Difference between revisions of "Java/C2/Introduction-to-Array/Assamese"

From Script | Spoken-Tutorial
Jump to: navigation, search
(Created page with ' {| border = 1 |'''Time''' |'''Narration''' |- | 00:02 | Arrays পৰিচয়ৰ এই কথ্য টিউটোৰিয়ালে আপুনা…')
 
 
(4 intermediate revisions by 2 users not shown)
Line 1: Line 1:
 
 
 
 
 
 
 
{| border = 1
 
{| border = 1
 
 
  
 
|'''Time'''
 
|'''Time'''
 
 
 
 
|'''Narration'''
 
|'''Narration'''
  
 
|-
 
|-
 
 
| 00:02
 
| 00:02
 
+
|Arrays পৰিচয়ৰ এই কথ্য টিউটোৰিয়ালে আপুনাক স্বাগতম।
| Arrays পৰিচয়ৰ এই কথ্য টিউটোৰিয়ালে আপুনাক স্বাগতম।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
 
| 00:07
 
| 00:07
 
+
| এই টিউটোৰিয়ালত, আপোনি Arrays তৈয়াৰ কৰা আৰু Arraysত এলিমেন্ট এক্সেস কৰা শিকিব।ৰ বাবে
| এই টিউটোৰিয়ালত, আপোনি
+
 
+
Arrays তৈয়াৰ কৰা আৰু
+
 
+
Arraysত এলিমেন্ট এক্সেস কৰা শিকিব।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
 
| 00:14
 
| 00:14
 
+
|এই টিউটোৰিয়ালেৰ বাবে আমি
| এই টিউটোৰিয়ালেৰ বাবে আমি
+
 
+
+
 
+
 
উবুন্টু '''11.10''',
 
উবুন্টু '''11.10''',
 
+
'''JDK 1.6''' আৰু'''Eclipse 3.7.0''' ব্যবহাৰ কৰছি।
+
 
+
'''JDK 1.6''' আৰু
+
 
+
+
 
+
'''Eclipse 3.7.0''' ব্যবহাৰ কৰছি।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|00:25
| 00:25
+
|এই টিউটোৰিয়ালটি অনুসৰন কৰিবলৈ জাভাত ডেটা টাইপ আৰু '''for''' লুপ সম্পর্কে জানিব লাগিব।
 
+
| এই টিউটোৰিয়ালটি অনুসৰন কৰিবলৈ জাভাত ডেটা টাইপ আৰু '''for''' লুপ সম্পর্কে জানিব লাগিব।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|00:32
| 00:32
+
|না হলে, প্ৰাসঙ্গিক টিউটোৰিয়ালেৰ বাবে  আমি ওয়েবসাইট পৰিদর্শন কৰক।
 
+
| না হলে, প্ৰাসঙ্গিক টিউটোৰিয়ালেৰ বাবে  আমি ওয়েবসাইট পৰিদর্শন কৰক।
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|00:38
| 00:38
+
 
+
 
|Arrays হল ডেটাৰ সংগ্ৰহ।
 
|Arrays হল ডেটাৰ সংগ্ৰহ।
 
  
 
|-
 
|-
 
 
| 00:40
 
| 00:40
 
 
|উদাহৰণস্বৰুপে মার্ক্সৰ তালিকা, নামৰ তালিকা, তাপমাত্ৰাৰ তালিকা, বর্ষাকালৰ তালিকা।
 
|উদাহৰণস্বৰুপে মার্ক্সৰ তালিকা, নামৰ তালিকা, তাপমাত্ৰাৰ তালিকা, বর্ষাকালৰ তালিকা।
 
 
  
 
|-
 
|-
 
 
| 00:47
 
| 00:47
 
 
| প্ৰতিটি বস্তু, তাৰ অবস্থানৰ উপৰত ভিত্তি কৰি এটি সূচক আছে ।
 
| প্ৰতিটি বস্তু, তাৰ অবস্থানৰ উপৰত ভিত্তি কৰি এটি সূচক আছে ।
 
 
  
 
|-
 
|-
 
 
| 00:52
 
| 00:52
 
 
| প্ৰথম এলিমেন্টৰ সূচক হল '''0'''.
 
| প্ৰথম এলিমেন্টৰ সূচক হল '''0'''.
 
 
  
 
|-
 
|-
 
 
| 00:55
 
| 00:55
 
+
|দ্বিতীয় এলিমেন্টৰ সূচক হল '''1''' আৰু এইভাবে।
| দ্বিতীয় এলিমেন্টৰ সূচক হল '''1''' আৰু এইভাবে।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
 
| 00:59
 
| 00:59
 
 
| এতিয়া এই সংগ্ৰহ কৰা ডেটা বোৰক দেখা যাওক।
 
| এতিয়া এই সংগ্ৰহ কৰা ডেটা বোৰক দেখা যাওক।
 
 
  
 
|-
 
|-
 
 
| 01:03
 
| 01:03
 
 
|সেয়ে '''Eclipse'''লৈ যাওক ।
 
|সেয়ে '''Eclipse'''লৈ যাওক ।
 
 
  
 
|-
 
|-
 
 
| 01:06
 
| 01:06
 
 
| '''ArraysDemo''' নামৰ একটা ক্লাস ইতিমধ্যে তৈয়াৰ কৰা হৈছে।
 
| '''ArraysDemo''' নামৰ একটা ক্লাস ইতিমধ্যে তৈয়াৰ কৰা হৈছে।
 
 
  
 
|-
 
|-
 
 
| 01:11
 
| 01:11
 
 
| মেন মেথডত, বর্ষাকালৰ ডেটা যোগ কৰা যাক।
 
| মেন মেথডত, বর্ষাকালৰ ডেটা যোগ কৰা যাক।
  
 
|-
 
|-
 
 
| 01:16
 
| 01:16
 
 
| সেয়ে মেন মেথডত, লিখক
 
| সেয়ে মেন মেথডত, লিখক
 
 
  
 
|-
 
|-
 
 
| 01:18
 
| 01:18
 
 
| int rainfall ওপেন আৰু ক্লোস বন্ধনীত =curly bracketত লিখক '''25, 31, 29, 13, 27, 35, 12''' আৰু শেষত এটি সেমিকোলন।
 
| int rainfall ওপেন আৰু ক্লোস বন্ধনীত =curly bracketত লিখক '''25, 31, 29, 13, 27, 35, 12''' আৰু শেষত এটি সেমিকোলন।
 
 
  
 
|-
 
|-
 
+
|01:53
| 01:53
+
|'''Rainfall''' নামৰ ভ্যাৰিয়েবলত পিছত বর্গকাৰ বন্ধনী লক্ষয় কৰক।
 
+
| '''Rainfall''' নামৰ ভ্যাৰিয়েবলত পিছত বর্গকাৰ বন্ধনী লক্ষয় কৰক।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
 
| 01:58
 
| 01:58
 
 
| এইটোৱে rainfallক ইন্টিজাৰৰ array হিসাবে ঘোষনা কৰে ।
 
| এইটোৱে rainfallক ইন্টিজাৰৰ array হিসাবে ঘোষনা কৰে ।
 
 
  
 
|-
 
|-
 
 
| 02:03
 
| 02:03
 
 
| ধনুর্বন্ধনী arrayৰ এলিমেন্ট চিহ্নিত কৰিবলৈ ব্যবহৃত হয়।
 
| ধনুর্বন্ধনী arrayৰ এলিমেন্ট চিহ্নিত কৰিবলৈ ব্যবহৃত হয়।
 
 
  
 
|-
 
|-
 
+
|02:09
| 02:09
+
|এতিয়া ডেটা অ্যাক্সেস কৰা যাক।
 
+
| এতিয়া ডেটা অ্যাক্সেস কৰা যাক।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|02:12
| 02:12
+
|সুেয়ে পিছৰ লাইনত লিখক
 
+
| সুেয়ে পিছৰ লাইনত লিখক
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
 
| 02:14
 
| 02:14
 
+
|'''System dot out dot println rainfall''' বর্গাকাৰ বন্ধনীত লিখক 2.
| '''System dot out dot println rainfall''' বর্গাকাৰ বন্ধনীত লিখক 2.
+
  
 
|-
 
|-
 
 
| 02:28
 
| 02:28
 
 
|আমি সূচক সংখ্যা 2ৰ সৈতে এলিমেন্ট প্ৰিন্ট কৰিছো ।
 
|আমি সূচক সংখ্যা 2ৰ সৈতে এলিমেন্ট প্ৰিন্ট কৰিছো ।
 
 
  
 
|-
 
|-
 
+
|02:32
| 02:32
+
|বেলেগ শব্দত, arrayৰ তৃতীয় এলিমেন্ট যি হয় '''29.'''
 
+
| বেলেগ শব্দত, arrayৰ তৃতীয় এলিমেন্ট যি হয় '''29.'''
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
 
| 02:38
 
| 02:38
 
 
| প্ৰোগ্ৰাম সংৰক্ষণ কৰে ৰান কৰক।
 
| প্ৰোগ্ৰাম সংৰক্ষণ কৰে ৰান কৰক।
 
 
  
 
|-
 
|-
 
+
|02:43
| 02:43
+
 
+
 
|আমি দেখিব পাৰো যে আউটপুটতো হল তৃতীয় এলিমেন্ট অর্থাত 29.
 
|আমি দেখিব পাৰো যে আউটপুটতো হল তৃতীয় এলিমেন্ট অর্থাত 29.
  
 
|-
 
|-
 
+
|02:49
| 02:49
+
|এতিয়া 2ৰ স্থানত 0 লেখা যাওক।
 
+
| এতিয়া 2ৰ স্থানত 0 লেখা যাওক।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|02:56
| 02:56
+
|প্ৰোগ্ৰাম সংৰক্ষণ কৰে ৰান কৰক।
 
+
| প্ৰোগ্ৰাম সংৰক্ষণ কৰে ৰান কৰক।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|03:00
| 03:00
+
|আমি দেখিব পাৰো যে আউটপুটতো হল  প্ৰথম মানটি অর্থাৎ '''25'''.
 
+
| আমি দেখিব পাৰো যে আউটপুটতো হল  প্ৰথম মানটি অর্থাৎ '''25'''.
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|03:07
| 03:07
+
|এতিয়া প্ৰথম আইটেমৰ মানৰ ৰুপান্তৰ কৰা যাওক।
 
+
| এতিয়া প্ৰথম আইটেমৰ মানৰ ৰুপান্তৰ কৰা যাওক।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|03:13
| 03:13
+
|সেয়ে লিখক  '''rainfall [0] = 11''';
 
+
| সেয়ে লিখক  '''rainfall [0] = 11''';
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|03:27
| 03:27
+
|এতিয়া এইটোৰ মান দেখা যাওক । প্ৰোগ্ৰাম সংৰক্ষণ কৰে ৰান কৰক।
 
+
| এতিয়া এইটোৰ মান দেখা যাওক । প্ৰোগ্ৰাম সংৰক্ষণ কৰে ৰান কৰক।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|03:34
| 03:34
+
|আমি দেখিব পাৰো যে  মান 11 লৈ সলনি হৈছে
 
+
| আমি দেখিব পাৰো যে  মান 11 লৈ সলনি হৈছে
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|03:40
| 03:40
+
|এতিয়া কি হব যদি আমি অ্যাৰেৰ আকাৰ হে জানো কিন্তু মানবোৰ নাজানো।
 
+
| এতিয়া কি হব যদি আমি অ্যাৰেৰ আকাৰ হে জানো কিন্তু মানবোৰ নাজানো।
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|03:45
| 03:45
+
|এনেধৰনৰ অ্যাৰে কেনেকৈ তৈয়াৰ কৰা দেখা যাওক।
 
+
| এনেধৰনৰ অ্যাৰে কেনেকৈ তৈয়াৰ কৰা দেখা যাওক।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|03:49
| 03:49
+
|মেন ফাংশনত সকলো মুছে পেলাওক আৰু লিখুন
 
+
| মেন ফাংশনত সকলো মুছে পেলাওক আৰু লিখুন
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|03:57
| 03:57
+
|'''int squares [ ] = new int [10]''';
 
+
| '''int squares [ ] = new int [10]''';
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|04:19
| 04:19
+
|এই স্টেটমেন্টে 10টি এলিমেন্ট থকা ইন্টিজাৰৰ অ্যাৰে নির্মাণ কৰে। অ্যাৰেৰ নাম হল squares.
 
+
| এই স্টেটমেন্টে 10টি এলিমেন্ট থকা ইন্টিজাৰৰ অ্যাৰে নির্মাণ কৰে। অ্যাৰেৰ নাম হল squares.
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|04:30
| 04:30
+
|এতিয়া ইয়ালৈ কিছো মান যোগ কৰা যাক।
 
+
| এতিয়া ইয়ালৈ কিছো মান যোগ কৰা যাক।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|04:33
| 04:33
+
|সেয়ে লিখক ,
 
+
| সেয়ে লিখক ,
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
 
| 04:35
 
| 04:35
 
+
|'''squares[0] = 1''';
| '''squares[0] = 1''';
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|04:43
| 04:43
+
|পিছৰ লাইনত '''squares[1] = 4''';
 
+
| পিছৰ লাইনত '''squares[1] = 4''';
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|04:53
| 04:53
+
|পিছৰ লাইনত '''squares[2] = 9''';
 
+
| পিছৰ লাইনত '''squares[2] = 9''';
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|05:04
| 05:04
+
|'''squares[3] = 16''';
 
+
| '''squares[3] = 16''';
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|05:15
| 05:15
+
|সেয়ে আমি প্ৰথম চাৰিটা সংখ্যাৰ বর্গ প্ৰবেশ কৰাইছো
 
+
| সেয়ে আমি প্ৰথম চাৰিটা সংখ্যাৰ বর্গ প্ৰবেশ কৰাইছো
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|05:20
| 05:20
+
|এতিয়া অ্যাৰেৰ অন্যান্য এলিমেন্টৰ অন্তর্ভুক্ত খিনিবোৰ দেখা যাওক।
 
+
| এতিয়া অ্যাৰেৰ অন্যান্য এলিমেন্টৰ অন্তর্ভুক্ত খিনিবোৰ দেখা যাওক।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|05:26
| 05:26
+
|সেয়ে আমি অ্যাৰেত ষষ্ঠ মান প্ৰিন্ট কৰিম ।
 
+
| সেয়ে আমি অ্যাৰেত ষষ্ঠ মান প্ৰিন্ট কৰিম ।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|05:30
| 05:30
+
|লিখক '''System S capital.out.println(squares [5])''';
 
+
| লিখক '''System S capital.out.println(squares [5])''';
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|05:56
| 05:56
+
|প্ৰোগ্ৰাম সংৰক্ষণ কৰে ৰান করুন। আমি দেখো যে মানটি হল '''0'''.
 
+
| প্ৰোগ্ৰাম সংৰক্ষণ কৰে ৰান করুন। আমি দেখো যে মানটি হল '''0'''.
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|06:05
| 06:05
+
|ইয়াৰ কাৰন হল যে যেতিয়া আমি ইন্টিজাৰৰ অ্যাৰে তৈয়াৰ কৰো, সকলো মান 0 ত আৰম্ভ হয়।
 
+
| ইয়াৰ কাৰন হল যে যেতিয়া আমি ইন্টিজাৰৰ অ্যাৰে তৈয়াৰ কৰো, সকলো মান 0 ত আৰম্ভ হয়।
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|06:11
| 06:11
+
|একেভাবে '''floats''' অ্যাৰেৰ সকলো মান '''0.0''' ত আৰম্ভ হব।
 
+
| একেভাবে '''floats''' অ্যাৰেৰ সকলো মান '''0.0''' ত আৰম্ভ হব।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|06:18
| 06:18
+
|অ্যাৰেত প্ৰতিটি মান লিখিব হলে প্ৰক্ৰিয়াটি দীর্ঘ হব। তাৰ পৰিবর্তে, এটা for লুপ ব্যবহাৰ কৰা যাওক।
 
+
| অ্যাৰেত প্ৰতিটি মান লিখিব হলে প্ৰক্ৰিয়াটি দীর্ঘ হব। তাৰ পৰিবর্তে, এটা for লুপ ব্যবহাৰ কৰা যাওক।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|06:28
| 06:28
+
|সেয়ে লিখক
 
+
| সেয়ে লিখক
+
 
+
+
 
+
 
'''int n, x ; '''
 
'''int n, x ; '''
 
 
 
 
'''for(x = 4; x < 10; x = x + 1){'''
 
'''for(x = 4; x < 10; x = x + 1){'''
 
 
 
 
'''n = x + 1;'''
 
'''n = x + 1;'''
 
 
 
 
'''squares [x] = n * n;'''
 
'''squares [x] = n * n;'''
 
 
 
 
'''} '''
 
'''} '''
 
 
  
 
|-
 
|-
 
 
| 07:25
 
| 07:25
 
 
|সেয়ে আমি 4 পৰা 9 পর্যন্ত নম্বৰ iterate মানে পুনৰ কৰো আৰু অ্যাৰেত সংশ্লিষ্ট এলিমেন্ট সেট কৰো।
 
|সেয়ে আমি 4 পৰা 9 পর্যন্ত নম্বৰ iterate মানে পুনৰ কৰো আৰু অ্যাৰেত সংশ্লিষ্ট এলিমেন্ট সেট কৰো।
 
 
  
 
|-
 
|-
 
+
|07:36
| 07:36
+
 
+
 
|এতিয়া  আউটপুট দেখা যাওক ।
 
|এতিয়া  আউটপুট দেখা যাওক ।
 
 
  
 
|-
 
|-
 
 
| 07:38
 
| 07:38
 
+
| আমি দেখিব পাৰো যে, আমি অ্যাৰেত ষষ্ঠ এলিমেন্টেৰ মান প্ৰিন্ট কৰিছো । তাই সংৰক্ষণ কৰে ৰান করুন।
| | আমি দেখিব পাৰো যে, আমি অ্যাৰেত ষষ্ঠ এলিমেন্টেৰ মান প্ৰিন্ট কৰিছো । তাই সংৰক্ষণ কৰে ৰান করুন।
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|07:52
| 07:52
+
|আমি দেখিছো যে ষষ্ঠ এলিমেন্ট হল 36, যি  6 ৰ বর্গ হয় ।
 
+
| আমি দেখিছো যে ষষ্ঠ এলিমেন্ট হল 36, যি  6 ৰ বর্গ হয় ।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
 
| 07:57
 
| 07:57
 
+
|এতিয়া আমি সকলো মানক for লুপৰ ভিতৰত সেট কৰিব পাৰো ।
| এতিয়া আমি সকলো মানক for লুপৰ ভিতৰত সেট কৰিব পাৰো ।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|08:03
| 08:03
+
|লাইনবোৰক মুছি পেলাওক যি নিজে নিজে মানবোৰক সেট কৰে আৰু 4 ক 0 লৈ সলনি কৰক।
 
+
| লাইনবোৰক মুছি পেলাওক যি নিজে নিজে মানবোৰক সেট কৰে আৰু 4 ক 0 লৈ সলনি কৰক।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|08:14
| 08:14
+
|এইভাবে সূচক 0 পৰা 9 পর্যন্ত লৈ সকলো এলিমেন্টক সংশ্লিষ্ট বর্গত সেট কৰা হয়।
 
+
| এইভাবে সূচক 0 পৰা 9 পর্যন্ত লৈ সকলো এলিমেন্টক সংশ্লিষ্ট বর্গত সেট কৰা হয়।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|08:21
| 08:21
+
|এতিয়া আমি তৃতীয় এলিমেন্টৰ মান চাম ।
 
+
| এতিয়া আমি তৃতীয় এলিমেন্টৰ মান চাম ।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|08:25
| 08:25
+
|এতিয়া 5 ক 2 লৈ সলনি কৰক ।
 
+
| এতিয়া 5 ক 2 লৈ সলনি কৰক ।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|08:30
| 08:30
+
|সংৰক্ষণ কৰে ৰান কৰক।
 
+
| সংৰক্ষণ কৰে ৰান কৰক।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|08:35
| 08:35
+
|আমি দেখিব পাৰো যে,  তৃতীয় এলিমেন্টৰ মান লুপত সেট কৰা হৈছে আৰু এইটো হল 9.
 
+
| আমি দেখিব পাৰো যে,  তৃতীয় এলিমেন্টৰ মান লুপত সেট কৰা হৈছে আৰু এইটো হল 9.
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|08:42
| 08:42
+
|এইভাবে, অ্যাৰে তৈয়াৰ আৰু ব্যবহাৰ কৰিব পৰা যায়।
 
+
| এইভাবে, অ্যাৰে তৈয়াৰ আৰু ব্যবহাৰ কৰিব পৰা যায়।
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|08:50
| 08:50
+
|আমি এই টিউটোৰিয়ালেৰ শেষলৈ আহিলো।
 
+
| আমি এই টিউটোৰিয়ালেৰ শেষলৈ আহিলো।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|08:53
| 08:53
+
|এই টিউটোৰিয়ালে আমি শিকিছো
 
+
| এই টিউটোৰিয়ালে আমি শিকিছো
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|08:55
| 08:55
+
|অ্যাৰে ঘোষনা অাৰু আৰম্ভ কৰা,
 
+
| অ্যাৰে ঘোষনা অাৰু আৰম্ভ কৰা,
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|08:58
| 08:58
+
|আৰু অ্যাৰেত এলিমেন্ট অ্যাক্সেস কৰা।
 
+
| আৰু অ্যাৰেত এলিমেন্ট অ্যাক্সেস কৰা।
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|09:01
| 09:01
+
|এই টিউটোৰিয়ালেৰ নির্দেশিত কাম হিসাবে,
 
+
| এই টিউটোৰিয়ালেৰ নির্দেশিত কাম হিসাবে,
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|09:04
| 09:04
+
|ইন্টিজাৰৰ এৰে দিয়া হৈছে, অ্যাৰেত সকলো এলিমেন্টেৰ সমষ্টি নির্ণয় কৰক।
 
+
| ইন্টিজাৰৰ এৰে দিয়া হৈছে, অ্যাৰেত সকলো এলিমেন্টেৰ সমষ্টি নির্ণয় কৰক।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|09:10
| 09:10
+
|স্পোকেন টিউটোৰিয়াল প্ৰকল্প সম্পর্কে অধিক জানিবলৈ,
 
+
| স্পোকেন টিউটোৰিয়াল প্ৰকল্প সম্পর্কে অধিক জানিবলৈ,
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|09:13
| 09:13
+
|এই লিঙ্কে উপলব্ধ ভিডিওটি দেখক ।
 
+
| এই লিঙ্কে উপলব্ধ ভিডিওটি দেখক ।
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|09:19
| 09:19
+
 
+
 
|এটি কথ্য টিউটোৰিয়াল প্ৰকল্পকে সাৰসংক্ষেপে বোঝায়। ভাল ব্যান্ডউইডথ না থাকলে আপনি ভিডিওটি ডাউনলোড কৰে দেখিব পাৰো।
 
|এটি কথ্য টিউটোৰিয়াল প্ৰকল্পকে সাৰসংক্ষেপে বোঝায়। ভাল ব্যান্ডউইডথ না থাকলে আপনি ভিডিওটি ডাউনলোড কৰে দেখিব পাৰো।
 
 
  
 
|-
 
|-
 
+
|09:26
| 09:26
+
|কথ্য টিউটোৰিয়াল প্ৰকল্প দল কথ্য টিউটোৰিয়াল ব্যবহাৰ কৰে কর্মশালাৰ আয়োজন কৰে। অনলাইন পৰীক্ষা পাস কৰিলে প্ৰশংসাপত্ৰ দেওয়া হয়।
 
+
| কথ্য টিউটোৰিয়াল প্ৰকল্প দল কথ্য টিউটোৰিয়াল ব্যবহাৰ কৰে কর্মশালাৰ আয়োজন কৰে। অনলাইন পৰীক্ষা পাস কৰিলে প্ৰশংসাপত্ৰ দেওয়া হয়।
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|09:34
| 09:34
+
|এই বিষয়ে বিস্তাৰিত তথ্যেৰ বাবে contact@spoken-tutorial.org তে ইমেল কৰক।
 
+
| এই বিষয়ে বিস্তাৰিত তথ্যেৰ বাবে contact@spoken-tutorial.org তে ইমেল কৰক।
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|09:40
| 09:40
+
|স্পোকেন টিউটোৰিয়াল Talk to a Teacher প্ৰকল্পৰ অংশবিশেষ।
 
+
| স্পোকেন টিউটোৰিয়াল Talk to a Teacher প্ৰকল্পৰ অংশবিশেষ।
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|09:44
| 09:44
+
|এটি ভাৰত সৰকাৰেৰ ICT, MHRD এৰ National Mission on Education দ্বাৰা সমর্থিত।
 
+
| এটি ভাৰত সৰকাৰেৰ ICT, MHRD এৰ National Mission on Education দ্বাৰা সমর্থিত।
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|09:50
| 09:50
+
|এই বিষয়ে বিস্তাৰিত তথ্য এই লিঙ্কে প্ৰাপ্তিসাধ্য, spoken HYPHEN tutorial DOT org SLASH NMEICT HYPHEN Intro
 
+
| এই বিষয়ে বিস্তাৰিত তথ্য এই লিঙ্কে প্ৰাপ্তিসাধ্য, spoken HYPHEN tutorial DOT org SLASH NMEICT HYPHEN Intro
+
 
+
+
  
 
|-
 
|-
 
+
|09:57
| 09:57
+
|এই টিউটৰিয়েল অৰুন পাথকৰ দ্ৱাৰা যোগদান কৰা হৈছে. আই. আই. টী বম্বে ৰ পৰা মই মৌচুমী মেধী এতিয়া আপুনাৰ পৰা বিদায় লৈছো . যোগদানৰ বাবে ধন্যবাদ।
 
+
| আমি কৌশিক দত্ত এই টিউটোৰিয়ালটি অনুবাদ কৰেছি। অংশগ্ৰহনেৰ জন্য ধন্যবাদ।
+

Latest revision as of 15:48, 27 February 2017

Time Narration
00:02 Arrays পৰিচয়ৰ এই কথ্য টিউটোৰিয়ালে আপুনাক স্বাগতম।
00:07 এই টিউটোৰিয়ালত, আপোনি Arrays তৈয়াৰ কৰা আৰু Arraysত এলিমেন্ট এক্সেস কৰা শিকিব।ৰ বাবে
00:14 এই টিউটোৰিয়ালেৰ বাবে আমি

উবুন্টু 11.10, JDK 1.6 আৰুEclipse 3.7.0 ব্যবহাৰ কৰছি।

00:25 এই টিউটোৰিয়ালটি অনুসৰন কৰিবলৈ জাভাত ডেটা টাইপ আৰু for লুপ সম্পর্কে জানিব লাগিব।
00:32 না হলে, প্ৰাসঙ্গিক টিউটোৰিয়ালেৰ বাবে আমি ওয়েবসাইট পৰিদর্শন কৰক।
00:38 Arrays হল ডেটাৰ সংগ্ৰহ।
00:40 উদাহৰণস্বৰুপে মার্ক্সৰ তালিকা, নামৰ তালিকা, তাপমাত্ৰাৰ তালিকা, বর্ষাকালৰ তালিকা।
00:47 প্ৰতিটি বস্তু, তাৰ অবস্থানৰ উপৰত ভিত্তি কৰি এটি সূচক আছে ।
00:52 প্ৰথম এলিমেন্টৰ সূচক হল 0.
00:55 দ্বিতীয় এলিমেন্টৰ সূচক হল 1 আৰু এইভাবে।
00:59 এতিয়া এই সংগ্ৰহ কৰা ডেটা বোৰক দেখা যাওক।
01:03 সেয়ে Eclipseলৈ যাওক ।
01:06 ArraysDemo নামৰ একটা ক্লাস ইতিমধ্যে তৈয়াৰ কৰা হৈছে।
01:11 মেন মেথডত, বর্ষাকালৰ ডেটা যোগ কৰা যাক।
01:16 সেয়ে মেন মেথডত, লিখক
01:18 int rainfall ওপেন আৰু ক্লোস বন্ধনীত =curly bracketত লিখক 25, 31, 29, 13, 27, 35, 12 আৰু শেষত এটি সেমিকোলন।
01:53 Rainfall নামৰ ভ্যাৰিয়েবলত পিছত বর্গকাৰ বন্ধনী লক্ষয় কৰক।
01:58 এইটোৱে rainfallক ইন্টিজাৰৰ array হিসাবে ঘোষনা কৰে ।
02:03 ধনুর্বন্ধনী arrayৰ এলিমেন্ট চিহ্নিত কৰিবলৈ ব্যবহৃত হয়।
02:09 এতিয়া ডেটা অ্যাক্সেস কৰা যাক।
02:12 সুেয়ে পিছৰ লাইনত লিখক
02:14 System dot out dot println rainfall বর্গাকাৰ বন্ধনীত লিখক 2.
02:28 আমি সূচক সংখ্যা 2ৰ সৈতে এলিমেন্ট প্ৰিন্ট কৰিছো ।
02:32 বেলেগ শব্দত, arrayৰ তৃতীয় এলিমেন্ট যি হয় 29.
02:38 প্ৰোগ্ৰাম সংৰক্ষণ কৰে ৰান কৰক।
02:43 আমি দেখিব পাৰো যে আউটপুটতো হল তৃতীয় এলিমেন্ট অর্থাত 29.
02:49 এতিয়া 2ৰ স্থানত 0 লেখা যাওক।
02:56 প্ৰোগ্ৰাম সংৰক্ষণ কৰে ৰান কৰক।
03:00 আমি দেখিব পাৰো যে আউটপুটতো হল প্ৰথম মানটি অর্থাৎ 25.
03:07 এতিয়া প্ৰথম আইটেমৰ মানৰ ৰুপান্তৰ কৰা যাওক।
03:13 সেয়ে লিখক rainfall [0] = 11;
03:27 এতিয়া এইটোৰ মান দেখা যাওক । প্ৰোগ্ৰাম সংৰক্ষণ কৰে ৰান কৰক।
03:34 আমি দেখিব পাৰো যে মান 11 লৈ সলনি হৈছে
03:40 এতিয়া কি হব যদি আমি অ্যাৰেৰ আকাৰ হে জানো কিন্তু মানবোৰ নাজানো।
03:45 এনেধৰনৰ অ্যাৰে কেনেকৈ তৈয়াৰ কৰা দেখা যাওক।
03:49 মেন ফাংশনত সকলো মুছে পেলাওক আৰু লিখুন
03:57 int squares [ ] = new int [10];
04:19 এই স্টেটমেন্টে 10টি এলিমেন্ট থকা ইন্টিজাৰৰ অ্যাৰে নির্মাণ কৰে। অ্যাৰেৰ নাম হল squares.
04:30 এতিয়া ইয়ালৈ কিছো মান যোগ কৰা যাক।
04:33 সেয়ে লিখক ,
04:35 squares[0] = 1;
04:43 পিছৰ লাইনত squares[1] = 4;
04:53 পিছৰ লাইনত squares[2] = 9;
05:04 squares[3] = 16;
05:15 সেয়ে আমি প্ৰথম চাৰিটা সংখ্যাৰ বর্গ প্ৰবেশ কৰাইছো
05:20 এতিয়া অ্যাৰেৰ অন্যান্য এলিমেন্টৰ অন্তর্ভুক্ত খিনিবোৰ দেখা যাওক।
05:26 সেয়ে আমি অ্যাৰেত ষষ্ঠ মান প্ৰিন্ট কৰিম ।
05:30 লিখক System S capital.out.println(squares [5]);
05:56 প্ৰোগ্ৰাম সংৰক্ষণ কৰে ৰান করুন। আমি দেখো যে মানটি হল 0.
06:05 ইয়াৰ কাৰন হল যে যেতিয়া আমি ইন্টিজাৰৰ অ্যাৰে তৈয়াৰ কৰো, সকলো মান 0 ত আৰম্ভ হয়।
06:11 একেভাবে floats অ্যাৰেৰ সকলো মান 0.0 ত আৰম্ভ হব।
06:18 অ্যাৰেত প্ৰতিটি মান লিখিব হলে প্ৰক্ৰিয়াটি দীর্ঘ হব। তাৰ পৰিবর্তে, এটা for লুপ ব্যবহাৰ কৰা যাওক।
06:28 সেয়ে লিখক

int n, x ; for(x = 4; x < 10; x = x + 1){ n = x + 1; squares [x] = n * n; }

07:25 সেয়ে আমি 4 পৰা 9 পর্যন্ত নম্বৰ iterate মানে পুনৰ কৰো আৰু অ্যাৰেত সংশ্লিষ্ট এলিমেন্ট সেট কৰো।
07:36 এতিয়া আউটপুট দেখা যাওক ।
07:38 আমি দেখিব পাৰো যে, আমি অ্যাৰেত ষষ্ঠ এলিমেন্টেৰ মান প্ৰিন্ট কৰিছো । তাই সংৰক্ষণ কৰে ৰান করুন।
07:52 আমি দেখিছো যে ষষ্ঠ এলিমেন্ট হল 36, যি 6 ৰ বর্গ হয় ।
07:57 এতিয়া আমি সকলো মানক for লুপৰ ভিতৰত সেট কৰিব পাৰো ।
08:03 লাইনবোৰক মুছি পেলাওক যি নিজে নিজে মানবোৰক সেট কৰে আৰু 4 ক 0 লৈ সলনি কৰক।
08:14 এইভাবে সূচক 0 পৰা 9 পর্যন্ত লৈ সকলো এলিমেন্টক সংশ্লিষ্ট বর্গত সেট কৰা হয়।
08:21 এতিয়া আমি তৃতীয় এলিমেন্টৰ মান চাম ।
08:25 এতিয়া 5 ক 2 লৈ সলনি কৰক ।
08:30 সংৰক্ষণ কৰে ৰান কৰক।
08:35 আমি দেখিব পাৰো যে, তৃতীয় এলিমেন্টৰ মান লুপত সেট কৰা হৈছে আৰু এইটো হল 9.
08:42 এইভাবে, অ্যাৰে তৈয়াৰ আৰু ব্যবহাৰ কৰিব পৰা যায়।
08:50 আমি এই টিউটোৰিয়ালেৰ শেষলৈ আহিলো।
08:53 এই টিউটোৰিয়ালে আমি শিকিছো
08:55 অ্যাৰে ঘোষনা অাৰু আৰম্ভ কৰা,
08:58 আৰু অ্যাৰেত এলিমেন্ট অ্যাক্সেস কৰা।
09:01 এই টিউটোৰিয়ালেৰ নির্দেশিত কাম হিসাবে,
09:04 ইন্টিজাৰৰ এৰে দিয়া হৈছে, অ্যাৰেত সকলো এলিমেন্টেৰ সমষ্টি নির্ণয় কৰক।
09:10 স্পোকেন টিউটোৰিয়াল প্ৰকল্প সম্পর্কে অধিক জানিবলৈ,
09:13 এই লিঙ্কে উপলব্ধ ভিডিওটি দেখক ।
09:19 এটি কথ্য টিউটোৰিয়াল প্ৰকল্পকে সাৰসংক্ষেপে বোঝায়। ভাল ব্যান্ডউইডথ না থাকলে আপনি ভিডিওটি ডাউনলোড কৰে দেখিব পাৰো।
09:26 কথ্য টিউটোৰিয়াল প্ৰকল্প দল কথ্য টিউটোৰিয়াল ব্যবহাৰ কৰে কর্মশালাৰ আয়োজন কৰে। অনলাইন পৰীক্ষা পাস কৰিলে প্ৰশংসাপত্ৰ দেওয়া হয়।
09:34 এই বিষয়ে বিস্তাৰিত তথ্যেৰ বাবে contact@spoken-tutorial.org তে ইমেল কৰক।
09:40 স্পোকেন টিউটোৰিয়াল Talk to a Teacher প্ৰকল্পৰ অংশবিশেষ।
09:44 এটি ভাৰত সৰকাৰেৰ ICT, MHRD এৰ National Mission on Education দ্বাৰা সমর্থিত।
09:50 এই বিষয়ে বিস্তাৰিত তথ্য এই লিঙ্কে প্ৰাপ্তিসাধ্য, spoken HYPHEN tutorial DOT org SLASH NMEICT HYPHEN Intro
09:57 এই টিউটৰিয়েল অৰুন পাথকৰ দ্ৱাৰা যোগদান কৰা হৈছে. আই. আই. টী বম্বে ৰ পৰা মই মৌচুমী মেধী এতিয়া আপুনাৰ পৰা বিদায় লৈছো . যোগদানৰ বাবে ধন্যবাদ।

Contributors and Content Editors

Mousumi, Pratik kamble