Difference between revisions of "KTurtle/C3/Programming-Concepts/Assamese"

From Script | Spoken-Tutorial
Jump to: navigation, search
(Created page with '{|border =1 !Visual Cue !Narration |- ||00.01 ||সকলোলৈ নমস্কাৰ। |- ||00.03 ||'''KTurtle'''ৰ '''Programming concepts''' tutorial’লৈ সক…')
 
Line 1: Line 1:
 +
 +
 
{|border =1
 
{|border =1
 +
 
!Visual Cue
 
!Visual Cue
 +
 
!Narration
 
!Narration
 +
 
|-
 
|-
 +
 
||00.01
 
||00.01
 +
 
||সকলোলৈ নমস্কাৰ।
 
||সকলোলৈ নমস্কাৰ।
 
+
 
 
|-
 
|-
 +
 
||00.03
 
||00.03
||'''KTurtle'''ৰ '''Programming concepts''' tutorial’লৈ সকলোকে আমনত্ৰণ জনালো।
+
 
 +
||'''KTurtle'''ৰ '''Programming concepts''' টিউটৰিয়েল’লৈ সকলোকে আমনত্ৰণ জনালো।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||00.08
 
||00.08
||এই tutorial’ত আমি শিকিম-  
+
 
 +
||এই টিউটৰিয়েল’ত আমি শিকিম-
  
 
|-
 
|-
 +
 
||00.12
 
||00.12
|| KTurtle’ত program লিখিবলৈ।
+
 
 +
|| KTurtle’ত প্ৰোগ্ৰাম লিখিবলৈ।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||00.15
 
||00.15
||Variable ব্যৱহাৰ কৰি input store কৰিবলৈ।  
+
 
 +
||ভেৰিয়েবল ব্যৱহাৰ কৰি input store কৰিবলৈ।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||00.18
 
||00.18
||Print command ব্যৱহাৰ কৰি canvas’ত print কৰিবলৈ ।
+
 
 +
||Print কম্মান্দ ব্যৱহাৰ কৰি কেনভাচ’ত প্ৰীন্ট কৰিবলৈ ।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||00.22
 
||00.22
||Line এটাত comment কৰিবলৈ।  
+
 
 +
||লাইন এটাত কম্মেন্ট (comment) কৰিবলৈ।
  
 
|-
 
|-
|| 00.24  
+
 
||এই tutorial record কৰিবলৈ, মই Ubuntu Linux OS Version 11.10. KTurtle version 0.8.1 beta ব্যৱহাৰ কৰিছো।
+
|| 00.24
 +
 
 +
||এই টিউটৰিয়েল ৰেৰ্কদ কৰিবলৈ, মই Ubuntu Linux OS Version 11.10. KTurtle version 0.8.1 beta ব্যৱহাৰ কৰিছো।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||00.37
 
||00.37
||আমি ধৰি লৈছো যে '''KTurtle''' ব্যৱহাৰ কৰাৰ আপোনালোকৰ basic জ্ঞান আছে।
+
 
 +
||আমি ধৰি লৈছো যে '''KTurtle''' ব্যৱহাৰ কৰাৰ আপোনালোকৰ প্ৰাথমিক (basic) জ্ঞান আছে।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||00.43
 
||00.43
||যদি নাই, দৰকাৰি tutorial’ৰ কাৰণে আমাৰ website '''http://spoken-tutorial.org''' চাওঁক।
+
 
 +
||যদি নাই, দৰকাৰি টিউটৰিয়েল’ৰ কাৰণে আমাৰ website '''http://spoken-tutorial.org''' চাওঁক।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||00.49
 
||00.49
||আগবাঢ়াৰ আগতে, আমি '''KTurtle'''ৰ basic তথ্যৰ কথা কওঁ।
+
 
 +
||আগবাঢ়াৰ আগতে, আমি '''KTurtle'''ৰ প্ৰাথমিক (basic) তথ্যৰ কথা কওঁ।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||00.55
 
||00.55
||Canvas’ত দেখোৱা "Turtle"ক "sprite" কোৱা হয়।
+
 
 +
||কেনভাচ’ত দেখোৱা "Turtle"ক "sprite" কোৱা হয়।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||01.00
 
||01.00
||"Sprite" এখন সৰু ছবি যি canvas’ৰ চাৰিওপিনে ঘূৰিব পাৰে। উদাহৰণ স্বৰূপে:- Cursor এটা sprite হয়।
+
 
 +
||"Sprite" এখন সৰু ছবি যি কেনভাচ’ৰ চাৰিওপিনে ঘূৰিব পাৰে। উদাহৰণ স্বৰূপে:- Cursor এটা sprite হয়।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||01.10
 
||01.10
||"spritehide" command’এ '''Turtle''' ক canvas’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।  
+
 
 +
||"spritehide" কম্মান্দ ’এ '''Turtle''' ক কেনভাচ’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||01.15
 
||01.15
||"spriteshow" command’এ '''Turtle''' লোকাই আছে যদি দেখোৱাই দিয়ে।
+
 
 +
||"spriteshow" কম্মান্দ ’এ '''Turtle''' লোকাই আছে যদি দেখোৱাই দিয়ে।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||01.21
 
||01.21
||"clear" command’এ canvas’ত থকা সকলো ছবি মোচী দিয়ে।
+
 
 +
||"clear" কম্মান্দ ’এ কেনভাচ’ত থকা সকলো ছবি মোচী দিয়ে।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||01.27
 
||01.27
 +
 
|| '''KTurtle'''ৰ ভিতৰত
 
|| '''KTurtle'''ৰ ভিতৰত
 +
 
|-
 
|-
 +
 
||01.29
 
||01.29
||"$ " sign’এ variables ৰাখে।
+
 
 +
||"$ " sign’এ ভেৰিয়েবলs ৰাখে।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||01.34
 
||01.34
 +
 
||"*"(asterisk) sign ২টা নং পোৰণ কৰে।
 
||"*"(asterisk) sign ২টা নং পোৰণ কৰে।
 +
 
|-
 
|-
 +
 
||01.41
 
||01.41
 +
 
||"^"(caret)’এ এটা নংৰ ঘাত উলিয়ায়।
 
||"^"(caret)’এ এটা নংৰ ঘাত উলিয়ায়।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||01.45
 
||01.45
||"#"(hash) sign’ৰ পাছত লিখা বাক্য comment হিছাপে ধৰি লয়।
+
 
 +
||"#"(hash) sign’ৰ পাছত লিখা বাক্য কম্মেন্ট (comment) হিছাপে ধৰি লয়।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||01.50
 
||01.50
||"sqrt" এটা function হয় যি এটা নংৰ বৰ্গমূল উলিয়ায়।
+
 
 +
||"sqrt" এটা ফাংছন হয় যি এটা নংৰ বৰ্গমূল উলিয়ায়।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||01.58
 
||01.58
||ব’লক আমি '''KTurtle''' Application খোলো।
+
 
 +
||ব’লক আমি '''KTurtle''' এপলিকেছন খোলো।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||02.02
 
||02.02
||'''Dash home >> Media Apps'''ত click কৰক।  
+
 
 +
||'''Dash home >> Media Apps'''ত ক্লিক কৰক।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||02.07
 
||02.07
 +
 
||'''Type’ৰ তলত, Education''' আৰু '''KTurtle''' বাচি লওক।
 
||'''Type’ৰ তলত, Education''' আৰু '''KTurtle''' বাচি লওক।
 +
 
|-
 
|-
 +
 
||02.13
 
||02.13
||'''KTurtle''' application খোল খাব।  
+
 
 +
||'''KTurtle''' এপলিকেছন খোল খাব।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||02.20
 
||02.20
||আমি '''KTurtle''' '''terminal''' ব্যৱহাৰ কৰিও খোলিব পাৰো।
+
 
 +
||আমি '''KTurtle''' '''টাৰ্মিলেন ''' ব্যৱহাৰ কৰিও খোলিব পাৰো।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||02.24
 
||02.24
|| '''CTRL+ALT+T''' একে সময়ত টিপিলে terminal খোল খাব।  
+
 
 +
|| '''CTRL+ALT+T''' একে সময়ত টিপিলে টাৰ্মিলেন খোল খাব।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||02.30
 
||02.30
|| '''KTurtle''' type কৰি Enter টিপিলে '''KTurtle''' Application খোল খাব।  
+
 
 +
|| '''KTurtle''' টাইপ কৰি এন্টাৰ টিপিলে '''KTurtle''' এপলিকেছন খোল খাব।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||02.41
 
||02.41
||মই program code type কৰি আপোনালোকক বুজাম।
+
 
 +
||মই প্ৰোগ্ৰাম কোড টাইপ কৰি আপোনালোকক বুজাম।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||02.46
 
||02.46
||Program text’লৈ অলপ zoom in কৰি লও নহলে অলপ blur হৈ থাকিবও পাৰে।  
+
 
 +
||প্ৰোগ্ৰাম টেক্সট’লৈ অলপ zoom in কৰি লও নহলে অলপ blur হৈ থাকিবও পাৰে।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||02.55
 
||02.55
||'''#program to find square of a number'''. Enter টিপক।  
+
 
 +
||'''#program to find square of a number'''. এন্টাৰ টিপক।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||03.15
 
||03.15
||"#" sign’ৰ পাছত লিখা বাক্য comment হিছাপে ধৰি লোৱা হয়।  
+
 
 +
||"#" sign’ৰ পাছত লিখা বাক্য কম্মেন্ট (comment) হিছাপে ধৰি লোৱা হয়।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||03.19
 
||03.19
||মানে program execute কৰাৰ সময়ত এই line’এ একো execute নকৰে। Enter টিপক।  
+
 
 +
||মানে প্ৰোগ্ৰাম একজিকিউট (execute) কৰাৰ সময়ত এই লাইন’এ একো একজিকিউট (execute) নকৰে। এন্টাৰ টিপক।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||03.29
 
||03.29
 +
 
||'''reset'''
 
||'''reset'''
  
 
|-
 
|-
 +
 
||03.30
 
||03.30
||reset command’এ Turtle’ক তাৰ আগৰ যেগালৈ লৈ যায়। Enter টিপক।
+
 
 +
||reset কম্মান্দ ’এ Turtle’ক তাৰ আগৰ যেগালৈ লৈ যায়। এন্টাৰ টিপক।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||03.38
 
||03.38
||'''$i= ask''' double quotes’ৰ ভিতৰত '''enter a number for i আৰু OK''' click কৰক।  
+
 
 +
||'''$i= ask''' ডবল কোট্চ’ৰ ভিতৰত '''enter a number for i আৰু OK''' ক্লিক কৰক।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||03.58
 
||03.58
||"$i" এটা variable হয় user input store কৰি ৰাখিবলৈ।
+
 
 +
||"$i" এটা ভেৰিয়েবল হয় user input store কৰি ৰাখিবলৈ।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||04.03
 
||04.03
||'''“ask”''' command’এ variable’ত ৰাখিবলৈ user input বিচাৰে। Enter টিপক।
+
 
 +
||'''“ask”''' কম্মান্দ ’এ ভেৰিয়েবল’ত ৰাখিবলৈ user input বিচাৰে। এন্টাৰ টিপক।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||04.11
 
||04.11
 +
 
||'''“fontsize”''' space '''28'''.
 
||'''“fontsize”''' space '''28'''.
  
 
|-
 
|-
 +
 
||04.17
 
||04.17
||'''fontsize'''এ print’এ ব্যৱহাৰ কৰা font size set কৰে।  
+
 
 +
||'''fontsize'''এ প্ৰীন্ট’এ ব্যৱহাৰ কৰা font size চেট কৰে।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||04.20
 
||04.20
||Fontsize’এ input হিচাপে নং লয়, pixels’ত set কৰা থাকে।  
+
 
 +
||Fontsize’এ input হিচাপে নং লয়, pixels’ত চেট কৰা থাকে।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
|04.27
 
|04.27
||'''print $i*$i'''
+
 
 +
||'''print $i*$i'''
  
 
|-
 
|-
 +
 
||04.36
 
||04.36
||'''print $i*$i'''এ এটা নংৰ বৰ্গ ধাৰ্য্য কৰি print কৰে। Enter টিপক।  
+
 
 +
||'''print $i*$i'''এ এটা নংৰ বৰ্গ ধাৰ্য্য কৰি প্ৰীন্ট কৰে। এন্টাৰ টিপক।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||04.45
 
||04.45
 +
 
||'''spritehide'''
 
||'''spritehide'''
  
 
|-
 
|-
 +
 
||04.48
 
||04.48
||'''spritehide''' এ '''Turtle'''ক canvas’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
+
 
 +
||'''spritehide''' এ '''Turtle'''ক কেনভাচ’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||04.53
 
||04.53
||ব’লক এতিয়া program run কৰো।
+
 
 +
||ব’লক এতিয়া প্ৰোগ্ৰাম ৰান কৰো।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||04.56
 
||04.56
|| Editor’ত থকা code execute কৰিবলৈ Toolbar’ত থকা '''Run''' button’ত click কৰক।  
+
 
 +
|| এডিটৰত’ত থকা কোড একজিকিউট (execute) কৰিবলৈ Toolbar’ত থকা '''Run''' বাটনত ক্লিক কৰক।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||05.03
 
||05.03
||Execution speed থকা এখন list দেখোৱাব।  
+
 
 +
||Execution speed থকা এখন তালিকা (list) দেখোৱাব।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||05.07
 
||05.07
 +
 
||'''Full speed (highlighting আৰু inspector নাথাকে)'''
 
||'''Full speed (highlighting আৰু inspector নাথাকে)'''
 +
 
|-
 
|-
 +
 
||05.10
 
||05.10
||'''Full speed''',  
+
 
'''slow''',  
+
||'''Full speed''',
 +
 
 +
'''slow''',
 +
 
 
'''slower''',
 
'''slower''',
 +
 
'''slowest''' আৰু
 
'''slowest''' আৰু
 +
 
'''step-by-step'''.
 
'''step-by-step'''.
 +
 
|-
 
|-
 +
 
||05.17
 
||05.17
|| '''slow''' বেগত code’টো চলাম।
+
 
 +
|| '''slow''' বেগত কোড’টো চলাম।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||05.21
 
||05.21
||এখন "input bar" ওলাব।  
+
 
 +
||এখন "input bar" ওলাব।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||05.23
 
||05.23
||i’ৰ মান 15 দি Enter টিপক।
+
 
 +
||i’ৰ মান 15 দি এন্টাৰ টিপক।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||05.29
 
||05.29
|| '15'ৰ বৰ্গ = '225' canvas’ত display হ’ব।
+
 
 +
|| '15'ৰ বৰ্গ = '225' কেনভাচ’ত দেখোৱা (display) হ’ব।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||05.35
 
||05.35
||ব’লক এতিয়া program’ৰ জৰিয়তে এটা নংৰ nth ঘাত উলিয়াবব শিকো।
+
 
 +
||ব’লক এতিয়া প্ৰোগ্ৰাম’ৰ জৰিয়তে এটা নংৰ nth ঘাত উলিয়াবব শিকো।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||05.42
 
||05.42
||text editor’ৰ মোৰ আগৰ পৰাই এটা program আছে।  
+
 
 +
||টেক্সট এডিটৰত’ৰ মোৰ আগৰ পৰাই এটা প্ৰোগ্ৰাম আছে।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
|05.46
 
|05.46
|| text editor ‘ৰ পৰা program copy কৰি '''KTurtle''' editor’ত paste কৰক।  
+
 
 +
|| টেক্সট এডিটৰত ‘ৰ পৰা প্ৰোগ্ৰাম কপি কৰি '''KTurtle''' এডিটৰত’ত পেচ্ট কৰক।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||05.56
 
||05.56
||অনুগ্ৰহ কৰি tutorial pause কৰি program '''KTurtle''' editor’ত copy কৰি লওক।  
+
 
 +
||অনুগ্ৰহ কৰি টিউটৰিয়েল পজ (pause) কৰি প্ৰোগ্ৰাম '''KTurtle''' এডিটৰত’ত কপি কৰি লওক।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
|| 06.03
 
|| 06.03
||Program text’লৈ zoom কৰি লৈছো।
+
 
 +
||প্ৰোগ্ৰাম টেক্সট’লৈ জোম কৰি লৈছো।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||06.07
 
||06.07
|| program’টো ব্যাখ্যা কৰো।
+
 
 +
|| প্ৰোগ্ৰাম’টো ব্যাখ্যা কৰো।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
|06.09
 
|06.09
||# sign’ৰ পাছত থকা বাক্য comment হৈ যায়।
+
 
 +
||# sign’ৰ পাছত থকা বাক্য কম্মেন্ট (comment) হৈ যায়।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||06.13
 
||06.13
||'''reset''' command’এ '''Turtle''' ক তাৰ '''default''' position’লৈ লৈ যায়।
+
 
 +
||'''reset''' কম্মান্দ ’এ '''Turtle''' ক তাৰ '''default''' পজিছন’লৈ লৈ যায়।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||06.18
 
||06.18
||'''$i''' আৰু '''$n''' ‘user input’ store কৰিবলৈ ২টা variable.
+
 
 +
||'''$i''' আৰু '''$n''' ‘user input’ store কৰিবলৈ ২টা ভেৰিয়েবল.
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||06.25
 
||06.25
||'''“ask”''' command’এ variable’ত store কৰিবলৈ user input খোজে।
+
 
 +
||'''“ask”''' কম্মান্দ ’এ ভেৰিয়েবল’ত সংৰক্ষন (store) কৰিবলৈ user input খোজে।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||06.31
 
||06.31
||'''fontsize 28'''এ print’এ ব্যৱহাৰ কৰা font size set কৰে।  
+
 
 +
||'''fontsize 28'''এ প্ৰীন্ট’এ ব্যৱহাৰ কৰা font size চেট কৰে।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||06.37
 
||06.37
||Fontsize’এ input নং হিছাপে লয়, যি pixel’ত set কৰা থাকে।
+
 
 +
||Fontsize’এ ইনপুট (input) নং হিছাপে লয়, যি pixel’ত চেট কৰা থাকে।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||06.43
 
||06.43
||'''print ($i^$n)'''এ এটা নংৰ ঘাত গণনা কৰি print কৰে।  
+
 
 +
||'''print ($i^$n)'''এ এটা নংৰ ঘাত গণনা কৰি প্ৰীন্ট কৰে।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||06.52
 
||06.52
||'''spritehide'''এ '''Turtle''' canvas’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
+
 
 +
||'''spritehide'''এ '''Turtle''' কেনভাচ’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||06.57
 
||06.57
||ব’লক program’টো run কৰো।
+
 
 +
||ব’লক প্ৰোগ্ৰাম’টো ৰান কৰো।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||07.00
 
||07.00
||i’ৰ মান 5 দি Enter টিপক।
+
 
 +
||i’ৰ মান 5 দি এন্টাৰ টিপক।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||07.05
 
||07.05
||n’ৰ মান 4 দি Enter টিপক।. 5^4=625 বোলি canvas’ত display হ’ব।  
+
 
 +
||n’ৰ মান 4 দি এন্টাৰ টিপক।. 5^4=625 বোলি কেনভাচ’ত দেখোৱা (display) হ’ব।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||07.18
 
||07.18
||ব’লক এতিয়া আমি আগৰে পৰা program’ত থকা '''“sqrt”''' function ব্যৱহাৰ কৰি এটা নংৰ বৰ্গমোল ওলিয়াও।
+
 
 +
||ব’লক এতিয়া আমি আগৰে পৰা প্ৰোগ্ৰাম’ত থকা '''“sqrt”''' ফাংছন ব্যৱহাৰ কৰি এটা নংৰ বৰ্গমোল ওলিয়াও।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||07.27
 
||07.27
||Editor’ৰ পৰা code copy কৰি ''' KTurtle'''ৰ editor’ত paste কৰক।  
+
 
 +
||এডিটৰত’ৰ পৰা কোড কপি কৰি ''' KTurtle'''ৰ এডিটৰত’ত পেচ্ট কৰক।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||07.35
 
||07.35
||অনুগ্রহ কৰি tutorial ইয়াতে pause কৰি program’টো '''KTurtle''' editor’ত copy কৰি লওক।
+
 
 +
||অনুগ্রহ কৰি টিউটৰিয়েল ইয়াতে পজ (pause) কৰি প্ৰোগ্ৰাম’টো '''KTurtle''' এডিটৰত’ত কপি কৰি লওক।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||07.43
 
||07.43
||Program text অলপ zoom কৰি দিও নহলে অলপ blur হৈ থাকিব।
+
 
 +
||প্ৰোগ্ৰাম টেক্সট অলপ জোম কৰি দিও নহলে অলপ ধুৱা (blur) হৈ থাকিব।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||07.49
 
||07.49
||Codeখিনি বোজাই দিও।
+
 
 +
||কোডখিনি বোজাই দিও।
  
 
|-
 
|-
 +
 
|| 07.52
 
|| 07.52
||# sign’ৰ পাছত থকা বাক্য comment হৈ যায়।
+
 
 +
||# sign’ৰ পাছত থকা বাক্য কম্মেন্ট (comment) হৈ যায়।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||07.57
 
||07.57
||'’'reset''' command’এ '''Turtle''' ক তাৰ '''default''' position’লৈ লৈ যায়।
+
 
 +
||'’'reset''' কম্মান্দ ’এ '''Turtle''' ক তাৰ '''default''' অৱস্হান (position) ’লৈ লৈ যায়।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||08.02
 
||08.02
|| ''$i'' ‘user input’ store কৰিবলৈ ১টা variable.
+
 
 +
|| ''$i'' ‘user input’ সংৰক্ষন (store) কৰিবলৈ ১টা ভেৰিয়েবল.
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||08.07
 
||08.07
||'''fontsize 28'''এ print’এ ব্যৱহাৰ কৰা font size set কৰে।
+
 
 +
||'''fontsize 28'''এ প্ৰীন্ট’এ ব্যৱহাৰ কৰা font size চেট কৰে।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||08.12
 
||08.12
||'''print sqrt $i'''’এ ১টা নংৰ বৰ্গমান গণনা কৰে।  
+
 
 +
||'''print sqrt $i'''’এ ১টা নংৰ বৰ্গমান গণনা কৰে।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||08.19
 
||08.19
||'''spritehide'''এ '''Turtle''' canvas’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
+
 
 +
||'''spritehide'''এ '''Turtle''' কেনভাচ’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||08.24
 
||08.24
||ব’লক program’টো run কৰো।
+
 
 +
||ব’লক প্ৰোগ্ৰাম’টো ৰান কৰো।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||08.28
 
||08.28
|| i’ৰ মান 169 দি Enter টিপক।
+
 
 +
|| i’ৰ মান 169 দি এন্টাৰ টিপক।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||08.34
 
||08.34
|| 169’ৰ বৰ্গমান 13 canvas’ত দেখোৱাব।  
+
 
 +
|| 169’ৰ বৰ্গমান 13 কেনভাচ’ত দেখোৱাব।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||08.39
 
||08.39
||আকৌ run কৰো ব’লক।
+
 
 +
||আকৌ ৰান কৰো ব’লক।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||08.42
 
||08.42
|| i’ৰ মান -169 দি Enter টিপক।
+
 
 +
|| i’ৰ মান -169 দি এন্টাৰ টিপক।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||08.49
 
||08.49
||যদি আমি ঋণাত্মক সংখ্যা enter কৰো, output ''''nan'''' হয় যি একো সংখ্যা নোহোৱা বুজায়।
+
 
 +
||যদি আমি ঋণাত্মক সংখ্যা এন্টাৰ কৰো, output ''''nan'''' হয় যি একো সংখ্যা নোহোৱা বুজায়।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||08.56
 
||08.56
 +
 
||যিহেটো ঋণাত্মক সংখ্যাৰ বৰ্গমান বাস্তব সংখ্যা নহয়।
 
||যিহেটো ঋণাত্মক সংখ্যাৰ বৰ্গমান বাস্তব সংখ্যা নহয়।
 +
 
|-
 
|-
 +
 
||09.02
 
||09.02
|| ব’লক আমি program’ৰ দ্বাৰা ১টা ধণাত্মক সংখ্যাৰ ঘনমান গণনা কৰো।
+
 
 +
|| ব’লক আমি প্ৰোগ্ৰাম’ৰ দ্বাৰা ১টা ধণাত্মক সংখ্যাৰ ঘনমান গণনা কৰো।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||09.08
 
||09.08
||Editor’ৰ পৰা code copy কৰি ''' KTurtle'''ৰ editor’ত paste কৰক।
+
 
 +
||এডিটৰত’ৰ পৰা কোড কপি কৰি ''' KTurtle'''ৰ এডিটৰত’ত পেচ্ট কৰক।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||09.19
 
||09.19
||অনুগ্রহ কৰি tutorial ইয়াতে pause কৰি program’টো '''KTurtle''' editor’ত copy কৰি লওক।
+
 
 +
||অনুগ্রহ কৰি টিউটৰিয়েল ইয়াতে পজ (pause) কৰি প্ৰোগ্ৰাম’টো '''KTurtle''' এডিটৰত’ত কপি কৰি লওক।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||09.25
 
||09.25
||Program text অলপ zoom কৰি দিও নহলে অলপ blur হৈ থাকিব।
+
 
 +
||প্ৰোগ্ৰাম টেক্সট অলপ জোম কৰি দিও নহলে অলপ ধুৱা (blur) হৈ থাকিব।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||09.31
 
||09.31
||Codeখিনি বোজাই দিও।
+
 
 +
||কোডখিনি বোজাই দিও।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||09.35
 
||09.35
||# sign’ৰ পাছত থকা বাক্য comment হৈ যায়।
+
 
 +
||# sign’ৰ পাছত থকা বাক্য কম্মেন্ট (comment) হৈ যায়।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||09.38
 
||09.38
||মন কৰিব ই ১টা এক ষাৰীৰ comment।
+
 
 +
||মন কৰিব ই ১টা এক ষাৰীৰ কম্মেন্ট (comment)।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||09.42
 
||09.42
||প্রত্যেকটো comment’ৰ আগত # sign থকাটো আৱশ্যকীয়।
+
 
 +
||প্রত্যেকটো কম্মেন্ট (comment)’ৰ আগত # sign থকাটো আৱশ্যকীয়।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||09.48
 
||09.48
||'’'reset''' command’এ '''Turtle''' ক তাৰ '''default''' position’লৈ লৈ যায়।
+
 
 +
||'’'reset''' কম্মান্দ ’এ '''Turtle''' ক তাৰ '''default''' অৱস্হান (position) ’লৈ লৈ যায়।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||09.53
 
||09.53
||. ''$i'' আৰু ’’’$C’’’ ‘user input’ store কৰিবলৈ ২টা variable.
+
 
 +
||. ''$i'' আৰু ’’’$C’’’ ‘user input’ সংৰক্ষন (store) কৰিবলৈ ২টা ভেৰিয়েবল.
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||09.59
 
||09.59
 +
 
||'''$C=($i)^(1/3)'''এ ১টা সংখ্যাৰ ঘনমান গণনা কৰে।
 
||'''$C=($i)^(1/3)'''এ ১টা সংখ্যাৰ ঘনমান গণনা কৰে।
 +
 
|-
 
|-
 +
 
||10.07
 
||10.07
||'''fontsize 28'''এ print’এ ব্যৱহাৰ কৰা font size set কৰে।.  
+
 
 +
||'''fontsize 28'''এ প্ৰীন্ট’এ ব্যৱহাৰ কৰা font size চেট কৰে।.
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||10.13
 
||10.13
||'''print $C'''এ এটা সংখ্যাৰ ঘনমান print কৰে।
+
 
 +
||'''print $C'''এ এটা সংখ্যাৰ ঘনমান প্ৰীন্ট কৰে।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||10.19
 
||10.19
||'''spritehide'''এ '''Turtle''' canvas’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
+
 
 +
||'''spritehide'''এ '''Turtle''' কেনভাচ’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||10.23
 
||10.23
||ব’লক program’টো run কৰো।
+
 
 +
||ব’লক প্ৰোগ্ৰাম’টো ৰান কৰো।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||10.27
 
||10.27
||i’ৰ মান 343 দি OK click কৰক।
+
 
 +
||i’ৰ মান 343 দি OK ক্লিক কৰক।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||10.34
 
||10.34
|| 343’ৰ ঘনমান 7 canvas’ত দেখোৱাব।
+
 
 +
|| 343’ৰ ঘনমান 7 কেনভাচ’ত দেখোৱাব।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||10.40
 
||10.40
||ইয়াৰ সৈতে আমি tutorial’ৰ শেষ অংশ পালোহি।
+
 
 +
||ইয়াৰ সৈতে আমি টিউটৰিয়েল’ৰ শেষ অংশ পালোহি।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||10.43
 
||10.43
 +
 
||চমুকৈক’বলৈ গ’লে-
 
||চমুকৈক’বলৈ গ’লে-
 +
 
|-
 
|-
 +
 
||10.46
 
||10.46
||এই tutorial’ত আমি শিকিলো
+
 
 +
||এই টিউটৰিয়েল’ত আমি শিকিলো
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||10.49
 
||10.49
||Programming’ৰ concepts  
+
 
 +
||Programming’ৰ concepts
  
 
|-
 
|-
 +
 
||10.52
 
||10.52
 +
 
|| sqrt function’ৰ ব্যৱহাৰ
 
|| sqrt function’ৰ ব্যৱহাৰ
  
 
|-
 
|-
 +
 
||10.55
 
||10.55
|| print command’ৰ ব্যৱহাৰ
+
 
 +
|| print কম্মান্দ ’ৰ ব্যৱহাৰ
  
 
|-
 
|-
 +
 
||10.57
 
||10.57
|| KTurtle editor আৰু canvas ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ
+
 
 +
|| KTurtle এডিটৰত আৰু কেনভাচ ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||11.02
 
||11.02
||Assignment হিচাপে মই বিচাৰো আপোনালোকে basic programming command ব্যৱহাৰ কৰি ওলিয়াওক
+
 
 +
||Assignment হিচাপে মই বিচাৰো আপোনালোকে basic programming কম্মান্দ ব্যৱহাৰ কৰি ওলিয়াওক
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||11.08
 
||11.08
||এটা সংখ্যাৰ ঘন  
+
 
 +
||এটা সংখ্যাৰ ঘন
  
 
|-
 
|-
 +
 
||11.11
 
||11.11
|| এটা সংখ্যাৰ nth ঘাত  
+
 
 +
|| এটা সংখ্যাৰ nth ঘাত
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||11.15
 
||11.15
||এই video চাব পাৰিব এই URL’ত http://spoken-tutorial.org/What is a Spoken Tutorial  
+
 
 +
||এই ভিদিও চাব পাৰিব এই URL’ত http://spoken-tutorial.org/What is a Spoken Tutorial
  
 
|-
 
|-
 +
 
||11.19
 
||11.19
||ইয়াতে Spoken Tutorial project সামৰিছো।
+
 
 +
||ইয়াতে স্পকেন টিউটৰিয়েল প্ৰজেক্ট সামৰিছো।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||11.22
 
||11.22
||যদি আপোনাৰ ভাল bandwidth নাই, আপোনি download কৰিও চাব পাৰে।  
+
 
 +
||যদি আপোনাৰ ভাল বেন্দৱিথ নাই, আপোনি ডাওনলোদ কৰিও চাব পাৰে।
 +
 
 
|-
 
|-
 +
 
||11.27
 
||11.27
||Spoken Tutorial Project Team’এ :
+
 
 +
||স্পকেন টিউটৰিয়েল প্ৰজেক্ট দলটিয়ে:
  
 
|-
 
|-
 +
 
||11.29
 
||11.29
||spoken tutorial ব্যৱহাৰ কৰি workshop আয়োজন কৰে  
+
 
 +
||স্পকেন টিউটৰিয়েল ব্যৱহাৰ কৰি ৱৰ্কছপ আয়োজন কৰে
  
 
|-
 
|-
 +
 
||11.32
 
||11.32
|| online test উত্তীৰ্ণ কৰা সকলক certificate  দিয়ে
+
 
 +
|| অনলাইন টেচ্ট উত্তীৰ্ণ কৰা সকলক চাৰ্টিফিকেট দিয়ে
  
 
|-
 
|-
 +
 
||11.35
 
||11.35
 +
 
||আৰু জানিবলৈ আমালৈ লিখক contact@spoken-tutorial.org
 
||আৰু জানিবলৈ আমালৈ লিখক contact@spoken-tutorial.org
 +
 
|-
 
|-
 +
 
||11.44
 
||11.44
||Spoken Tutorial Project ‘Talk to a Teacher’ project’ৰ এটা ভাগ।
+
 
 +
||স্পকেন টিউটৰিয়েলপ্ৰজেক্ট ‘Talk to a Teacher’ প্ৰজেক্ট’ৰ এটা ভাগ।
  
 
|-
 
|-
 +
 
||11.48
 
||11.48
 +
 
||ই ভাৰত চৰকাৰৰ MHRDৰ ICTৰ মাধয়মেৰে ৰাস্ত্ৰীয় শিক্ষা মিছনৰ দ্ৱাৰা সমৰ্থিত হয়
 
||ই ভাৰত চৰকাৰৰ MHRDৰ ICTৰ মাধয়মেৰে ৰাস্ত্ৰীয় শিক্ষা মিছনৰ দ্ৱাৰা সমৰ্থিত হয়
 +
 
|-
 
|-
 +
 
||11.55
 
||11.55
 +
 
||আৰু তথ্য আপোনালোকে ইয়াতে পাব http://spoken-tutorial.org/NMEICT-Intro ].
 
||আৰু তথ্য আপোনালোকে ইয়াতে পাব http://spoken-tutorial.org/NMEICT-Intro ].
  
 
|-
 
|-
 +
 
||11.59
 
||11.59
||এই টিউটৰিয়েলটো প্ৰগয়ান বেজবৰুৱা দ্ৱাৰা যোগদান কৰা হৈছে মই Mousumi Medhi IIT Bombay’ৰ পৰা, sign off. ধন্যৱাদ।
+
 
 +
||এই টিউটৰিয়েলটো প্ৰগয়ান বেজবৰুৱা দ্ৱাৰা যোগদান কৰা হৈছে মই Mousumi Medhi IIT Bombay’ৰ পৰা, ছাইন অফ কৰিছো. ধন্যৱাদ।
 +
 
 
|-
 
|-

Revision as of 20:30, 13 July 2014


Visual Cue Narration
00.01 সকলোলৈ নমস্কাৰ।
00.03 KTurtleProgramming concepts টিউটৰিয়েল’লৈ সকলোকে আমনত্ৰণ জনালো।
00.08 এই টিউটৰিয়েল’ত আমি শিকিম-
00.12 KTurtle’ত প্ৰোগ্ৰাম লিখিবলৈ।
00.15 ভেৰিয়েবল ব্যৱহাৰ কৰি input store কৰিবলৈ।
00.18 Print কম্মান্দ ব্যৱহাৰ কৰি কেনভাচ’ত প্ৰীন্ট কৰিবলৈ ।
00.22 লাইন এটাত কম্মেন্ট (comment) কৰিবলৈ।
00.24 এই টিউটৰিয়েল ৰেৰ্কদ কৰিবলৈ, মই Ubuntu Linux OS Version 11.10. KTurtle version 0.8.1 beta ব্যৱহাৰ কৰিছো।
00.37 আমি ধৰি লৈছো যে KTurtle ব্যৱহাৰ কৰাৰ আপোনালোকৰ প্ৰাথমিক (basic) জ্ঞান আছে।
00.43 যদি নাই, দৰকাৰি টিউটৰিয়েল’ৰ কাৰণে আমাৰ website http://spoken-tutorial.org চাওঁক।
00.49 আগবাঢ়াৰ আগতে, আমি KTurtleৰ প্ৰাথমিক (basic) তথ্যৰ কথা কওঁ।
00.55 কেনভাচ’ত দেখোৱা "Turtle"ক "sprite" কোৱা হয়।
01.00 "Sprite" এখন সৰু ছবি যি কেনভাচ’ৰ চাৰিওপিনে ঘূৰিব পাৰে। উদাহৰণ স্বৰূপে:- Cursor এটা sprite হয়।
01.10 "spritehide" কম্মান্দ ’এ Turtle ক কেনভাচ’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
01.15 "spriteshow" কম্মান্দ ’এ Turtle লোকাই আছে যদি দেখোৱাই দিয়ে।
01.21 "clear" কম্মান্দ ’এ কেনভাচ’ত থকা সকলো ছবি মোচী দিয়ে।
01.27 KTurtleৰ ভিতৰত
01.29 "$ " sign’এ ভেৰিয়েবলs ৰাখে।
01.34 "*"(asterisk) sign ২টা নং পোৰণ কৰে।
01.41 "^"(caret)’এ এটা নংৰ ঘাত উলিয়ায়।
01.45 "#"(hash) sign’ৰ পাছত লিখা বাক্য কম্মেন্ট (comment) হিছাপে ধৰি লয়।
01.50 "sqrt" এটা ফাংছন হয় যি এটা নংৰ বৰ্গমূল উলিয়ায়।
01.58 ব’লক আমি KTurtle এপলিকেছন খোলো।
02.02 Dash home >> Media Appsত ক্লিক কৰক।
02.07 Type’ৰ তলত, Education আৰু KTurtle বাচি লওক।
02.13 KTurtle এপলিকেছন খোল খাব।
02.20 আমি KTurtle টাৰ্মিলেন ব্যৱহাৰ কৰিও খোলিব পাৰো।
02.24 CTRL+ALT+T একে সময়ত টিপিলে টাৰ্মিলেন খোল খাব।
02.30 KTurtle টাইপ কৰি এন্টাৰ টিপিলে KTurtle এপলিকেছন খোল খাব।
02.41 মই প্ৰোগ্ৰাম কোড টাইপ কৰি আপোনালোকক বুজাম।
02.46 প্ৰোগ্ৰাম টেক্সট’লৈ অলপ zoom in কৰি লও নহলে অলপ blur হৈ থাকিবও পাৰে।
02.55 #program to find square of a number. এন্টাৰ টিপক।
03.15 "#" sign’ৰ পাছত লিখা বাক্য কম্মেন্ট (comment) হিছাপে ধৰি লোৱা হয়।
03.19 মানে প্ৰোগ্ৰাম একজিকিউট (execute) কৰাৰ সময়ত এই লাইন’এ একো একজিকিউট (execute) নকৰে। এন্টাৰ টিপক।
03.29 reset
03.30 reset কম্মান্দ ’এ Turtle’ক তাৰ আগৰ যেগালৈ লৈ যায়। এন্টাৰ টিপক।
03.38 $i= ask ডবল কোট্চ’ৰ ভিতৰত enter a number for i আৰু OK ক্লিক কৰক।
03.58 "$i" এটা ভেৰিয়েবল হয় user input store কৰি ৰাখিবলৈ।
04.03 “ask” কম্মান্দ ’এ ভেৰিয়েবল’ত ৰাখিবলৈ user input বিচাৰে। এন্টাৰ টিপক।
04.11 “fontsize” space 28.
04.17 fontsizeএ প্ৰীন্ট’এ ব্যৱহাৰ কৰা font size চেট কৰে।
04.20 Fontsize’এ input হিচাপে নং লয়, pixels’ত চেট কৰা থাকে।
04.27 print $i*$i
04.36 print $i*$iএ এটা নংৰ বৰ্গ ধাৰ্য্য কৰি প্ৰীন্ট কৰে। এন্টাৰ টিপক।
04.45 spritehide
04.48 spritehideTurtleক কেনভাচ’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
04.53 ব’লক এতিয়া প্ৰোগ্ৰাম ৰান কৰো।
04.56 এডিটৰত’ত থকা কোড একজিকিউট (execute) কৰিবলৈ Toolbar’ত থকা Run বাটনত ক্লিক কৰক।
05.03 Execution speed থকা এখন তালিকা (list) দেখোৱাব।
05.07 Full speed (highlighting আৰু inspector নাথাকে)
05.10 Full speed,

slow,

slower,

slowest আৰু

step-by-step.

05.17 slow বেগত কোড’টো চলাম।
05.21 এখন "input bar" ওলাব।
05.23 i’ৰ মান 15 দি এন্টাৰ টিপক।
05.29 '15'ৰ বৰ্গ = '225' কেনভাচ’ত দেখোৱা (display) হ’ব।
05.35 ব’লক এতিয়া প্ৰোগ্ৰাম’ৰ জৰিয়তে এটা নংৰ nth ঘাত উলিয়াবব শিকো।
05.42 টেক্সট এডিটৰত’ৰ মোৰ আগৰ পৰাই এটা প্ৰোগ্ৰাম আছে।
05.46 টেক্সট এডিটৰত ‘ৰ পৰা প্ৰোগ্ৰাম কপি কৰি KTurtle এডিটৰত’ত পেচ্ট কৰক।
05.56 অনুগ্ৰহ কৰি টিউটৰিয়েল পজ (pause) কৰি প্ৰোগ্ৰাম KTurtle এডিটৰত’ত কপি কৰি লওক।
06.03 প্ৰোগ্ৰাম টেক্সট’লৈ জোম কৰি লৈছো।
06.07 প্ৰোগ্ৰাম’টো ব্যাখ্যা কৰো।
06.09 # sign’ৰ পাছত থকা বাক্য কম্মেন্ট (comment) হৈ যায়।
06.13 reset কম্মান্দ ’এ Turtle ক তাৰ default পজিছন’লৈ লৈ যায়।
06.18 $i আৰু $n ‘user input’ store কৰিবলৈ ২টা ভেৰিয়েবল.
06.25 “ask” কম্মান্দ ’এ ভেৰিয়েবল’ত সংৰক্ষন (store) কৰিবলৈ user input খোজে।
06.31 fontsize 28এ প্ৰীন্ট’এ ব্যৱহাৰ কৰা font size চেট কৰে।
06.37 Fontsize’এ ইনপুট (input) নং হিছাপে লয়, যি pixel’ত চেট কৰা থাকে।
06.43 print ($i^$n)এ এটা নংৰ ঘাত গণনা কৰি প্ৰীন্ট কৰে।
06.52 spritehideTurtle কেনভাচ’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
06.57 ব’লক প্ৰোগ্ৰাম’টো ৰান কৰো।
07.00 i’ৰ মান 5 দি এন্টাৰ টিপক।
07.05 n’ৰ মান 4 দি এন্টাৰ টিপক।. 5^4=625 বোলি কেনভাচ’ত দেখোৱা (display) হ’ব।
07.18 ব’লক এতিয়া আমি আগৰে পৰা প্ৰোগ্ৰাম’ত থকা “sqrt” ফাংছন ব্যৱহাৰ কৰি এটা নংৰ বৰ্গমোল ওলিয়াও।
07.27 এডিটৰত’ৰ পৰা কোড কপি কৰি KTurtleৰ এডিটৰত’ত পেচ্ট কৰক।
07.35 অনুগ্রহ কৰি টিউটৰিয়েল ইয়াতে পজ (pause) কৰি প্ৰোগ্ৰাম’টো KTurtle এডিটৰত’ত কপি কৰি লওক।
07.43 প্ৰোগ্ৰাম টেক্সট অলপ জোম কৰি দিও নহলে অলপ ধুৱা (blur) হৈ থাকিব।
07.49 কোডখিনি বোজাই দিও।
07.52 # sign’ৰ পাছত থকা বাক্য কম্মেন্ট (comment) হৈ যায়।
07.57 '’'reset কম্মান্দ ’এ Turtle ক তাৰ default অৱস্হান (position) ’লৈ লৈ যায়।
08.02 $i ‘user input’ সংৰক্ষন (store) কৰিবলৈ ১টা ভেৰিয়েবল.
08.07 fontsize 28এ প্ৰীন্ট’এ ব্যৱহাৰ কৰা font size চেট কৰে।
08.12 print sqrt $i’এ ১টা নংৰ বৰ্গমান গণনা কৰে।
08.19 spritehideTurtle কেনভাচ’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
08.24 ব’লক প্ৰোগ্ৰাম’টো ৰান কৰো।
08.28 i’ৰ মান 169 দি এন্টাৰ টিপক।
08.34 169’ৰ বৰ্গমান 13 কেনভাচ’ত দেখোৱাব।
08.39 আকৌ ৰান কৰো ব’লক।
08.42 i’ৰ মান -169 দি এন্টাৰ টিপক।
08.49 যদি আমি ঋণাত্মক সংখ্যা এন্টাৰ কৰো, output 'nan' হয় যি একো সংখ্যা নোহোৱা বুজায়।
08.56 যিহেটো ঋণাত্মক সংখ্যাৰ বৰ্গমান বাস্তব সংখ্যা নহয়।
09.02 ব’লক আমি প্ৰোগ্ৰাম’ৰ দ্বাৰা ১টা ধণাত্মক সংখ্যাৰ ঘনমান গণনা কৰো।
09.08 এডিটৰত’ৰ পৰা কোড কপি কৰি KTurtleৰ এডিটৰত’ত পেচ্ট কৰক।
09.19 অনুগ্রহ কৰি টিউটৰিয়েল ইয়াতে পজ (pause) কৰি প্ৰোগ্ৰাম’টো KTurtle এডিটৰত’ত কপি কৰি লওক।
09.25 প্ৰোগ্ৰাম টেক্সট অলপ জোম কৰি দিও নহলে অলপ ধুৱা (blur) হৈ থাকিব।
09.31 কোডখিনি বোজাই দিও।
09.35 # sign’ৰ পাছত থকা বাক্য কম্মেন্ট (comment) হৈ যায়।
09.38 মন কৰিব ই ১টা এক ষাৰীৰ কম্মেন্ট (comment)।
09.42 প্রত্যেকটো কম্মেন্ট (comment)’ৰ আগত # sign থকাটো আৱশ্যকীয়।
09.48 '’'reset কম্মান্দ ’এ Turtle ক তাৰ default অৱস্হান (position) ’লৈ লৈ যায়।
09.53 . $i আৰু ’’’$C’’’ ‘user input’ সংৰক্ষন (store) কৰিবলৈ ২টা ভেৰিয়েবল.
09.59 $C=($i)^(1/3)এ ১টা সংখ্যাৰ ঘনমান গণনা কৰে।
10.07 fontsize 28এ প্ৰীন্ট’এ ব্যৱহাৰ কৰা font size চেট কৰে।.
10.13 print $Cএ এটা সংখ্যাৰ ঘনমান প্ৰীন্ট কৰে।
10.19 spritehideTurtle কেনভাচ’ৰ পৰা লোকোৱাই দিয়ে।
10.23 ব’লক প্ৰোগ্ৰাম’টো ৰান কৰো।
10.27 i’ৰ মান 343 দি OK ক্লিক কৰক।
10.34 343’ৰ ঘনমান 7 কেনভাচ’ত দেখোৱাব।
10.40 ইয়াৰ সৈতে আমি টিউটৰিয়েল’ৰ শেষ অংশ পালোহি।
10.43 চমুকৈক’বলৈ গ’লে-
10.46 এই টিউটৰিয়েল’ত আমি শিকিলো
10.49 Programming’ৰ concepts
10.52 sqrt function’ৰ ব্যৱহাৰ
10.55 print কম্মান্দ ’ৰ ব্যৱহাৰ
10.57 KTurtle এডিটৰত আৰু কেনভাচ ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ
11.02 Assignment হিচাপে মই বিচাৰো আপোনালোকে basic programming কম্মান্দ ব্যৱহাৰ কৰি ওলিয়াওক
11.08 এটা সংখ্যাৰ ঘন
11.11 এটা সংখ্যাৰ nth ঘাত
11.15 এই ভিদিও চাব পাৰিব এই URL’ত http://spoken-tutorial.org/What is a Spoken Tutorial
11.19 ইয়াতে স্পকেন টিউটৰিয়েল প্ৰজেক্ট সামৰিছো।
11.22 যদি আপোনাৰ ভাল বেন্দৱিথ নাই, আপোনি ডাওনলোদ কৰিও চাব পাৰে।
11.27 স্পকেন টিউটৰিয়েল প্ৰজেক্ট দলটিয়ে:
11.29 স্পকেন টিউটৰিয়েল ব্যৱহাৰ কৰি ৱৰ্কছপ আয়োজন কৰে
11.32 অনলাইন টেচ্ট উত্তীৰ্ণ কৰা সকলক চাৰ্টিফিকেট দিয়ে
11.35 আৰু জানিবলৈ আমালৈ লিখক contact@spoken-tutorial.org
11.44 স্পকেন টিউটৰিয়েলপ্ৰজেক্ট ‘Talk to a Teacher’ প্ৰজেক্ট’ৰ এটা ভাগ।
11.48 ই ভাৰত চৰকাৰৰ MHRDৰ ICTৰ মাধয়মেৰে ৰাস্ত্ৰীয় শিক্ষা মিছনৰ দ্ৱাৰা সমৰ্থিত হয়
11.55 আৰু তথ্য আপোনালোকে ইয়াতে পাব http://spoken-tutorial.org/NMEICT-Intro ].
11.59 এই টিউটৰিয়েলটো প্ৰগয়ান বেজবৰুৱা দ্ৱাৰা যোগদান কৰা হৈছে মই Mousumi Medhi IIT Bombay’ৰ পৰা, ছাইন অফ কৰিছো. ধন্যৱাদ।

Contributors and Content Editors

Mousumi, PoojaMoolya