Difference between revisions of "KTurtle/C2/Grammar-of-TurtleScript/Assamese"

From Script | Spoken-Tutorial
Jump to: navigation, search
Line 9: Line 9:
 
||00.01
 
||00.01
  
||সকেলাক নমস্কাৰ জনালা
+
||সকলোকে নমস্কাৰ জনালো
  
 
|-
 
|-
Line 15: Line 15:
 
||00.02
 
||00.02
  
||'''Grammar of TurtleScript''' in '''Kturtle''' ৈল আেপানাক স্বাগত্ম জেনাইছো
+
||'''Grammar of TurtleScript''' in '''Kturtle'''লৈ আেপানাক স্বাগত্ম জনাইছো
  
 
|-
 
|-
Line 81: Line 81:
 
||00.56
 
||00.56
  
|| '''টাৰ্মিনেল''' খুিলবৈল আিম এেকলেগ '''CTRL+ALT+T''' প্ৰেছ কিৰম ৷
+
|| '''টাৰ্মিনেল''' খুলিবলৈ আমি এেকলেগ '''CTRL+ALT+T''' প্ৰেছ কিৰম ৷
  
 
|-
 
|-
Line 105: Line 105:
 
||01.15
 
||01.15
  
|| বেলেগ বেলেগ কামত ব্যৱহাৰ কৰাৰ কৰেন ইয়াৰ বেলগ েবেলগ শব্দ আৰু চিহ্ন আছে।
+
|| বেলেগ বেলেগ কামত ব্যৱহাৰ কৰাৰ কৰেন ইয়াৰ বেলগ বেলেগ শব্দ আৰু চিহ্ন আছে।
  
 
|-
 
|-
Line 111: Line 111:
 
||01.21
 
||01.21
  
||এইটোএ Turtle ক িক কিৰব লােগ কয়
+
||এইটোএ Turtle ক কি কৰিব লাগে কয়
  
 
|-
 
|-
Line 195: Line 195:
 
||01.54
 
||01.54
  
||এতিয়া প্রথমেত ভেৰিয়েবল েবাৰ চাম।
+
||এতিয়া প্রথমেত ভেৰিয়েবল বোৰ চাম।
  
 
|-
 
|-
Line 207: Line 207:
 
|| 02.04
 
|| 02.04
  
||এডিটৰ  িভতৰত েসইেবাৰ েবঙুনীয়া ৰং ত িজিলিক উিঠব
+
||এডিটৰ  ভিতৰত সেইেবাৰ বেঙুনীয়া ৰং ত জিলিক উঠিব
  
 
|-
 
|-
Line 243: Line 243:
 
||02.41
 
||02.41
  
||উদাহৰণ স্বৰূপে, আমি কোড েটা ধৰিম।
+
||উদাহৰণ স্বৰূপে, আমি কোডটো ধৰিম।
  
 
|-
 
|-
Line 297: Line 297:
 
|| 03.29
 
|| 03.29
  
||আমি কোড েটা লাহে লাহে চলাম।
+
||আমি কোডটো লাহে লাহে চলাম।
  
 
|-
 
|-
Line 303: Line 303:
 
||03.34
 
||03.34
  
||কেনভাচ (canvas) ত ভেলো '''2029''' েদখুৱাব
+
||কেনভাচ (canvas) ত ভেলো '''2029''' দেখুৱাব
  
 
|-
 
|-
Line 341: Line 341:
 
||04.05
 
||04.05
  
||এতিয়া মই কোড েটা ব্যাখ্যা কৰিম ৷
+
||এতিয়া মই কোডটো ব্যাখ্যা কৰিম ৷
  
 
|-
 
|-
Line 359: Line 359:
 
||04.22
 
||04.22
  
|| value '''1+1''' েটা ভেৰিয়েবল (variable) ''' $add,''' ত assign কৰা হ’ল ৷
+
|| value '''1+1'''টো ভেৰিয়েবল (variable) ''' $add,''' ত assign কৰা হ’ল ৷
  
 
|-
 
|-
Line 365: Line 365:
 
||04.26
 
||04.26
  
||Value '''20-5''' েটা ভেৰিয়েবল (variable)'''$subtract''', ত এছাইন কৰা হ’ল ৷
+
||Value '''20-5'''টো ভেৰিয়েবল (variable)'''$subtract''', ত এছাইন কৰা হ’ল ৷
  
 
|-
 
|-
Line 371: Line 371:
 
||04.31
 
||04.31
  
||value '''15 * 2''' েটা ভেৰিয়েবল (variable) '''$multiply''' ত এছাইন কৰা হ’ল ৷
+
||value '''15 * 2'''টো ভেৰিয়েবল (variable) '''$multiply''' ত এছাইন কৰা হ’ল ৷
  
 
|-
 
|-
Line 377: Line 377:
 
||04.36
 
||04.36
  
||'''30/30''' েটা ভেৰিয়েবল (variable) '''$divide.''' ত এছাইন কৰা হ’ল
+
||'''30/30'''টো ভেৰিয়েবল (variable) '''$divide.''' ত এছাইন কৰা হ’ল
  
 
|-
 
|-
Line 383: Line 383:
 
||04.40
 
||04.40
  
||'''go 10,10'''’এ '''Turtle'''ক কেনভাচ (canvas)’ৰ ১০pixels বাও আৰু ১০ pixels ওপৰলৈ যাবলৈ আদেশ দিয়ে
+
||'''go 10,10'''’এ '''Turtle'''ক কেনভাচ (canvas)’ৰ 10 pixels বাও আৰু 10 pixels ওপৰলৈ যাবলৈ আদেশ দিয়ে
  
 
|-
 
|-
Line 389: Line 389:
 
||04.52
 
||04.52
  
||'''print''' কম্মান্দ এ ভেৰিয়েবল (variable) েটা কেনভাচ (canvas) ত েদখুৱাব।
+
||'''print''' কম্মান্দ এ ভেৰিয়েবল (variable)টো কেনভাচ (canvas) ত দেখুৱাব।
  
 
|-
 
|-
Line 401: Line 401:
 
||05.03
 
||05.03
  
|| টিউটৰিয়েল েটা ৰখাম আৰু প্ৰোগ্ৰামটো ''' KTurtle''' এদিটৰত টাইপ কিৰম ৷
+
|| টিউটৰিয়েলটো ৰখাম আৰু প্ৰোগ্ৰামটো ''' KTurtle''' এদিটৰত টাইপ কিৰম ৷
  
 
|-
 
|-
Line 407: Line 407:
 
||05.08
 
||05.08
  
|| প্ৰোগ্ৰামটাইপ কৰাৰ িপছত টিউটৰিয়েল আকৌ চলাম ৷
+
|| প্ৰোগ্ৰামটাইপ কৰাৰ পিছত টিউটৰিয়েল আকৌ চলাম ৷
  
 
|-
 
|-
Line 413: Line 413:
 
||05.13
 
||05.13
  
||এতিয়া '''Run''' বটনত ক্লিক কিৰম আৰু প্ৰোগ্ৰাম েটা ৰান (run) হব িদম
+
||এতিয়া '''Run''' বটনত ক্লিক কিৰম আৰু প্ৰোগ্ৰামটো ৰান (run) হব দিম
  
 
|-
 
|-
Line 425: Line 425:
 
||05.22
 
||05.22
  
||'''Turtle'''এ (value) ভেলো েবাৰ কেনভাচ (canvas) ৰ নিৰ্ধাৰিত ঠাইত দেখুৱাব.
+
||'''Turtle'''এ (value) ভেলো বোৰ কেনভাচ (canvas) ৰ নিৰ্ধাৰিত ঠাইত দেখুৱাব ৷
  
 
|-
 
|-
Line 443: Line 443:
 
|| 05.49
 
|| 05.49
  
||এতিয়া আমি প্ৰোগ্ৰাম েটা ভালৈক েদিখবৈল জোম কৰিম ৷
+
||এতিয়া আমি প্ৰোগ্ৰামটো ভালৈক দেখিবলৈ জোম কৰিম ৷
  
 
|-
 
|-
Line 449: Line 449:
 
|| 05.53
 
|| 05.53
  
||আহা টাইপ কৰা
+
||আহক টাইপ কৰা
  
 
|-
 
|-
Line 467: Line 467:
 
||06.09
 
||06.09
  
||ইয়াত 10 ক 3 ৰ লগত তুলনা কৰা ৈহেছ ’'''greater than'''’ operator  সৈতে
+
||ইয়াত 10 ক 3 ৰ লগত তুলনা কৰা হৈছ ’'''greater than'''’ operator  সৈতে
  
 
|-
 
|-
Line 485: Line 485:
 
|| 06.27
 
|| 06.27
  
||আহা এতিয়া কোড েটা ৰান (run) কেৰা ৷
+
||আহক  এতিয়া কোডটো ৰান (run) কেৰা ৷
  
 
|-
 
|-
Line 491: Line 491:
 
||06.29
 
||06.29
  
||'''Turtle''' য়ে '''Boolean value true''' বোলি কেনভাচ (canvas) ত েদখুৱাব .
+
||'''Turtle''' য়ে '''Boolean value true''' বোলি কেনভাচ (canvas) ত দেখুৱাব
  
 
|-
 
|-
Line 497: Line 497:
 
||06.34
 
||06.34
  
||এতিয়া আমি চাম Strings েবােৰ এইেটা এপলিকেছনত (application) েকেনৈক কাম কেৰ
+
||এতিয়া আমি চাম Strings বোৰ এইেটা এপলিকেছনত (application) কেনেকৈ কাম কৰে
  
 
|-
 
|-
Line 503: Line 503:
 
||06.39
 
||06.39
  
||Strings বোৰ ভেৰিয়েবলত (variables) নং ৰ িনিচনাৈক বহাব পািৰ
+
||Strings বোৰ ভেৰিয়েবলত (variables) নং ৰ নিচিনাকৈ বহাব পাৰি
  
 
|-
 
|-
Line 509: Line 509:
 
||06.43
 
||06.43
  
||Strings েবাৰ mathematical or comparison operators ত ব্যৱহাৰ কিৰব েনাৱািৰ
+
||Strings বোৰ mathematical or comparison operators ত ব্যৱহাৰ কৰিব নোৱাৰিব
  
 
|-
 
|-
Line 515: Line 515:
 
||06.49
 
||06.49
  
||Strings েবাৰ ৰঙা ৰং ত িজিলিক উিঠব
+
||Strings বোৰ ৰঙা ৰং ত জিলিক উঠিব
  
 
|-
 
|-
Line 545: Line 545:
 
||07.16
 
||07.16
  
||উদাহৰণৰ কাৰনে , আহক কোড টাইপ কৰা।
+
||উদাহৰণৰ কাৰনে , আহক কোড টাইপ কৰক।
  
 
|-
 
|-
Line 563: Line 563:
 
||07.34
 
||07.34
  
||'''Boolean value false''' variable''' $answer'''ত assign কৰা হয় কাৰণ 7 5তকৈ ডাঙৰ হয়।
+
||'''Boolean value false''' variable''' $answer'''ত assign কৰা হয় কাৰণ 7 5 তকৈ ডাঙৰ হয়।
  
 
|-
 
|-
Line 569: Line 569:
 
|| 07.43
 
|| 07.43
  
||আহা এতিয়া কোড েটা ৰান (Run) কেৰা ।
+
||আহক এতিয়া কোড েটা ৰান (Run) কেৰা ।
  
 
|-
 
|-
Line 581: Line 581:
 
|| 07.51
 
|| 07.51
  
||আহা আমি এতিয়া “if-else” condition মানে স্বৰ্তাৱলী শিকিম...
+
||আহক আমি এতিয়া “if-else” condition মানে স্বৰ্তাৱলী শিকিম.
  
 
|-
 
|-
Line 610: Line 610:
 
|| 08.21
 
|| 08.21
  
||এইকোড েয় 4 , 5 and 6 নং ক তুলানা কিৰব আৰু কেনভাচ (canvas)ত অনুক্রমে ফলাফল দেখুৱাব  
+
||এইকোডে 4 , 5 আৰু 6 নং ক তুলানা কিৰব আৰু কেনভাচ (canvas)ত অনুক্রমে ফলাফল দেখুৱাব
  
 
|-
 
|-
Line 616: Line 616:
 
||08.30
 
||08.30
  
|| এিতয়া মই কোড েটা টেক্সট এডিটৰ পৰা কপি (copy) কৰিম আৰু '''KTurtle''' এডিটৰত পেস্ট কৰিমি ৷
+
|| এিতয়া মই কোডটো টেক্সট এডিটৰ পৰা কপি (copy) কৰিম আৰু '''KTurtle''' এডিটৰত পেস্ট কৰিম
 
+
 
|-
 
|-
  
 
||08.36
 
||08.36
  
|| টিউটৰিয়েল পজ(pause) কৰক আৰু '''KTurtle''' এডিটৰ’তটাইপ কৰক।
+
|| টিউটৰিয়েল পজ(pause) কৰক আৰু '''KTurtle''' এডিটৰ’ত টাইপ কৰক।
  
 
|-
 
|-
Line 628: Line 627:
 
||08.42
 
||08.42
  
|| প্ৰোগ্ৰাম িলখা েহাৱাৰ িপছত টিউটৰিয়েল আকৌ চলাম।
+
|| প্ৰোগ্ৰাম লিখা হোৱাৰ পিছত টিউটৰিয়েল আকৌ চলাম।
  
 
|-
 
|-
Line 634: Line 633:
 
|| 08.46
 
|| 08.46
  
||আহা আমি কোড েটা ৰান (Run) কেৰা ৷৷
+
||আহা আমি কোড টো ৰান (Run) কেৰা ৷৷
  
 
|-
 
|-
Line 640: Line 639:
 
||08.49
 
||08.49
  
||'''Turtle''' েয় 4 and 5 Values ক তুলনা কিৰেল
+
||'''Turtle''' েয় 4 আৰু 5 Values ক তুলনা কিৰেল
  
 
|-
 
|-
Line 658: Line 657:
 
||09.05
 
||09.05
  
||আহা সামৰো
+
||আহক সামৰো
  
 
|-
 
|-
Line 712: Line 711:
 
||09.33
 
||09.33
  
|| assignment সমাধান কিৰবৈল
+
|| assignment সমাধান কৰিবলৈ
  
 
|-
 
|-
Line 718: Line 717:
 
||09.35
 
||09.35
  
||যিকোনো 4 তা নং বািচ েলাৱা
+
||যিকোনো 4 তা নং বািচ লোৱা
  
 
|-
 
|-
Line 730: Line 729:
 
||09.42
 
||09.42
  
|| comparison operators ব্যহাৰ কিৰ ফলাফল তুলনা কৰা
+
|| comparison operators ব্যৱহাৰ কিৰ ফলাফল তুলনা কৰা
  
 
|-
 
|-
Line 742: Line 741:
 
||09.49
 
||09.49
  
|| greater result েটা কেনভাচ(canvas) ৰ কেন্দ্রত দেখুৱাই
+
|| greater result টো কেনভাচ(canvas) ৰ কেন্দ্রত দেখুৱাই
  
 
|-
 
|-
Line 754: Line 753:
 
||09.59
 
||09.59
  
|| এই ভিদিও চৱা
+
|| এই ভিদিওটো চাওক
  
 
|-
 
|-
Line 760: Line 759:
 
||10.03
 
||10.03
  
||ইয়াত স্পকেন টিউটৰিয়েল প্ৰজেক্টৰ সামৰিণ হয়
+
||ইয়াতে স্পকেন টিউটৰিয়েল প্ৰজেক্টৰ সামৰিণ হয়
  
 
|-
 
|-
Line 790: Line 789:
 
||10.22
 
||10.22
  
||অধিক জনাৰ বাবে, অনুগ্রহ কৰি '''contact@spoken-tutorial.org''' ইয়াৈল িলখক
+
||অধিক জনাৰ বাবে, অনুগ্রহ কৰি '''contact@spoken-tutorial.org''' ইয়াৈল লিখক
  
 
|-
 
|-
Line 814: Line 813:
 
||10.48
 
||10.48
  
||এই প্ৰশিক্ষণ ITFC Bangaluru দ্ৱ্ৰৰা যুগ্দান কৰা হইচে.
+
||এই প্ৰশিক্ষণ প্ৰগয়ান বেজবৰুৱাৰ দ্ৱাৰা যুগ্দান কৰা হইচে.
  
 
|-
 
|-

Revision as of 17:19, 22 August 2014

Visual Cue Narration
00.01 সকলোকে নমস্কাৰ জনালো
00.02 Grammar of TurtleScript in Kturtleলৈ আেপানাক স্বাগত্ম জনাইছো
00.08 এই টিউটৰিয়েলত, আমি শিকব পাম কেনেকৈ
00.11 Turtle স্ক্ৰীপ্টৰ বয়াকৰণ আৰু 'if'-'else' condition মানে চৰ্ত ৷
00.16 এইটো টিউটৰিয়েল ৰেকৰ্দ কিিৰবলৈ আমি ব্যবহাৰ কৰিম Ubuntu Linux OS version 12.04 KTurtle version 0.8.1 beta.
00.29 আমি ধৰিলৈছো যে আপোনাৰ KTurtle ৰ ওপৰত সাধাৰণ জ্ঞান আেছ ৷
00.35 যদি নাই, সম্পৰ্কীয় টিউটৰিয়েলচৰ কাৰেন, আমাৰ ৱেবচাইত দৰ্শন কৰক http://spoken-tutorial.org
00.40 আহক আমি এটা নতুন KTurtle এপলিকেছন (Application) খোলো ।
00.43 Dash home'ত ক্লিক কৰক ।
00.45 Search bar ত টাইপ কৰক KTurtle.
00.49 KTurtle আইকণত ক্লিক কৰক .
00.52 আমি টাৰ্মিনেল বয়্ৱহাৰ কিৰও KTurtle খুলিব পাৰিম।
00.56 টাৰ্মিনেল খুলিবলৈ আমি এেকলেগ CTRL+ALT+T প্ৰেছ কিৰম ৷
01.01 KTurtle এপলিকেছন (Application) খুিলবৈল KTurtle টাইপ কৰক আৰু এন্টাৰ টিপক।
01.08 আমি প্রথম চাও TurtleScript
01.11 TurtleScript এটা প্ৰোগ্ৰামিঙ লেঙগুয়েজ (language) হয়।
01.15 বেলেগ বেলেগ কামত ব্যৱহাৰ কৰাৰ কৰেন ইয়াৰ বেলগ বেলেগ শব্দ আৰু চিহ্ন আছে।
01.21 এইটোএ Turtle ক কি কৰিব লাগে কয়
01.25 ' KTurtleGrammar of TurtleScript ত-
01.30 Comments
01.31 Commands
01.32 Numbers
01.33 Strings
01.34 Variables আৰু
01.36 Boolean values থাকে।
01.38 এতিয়া আমি ছাম এই নং বোৰ ক’ত সংগ্রহ কৰিব পাৰি।
01.42 নং বোৰ -
01.44 Mathematical operators
01.46 Comparison operators আৰু
01.49 Variablesত সংগ্রহ কৰিব পাৰি
01.50 মই এতিয়া ভালকৈ দেখিবলৈ প্ৰোগ্ৰাম টেকস্টো জোম (text zoom) কৰিম।
01.54 এতিয়া প্রথমেত ভেৰিয়েবল বোৰ চাম।
01.57 ভেৰিয়েবল কিছুমান শব্দ হয় যি ‘$’ sign’ৰে আৰম্ভ হয়, যেনে $a
02.04 এডিটৰ ভিতৰত সেইেবাৰ বেঙুনীয়া ৰং ত জিলিক উঠিব
02.09 Assignment বয়ৱহাৰ কৰি, equal to (=) কৰিলে এটা ভেৰিয়েবলক তাৰ কনটেন্ট দিয়া হয়
02.14 ভেৰিয়েবলত তাৰ নং থাকিব পাৰে $a=100.
02.20 strings $a=hello বা
02.25 boolean values যিবোৰ সচা বা মিছা হ’ব পাৰে, $a=true
02.32 ভেৰিয়েবল’এ প্ৰোগ্ৰাম শেষ নোহোৱালৈকে তাৰ কনটেন্ট ৰাখি থয় বা যেতিয়ালৈ বেলেগ ৰিএছাইন কৰা নহয়।
02.41 উদাহৰণ স্বৰূপে, আমি কোডটো ধৰিম।
02.44 আহক আমি টাইপ কৰো $a = 2004
02.50 $b = 25
02.55 print $a + $b
03.01 ভেৰিয়েবল 'a' ক value assign কৰা হৈছে 2004
03.06 ভেৰিয়েবল 'b'ক value assign কৰা হৈছে 25
03.10 print কম্মান্দ’এ Turtle’ক আদেশ দিয়ে কেনভাচ (canvas)’ত কিবা লিখিবলৈ।
03.15 print কম্মান্দ’ numbers আৰু strings input হিচাপে লয়।
03.19 print $a + $bTurtleক আদেশ দিয়ে ২টা ভেলো যোগ কৰি কেনভাচ (canvas)’ত ডিস্পলে কৰিবলৈ।
03.29 আমি কোডটো লাহে লাহে চলাম।
03.34 কেনভাচ (canvas) ত ভেলো 2029 দেখুৱাব ৷
03.40 এতিয়া আমি Mathematical Operators চাম।
03.44 Mathematical operators ত থাকিব-
  • + (Addition)
  • - (Subtraction)
  • * (Multiplication) আৰু
  • / (Division)
03.53 মই বৰ্তমানৰ কোড (code) , এদিটৰ (editor) পৰা কাটি দিম আৰু টাইপ কৰিব clear কম্মান্দ আৰু RUN কেনভাচ (canvas) চাফা কৰিবলৈ।
04.01 টেক্সট এদিতৰত (text editor) মোৰ আগতীয়াকৈ প্ৰোগ্ৰাম এটা থাকিব।
04.05 এতিয়া মই কোডটো ব্যাখ্যা কৰিম ৷
04.08 “reset” কম্মান্দ’এ Turtle’ক default পজিছনত (position) চেত কৰি দিয়ে।
04.12 canvassize 200,200এ কেনভাচ (canvas)’ৰ দীৰ্ঘ্যতা আৰু উচ্চতা ঢাৰ্য্য কৰে 200 pixelsলৈ।
04.22 value 1+1টো ভেৰিয়েবল (variable) $add, ত assign কৰা হ’ল ৷
04.26 Value 20-5টো ভেৰিয়েবল (variable)$subtract, ত এছাইন কৰা হ’ল ৷
04.31 value 15 * 2টো ভেৰিয়েবল (variable) $multiply ত এছাইন কৰা হ’ল ৷
04.36 30/30টো ভেৰিয়েবল (variable) $divide. ত এছাইন কৰা হ’ল
04.40 go 10,10’এ Turtleক কেনভাচ (canvas)’ৰ 10 pixels বাও আৰু 10 pixels ওপৰলৈ যাবলৈ আদেশ দিয়ে
04.52 print কম্মান্দ এ ভেৰিয়েবল (variable)টো কেনভাচ (canvas) ত দেখুৱাব।
04.56 মই টেকস্ট এদিটৰ পৰা কোড কপি কৰি KTurtleৰ এদিটৰত পেস্ট কৰিম।
05.03 টিউটৰিয়েলটো ৰখাম আৰু প্ৰোগ্ৰামটো KTurtle এদিটৰত টাইপ কিৰম ৷
05.08 প্ৰোগ্ৰামটাইপ কৰাৰ পিছত টিউটৰিয়েল আকৌ চলাম ৷
05.13 এতিয়া Run বটনত ক্লিক কিৰম আৰু প্ৰোগ্ৰামটো ৰান (run) হব দিম ৷
05.17 যিটো কম্মান্দ একজিকিউট কৰা হৈছে সেয়া এদিটৰত হাইলাইট (highlight) কৰা হয়।
05.22 Turtleএ (value) ভেলো বোৰ কেনভাচ (canvas) ৰ নিৰ্ধাৰিত ঠাইত দেখুৱাব ৷
05.34 ব’লক আমি ১টা সহজ উদাহৰণ চাওcomparison operatorৰ ওপৰত।
05.41 মই বৰ্তমান এডিটৰ’ৰ পৰা কোডটো clear কৰিম মানে কাটিম আৰু clear কম্মান্দ আৰু “Run” টাইপ কৰিম কেনভাচ (canvas) চফা কৰিবলৈ।
05.49 এতিয়া আমি প্ৰোগ্ৰামটো ভালৈক দেখিবলৈ জোম কৰিম ৷
05.53 আহক টাইপ কৰা
05.55 $answer = 10 > 3
06.03 print $answer
06.09 ইয়াত 10 ক 3 ৰ লগত তুলনা কৰা হৈছ ’greater than’ operator সৈতে
06.14 এই তুলনাৰ (comparison) ফলাফল, boolean value true ৰখা হয়
06.19 variable $answer’ত আৰু value true কেনভাচ (canvas)ত দেখুৱা হব ৷
06.27 আহক এতিয়া কোডটো ৰান (run) কেৰা ৷
06.29 Turtle য়ে Boolean value true বোলি কেনভাচ (canvas) ত দেখুৱাব ৷
06.34 এতিয়া আমি চাম Strings বোৰ এইেটা এপলিকেছনত (application) কেনেকৈ কাম কৰে ৷
06.39 Strings বোৰ ভেৰিয়েবলত (variables) নং ৰ নিচিনাকৈ বহাব পাৰি ৷
06.43 Strings বোৰ mathematical or comparison operators ত ব্যৱহাৰ কৰিব নোৱাৰিব ৷
06.49 Strings বোৰ ৰঙা ৰং ত জিলিক উঠিব ৷
06.53 KTurtle’s এটা বাক্য ডবল কোট্চত (double quotes) থাকিলে string বুলি ধৰি লয়।
07.00 মই এতিয়া এদিটৰৰ পৰা বৰ্তমান কোডটো clear কৰিম মানে কাটিম . টাইপ কৰক clear কম্মান্দ আৰু Run , কেনভাচ (canvas) চফা কৰিবলৈ।
07.08 এতিয়া মই Boolean values বোৰ বাখ্যা কৰিম ।
07.11 তাত অকল ২টা boolean values থািকব true আৰু false.
07.16 উদাহৰণৰ কাৰনে , আহক কোড টাইপ কৰক।
07.20 $answer = 7<5
07.28 print $answer
07.34 Boolean value false variable $answerত assign কৰা হয় কাৰণ 7 5 তকৈ ডাঙৰ হয়।
07.43 আহক এতিয়া কোড েটা ৰান (Run) কেৰা ।
07.47 Turtle’এ Boolean value false বুলি কেনভাচ (canvas)’ত দেখোৱায়।
07.51 আহক আমি এতিয়া “if-else” condition মানে স্বৰ্তাৱলী শিকিম.
07.56 ‘if’ conditionটো দেখোৱা হয় যেতিয়া boolean value ‘true’ হ’লে হয়
08.03 ‘else’ conditionটো দেখোৱা হয় যদিহে ‘if’ conditionটো ‘false’ হয়।
08.09 মই বৰ্তমান এডিটৰ’ৰ পৰা কোডটো কাটিম টাইপ কৰক clear আৰু Run কম্মান্দ কেনভাচ (canvas) চফা কৰিবলৈ।
08.17 টেক্সট ফাইল ত আগতী্যাৈক কোড থািকব ৷
08.21 এইকোডে 4 , 5 আৰু 6 নং ক তুলানা কিৰব আৰু কেনভাচ (canvas)ত অনুক্রমে ফলাফল দেখুৱাব
08.30 এিতয়া মই কোডটো টেক্সট এডিটৰ পৰা কপি (copy) কৰিম আৰু KTurtle এডিটৰত পেস্ট কৰিম
08.36 টিউটৰিয়েল পজ(pause) কৰক আৰু KTurtle এডিটৰ’ত টাইপ কৰক।
08.42 প্ৰোগ্ৰাম লিখা হোৱাৰ পিছত টিউটৰিয়েল আকৌ চলাম।
08.46 আহা আমি কোড টো ৰান (Run) কেৰা ৷৷
08.49 Turtle েয় 4 আৰু 5 Values ক তুলনা কিৰেল
08.53 কেনভাচ (canvas)’ত ফলাফল দেখোৱাই যে ৪ ৬’তকৈ সৰু হয়।
09.00 আৰু ইয়াৰে সৈতে আমি এই টিউটৰিয়েল সামৰিন ৈল আিহল।
09.05 আহক সামৰো
09.07 এই টিউটৰিয়েল ত, আমি সিকিলো যে-
09.11 Grammar of Turtle script আৰু
09.14 ‘if-else’ স্বৰ্তাৱলী
09.17 এতিয়া assignment’ৰ ভাগ।
09.19 solve an equation (ইকুৱেছন এটা সমাধান কৰক)
09.22 if - else স্বৰতাবলী ব্যবহাৰ কৰি
09.24 Mathematical আৰু comparision operators
09.27 “print” আৰু “go” কম্মান্দ ব্যবহাৰ কৰি ফলাফল দেখুৱা
09.33 assignment সমাধান কৰিবলৈ
09.35 যিকোনো 4 তা নং বািচ লোৱা
09.38 এই ৰেন্দম সখয়াৰ দুটা চেত পুৰণ কৰক
09.42 comparison operators ব্যৱহাৰ কিৰ ফলাফল তুলনা কৰা
09.46 দুতা ফলাফল দেখুৱা
09.49 greater result টো কেনভাচ(canvas) ৰ কেন্দ্রত দেখুৱাই
09.54 আপোনি যিকোনো এটা ইকোৱেছন বাছি লওক
09.59 এই ভিদিওটো চাওক
10.03 ইয়াতে স্পকেন টিউটৰিয়েল প্ৰজেক্টৰ সামৰিণ হয়
10.06 যদি আপোনাৰ bandwidth ভাল নহয়, তেনেহ’লে ইয়াক ডাউনলোড কৰি চাব পাৰে।
10.12 কথন শিক্ষণ প্ৰকল্পৰ দলটিয়ে :
10.14 শিক্ষণ সহায়িকাৰে কৰ্মশালা আদি অনুষ্ঠিত কৰে।
10.18 এটা অনলাইন পৰীক্ষাত উত্তীৰ্ণ হোৱা সকলক প্ৰমাণ পত্ৰ প্ৰদান কৰে
10.22 অধিক জনাৰ বাবে, অনুগ্রহ কৰি contact@spoken-tutorial.org ইয়াৈল লিখক
10.30 কথন শিক্ষণ প্ৰকল্প Talk to a Teacher প্ৰকল্পৰ এটা অংগ
10.35 ইয়াক National Mission on Education through ICT, MHRD, Government of India-ই পৃষ্ঠপোষকতা আগবঢ়াইছে
10.43 এই মিশ্যন সম্পৰ্কত অধিক তথ্য spoken hyphen tutorial dot org slash NMEICT hyphen Intro ৱেবচাইটত পোৱা যাব
10.48 এই প্ৰশিক্ষণ প্ৰগয়ান বেজবৰুৱাৰ দ্ৱাৰা যুগ্দান কৰা হইচে.
10.52 মই মৌচুমি মেধি চাইন অফ কৰিচু সহযোগ কৰাৰ কাৰনে ধন্য়বাদ নমস্কাৰ

Contributors and Content Editors

Mousumi, Pratik kamble