Difference between revisions of "KTurtle/C3/Special-Commands-in-KTurtle/Oriya"
From Script | Spoken-Tutorial
PoojaMoolya (Talk | contribs) |
|||
(One intermediate revision by the same user not shown) | |||
Line 6: | Line 6: | ||
|00:01 | |00:01 | ||
| ନମସ୍କାର ବନ୍ଧୁଗଣ, କେଟର୍ଟଲ୍ ରେ "Special Commands" ଉପରେ ସ୍ପୋକନ୍ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ କୁ ସ୍ୱାଗତ | | ନମସ୍କାର ବନ୍ଧୁଗଣ, କେଟର୍ଟଲ୍ ରେ "Special Commands" ଉପରେ ସ୍ପୋକନ୍ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ କୁ ସ୍ୱାଗତ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|00:08 | |00:08 | ||
| ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ ରେ ଆପଣ ନିମ୍ନଲିଖିତ ଶିଖିବେ, | | ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ ରେ ଆପଣ ନିମ୍ନଲିଖିତ ଶିଖିବେ, | ||
+ | Learn କମାଣ୍ଡ ଓ | ||
+ | Random କମାଣ୍ଡ | ||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
|00:15 | |00:15 | ||
| ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ ରେକର୍ଡ କରିବାକୁ ମୁଁ ବ୍ୟବହାର କରୁଛି ଉବୁଣ୍ଟୁ ଲିନକ୍ସ OS ଭର୍ସନ୍ 12.04. କେଟର୍ଟଲ୍ ଭର୍ସନ୍ 0.8.1 ବିଟା | | ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ ରେକର୍ଡ କରିବାକୁ ମୁଁ ବ୍ୟବହାର କରୁଛି ଉବୁଣ୍ଟୁ ଲିନକ୍ସ OS ଭର୍ସନ୍ 12.04. କେଟର୍ଟଲ୍ ଭର୍ସନ୍ 0.8.1 ବିଟା | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|00:28 | |00:28 | ||
Line 23: | Line 24: | ||
|00:33 | |00:33 | ||
| ଯଦି ନୁହେଁ, ତେବେ ସମ୍ପର୍କିତ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ସ ପାଇଁ ଦୟାକରି ଆମ ୱେବସାଇଟ୍ ଦେଖନ୍ତୁ '''http://spoken-tutorial.org''' | | ଯଦି ନୁହେଁ, ତେବେ ସମ୍ପର୍କିତ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ସ ପାଇଁ ଦୟାକରି ଆମ ୱେବସାଇଟ୍ ଦେଖନ୍ତୁ '''http://spoken-tutorial.org''' | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|00:39 | |00:39 | ||
Line 38: | Line 40: | ||
|00:47 | |00:47 | ||
| KTurtle ଆଇଅକନ୍ ଉପରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ | | KTurtle ଆଇଅକନ୍ ଉପରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|00:50 | |00:50 | ||
| ପ୍ରଥମେ Learn କମାଣ୍ଡ ଦେଖିବା | | ପ୍ରଥମେ Learn କମାଣ୍ଡ ଦେଖିବା | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|00:53 | |00:53 | ||
Line 48: | Line 52: | ||
|01:01 | |01:01 | ||
| Learn କମାଣ୍ଡ ଇନପୁଟ୍ ନେଇ ଆଉଅଟପୁଟ୍ ରିଟର୍ନ କରିପାରେ | | Learn କମାଣ୍ଡ ଇନପୁଟ୍ ନେଇ ଆଉଅଟପୁଟ୍ ରିଟର୍ନ କରିପାରେ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|01:05 | |01:05 | ||
| ଏକ ନୂଆ କମାଣ୍ଡ କିପରି ତିଆରି କରାଯାଏ, ଚାଲନ୍ତୁ ଦେଖିବା | | ଏକ ନୂଆ କମାଣ୍ଡ କିପରି ତିଆରି କରାଯାଏ, ଚାଲନ୍ତୁ ଦେଖିବା | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|01:10 | |01:10 | ||
| ସ୍ପଷ୍ଟ ଭାବେ ଦେଖିବା ପାଇଁ ମୁଁ ପ୍ରୋଗ୍ରାମ୍ ଟେକ୍ସଟକୁ ଯୂମ୍ କରୁଛି | | ସ୍ପଷ୍ଟ ଭାବେ ଦେଖିବା ପାଇଁ ମୁଁ ପ୍ରୋଗ୍ରାମ୍ ଟେକ୍ସଟକୁ ଯୂମ୍ କରୁଛି | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|01:14 | |01:14 | ||
Line 60: | Line 67: | ||
|- | |- | ||
|01:19 | |01:19 | ||
− | | Repeat 4, କର୍ଲୀ ବ୍ରେସେସ୍ ମଧ୍ୟରେ | + | | Repeat 4, କର୍ଲୀ ବ୍ରେସେସ୍ ମଧ୍ୟରେ |
− | + | ||
{ | { | ||
− | + | Forward 10 | |
− | + | Turn Left 90 | |
− | + | ||
− | + | ||
} | } | ||
Line 72: | Line 76: | ||
|01:31 | |01:31 | ||
| ଏଠାରେ ସଂଖ୍ୟା 10 ବର୍ଗକ୍ଷେତ୍ର ପାର୍ଶ୍ୱର ଦୀର୍ଘତା ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ କରେ | | ଏଠାରେ ସଂଖ୍ୟା 10 ବର୍ଗକ୍ଷେତ୍ର ପାର୍ଶ୍ୱର ଦୀର୍ଘତା ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ କରେ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|01:37 | |01:37 | ||
Line 83: | Line 88: | ||
|01:50 | |01:50 | ||
| Learn କମାଣ୍ଡ ପରେ ଶିଖିବାକୁ ଥିବା କମ୍ଡାର ନାମ ରହିବ, ଏହି ମାମଲାରେ ଏହା Squre ଅଟେ | | Learn କମାଣ୍ଡ ପରେ ଶିଖିବାକୁ ଥିବା କମ୍ଡାର ନାମ ରହିବ, ଏହି ମାମଲାରେ ଏହା Squre ଅଟେ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|01:59 | |01:59 | ||
Line 95: | Line 101: | ||
| କର୍ଲୀ ବ୍ରାକେଟ୍ ଯୋଡ଼ନ୍ତୁ | | କର୍ଲୀ ବ୍ରାକେଟ୍ ଯୋଡ଼ନ୍ତୁ | ||
− | |||
|- | |- | ||
|02:13 | |02:13 | ||
Line 119: | Line 124: | ||
|02:43 | |02:43 | ||
| ଏବେ, ଅବଶିଷ୍ଟ କୋଡ୍ ରେ ଏକ ସାଧାରଣ କମାଣ୍ଡ ପରି Square କମାଣ୍ଡକୁ ବ୍ୟବହାର କରିହେବ | | ଏବେ, ଅବଶିଷ୍ଟ କୋଡ୍ ରେ ଏକ ସାଧାରଣ କମାଣ୍ଡ ପରି Square କମାଣ୍ଡକୁ ବ୍ୟବହାର କରିହେବ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|02:51 | |02:51 | ||
| ମୁଁ ଏଠାରେ ଆଉକିଛି ଲାଇନ୍ସ ଯୋଗ କରୁଛି | | ମୁଁ ଏଠାରେ ଆଉକିଛି ଲାଇନ୍ସ ଯୋଗ କରୁଛି | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|02:54 | |02:54 | ||
| ଟାଇପ୍ କରନ୍ତୁ | | ଟାଇପ୍ କରନ୍ତୁ | ||
− | |||
go 200,200 | go 200,200 | ||
− | |||
square 100 | square 100 | ||
Line 133: | Line 138: | ||
|03:04 | |03:04 | ||
| Square 100 କମାଣ୍ଡ ବ୍ୟବହାର କଲେ ଟର୍ଟଲ୍, 100 ଡାଇମେନ୍ସନ୍ ର ଏକ ବର୍ଗକ୍ଷେତ୍ର ଆଙ୍କେ | | Square 100 କମାଣ୍ଡ ବ୍ୟବହାର କଲେ ଟର୍ଟଲ୍, 100 ଡାଇମେନ୍ସନ୍ ର ଏକ ବର୍ଗକ୍ଷେତ୍ର ଆଙ୍କେ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|03:11 | |03:11 | ||
Line 144: | Line 150: | ||
|03:17 | |03:17 | ||
| ଏବେ, 100 ସ୍ଥାନରେ 50 ଲେଖନ୍ତୁ | | ଏବେ, 100 ସ୍ଥାନରେ 50 ଲେଖନ୍ତୁ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|03:22 | |03:22 | ||
− | | ଏବେ ପୁଣିଥରେ ରନ୍ କରନ୍ତୁ | + | | ଏବେ ପୁଣିଥରେ ରନ୍ କରନ୍ତୁ,ଟର୍ଟଲ୍, 50 ଡାଇମେନ୍ସନ୍ ର ଆଉ ଏକ ବର୍ଗକ୍ଷେତ୍ର ଆଙ୍କିଲା |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
|- | |- | ||
|03:28 | |03:28 | ||
| ଦୟାକରି ଧ୍ୟାନଦିଅନ୍ତୁ ଯେ, ଏହି ପ୍ରୋଗ୍ରାମର ପରିସର ମଧ୍ୟରେ ହିଁ ଏହି କମାଣ୍ଡର ବ୍ୟବହାର କରିହେବ | | ଦୟାକରି ଧ୍ୟାନଦିଅନ୍ତୁ ଯେ, ଏହି ପ୍ରୋଗ୍ରାମର ପରିସର ମଧ୍ୟରେ ହିଁ ଏହି କମାଣ୍ଡର ବ୍ୟବହାର କରିହେବ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|03:35 | |03:35 | ||
Line 162: | Line 166: | ||
|03:38 | |03:38 | ||
| Clear କମାଣ୍ଡ ଟାଇପ୍ କରି କାନଭାସ୍ କ୍ଲିଅର୍ କରିବାପାଇଁ ତାହାକୁ ଚଲାନ୍ତୁ | | Clear କମାଣ୍ଡ ଟାଇପ୍ କରି କାନଭାସ୍ କ୍ଲିଅର୍ କରିବାପାଇଁ ତାହାକୁ ଚଲାନ୍ତୁ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|03:44 | |03:44 | ||
| ଏହାପରେ ଆମେ Random କମାଣ୍ଡ ବିଷୟରେ ଶିଖିବା | | ଏହାପରେ ଆମେ Random କମାଣ୍ଡ ବିଷୟରେ ଶିଖିବା | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|03:48 | |03:48 | ||
| Random କମାଣ୍ଡ ଇନପୁଟ୍ ନେଇ ଆଉଟପୁଟ୍ ରିଟର୍ନ କରେ | | Random କମାଣ୍ଡ ଇନପୁଟ୍ ନେଇ ଆଉଟପୁଟ୍ ରିଟର୍ନ କରେ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|03:52 | |03:52 | ||
Line 183: | Line 190: | ||
|04:07 | |04:07 | ||
| ଆଉଟପୁଟ୍ ହେଉଛି X ଓ Y ମଧ୍ୟରେ ରାଣ୍ଡମଲୀ ଚୟନିତ ସଂଖ୍ୟା | | ଆଉଟପୁଟ୍ ହେଉଛି X ଓ Y ମଧ୍ୟରେ ରାଣ୍ଡମଲୀ ଚୟନିତ ସଂଖ୍ୟା | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|04:13 | |04:13 | ||
| ଆପ୍ଲିକେଶନ୍ ରେ ବ୍ୟବହାର କରିବା ପାଇଁ Random କମାଣ୍ଡ ରଖନ୍ତୁ | | ଆପ୍ଲିକେଶନ୍ ରେ ବ୍ୟବହାର କରିବା ପାଇଁ Random କମାଣ୍ଡ ରଖନ୍ତୁ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|04:18 | |04:18 | ||
Line 193: | Line 202: | ||
|04:22 | |04:22 | ||
| ମୁଁ ଏବେ କୋଡ୍ ବୁଝାଇବି | | ମୁଁ ଏବେ କୋଡ୍ ବୁଝାଇବି | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|04:24 | |04:24 | ||
| Reset କମାଣ୍ଡ, ଟର୍ଟଲ୍ କୁ ଡିଫଲ୍ଟ ପୋଜିଶନ୍ କୁ ସେଟ୍ କରେ | | Reset କମାଣ୍ଡ, ଟର୍ଟଲ୍ କୁ ଡିଫଲ୍ଟ ପୋଜିଶନ୍ କୁ ସେଟ୍ କରେ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|04:29 | |04:29 | ||
| ଏଠାରେ କମାଣ୍ଡ Random 1,20 ଏକ ରାଣ୍ଡମ୍ ସଂଖ୍ୟା ସିଲେକ୍ଟ କରେ, ଯାହା 1 ସହିତ ସମାନ କିମ୍ୱା ବଡ଼ ଓ 20 ଠାରୁ ବଡ଼ କିମ୍ୱା ସମାନ ଏବଂ ଭେରିଏବଲ୍ Xକୁ ଆସାଇନ୍ କରେ | | ଏଠାରେ କମାଣ୍ଡ Random 1,20 ଏକ ରାଣ୍ଡମ୍ ସଂଖ୍ୟା ସିଲେକ୍ଟ କରେ, ଯାହା 1 ସହିତ ସମାନ କିମ୍ୱା ବଡ଼ ଓ 20 ଠାରୁ ବଡ଼ କିମ୍ୱା ସମାନ ଏବଂ ଭେରିଏବଲ୍ Xକୁ ଆସାଇନ୍ କରେ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|04:44 | |04:44 | ||
| Repeat କମାଣ୍ଡ ଓ କର୍ଲୀ ବ୍ରାକେଟଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରେ ଥିବା କମାଣ୍ଡଗୁଡ଼ିକ ଏକ ବୃତ୍ତ ଆଙ୍କନ୍ତି | | Repeat କମାଣ୍ଡ ଓ କର୍ଲୀ ବ୍ରାକେଟଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରେ ଥିବା କମାଣ୍ଡଗୁଡ଼ିକ ଏକ ବୃତ୍ତ ଆଙ୍କନ୍ତି | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|04:51 | |04:51 | ||
Line 213: | Line 226: | ||
|05:03 | |05:03 | ||
| ପ୍ରୋଗ୍ରାମ୍ ଟାଇପ୍ କରିସାରିବା ପରେ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ କୁ ପୁଣିଥରେ ଆରମ୍ଭ କରନ୍ତୁ | | ପ୍ରୋଗ୍ରାମ୍ ଟାଇପ୍ କରିସାରିବା ପରେ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ କୁ ପୁଣିଥରେ ଆରମ୍ଭ କରନ୍ତୁ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|05:08 | |05:08 | ||
Line 232: | Line 246: | ||
|05:26 | |05:26 | ||
| ପ୍ରତ୍ୟେକ ଥର ଆପଣ ଏହି କୋଡ୍ Execute କଲେ କାନଭାସ୍ ଉପରେ ଏକ ଭିନ୍ନ ବ୍ୟାସାଦର୍ଧର ବୃତ୍ତ ଆଙ୍କି ହେଉଛି | | ପ୍ରତ୍ୟେକ ଥର ଆପଣ ଏହି କୋଡ୍ Execute କଲେ କାନଭାସ୍ ଉପରେ ଏକ ଭିନ୍ନ ବ୍ୟାସାଦର୍ଧର ବୃତ୍ତ ଆଙ୍କି ହେଉଛି | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|05:33 | |05:33 | ||
| ଏବେ ଚାଲନ୍ତୁ, ଏକ ଉଦାହରଣ ଭାବେ ଉଭୟ Learn ଓ Random କମାଣ୍ଡ ବ୍ୟବହାର କରିବା | | ଏବେ ଚାଲନ୍ତୁ, ଏକ ଉଦାହରଣ ଭାବେ ଉଭୟ Learn ଓ Random କମାଣ୍ଡ ବ୍ୟବହାର କରିବା | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|05:39 | |05:39 | ||
| ମୁଁ ଏବେ Clear କମାଣ୍ଡ ଓ କାନଭାସ ସଫା କରିବାକୁ RUN ଟାଇପ୍ କରି ଏଡିଟର୍ ରୁ ସାମ୍ପ୍ରତିକ କୋଡ୍ କ୍ଲିଅର୍ କରିଦେବି | | ମୁଁ ଏବେ Clear କମାଣ୍ଡ ଓ କାନଭାସ ସଫା କରିବାକୁ RUN ଟାଇପ୍ କରି ଏଡିଟର୍ ରୁ ସାମ୍ପ୍ରତିକ କୋଡ୍ କ୍ଲିଅର୍ କରିଦେବି | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|05:48 | |05:48 | ||
Line 245: | Line 262: | ||
|05:52 | |05:52 | ||
| ମୁଁ ଏବେ କୋଡ୍ ବୁଝାଇବି | | ମୁଁ ଏବେ କୋଡ୍ ବୁଝାଇବି | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|05:55 | |05:55 | ||
| Reset କମାଣ୍ଡ, ଟର୍ଟଲ୍ କୁ ତାହାର ଡିଫଲ୍ଟ ପୋଜିଶନ୍ ରେ ସେଟ୍ କରେ | | Reset କମାଣ୍ଡ, ଟର୍ଟଲ୍ କୁ ତାହାର ଡିଫଲ୍ଟ ପୋଜିଶନ୍ ରେ ସେଟ୍ କରେ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|06:00 | |06:00 | ||
| Canvas Size 300,300 କାନଭାସର ଓସାର ଓ ଉଚ୍ଚତା, ପ୍ରତ୍ୟେକକୁ 300 ପିକ୍ସେଲ୍ ରେ ଫିକ୍ସ କରେ | | Canvas Size 300,300 କାନଭାସର ଓସାର ଓ ଉଚ୍ଚତା, ପ୍ରତ୍ୟେକକୁ 300 ପିକ୍ସେଲ୍ ରେ ଫିକ୍ସ କରେ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|06:09 | |06:09 | ||
| $R, $G ଓ $B ହେଉଛି ତିନୋଟି ଭେରିଏବଲ୍ସ, ଯେଉଁଥିକୁ ମୁଁ 0 ଓ 255 ମଧ୍ୟରେ ରାଣ୍ଡମ୍ ଭାଲ୍ୟୁ ଆସାଇନ କରୁଛି | | $R, $G ଓ $B ହେଉଛି ତିନୋଟି ଭେରିଏବଲ୍ସ, ଯେଉଁଥିକୁ ମୁଁ 0 ଓ 255 ମଧ୍ୟରେ ରାଣ୍ଡମ୍ ଭାଲ୍ୟୁ ଆସାଇନ କରୁଛି | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|06:19 | |06:19 | ||
Line 265: | Line 286: | ||
|06:34 | |06:34 | ||
| ଏହି କମାଣ୍ଡ Execute ହେଲେ, କାନଭାସ ରଙ୍ଗ ରାଣ୍ଡମଲୀ ସେଟ୍ ହୋଇଯିବ | | ଏହି କମାଣ୍ଡ Execute ହେଲେ, କାନଭାସ ରଙ୍ଗ ରାଣ୍ଡମଲୀ ସେଟ୍ ହୋଇଯିବ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|06:41 | |06:41 | ||
Line 276: | Line 298: | ||
|06:53 | |06:53 | ||
| ଭେରିଏବଲ୍ସ ଦ୍ୱାରା ନାଲି-ନୀଳ-ସବୁଜ କମ୍ୱିନେଶନ୍ ଭାଲ୍ୟୁ Pen Color $Red, $Blue ଓ $Green ପ୍ରତିସ୍ଥାପିତ ହେଲା | | ଭେରିଏବଲ୍ସ ଦ୍ୱାରା ନାଲି-ନୀଳ-ସବୁଜ କମ୍ୱିନେଶନ୍ ଭାଲ୍ୟୁ Pen Color $Red, $Blue ଓ $Green ପ୍ରତିସ୍ଥାପିତ ହେଲା | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|07:02 | |07:02 | ||
− | | ପୂର୍ବବର୍ତ୍ତୀ ପଦାଙ୍କରେ $Red, $Green ଓ $Blueକୁ ରାଣ୍ଡମ୍ ଭାଲ୍ୟୁ | + | | ପୂର୍ବବର୍ତ୍ତୀ ପଦାଙ୍କରେ $Red, $Green ଓ $Blueକୁ ରାଣ୍ଡମ୍ ଭାଲ୍ୟୁ ଆସାଇନ୍ କରାଯାଇଛି |
− | ଆସାଇନ୍ କରାଯାଇଛି | + | |
|- | |- | ||
|07:10 | |07:10 | ||
| କମାଣ୍ଡ Execute ହେଲେ ପେନ୍ ର ରଙ୍ଗ ମଧ୍ୟ ରାଣ୍ଡମଲୀ ସେଟ୍ ହୁଏ | | କମାଣ୍ଡ Execute ହେଲେ ପେନ୍ ର ରଙ୍ଗ ମଧ୍ୟ ରାଣ୍ଡମଲୀ ସେଟ୍ ହୁଏ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|07:18 | |07:18 | ||
| Pen Width 2, ପେନ୍ ର ଓସାରକୁ 2 ପିକ୍ସେଲ୍ ରେ ସେଟ୍ କରେ | | Pen Width 2, ପେନ୍ ର ଓସାରକୁ 2 ପିକ୍ସେଲ୍ ରେ ସେଟ୍ କରେ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|07:25 | |07:25 | ||
Line 297: | Line 322: | ||
|07:35 | |07:35 | ||
| Repeat କମାଣ୍ଡ ପରେ କର୍ଲୀ ବ୍ରାକେଟଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରେ ଥିବା କମାଣ୍ଡଗୁଡ଼ିକ ଏକ ବୃତ୍ତ ଆଙ୍କେ | | Repeat କମାଣ୍ଡ ପରେ କର୍ଲୀ ବ୍ରାକେଟଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରେ ଥିବା କମାଣ୍ଡଗୁଡ଼ିକ ଏକ ବୃତ୍ତ ଆଙ୍କେ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|07:43 | |07:43 | ||
| ପରବର୍ତ୍ତୀ Go କମାଣ୍ଡ ଓ ତା’ପରେ ଥିବା Circle କମାଣ୍ଡ, ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ହୋଇଥିବା ଆକାରରେ ବୃତ୍ତ ଆଙ୍କନ୍ତି | | ପରବର୍ତ୍ତୀ Go କମାଣ୍ଡ ଓ ତା’ପରେ ଥିବା Circle କମାଣ୍ଡ, ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ହୋଇଥିବା ଆକାରରେ ବୃତ୍ତ ଆଙ୍କନ୍ତି | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|07:54 | |07:54 | ||
Line 311: | Line 338: | ||
|08:09 | |08:09 | ||
| ପ୍ରତ୍ୟେକ ବୃତ୍ତ ପାଇଁ ମୁଁ, କାନଭାସ୍ ଉପରେ ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ପୋଜିଶନ୍ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ କରିଛି | | ପ୍ରତ୍ୟେକ ବୃତ୍ତ ପାଇଁ ମୁଁ, କାନଭାସ୍ ଉପରେ ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ପୋଜିଶନ୍ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ କରିଛି | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|08:16 | |08:16 | ||
Line 322: | Line 350: | ||
|08:29 | |08:29 | ||
| ପ୍ରୋଗ୍ରାମ୍ ଟାଇପ୍ କରିସାରିବା ପରେ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ କୁ ପୁଣିଥରେ ଆରମ୍ଭ କରନ୍ତୁ | | ପ୍ରୋଗ୍ରାମ୍ ଟାଇପ୍ କରିସାରିବା ପରେ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ କୁ ପୁଣିଥରେ ଆରମ୍ଭ କରନ୍ତୁ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|08:33 | |08:33 | ||
Line 344: | Line 373: | ||
|- | |- | ||
|09:01 | |09:01 | ||
− | | ଆପଣ ଯେତେଥର ଚାହିଁବେ କୋଡ୍ କୁ Execute କରିପାରିବେ ଏବଂ ପେନ୍ ଓ କାନଭାସର | + | | ଆପଣ ଯେତେଥର ଚାହିଁବେ କୋଡ୍ କୁ Execute କରିପାରିବେ ଏବଂ ପେନ୍ ଓ କାନଭାସର ରାଣ୍ଡମଲୀ ସେଟ୍ ହୋଇଥ୍ବା ଭାଲ୍ୟୁରେ ପରିବର୍ତ୍ତନଗୁଡ଼ିକୁ ଦେଖିପାରିବେ |
− | ରାଣ୍ଡମଲୀ ସେଟ୍ ହୋଇଥ୍ବା ଭାଲ୍ୟୁରେ ପରିବର୍ତ୍ତନଗୁଡ଼ିକୁ ଦେଖିପାରିବେ | + | |
|- | |- | ||
|09:15 | |09:15 | ||
| ଏହା ଆମକୁ ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲର ସମାପ୍ତିକୁ ଆଣେ | | ଏହା ଆମକୁ ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲର ସମାପ୍ତିକୁ ଆଣେ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|09:20 | |09:20 | ||
| ସଂକ୍ଷେପରେ | | ସଂକ୍ଷେପରେ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|09:22 | |09:22 | ||
− | | ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ ରେ ଆମେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ଶିଖିଲେ, | + | | ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ ରେ ଆମେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ଶିଖିଲେ,Learn କମାଣ୍ଡ ଓ Random କମାଣ୍ଡ |
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
|09:30 | |09:30 | ||
Line 366: | Line 394: | ||
|09:32 | |09:32 | ||
| Lear କମାଣ୍ଡ ବ୍ୟବହାର କରି ଏକ | | Lear କମାଣ୍ଡ ବ୍ୟବହାର କରି ଏକ | ||
− | + | pentagon | |
− | + | square | |
− | + | rectangle | |
− | + | hexagon | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
ଆପଣଙ୍କ କାନଭାସର ସମସ୍ତ ଚାରୋଟି କୋଣରେ ଏବଂ | ଆପଣଙ୍କ କାନଭାସର ସମସ୍ତ ଚାରୋଟି କୋଣରେ ଏବଂ | ||
Line 380: | Line 404: | ||
|09:45 | |09:45 | ||
| କାନଭାସ ମଝିରେ ଏକ ବୃତ୍ତ ଆଙ୍କନ୍ତୁ | | କାନଭାସ ମଝିରେ ଏକ ବୃତ୍ତ ଆଙ୍କନ୍ତୁ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|09:49 | |09:49 | ||
Line 387: | Line 412: | ||
|09:55 | |09:55 | ||
| ଆପଣଙ୍କର ଜ୍ୟାମିତିକ ଆକାର ଓ କାନଭାସ କଷ୍ଟମାଇଜ୍ କରନ୍ତୁ | | ଆପଣଙ୍କର ଜ୍ୟାମିତିକ ଆକାର ଓ କାନଭାସ କଷ୍ଟମାଇଜ୍ କରନ୍ତୁ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|10:00 | |10:00 | ||
| ନିମ୍ନ ଲିଙ୍କରେ ଉପଲବ୍ଧ ଭିଡିଓକୁ ଦେଖନ୍ତୁ http://spoken-tutorial.org/What is a Spoken Tutorial | | ନିମ୍ନ ଲିଙ୍କରେ ଉପଲବ୍ଧ ଭିଡିଓକୁ ଦେଖନ୍ତୁ http://spoken-tutorial.org/What is a Spoken Tutorial | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|10:04 | |10:04 | ||
Line 397: | Line 424: | ||
|10:08 | |10:08 | ||
| ଯଦି ଆପଣଙ୍କର ଭଲ ବ୍ୟାଣ୍ଡୱିଡଥ୍ ନାହିଁ, ଏହାକୁ ଡାଉନଲୋଡ୍ କରିଦେଖିପାରିବେ | | ଯଦି ଆପଣଙ୍କର ଭଲ ବ୍ୟାଣ୍ଡୱିଡଥ୍ ନାହିଁ, ଏହାକୁ ଡାଉନଲୋଡ୍ କରିଦେଖିପାରିବେ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|10:13 | |10:13 | ||
Line 412: | Line 440: | ||
|10:22 | |10:22 | ||
| ଅଧିକ ବିବରଣୀ ପାଇଁ ଦୟାକରି contact@spoken-tutorial.orgକୁ ଲେଖନ୍ତୁ | | ଅଧିକ ବିବରଣୀ ପାଇଁ ଦୟାକରି contact@spoken-tutorial.orgକୁ ଲେଖନ୍ତୁ | ||
+ | |||
|- | |- | ||
|10:29 | |10:29 | ||
Line 431: | Line 460: | ||
|10:50 | |10:50 | ||
| ମୁଁ ପ୍ରଦୀପ ଚନ୍ଦ୍ର ମହାପାତ୍ର ଆପଣଙ୍କଠାରୁ ବିଦାୟ ନେଉଛି ଆମ ସହିତ ଜଡ଼ିତ ହୋଇଥିବାରୁ ଧନ୍ୟବାଦ | | ମୁଁ ପ୍ରଦୀପ ଚନ୍ଦ୍ର ମହାପାତ୍ର ଆପଣଙ୍କଠାରୁ ବିଦାୟ ନେଉଛି ଆମ ସହିତ ଜଡ଼ିତ ହୋଇଥିବାରୁ ଧନ୍ୟବାଦ | ||
− | | | + | |} |
Latest revision as of 10:08, 10 April 2017
Time | Narration |
00:01 | ନମସ୍କାର ବନ୍ଧୁଗଣ, କେଟର୍ଟଲ୍ ରେ "Special Commands" ଉପରେ ସ୍ପୋକନ୍ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ କୁ ସ୍ୱାଗତ |
00:08 | ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ ରେ ଆପଣ ନିମ୍ନଲିଖିତ ଶିଖିବେ,
Learn କମାଣ୍ଡ ଓ Random କମାଣ୍ଡ |
00:15 | ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ ରେକର୍ଡ କରିବାକୁ ମୁଁ ବ୍ୟବହାର କରୁଛି ଉବୁଣ୍ଟୁ ଲିନକ୍ସ OS ଭର୍ସନ୍ 12.04. କେଟର୍ଟଲ୍ ଭର୍ସନ୍ 0.8.1 ବିଟା |
00:28 | କେଟର୍ଟଲ୍ ର ମୌଳିକ କାର୍ଯ୍ୟ ଜ୍ଞାନ ଆପଣଙ୍କର ଥିବ ବୋଲି ଆମେ ଆଶା କରୁଛୁ |
00:33 | ଯଦି ନୁହେଁ, ତେବେ ସମ୍ପର୍କିତ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ସ ପାଇଁ ଦୟାକରି ଆମ ୱେବସାଇଟ୍ ଦେଖନ୍ତୁ http://spoken-tutorial.org |
00:39 | ନୂଆ କେଟର୍ଟଲ୍ ଆପ୍ଲିକେଶନ୍ ଖୋଲନ୍ତୁ |
00:42 | ଡାଶ୍ ହୋମ୍ ରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ |
00:44 | ସର୍ଚ ବାର୍ ରେ KTurtle ଟାଇପ୍ କରି |
00:47 | KTurtle ଆଇଅକନ୍ ଉପରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ |
00:50 | ପ୍ରଥମେ Learn କମାଣ୍ଡ ଦେଖିବା |
00:53 | Learn କମାଣ୍ଡ ହେଉଛି ଏକ ବିଶେଷ କମାଣ୍ଡ, ଯେହେତୁ ଏହାକୁ ଆପଣଙ୍କ ନିଜସ୍ୱ କମାଣ୍ଡଗୁଡ଼ିକ ତିଆରି କରିବା ପାଇଁ ବ୍ୟବହୃତ କରାଯାଇଥାଏ |
01:01 | Learn କମାଣ୍ଡ ଇନପୁଟ୍ ନେଇ ଆଉଅଟପୁଟ୍ ରିଟର୍ନ କରିପାରେ |
01:05 | ଏକ ନୂଆ କମାଣ୍ଡ କିପରି ତିଆରି କରାଯାଏ, ଚାଲନ୍ତୁ ଦେଖିବା |
01:10 | ସ୍ପଷ୍ଟ ଭାବେ ଦେଖିବା ପାଇଁ ମୁଁ ପ୍ରୋଗ୍ରାମ୍ ଟେକ୍ସଟକୁ ଯୂମ୍ କରୁଛି |
01:14 | ଏକ ବର୍ଗକ୍ଷେତ୍ର ଆଙ୍କିବା ପାଇଁ, ଏଡିଟର୍ ରେ ଏକ କୋଡ୍ ଟାଇପ୍ କରନ୍ତୁ: |
01:19 | Repeat 4, କର୍ଲୀ ବ୍ରେସେସ୍ ମଧ୍ୟରେ
{ Forward 10 Turn Left 90 } |
01:31 | ଏଠାରେ ସଂଖ୍ୟା 10 ବର୍ଗକ୍ଷେତ୍ର ପାର୍ଶ୍ୱର ଦୀର୍ଘତା ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ କରେ |
01:37 | ଏବେ, Learn କମାଣ୍ଡ ବ୍ୟବହାର କରି ଏକ ବର୍ଗକ୍ଷେତ୍ର ଆଙ୍କିବାରେ ଜଡ଼ିତ ଥିବା କମାଣ୍ଡଗୁଡ଼ିକ ବିଷୟରେ ଶିଖିବା |
01:45 | ଏକ ବର୍ଗକ୍ଷେତ୍ର ଆଙ୍କିବା ପାଇଁ କମାଣ୍ଡଗୁଡ଼ିକର ଏହି ସମୂହକୁ "Square" ନାମ ଦେବା |
01:50 | Learn କମାଣ୍ଡ ପରେ ଶିଖିବାକୁ ଥିବା କମ୍ଡାର ନାମ ରହିବ, ଏହି ମାମଲାରେ ଏହା Squre ଅଟେ |
01:59 | ନିମ୍ନଲିଖିତ କୋଡ୍ ଟାଇପ୍ କରନ୍ତୁ |
02:02 | Learn ସ୍ପେସ୍ Square ସ୍ପେସ୍ $x |
02:10 | କର୍ଲୀ ବ୍ରାକେଟ୍ ଯୋଡ଼ନ୍ତୁ |
02:13 | $x ସ୍ଥାନରେ 10 ଲେଖନ୍ତୁ |
02:19 | ଆମେ ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରିଥିବା ନୂଆ କମାଣ୍ଡକୁ Square କୁହାଯାଏ |
02:23 | ବର୍ଗକ୍ଷେତ୍ରର ଆକାର ସେଟ୍ କରିବାକୁ Square ଗୋଟିଏ ଇନପୁଟ୍ ଆର୍ଗୁମେଣ୍ଟ $x ନିଏ |
02:31 | ଦେଖନ୍ତୁ, ଆପଣ ଯେତେବେଳେ ଏହି କୋଡ୍ ଚଲାଇବେ, Square କୌଣସି ଆଉଟପୁଟ୍ ରିଟର୍ନ କରିବ ନାହିଁ |
02:37 | Learn କମାଣ୍ଡ ହେଉଛି କେବଳ Learning, ଅନ୍ୟ କମାଣ୍ଡ Square ପରେ ବ୍ୟବହୃତ ହେବ |
02:43 | ଏବେ, ଅବଶିଷ୍ଟ କୋଡ୍ ରେ ଏକ ସାଧାରଣ କମାଣ୍ଡ ପରି Square କମାଣ୍ଡକୁ ବ୍ୟବହାର କରିହେବ |
02:51 | ମୁଁ ଏଠାରେ ଆଉକିଛି ଲାଇନ୍ସ ଯୋଗ କରୁଛି |
02:54 | ଟାଇପ୍ କରନ୍ତୁ
go 200,200 square 100 |
03:04 | Square 100 କମାଣ୍ଡ ବ୍ୟବହାର କଲେ ଟର୍ଟଲ୍, 100 ଡାଇମେନ୍ସନ୍ ର ଏକ ବର୍ଗକ୍ଷେତ୍ର ଆଙ୍କେ |
03:11 | ଏବେ ଏହି କୋଡ୍ କୁ Run କରନ୍ତୁ |
03:13 | ଟର୍ଟଲ୍, କାନଭାସରେ ଏକ ବଗକ୍ଷେତ୍ର ଆଙ୍କିଲା |
03:17 | ଏବେ, 100 ସ୍ଥାନରେ 50 ଲେଖନ୍ତୁ |
03:22 | ଏବେ ପୁଣିଥରେ ରନ୍ କରନ୍ତୁ,ଟର୍ଟଲ୍, 50 ଡାଇମେନ୍ସନ୍ ର ଆଉ ଏକ ବର୍ଗକ୍ଷେତ୍ର ଆଙ୍କିଲା |
03:28 | ଦୟାକରି ଧ୍ୟାନଦିଅନ୍ତୁ ଯେ, ଏହି ପ୍ରୋଗ୍ରାମର ପରିସର ମଧ୍ୟରେ ହିଁ ଏହି କମାଣ୍ଡର ବ୍ୟବହାର କରିହେବ |
03:35 | ମୁଁ ଏଡିଟର୍ ରୁ ବର୍ତ୍ତମାନର କୋଡ୍ କ୍ଲିଅର୍ କରିଦେବି |
03:38 | Clear କମାଣ୍ଡ ଟାଇପ୍ କରି କାନଭାସ୍ କ୍ଲିଅର୍ କରିବାପାଇଁ ତାହାକୁ ଚଲାନ୍ତୁ |
03:44 | ଏହାପରେ ଆମେ Random କମାଣ୍ଡ ବିଷୟରେ ଶିଖିବା |
03:48 | Random କମାଣ୍ଡ ଇନପୁଟ୍ ନେଇ ଆଉଟପୁଟ୍ ରିଟର୍ନ କରେ |
03:52 | Random କମାଣ୍ଡ ପାଇଁ ସିଣ୍ଟାକ୍ସ ହେଉଛି Random X, Y |
03:57 | ଯେଉଁଠାରେ X ଓ Y ହେଉଛି ଦୁଇଟି ଇନପୁଟ୍ |
04:01 | X ସର୍ବନିମ୍ନ ଆଉଟପୁଟ୍ ସେଟ୍ କରିବାବେଳେ Y ସର୍ବାଧିକ ଆଉଟପୁଟ୍ ସେଟ୍ କରିଥାଏ |
04:07 | ଆଉଟପୁଟ୍ ହେଉଛି X ଓ Y ମଧ୍ୟରେ ରାଣ୍ଡମଲୀ ଚୟନିତ ସଂଖ୍ୟା |
04:13 | ଆପ୍ଲିକେଶନ୍ ରେ ବ୍ୟବହାର କରିବା ପାଇଁ Random କମାଣ୍ଡ ରଖନ୍ତୁ |
04:18 | ମୁଁ, ଟେକ୍ସଟ୍ ଏଡିଟର୍ ରେ ଏକ କୋଡ୍ ରଖିସାରିଛି |
04:22 | ମୁଁ ଏବେ କୋଡ୍ ବୁଝାଇବି |
04:24 | Reset କମାଣ୍ଡ, ଟର୍ଟଲ୍ କୁ ଡିଫଲ୍ଟ ପୋଜିଶନ୍ କୁ ସେଟ୍ କରେ |
04:29 | ଏଠାରେ କମାଣ୍ଡ Random 1,20 ଏକ ରାଣ୍ଡମ୍ ସଂଖ୍ୟା ସିଲେକ୍ଟ କରେ, ଯାହା 1 ସହିତ ସମାନ କିମ୍ୱା ବଡ଼ ଓ 20 ଠାରୁ ବଡ଼ କିମ୍ୱା ସମାନ ଏବଂ ଭେରିଏବଲ୍ Xକୁ ଆସାଇନ୍ କରେ |
04:44 | Repeat କମାଣ୍ଡ ଓ କର୍ଲୀ ବ୍ରାକେଟଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରେ ଥିବା କମାଣ୍ଡଗୁଡ଼ିକ ଏକ ବୃତ୍ତ ଆଙ୍କନ୍ତି |
04:51 | ମୁଁ ଟେକ୍ସଟ୍ ଏଡିଟର୍ ରୁ କୋଡ୍ କପୀ କରି କେଟର୍ଟଲ୍ ଏଡିଟର୍ ରେ ପେଷ୍ଟ କରିବି |
04:58 | ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ କୁ ପଜ୍ କରି କେଟର୍ଟଲ୍ ଏଡିଟର୍ ରେ ପ୍ରୋଗ୍ରାମ୍ ଟାଇପ୍ କରନ୍ତୁ |
05:03 | ପ୍ରୋଗ୍ରାମ୍ ଟାଇପ୍ କରିସାରିବା ପରେ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ କୁ ପୁଣିଥରେ ଆରମ୍ଭ କରନ୍ତୁ |
05:08 | ଆମେ ଯେତେବେଳେ ଏହି କୋଡ୍ କୁ Run କରିବା, |
05:10 | ଟର୍ଟଲ୍, କାନଭାସ୍ ଉପରେ 1ଓ 20 ମଧ୍ୟରେ ବ୍ୟାସାଦର୍ଧ ସହିତ ଏକ ବୃତ୍ତ ଆଙ୍କେ |
05:16 | ଏହି କୋଡ୍ କୁ ଆଉ କିଛି ଥର Execute କରନ୍ତୁ |
05:20 | ପ୍ରତ୍ୟେକ ଥର ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ଆକାର ସହିତ ବୃତ୍ତ ଆଙ୍କି ହେଉଥିବାର ଆପଣ ଦେଖିପାରିବେ |
05:26 | ପ୍ରତ୍ୟେକ ଥର ଆପଣ ଏହି କୋଡ୍ Execute କଲେ କାନଭାସ୍ ଉପରେ ଏକ ଭିନ୍ନ ବ୍ୟାସାଦର୍ଧର ବୃତ୍ତ ଆଙ୍କି ହେଉଛି |
05:33 | ଏବେ ଚାଲନ୍ତୁ, ଏକ ଉଦାହରଣ ଭାବେ ଉଭୟ Learn ଓ Random କମାଣ୍ଡ ବ୍ୟବହାର କରିବା |
05:39 | ମୁଁ ଏବେ Clear କମାଣ୍ଡ ଓ କାନଭାସ ସଫା କରିବାକୁ RUN ଟାଇପ୍ କରି ଏଡିଟର୍ ରୁ ସାମ୍ପ୍ରତିକ କୋଡ୍ କ୍ଲିଅର୍ କରିଦେବି |
05:48 | ମୁଁ, ଟେକ୍ସଟ୍ ଏଡିଟର୍ ରେ ଏକ ପ୍ରୋଗ୍ରାମ୍ ରଖିସାରିଛି |
05:52 | ମୁଁ ଏବେ କୋଡ୍ ବୁଝାଇବି |
05:55 | Reset କମାଣ୍ଡ, ଟର୍ଟଲ୍ କୁ ତାହାର ଡିଫଲ୍ଟ ପୋଜିଶନ୍ ରେ ସେଟ୍ କରେ |
06:00 | Canvas Size 300,300 କାନଭାସର ଓସାର ଓ ଉଚ୍ଚତା, ପ୍ରତ୍ୟେକକୁ 300 ପିକ୍ସେଲ୍ ରେ ଫିକ୍ସ କରେ |
06:09 | $R, $G ଓ $B ହେଉଛି ତିନୋଟି ଭେରିଏବଲ୍ସ, ଯେଉଁଥିକୁ ମୁଁ 0 ଓ 255 ମଧ୍ୟରେ ରାଣ୍ଡମ୍ ଭାଲ୍ୟୁ ଆସାଇନ କରୁଛି |
06:19 | Canvas Color $R, $G ଓ $B କମାଣ୍ଡରେ |
06:23 | ପୂର୍ବଭର୍ତ୍ତୀ ପଦାକ୍ଷେପରେ ଭେରିବଲ୍ସ R, G ଓ Bକୁ ଆସାଇନ୍ କରାଯାଇଥିବା ଭାଲ୍ୟୁଗୁଡ଼ିକ ଦ୍ୱାରା ନାଲି-ସବୁଜ-ନୀଳ କମ୍ୱିନେଶନ୍ ପ୍ରତିସ୍ଥାପନ ହୋଇଗଲା |
06:34 | ଏହି କମାଣ୍ଡ Execute ହେଲେ, କାନଭାସ ରଙ୍ଗ ରାଣ୍ଡମଲୀ ସେଟ୍ ହୋଇଯିବ |
06:41 | $red, $blue, $green ହେଉଛି ଭେରିଏବଲ୍ସର ଅନ୍ୟଏକ ସମୂହ |
06:45 | ଯେଉଁଠିକୁ 0 ଓ 255 ମଧ୍ୟରେ ରାଣ୍ଡମ୍ ଭାଲ୍ୟୁ ରାଣ୍ଡମଲୀ ଆସାଇନ୍ କରାଯାଇଛି |
06:53 | ଭେରିଏବଲ୍ସ ଦ୍ୱାରା ନାଲି-ନୀଳ-ସବୁଜ କମ୍ୱିନେଶନ୍ ଭାଲ୍ୟୁ Pen Color $Red, $Blue ଓ $Green ପ୍ରତିସ୍ଥାପିତ ହେଲା |
07:02 | ପୂର୍ବବର୍ତ୍ତୀ ପଦାଙ୍କରେ $Red, $Green ଓ $Blueକୁ ରାଣ୍ଡମ୍ ଭାଲ୍ୟୁ ଆସାଇନ୍ କରାଯାଇଛି |
07:10 | କମାଣ୍ଡ Execute ହେଲେ ପେନ୍ ର ରଙ୍ଗ ମଧ୍ୟ ରାଣ୍ଡମଲୀ ସେଟ୍ ହୁଏ |
07:18 | Pen Width 2, ପେନ୍ ର ଓସାରକୁ 2 ପିକ୍ସେଲ୍ ରେ ସେଟ୍ କରେ |
07:25 | ଏହାପରେ ମୁଁ, ଏକ ବୃତ୍ତ ଆଙ୍କିବା ଶିଖିବା ପାଇଁ କୋଡ୍ ଏଣ୍ଟର୍ କରିଛି |
07:30 | ଏଠାରେ $x, ବୃତ୍ତର ଆକାରକୁ ବୁଝାଏ |
07:35 | Repeat କମାଣ୍ଡ ପରେ କର୍ଲୀ ବ୍ରାକେଟଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରେ ଥିବା କମାଣ୍ଡଗୁଡ଼ିକ ଏକ ବୃତ୍ତ ଆଙ୍କେ |
07:43 | ପରବର୍ତ୍ତୀ Go କମାଣ୍ଡ ଓ ତା’ପରେ ଥିବା Circle କମାଣ୍ଡ, ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ହୋଇଥିବା ଆକାରରେ ବୃତ୍ତ ଆଙ୍କନ୍ତି |
07:54 | ଉଦାହରଣସ୍ୱରୂପ, 5 ଆକାରର ବୃତ୍ତ, Go କମାଣ୍ଡରେ X ଓ Y ପୋଜିଶନ୍ ରେ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ହୋଇଥିବା |
08:01 | କୋ-ଅର୍ଡିନେଟ୍ସଠାରେ ଆକାର 5ର ଏକ ବୃତ୍ତ ଆଙ୍କେ |
08:09 | ପ୍ରତ୍ୟେକ ବୃତ୍ତ ପାଇଁ ମୁଁ, କାନଭାସ୍ ଉପରେ ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ପୋଜିଶନ୍ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ କରିଛି |
08:16 | ମୁଁ ଟେକ୍ସଟ୍ ଏଡିଟର୍ ରୁ କୋଡ୍ କପୀ କରି କେଟର୍ଟଲ୍ ଏଡିଟର୍ ରେ ପେଷ୍ଟ କରିବି |
08:23 | ଏଠାରେ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ କୁ ପଜ୍ କରି କେଟର୍ଟଲ୍ ଏଡିଟର୍ ରେ ପ୍ରୋଗ୍ରାମ୍ ଟାଇପ୍ କରନ୍ତୁ |
08:29 | ପ୍ରୋଗ୍ରାମ୍ ଟାଇପ୍ କରିସାରିବା ପରେ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ କୁ ପୁଣିଥରେ ଆରମ୍ଭ କରନ୍ତୁ |
08:33 | ମୁଁ Full Speedରେ ଏହି କୋଡ୍ କୁ Execute କରିବି |
08:37 | Run ଅପ୍ସନ୍ ରେ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ହୋଇଥିବା ଯେକୌଣସି ସ୍ପୀଡ୍ସରେ ଆପଣ ଏହି କୋଡ୍ କୁ execute କରିପାରିବେ |
08:43 | ମୁଁ ଏହି କୋଡ୍ କୁ ଆଉ କିଛି ଥର Execute କରିବି |
08:46 | Pen Color ଓ Canvas Colorର ରାଣ୍ଡମଲୀ ସେଟ୍ ହୋଇଥିବା ଭାଲ୍ୟୁଗୁଡ଼ିକରେ ଆପଣ ଭିନ୍ନତା ଦେଖିପାରିବେ |
08:54 | ପ୍ରତ୍ୟେକ Executionରେ ପେନ୍ ଓ କାନଭାସର ରଙ୍ଗରେ ପରିବର୍ତ୍ତନକୁ ଦେଖନ୍ତୁ |
09:01 | ଆପଣ ଯେତେଥର ଚାହିଁବେ କୋଡ୍ କୁ Execute କରିପାରିବେ ଏବଂ ପେନ୍ ଓ କାନଭାସର ରାଣ୍ଡମଲୀ ସେଟ୍ ହୋଇଥ୍ବା ଭାଲ୍ୟୁରେ ପରିବର୍ତ୍ତନଗୁଡ଼ିକୁ ଦେଖିପାରିବେ |
09:15 | ଏହା ଆମକୁ ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲର ସମାପ୍ତିକୁ ଆଣେ |
09:20 | ସଂକ୍ଷେପରେ |
09:22 | ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ ରେ ଆମେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ଶିଖିଲେ,Learn କମାଣ୍ଡ ଓ Random କମାଣ୍ଡ |
09:30 | ଏକ ଆସାଇନମେଣ୍ଟ ଭାବେ |
09:32 | Lear କମାଣ୍ଡ ବ୍ୟବହାର କରି ଏକ
pentagon square rectangle hexagon ଆପଣଙ୍କ କାନଭାସର ସମସ୍ତ ଚାରୋଟି କୋଣରେ ଏବଂ |
09:45 | କାନଭାସ ମଝିରେ ଏକ ବୃତ୍ତ ଆଙ୍କନ୍ତୁ |
09:49 | Random କମାଣ୍ଡ ବ୍ୟବହାର କରି ବିଭିନ୍ନ ରଙ୍ଗ କ୍ରିଏଟ୍ କରନ୍ତୁ ଏବଂ |
09:55 | ଆପଣଙ୍କର ଜ୍ୟାମିତିକ ଆକାର ଓ କାନଭାସ କଷ୍ଟମାଇଜ୍ କରନ୍ତୁ |
10:00 | ନିମ୍ନ ଲିଙ୍କରେ ଉପଲବ୍ଧ ଭିଡିଓକୁ ଦେଖନ୍ତୁ http://spoken-tutorial.org/What is a Spoken Tutorial |
10:04 | ଏହା ସ୍ପୋକନ୍ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ ପ୍ରୋଜେକ୍ଟକୁ ସାରାଂଶିତ କରେ |
10:08 | ଯଦି ଆପଣଙ୍କର ଭଲ ବ୍ୟାଣ୍ଡୱିଡଥ୍ ନାହିଁ, ଏହାକୁ ଡାଉନଲୋଡ୍ କରିଦେଖିପାରିବେ |
10:13 | ସ୍ପୋକନ୍ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ ପ୍ରୋଜେକ୍ଟ ଟିମ୍: |
10:15 | ସ୍ପୋକନ୍ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ସ ବ୍ୟବହାର କରି କର୍ମଶାଳାମାନ ଚଲାନ୍ତି |
10:19 | ଅନଲାଇନ୍ ଟେଷ୍ଟ ପାସ୍ କରୁଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିମାନଙ୍କୁ ପ୍ରମାଣପତ୍ର ଦିଅନ୍ତି |
10:22 | ଅଧିକ ବିବରଣୀ ପାଇଁ ଦୟାକରି contact@spoken-tutorial.orgକୁ ଲେଖନ୍ତୁ |
10:29 | ସ୍ପୋକନ୍ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ ପ୍ରୋଜେକ୍ଟ, ଟକ୍ ଟୁ ଏ ଟିଚର୍ ପ୍ରୋଜେକ୍ଟର ଏକ ଅଂଶ |
10:33 | ଏହା ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ MHRDର ICT ମାଧ୍ୟମରେ ରାଷ୍ଟ୍ରୀୟ ସାକ୍ଷରତା ମିଶନ୍ ଦ୍ୱାରା ସମର୍ଥିତ |
10:40 | ଏହି ମିଶନ୍ ଉପରେ ଅଧିକ ବିବରଣୀ spoken-tutorial.org/NMEICT-Introରେ ଉପଲବ୍ଧ |
10:46 | ଆଇଆଇଟିଓ ବମ୍ୱେ ତରଫରୁ |
10:50 | ମୁଁ ପ୍ରଦୀପ ଚନ୍ଦ୍ର ମହାପାତ୍ର ଆପଣଙ୍କଠାରୁ ବିଦାୟ ନେଉଛି ଆମ ସହିତ ଜଡ଼ିତ ହୋଇଥିବାରୁ ଧନ୍ୟବାଦ |