Blender/C2/Types-of-Windows-Properties-Part-2/Oriya

From Script | Spoken-Tutorial
Jump to: navigation, search
Time Narration
00:04 ବନ୍ଧୁଗଣ, Blender tutorialsର ସିରିଜକୁ ସ୍ଵାଗତ୍
00:08 ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ Blender 2.59ରେ properties window ଉପରେ ପର୍ଯ୍ୟବସିତ ଅଟେ
00:15 ଏହି ସ୍କ୍ରିପ୍ଟ Sneha Deorukhkar ଓ Bhanu Prakash ଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାଯାଇଛି ଏବଂ Monisha Banerjeeଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ସଂଶୋଧିତ କରାଯାଇଛି
00:28 ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲକୁ ଦେଖିସାରିଲା ପରେ - Properties ୱିଣ୍ଡୋ କ’ଣ;
00:35 Properties window ଅଧିନରେ ଥିବା scene panel, world panel ଓ Object panel ସବୁ କ’ଣ ଅଟେ;
00:42 Properties window ଅଧିନରେ ଥିବା scene panel, world panel ଓ Object panelରେ ଥିବା ବିଭିନ୍ନ ସେଟିଙ୍ଗସଗୁଡିକ ବିଷୟରେ ଆମେ ଶିଖିବା
00:52 Blender interfaceର ମୌଳିକ ଉପା୍ଦାନଗୁଡିକୁ ଆପଣ ଶିଖିଥିବେ ବୋଲି ମୁଁ ଆଶା କରୁଛି
00:57 ଯଦି ନୁହେଁ ତେବେ, ଦୟାକରି ଆମର Basic Description of the Blender Interface ଉପରେ ଥିବା ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲକୁ ଦେଖନ୍ତୁ
01:05 ସ୍କ୍ରୀନର ଡାହାଣ ପଟେ Properties ୱିଣ୍ଡୋ ଅବସ୍ଥାନ କରେ
01:11 ଆମେ ପୂର୍ବବର୍ତ୍ତି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲରେ Properties windowର ପ୍ରଥମ ପ୍ୟାନେଲ୍ ଏବଂ ସେଟିଙ୍ଗସକୁ ଦେଖିସାରିଛେ
01:17 ଚାଲନ୍ତୁ Properties windowର ପରବର୍ତ୍ତି ପ୍ୟାନେଲକୁ ଦେଖିବା
01:21 ପ୍ରଥମେ Properties windowକୁ ଭଲ ଭାବେ ଦେଖିବା ଓ ବୁଝିବା ପାଇଁ resize କରନ୍ତୁ
01:27 Properties windowର ବାମ ପଟ ଧାରରେ ଲେଫ୍ଟ କ୍ଲିକ୍ କରି ଧରି ରଖି, ବାମ ପଟକୁ ଡ୍ରାଗ୍ କରନ୍ତୁ
01:37 ବର୍ତ୍ତମାନ ଆପଣ Properties windowରେ ଥିବା ଅପଶନଗୁଡିକୁ ଭଲ ଭାବେ ଦେଖିପାରିବେ
01:42 Blender windowsକୁ କିପରି ରିସାଇଜ୍ କରିବେ ଶିଖିବା ପାଇଁ, How to Change Window Types in Blender ଉପରେ ଥିବା ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲକୁ ଦେଖନ୍ତୁ
01:51 Properties ୱିଣ୍ଡୋର ଉପରିସ୍ଥ ରୋରେ ଥିବା ଦ୍ଵିତୀୟ icon ଉପରେ ଲେଫ୍ଟ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ. ଏହା Scene ପ୍ୟାନେଲ୍ ଅଟେ
02:02 Camera ହେଉଛି ଆକ୍ଟିଭ୍ କ୍ୟାମେରା ଯାହା, ଦୃଶ୍ୟକୁ ରେଣ୍ଡର୍ କରିବା ପାଇଁ ବ୍ୟବହୃତ ହୁଏ
02:08 ଦୃଶ୍ୟରେ ଥିବା ଅବଜେକ୍ଟଗୁଡିକର ମାପକୁ Units ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ କରିଥାଏ
02:14 ବ୍ଲେଣ୍ଡରରେ ଆନିମେଟ୍ କରିବା ପାଇଁ ଏହା ଅତ୍ୟନ୍ତ ଦରକାରି ଓ ଗୁରୁତ୍ଵପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଟେ
02:20 ଡିଫଲ୍ଟ ଭାବେ Unitsକୁ None ଓ Degreesରେ ସେଟ୍ କରାଯାଇଥାଏ
02:26 Metric ଉପରେ ଲେଫ୍ଟ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ . ବର୍ତ୍ତମାନ ଆମ ଦୃଶ୍ୟରେ ଥିବା ସମସ୍ତ object ମିଟରରେ ମାପ ହୋଇଯିବ
02:35 Gravityରେ ନଜର ପକାନ୍ତୁ
02:38 ଧ୍ୟାନଦିଅନ୍ତୁ ଯେ gravityର X-Y-Z ୟୁନିଟଗୁଡିକ metres per second squareରେ ପରିବର୍ତ୍ତିତ ହୋଇଯାଇଛି
02:46 ଯେତେବେଳେ ଆମେ ବ୍ଲେଣ୍ଡରରେ Physics ସାହାଯ୍ୟରେ ଅବଜେକ୍ଟକୁ ଆନିମେଟ୍ କରୁ, ସେତେବେଳେ Gravity ବ୍ୟବହାରରେ ଆସିଥାଏ
02:52 ଆମେ ସେଗୁଡିକୁ ପରବର୍ତ୍ତି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲଗୁଡିକରେ ଦେଖିବା
02:56 Properties windowର ଉପରିସ୍ଥ ରୋର ତୃତୀୟ ଆଇକନ୍ ଉପରେ ଲେଫ୍ଟ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ
03:03 ଏହା World panel ଅଟେ. ଏଠାରେ ଆପଣ ବ୍ଲେଣ୍ଡରର world ସେଟିଙ୍ଗସ ବା background settingକୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିପାରିବେ
03:12 Blend Skyରେ ଲେଫ୍ଟ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ. Preview, gradient କଲରକୁ ପରିବର୍ତ୍ତିତ ହୋଇଯିବ
03:21 କିନ୍ତୁ 3D view ଆଗଭଳି ଦେଖାଯିବ. ତା’ହେଲେ ପ୍ରକୃତରେ ବ୍ୟାକଗ୍ରାଉଣ୍ଡ୍ କଲର୍ ପରିବର୍ତ୍ତନ ହୋଇଛି ବୋଲି ଆପଣ କିପରି ଜାଣିବେ?
03:30 ଆକ୍ଟିଭ୍ କ୍ୟାମେରା ଭ୍ୟୁକୁ ରେଣ୍ଡର୍ କରିବା ପାଇଁ F12କୁ ଦାବନ୍ତୁ
03:36 ବର୍ତ୍ତମାନ, ବ୍ୟାକଗ୍ରାଉଣ୍ଡରେ ହେଉଥିବା ପରିବର୍ତ୍ତନକୁ ଆପଣ ଦେଖିପାରିବେ
03:40 Render Displayକୁ ବନ୍ଦ କରନ୍ତୁ
03:46 Zenith colourରେ ଲେଫ୍ଟ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ. menuରୁ ଗୋଟିଏ କଲରକୁ ଚୟନ କରନ୍ତୁ. ମୁଁ white ଚୟନ କଲି
03:58 ବର୍ତ୍ତମାନ, ବ୍ୟାକଗ୍ରାଉଣ୍ଡ ଗୋଟିଏ black and white gradient ସହିତ ରେଣ୍ଡର୍ ହେବ
04:03 World panelରେ ଥିବା ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ସେଟିଙ୍ଗସଗୁଡିକ ହେଲେ - Ambient Occlusion, Environment Lighting, Indirect Lighting, Gather, Mist, Stars
04:21 Blenderର lighting ଉପରେ ଥିବା ଅତି ଆଧୁନିକ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲଗୁଡିକରେ ଏହି ସେଟିଙ୍ଗଗୁଡିକ ଆଲୋଚିତ ହେବ
04:29 Properties windowର ଉପରିସ୍ଥ ରୋର ଚତୁର୍ଥ ଆଇକନ୍ ଉପରେ ଲେଫ୍ଟ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ
04:37 ଏହା Object ପ୍ୟାନେଲ୍ ଅଟେ. ଏଠାରେ ଆକ୍ଟିଭ୍ ଅବଜେକ୍ଟ ପାଇଁ ସେଟିଙ୍ଗସଗୁଡିକ ରହିଛି
04:45 ଡିଫଲ୍ଟ ଭାବେ Cube ଆକ୍ଟିଭ୍ ଅବଜେକ୍ଟ ଅଟେ. ତେଣୁ, ଏଠାରେ ଥିବା ସମସ୍ତ ସେଟିଙ୍ଗସ କ୍ୟୁବ୍ ପାଇଁ ଅଟେ
04:54 Transform ଆକ୍ଟିଭ୍ ଅବଜେକ୍ଟର location, rotation ଓ scaleକୁ ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ କରେ
05:04 Locationରେ ଥିବା X 0 ଉପରେ ଲେଫ୍ଟ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ. କୀବୋର୍ଡରେ 1 ଟାଇପ୍ କରନ୍ତୁ ଏବଂ Enter ଦାବନ୍ତୁ
05:14 X-axisରେ cube, 1 unit ଆଗକୁ ବଢିବ
05:20 ଏହିପରି ଆପଣ ଆକ୍ଟିଭ୍ ଅବଜେକ୍ଟକୁ move, rotate ଓ scale କରିବା ପାଇଁ Object panelକୁ ବ୍ୟବହାର କରିପାରିବେ
05:28 ଏହା ବ୍ଲେଣ୍ଡରରେ key-frames ସାହାଯ୍ୟରେ ଆନିମେଟ୍ କଲାବେଳେ ଅତି ଉପଯୋଗୀ ହୁଏ
05:35 3D-viewରେ Camera ଉପରେ ରାଇଟ୍ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ
05:40 Object Panelରେ ଥିବା Transform ଅଧିନସ୍ଥ Location, Rotation ଓ Scaleର ୟୁନିଟଗୁଡିକରେ କିପରି ପରିବର୍ତ୍ତନ ହେଉଛି, ଲଖ୍ୟ କରନ୍ତୁ
05:50 ଏଗୁଡିକ ଚୟନିତ କ୍ୟାମେରା ପାଇଁ ସେଟିଙ୍ଗସ ଅଟନ୍ତି
05:55 ପରବର୍ତ୍ତି ସେଟିଙ୍ଗସ ହେଉଛି Relations. ଏଠାରେ ଆପଣ ଗୋଟିଏ ଆକ୍ଟିଭ୍ ଅବଜେକ୍ଟ ପାଇଁ Layer ଓ Parent ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ କରିପାରିବେ
06:07 Layersରେ ଥିବା ଦ୍ଵିତୀୟ square ଉପରେ ଲେଫ୍ଟ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ. ବର୍ତ୍ତମାନ କ୍ୟାମେରାଟି ଲୁଚିଯିବ
06:13 ପ୍ରକୃତରେ ଏହା ଦ୍ଵିତୀୟ layerକୁ ଘୁଞ୍ଚିଗଲା. ଯେହେତୁ layerଟି ଲୁଚିଯାଇଛି, କ୍ୟାମେରା ମଧ୍ୟ ଲୁଚିଯାଇଛି
06:23 3D-viewର ନିମ୍ନସ୍ଥ ବାମ କୋଣରେ ଥିବା View ବଟନକୁ ଯା’ନ୍ତୁ. menuକୁ ଖୋଲିବା ପାଇଁ ଲେଫ୍ଟ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ
06:32 Show All Layersକୁ ଚୟନ କରନ୍ତୁ. ପୁନର୍ବାର 3D-viewରେ କ୍ୟାମେରାଟି ଦୃଶ୍ୟମାନ ହେବ
06:42 ଗୋଟିଏ sceneରେ ବିଭିନ୍ନ ଅବଜେକ୍ଟ ଉପରେ କାମ କଲା ସମୟରେ Layers ଅତି ଉପଯୋଗୀ ସାବ୍ୟସ୍ତ ହୁଏ
06:50 Object Panelର Relationsରେ ଥିବା Parent ଉପରେ ଲେଫ୍ଟ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ
06:55 ସମସ୍ତ 3D- animation ସଫ୍ଟୱେରଗୁଡିକରେ, Parent ଏକ ଅତି ଗୁରୁତ୍ଵପୂର୍ଣ୍ଣ animation tool ଭାବେ ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇଥାଏ
07:03 ଆମେ ଏହାକୁ Blender Animation tutorialsରେ ବହୁଳ ଭାବେ ବ୍ୟବହାର କରିବା
07:10 Cube ଚୟନ କରନ୍ତୁ
07:13 କ୍ୟାମେରାକୁ cube ସହିତ ପ୍ୟାରେଣ୍ଟେଡ୍ କରିଦିଆଗଲା
07:16 କ୍ୟୁବ୍ parent object ଅଟେ ଏବଂ କ୍ୟାମେରା child object ଅଟେ. ଏହାର ମାନେ କ’ଣ ଚାଲନ୍ତୁ ବୁଝିବା
07:24 3D-viewରେ cubeକୁ ଚୟନ କରିବା ପାଇଁ ରାଇଟ୍ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ
07:28 blue handleରେ ଲେଫ୍ଟ କ୍ଲିକ୍ କରି ଧରି ରଖନ୍ତୁ ଏବଂ mouseକୁ ତଳ ଉପର ଚାଳନା କରନ୍ତୁ
07:36 କ୍ୟାମେରା କ୍ୟୁବ୍ ସହିତ ତଳ ଉପର ଗତି କରିବ
07:44 କ୍ୟୁବ୍ ପାଇଁ ଗୋଟିଏ ନୂତନ ସ୍ଥାନକୁ ସ୍ଥିର କରିବା ପାଇଁ ସ୍କ୍ରୀନ୍ ଉପରେ ଲେଫ୍ଟ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ
07:51 3D-viewରେ Camera ଉପରେ ରାଇଟ୍ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ. ବର୍ତ୍ତମାନ Object Panelରେ ଥିବା Parentକୁ ଫେରିଆସନ୍ତୁ
08:02 Parentରେ ଲେଫ୍ଟ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ. କୀବୋର୍ଡରେ Backspace ଦାବନ୍ତୁ ଏବଂ Enter କୀ ଦାବନ୍ତୁ
08:11 କ୍ୟାମେରା ଆଉ କ୍ୟୁବ୍ ସହିତ ପ୍ୟରେଣ୍ଟେଡ୍ ହୋଇରହିବ ନାହିଁ
08:15 ଏହା 3D-viewରେ ମୂଳ ସ୍ଥାନରେ ପୁନଃ ସ୍ନାପ୍ ହୋଇଯିବ ଯେତେବେଳେ କ୍ୟୁବ୍ ନୂତନ ସ୍ଥାନରେ ସେହିଭଳି ରହିଥିବ
08:22 ଏହାର ଅର୍ଥ parenting, child ଅବଜେକ୍ଟର ମୂଳ transform settingsକୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରେ ନାହିଁ
08:29 ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲରେ Properties windowରେ ଥିବା Scene panel, World panel ଓ Object panel ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହେଲା
08:39 panelsର ବାକି ଅଂଶ ପରବର୍ତ୍ତି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲରେ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହେବ
08:45 ବର୍ତ୍ତମାନ ଗୋଟିଏ ନୂତନ Blend file ସୃଷ୍ଟି କରନ୍ତୁ. Scene unitsକୁ Metricରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରନ୍ତୁ
08:52 World କଲରକୁ Blend Sky, Red ଓ blackରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରନ୍ତୁ
08:58 ଏହି ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ Project Oscar ଦ୍ଵାରା ପ୍ରସ୍ତୁତ ଏବଂ ICT ମାଧ୍ୟମରେ ରାଷ୍ଟ୍ରୀୟ ସାକ୍ଷରତା ମିଶନ୍ ଦ୍ୱାରା ସମର୍ଥିତ
09:08 ଏହା ଉପରେ ଅଧିକ ବିବରଣୀ oscar.iitb.ac.in ଏବଂ spoken-tutorial.org/NMEICT-Introରେ ଉପଲବ୍ଧ
09:28 ସ୍ପୋକନ୍ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ ପ୍ରୋଜେକ୍ଟ
09:30 ସ୍ପୋକନ୍ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ସ ବ୍ୟବହାର କରି କର୍ମଶାଳାମାନ ଚଲାନ୍ତି
09:33 ଅନଲାଇନ୍ ଟେଷ୍ଟ ପାସ୍ କରୁଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିମାନଙ୍କୁ ପ୍ରମାଣପତ୍ର ମଧ୍ୟ ଦିଅନ୍ତି
09:38 ଅଧିକ ବିବରଣୀ ପାଇଁ ଦୟାକରି contact@spoken-tutorial.org ରେ ଆମକୁ ଲେଖନ୍ତୁ
09:45 ଆଇଆଇଟି ବମ୍ୱେ ତରଫରୁ, ପ୍ରଦୀପ ମହାପାତ୍ରଙ୍କ ସହ ମୁଁ ପ୍ରଭାସ ତ୍ରିପାଠୀ ଆପଣଙ୍କଠାରୁ ବିଦାୟ ନେଉଛି
09:47 ଆମ ସହିତ ଜଡ଼ିତ ହୋଇଥିବାରୁ ଧନ୍ୟବାଦ

Contributors and Content Editors

Pradeep