘাত
 +
 
 
|-
 
|-
||11.15
+
 
||এই video চাব পাৰিব এই URL’ত http://spoken-tutorial.org/What is a Spoken Tutorial  
+
||11:15
 +
 
 +
||এই ভিদিও চাব পাৰিব এই URL’ত http://spoken-tutorial.org/What is a Spoken Tutorial
  
 
|-
 
|-
||11.19
+
 
||ইয়াতে Spoken Tutorial project সামৰিছো।
+
||11:19
 +
 
 +
||ইয়াতে স্পকেন টিউটৰিয়েল প্ৰজেক্ট সামৰিছো।
  
 
|-
 
|-
||11.22
+
 
||যদি আপোনাৰ ভাল bandwidth নাই, আপোনি download কৰিও চাব পাৰে।  
+
||11:22
 +
 
 +
||যদি আপোনাৰ ভাল বেন্দৱিথ নাই, আপোনি ডাওনলোদ কৰিও চাব পাৰে।
 +
 
 
|-
 
|-
||11.27
+
 
||Spoken Tutorial Project Team’এ :
+
||11:27
 +
 
 +
||স্পকেন টিউটৰিয়েল প্ৰজেক্ট দলটিয়ে:
  
 
|-
 
|-
||11.29
+
 
||spoken tutorial ব্যৱহাৰ কৰি workshop আয়োজন কৰে  
+
||11:29
 +
 
 +
||স্পকেন টিউটৰিয়েল ব্যৱহাৰ কৰি ৱৰ্কছপ আয়োজন কৰে
  
 
|-
 
|-
||11.32
+
 
|| online test উত্তীৰ্ণ কৰা সকলক certificate  দিয়ে
+
||11:32
 +
 
 +
|| অনলাইন টেচ্ট উত্তীৰ্ণ কৰা সকলক চাৰ্টিফিকেট দিয়ে
  
 
|-
 
|-
||11.35
+
 
 +
||11:35
 +
 
 
||আৰু জানিবলৈ আমালৈ লিখক contact@spoken-tutorial.org
 
||আৰু জানিবলৈ আমালৈ লিখক contact@spoken-tutorial.org
 +
 
|-
 
|-
||11.44
+
 
||Spoken Tutorial Project ‘Talk to a Teacher’ project’ৰ এটা ভাগ।
+
||11:44
 +
 
 +
||স্পকেন টিউটৰিয়েলপ্ৰজেক্ট ‘Talk to a Teacher’ প্ৰজেক্ট’ৰ এটা ভাগ।
  
 
|-
 
|-
||11.48
+
 
 +
||11:48
 +
 
 
||ই ভাৰত চৰকাৰৰ MHRDৰ ICTৰ মাধয়মেৰে ৰাস্ত্ৰীয় শিক্ষা মিছনৰ দ্ৱাৰা সমৰ্থিত হয়
 
||ই ভাৰত চৰকাৰৰ MHRDৰ ICTৰ মাধয়মেৰে ৰাস্ত্ৰীয় শিক্ষা মিছনৰ দ্ৱাৰা সমৰ্থিত হয়
 +
 
|-
 
|-
||11.55
+
 
 +
||11:55
 +
 
 
||আৰু তথ্য আপোনালোকে ইয়াতে পাব http://spoken-tutorial.org/NMEICT-Intro ].
 
||আৰু তথ্য আপোনালোকে ইয়াতে পাব http://spoken-tutorial.org/NMEICT-Intro ].
  
 
|-
 
|-
||11.59
+
 
||এই টিউটৰিয়েলটো প্ৰগয়ান বেজবৰুৱা দ্ৱাৰা যোগদান কৰা হৈছে মই Mousumi Medhi IIT Bombay’ৰ পৰা, sign off. ধন্যৱাদ।
+
||11:59
|-
+
 
 +
||এই টিউটৰিয়েলটো প্ৰগয়ান বেজবৰুৱা দ্ৱাৰা যোগদান কৰা হৈছে মই মৌচূমী মেধি আই আই টি বম্বেৰ পৰা, ছাইন অফ কৰিছো. ধন্যৱাদ।

Latest revision as of 10:06, 2 September 2014

Time Narration
00:01 সকলোলৈ নমস্কাৰ।
00:03 KTurtleProgramming concepts টিউটৰিয়েল’লৈ সকলোকে আমনত্ৰণ জনালো।
00:08 এই টিউটৰিয়েল’ত আমি শিকিম-
00:12 KTurtle’ত প্ৰোগ্ৰাম লিখিবলৈ।
00:15 ভেৰিয়েবল ব্যৱহাৰ কৰি input store কৰিবলৈ।
00:18 Print কম্মান্দ ব্যৱহাৰ কৰি কেনভাচ’ত প্ৰীন্ট কৰিবলৈ ।
00:22 লাইন এটাত কম্মেন্ট (comment) কৰিবলৈ।
00:24 এই টিউটৰিয়েল ৰেৰ্কদ কৰিবলৈ, মই Ubuntu Linux OS Version 11.10 KTurtle version 0.8.1 beta ব্যৱহাৰ কৰিছো।
00:37 আমি ধৰি লৈছো যে KTurtle ব্যৱহাৰ কৰাৰ আপোনালোকৰ প্ৰাথমিক (basic) জ্ঞান আছে।
00:43 যদি নাই, দৰকাৰি টিউটৰিয়েল’ৰ কাৰণে আমাৰ website http://spoken-tutorial.org দৰ্শন কৰক।
00:49 আগবাঢ়াৰ আগতে, আমি KTurtleৰ প্ৰাথমিক (basic) তথ্যৰ কথা কওঁ।
00:55 কেনভাচ’ত দেখোৱা "Turtle"ক "sprite" কোৱা হয়।
01:00 "Sprite" এখন সৰু ছবি যি কেনভাচ’ৰ চাৰিওপিনে ঘূৰিব পাৰে। উদাহৰণ স্বৰূপে:- Cursor এটা sprite হয়।
01:10 "spritehide" কম্মান্দে Turtle ক কেনভাচ’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
01:15 "spriteshow" কম্মান্দে Turtle লোকাই আছে যদি দেখোৱাই দিয়ে।
01:21 "clear" কম্মান্দ ’এ কেনভাচ’ত থকা সকলো ছবি মোচি দিয়ে।
01:27 KTurtleৰ ভিতৰত
01:29 "$ " sign’এ ভেৰিয়েবল্চ ৰাখে।
01:34 "*"(asterisk) চাইনে ২টা নং পোৰণ কৰে।
01:41 "^"(caret)’এ এটা নম্বৰ ঘাত উলিয়ায়।
01:45 "#"(hash) চাইনৰ পাছত লিখা বাক্য কম্মেন্ট (comment) হিছাপে ধৰি লয়।
01:50 "sqrt" এটা ফাংছন হয় যি এটা নম্বৰ বৰ্গমূল উলিয়ায়।
01:58 ব’লক আমি KTurtle এপলিকেছন খোলো।
02:02 Dash home >> Media Appsত ক্লিক কৰক।
02:07 Type’ৰ তলত, Education আৰু KTurtle বাচি লওক।
02:13 KTurtle এপলিকেছন খোল খাব।
02:20 আমি KTurtle টাৰ্মিনেল ব্যৱহাৰ কৰিও খোলিব পাৰো।
02:24 CTRL+ALT+T একে সময়ত টিপিলে টাৰ্মিলেন খোল খাব।
02:30 KTurtle টাইপ কৰি এন্টাৰ টিপিলে KTurtle এপলিকেছন খোল খাব।
02:41 মই প্ৰোগ্ৰাম কোড টাইপ কৰি আপোনালোকক বুজাম।
02:46 প্ৰোগ্ৰাম টেক্সটলৈ অলপ zoom in কৰি লও নহলে অলপ blur হৈ থাকিবও পাৰে।
02:55 # program to find square of a number. এন্টাৰ টিপক।
03:15 "#" চাইনৰ পাছত লিখা বাক্য কম্মেন্ট (comment) হিছাপে ধৰি লোৱা হয়।
03:19 মানে প্ৰোগ্ৰাম একজিকিউট (execute) কৰাৰ সময়ত এই লাইনে একো একজিকিউট (execute) নকৰে। এন্টাৰ টিপক।
03:29 reset
03:30 reset কম্মান্দে Turtle’ক তাৰ আগৰ যেগালৈ লৈ যায়। এন্টাৰ টিপক।
03:38 $i= ask ডবল কোট্চ’ৰ ভিতৰত enter a number for i and click on OK
03:58 "$i" এটা ভেৰিয়েবল হয় user inputs সংৰক্ষন কৰি ৰাখিবলৈ।
04:03 “ask” কম্মান্দে ভেৰিয়েবল’ত ৰাখিবলৈ user input বিচাৰে। এন্টাৰ টিপক।
04:11 “fontsize” space 28.
04:17 fontsizeএ প্ৰীন্ট’এ ব্যৱহাৰ কৰা font size চেট কৰে।
04:20 Fontsize’এ input হিচাপে নম্বৰ লয়, pixels’ত চেট কৰা থাকে।
04:27 print $i*$i
04:36 print $i*$i ই এটা নম্বৰ বৰ্গ ধাৰ্য্য কৰি প্ৰীন্ট কৰে। এন্টাৰ টিপক।
04:45 spritehide
04:48 spritehideTurtleক কেনভাচ’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
04:53 ব’লক এতিয়া প্ৰোগ্ৰাম ৰান কৰো।
04:56 এডিটৰত’ত থকা কোড একজিকিউট (execute) কৰিবলৈ Toolbar’ত থকা Run বাটনত ক্লিক কৰক।
05:03 Execution speed থকা এখন তালিকা (list) দেখোৱাব।
05:07 Full speed (highlighting আৰু inspector নাথাকে)
05:10 Full speed,

slow,

slower,

slowest আৰু

step-by-step.

05:17 slow বেগত কোড’টো চলাম।
05:21 এখন "input bar" ওলাব।
05:23 i’ৰ মান 15 দি এন্টাৰ টিপক।
05:29 '15'ৰ বৰ্গ = '225' কেনভাচ’ত দেখোৱা (display) হ’ব।
05:35 ব’লক এতিয়া প্ৰোগ্ৰাম’ৰ জৰিয়তে এটা নম্বৰৰ nth ঘাত উলিয়াবব শিকো।
05:42 টেক্সট এডিটৰৰ মোৰ আগৰ পৰাই এটা প্ৰোগ্ৰাম আছে।
05:46 টেক্সট এডিটৰত ‘ৰ পৰা প্ৰোগ্ৰাম কপি কৰি KTurtle এডিটৰত’ত পেচ্ট কৰক।
05:56 অনুগ্ৰহ কৰি টিউটৰিয়েল পজ (pause) কৰি প্ৰোগ্ৰাম KTurtle এডিটৰত’ত কপি কৰি লওক।
06:03 প্ৰোগ্ৰাম টেক্সট’লৈ জোম কৰি লৈছো।
06:07 প্ৰোগ্ৰামটো ব্যাখ্যা কৰো।
06:09 # চাইনৰ পাছত থকা বাক্য কম্মেন্ট (comment) হৈ যায়।
06:13 reset কম্মান্দ ’এ Turtle ক তাৰ default পজিছন’লৈ লৈ যায়।
06:18 $i আৰু $n ‘user input’ সংৰক্ষন কৰিবলৈ ২টা ভেৰিয়েবল.
06:25 “ask” কম্মান্দে ভেৰিয়েবল’ত সংৰক্ষন (store) কৰিবলৈ user input খোজে।
06:31 fontsize 28এ প্ৰীন্ট’ত ব্যৱহাৰ কৰা font size চেট কৰে।
06:37 Fontsize’এ ইনপুট (input) নম্বৰ হিছাপে লয়, যি pixel’ত চেট কৰা থাকে।
06:43 print ($i^$n)এ এটা নম্বৰ ঘাত গণনা কৰি প্ৰীন্ট কৰে।
06:52 spritehideTurtle কেনভাচ’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
06:57 ব’লক প্ৰোগ্ৰাম’টো ৰান কৰো।
07:00 i’ৰ মান 5 দি এন্টাৰ টিপক।
07:05 n’ৰ মান 4 দি এন্টাৰ টিপক। 5^4=625 বোলি কেনভাচ’ত দেখোৱা (display) হ’ব।
07:18 ব’লক এতিয়া আমি আগৰে পৰা প্ৰোগ্ৰাম’ত থকা “sqrt” ফাংছন ব্যৱহাৰ কৰি এটা নম্বৰ বৰ্গমোল ওলিয়াও।
07:27 এডিটৰত’ৰ পৰা কোড কপি কৰি KTurtleক এডিটৰত পেচ্ট কৰক।
07:35 অনুগ্রহ কৰি টিউটৰিয়েল ইয়াতে পজ (pause) কৰি প্ৰোগ্ৰাম’টো KTurtle এডিটৰত’ত কপি কৰি লওক।
07:43 প্ৰোগ্ৰাম টেক্সট অলপ জোম কৰি দিও নহলে অলপ ধুৱা (blur) হৈ থাকিব।
07:49 কোডখিনি বোজাই দিও।
07:52 # চাইনৰ পাছত থকা বাক্য কম্মেন্ট (comment) হৈ যায়।
07:57 '’'reset কম্মান্দে Turtle ক তাৰ default অৱস্হান (position) ’লৈ লৈ যায়।
08:02 $i ‘user input’ সংৰক্ষন (store) কৰিবলৈ ১টা ভেৰিয়েবল.
08:07 fontsize 28এ প্ৰীন্টত ব্যৱহাৰ কৰা font size চেট কৰে।
08:12 print sqrt $i’ই ১টা নম্বৰ বৰ্গমান গণনা কৰে।
08:19 spritehideTurtleক কেনভাচ’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
08:24 ব’লক প্ৰোগ্ৰাম’টো ৰান কৰো।
08:28 i’ৰ মান 169 দি OKত ক্লিক কৰক .
08:34 169’ৰ বৰ্গমান 13 কেনভাচ’ত দেখোৱাব।
08:39 আকৌ ৰান কৰো ব’লক।
08:42 i’ৰ মান -169 দি OKত ক্লিক কৰক.
08:49 যদি আমি ঋণাত্মক সংখ্যা এন্টাৰ কৰো, output 'nan' হয় যি একো সংখ্যা নোহোৱা বুজায়।
08:56 যিহেটো ঋণাত্মক সংখ্যাৰ বৰ্গমান বাস্তব সংখ্যা নহয়।
09:02 ব’লক আমি প্ৰোগ্ৰাম’ৰ দ্বাৰা ১টা ৰ্ৰ্ণাত্মক সংখ্যাৰ ঘনমান গণনা কৰো।
09:08 এডিটৰত’ৰ পৰা কোড কপি কৰি KTurtleৰ এডিটৰত’ত পেচ্ট কৰক।
09:19 অনুগ্রহ কৰি টিউটৰিয়েল ইয়াতে পজ (pause) কৰি প্ৰোগ্ৰাম’টো KTurtle এডিটৰত কপি কৰি লওক।
09:25 প্ৰোগ্ৰাম টেক্সট অলপ জোম কৰি দিও নহলে অলপ ধুৱা (blur) হৈ থাকিব।
09:31 কোডখিনি বোজাই দিও।
09:35 # চাইনৰ পাছত থকা বাক্য কম্মেন্ট (comment) হৈ যায়।
09:38 মন কৰিব ই ১টা এক শাৰীৰ কম্মেন্ট (comment)।
09:42 প্রত্যেকটো কম্মেন্ট (comment)’ৰ আগত # চাইন থকাটো আৱশ্যকীয়।
09:48 '’'reset কম্মান্দে Turtle ক তাৰ default অৱস্হান (position) ’লৈ লৈ যায়।
09:53 .$i আৰু ’’’$C’’’ ‘user input’ সংৰক্ষন (store) কৰিবলৈ ২টা ভেৰিয়েবল.
09:59 $C=($i)^(1/3) ই ১টা সংখ্যাৰ ঘনমান গণনা কৰে।
10:07 fontsize 28এ প্ৰীন্টত ব্যৱহাৰ কৰা font size চেট কৰে।.
10:13 print $Cএ এটা সংখ্যাৰ ঘনমান প্ৰীন্ট কৰে।
10:19 spritehideTurtleক কেনভাচ’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
10:23 ব’লক প্ৰোগ্ৰাম’টো ৰান কৰো।
10:27 i’ৰ মান 343 দি OKত ক্লিক কৰক।
10:34 343’ৰ ঘনমান 7 কেনভাচ’ত দেখোৱাব।
10:40 ইয়াৰ সৈতে আমাৰ টিউটৰিয়েলৰ শেষ অংশ পালোহি।
10:43 চমুকৈ ক’বলৈ গ’লে-
10:46 এই টিউটৰিয়েল’ত আমি শিকিলো
10:49 Programৰ concepts
10:52 sqrt function’ৰ ব্যৱহাৰ
10:55 print কম্মান্দ ’ৰ ব্যৱহাৰ
10:57 KTurtle এডিটৰ আৰু কেনভাচ ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ
11:02 এচাইনমেন্ট হিচাপে মই বিচাৰো আপোনালোকে basic programming কম্মান্দ ব্যৱহাৰ কৰি ওলিয়াওক
11:08 এটা সংখ্যাৰ ঘন
11:11 এটা সংখ্যাৰ nth ঘাত
11:15 এই ভিদিও চাব পাৰিব এই URL’ত http://spoken-tutorial.org/What is a Spoken Tutorial
11:19 ইয়াতে স্পকেন টিউটৰিয়েল প্ৰজেক্ট সামৰিছো।
11:22 যদি আপোনাৰ ভাল বেন্দৱিথ নাই, আপোনি ডাওনলোদ কৰিও চাব পাৰে।
11:27 স্পকেন টিউটৰিয়েল প্ৰজেক্ট দলটিয়ে:
11:29 স্পকেন টিউটৰিয়েল ব্যৱহাৰ কৰি ৱৰ্কছপ আয়োজন কৰে
11:32 অনলাইন টেচ্ট উত্তীৰ্ণ কৰা সকলক চাৰ্টিফিকেট দিয়ে
11:35 আৰু জানিবলৈ আমালৈ লিখক contact@spoken-tutorial.org
11:44 স্পকেন টিউটৰিয়েলপ্ৰজেক্ট ‘Talk to a Teacher’ প্ৰজেক্ট’ৰ এটা ভাগ।
11:48 ই ভাৰত চৰকাৰৰ MHRDৰ ICTৰ মাধয়মেৰে ৰাস্ত্ৰীয় শিক্ষা মিছনৰ দ্ৱাৰা সমৰ্থিত হয়
11:55 আৰু তথ্য আপোনালোকে ইয়াতে পাব http://spoken-tutorial.org/NMEICT-Intro ].
11:59 এই টিউটৰিয়েলটো প্ৰগয়ান বেজবৰুৱা দ্ৱাৰা যোগদান কৰা হৈছে মই মৌচূমী মেধি আই আই টি বম্বেৰ পৰা, ছাইন অফ কৰিছো. ধন্যৱাদ।

Contributors and Content Editors

Mousumi, PoojaMoolya