GIMP/C2/Adjusting-Colours-with-Curves-Tool/Assamese

From Script | Spoken-Tutorial
Revision as of 15:21, 22 July 2015 by Baijayanti (Talk | contribs)

(diff) ← Older revision | Latest revision (diff) | Newer revision → (diff)
Jump to: navigation, search
Time Narration
00:24 GIMP লগ পাবলৈ স্বাগতম জনাইছো ।
00:26 আজিৰ তিউতৰিয়েলতো শিল্পোপাদান (raw) পৰিবৰ্তন কৰাৰ বিষয়ে নহয় কিন্তু নতুন কোদিংৰ বিষয়ে হয় যেতিয়া প্ৰ্কৃত প্ৰদৰ্শনী কৰা যায় আৰু শেষৰ তিউতৰিয়েলটোৰ পৰা কিছুমান ভূল শুধ্য কৰাৰ বাবে হয় ।
00:40 মই এই ছবিখনৰ বিষয়ে আপোনালোকক কিছু কথা কব বিচাৰো ।
00:44 এই প্ৰদৰ্শনী বানিবদ্ধ কৰাৰ সময়ত মই কিছুমান যোগাত্মক পৰিবৰ্তন কৰিছো ।
00:50 আপোনালোকে দেখিবলৈ পাইছে যে সাগৰখন কিছু অনুজ্ব্ল আৰু এইতো মাত্ৰ শুল্ক বৰনৰ ষথেষ্ঠ সংখ্যক স্পষ্টতা ইয়াত নহোৱাৰ সৈতে আৰু মই যেতিয়া ইয়াত চি লেয়াৰ আৰু অন্য লেয়াৰবোৰ অফ কৰিম,আপোনালোকে কিছু স্পষ্টতা এই সাগৰখনত দেখা পাব।
01:17 আৰু মই যেতিয়া লেয়াৰ মাস্কত চাম আপোনালোকে দেখা পাব যে মই দেখাব খোজা অঞ্চলতোৰ বাবে এটা লেয়াৰ মাস্ক ব্যৱহাৰ কৰিছো যিটো যথেষ্ঠভাবে শুল্ক বৰনৰ হয় ।
01:30 গতিকে এই পদক্ষেপটো আকৌ এবাৰ কৰা যাওক।
1:37 মই সাগৰৰ লেয়াৰতো নোহোৱা কৰিছো আৰু পিছফালৰ লেয়াৰতোৰ এটা প্ৰতিলিপি তৈয়াৰ কৰিছো ।
01:44 মই লেয়াৰতো চি নামেৰে নামাংকন কৰিছো আৰু সেই লেয়াৰতো স্কাইৰ (sky) তলত আৰু লেন্দৰ (land) ওপৰত স্থাপন কৰিছো ।
01:57 মোৰ থকা লেয়াৰৰ সৈতে মই কাম কৰিব পাৰিলোহেতেন কিন্তু মই ভাল ফলাফল নাপাম কাৰন মই কাৰ্ভ তুল সাগৰখন কিছুপৰিমানে গাঢ় ৰঙৰ পাবলৈ ৱ্যবহাৰ কৰিছিলো ।
02:10 আৰু তাৰ সৈতে মই বহুত ৰঙৰ বাতৰি ধংস কৰিছো যিবোৰ সেই লেয়াৰত উপস্থিত আছিল আৰু মই ইয়াত এই ধৰনে ভাল ফলাফল পাম।
02:24 এতিয়া মই আকৌ চি লেয়াৰত এটা লেয়াৰ মাস্ক যোগ কৰিছো,মই লেয়াৰ মাস্কৰ গ্ৰে স্কেল ক’পি ৱ্যবহাৰ কৰিছো আৰু ইয়াক যোগ কৰিছো ।
02:35 মই চো লেয়াৰ মাস্কত ক্লিক কৰিছো আৰু লেয়াৰ মাস্কতো সংস্কৰন কৰিছো ।
02:41 মই কাৰ্ভচ তুল ৱ্যবহাৰ কৰিম আৰু মই এইতো তললৈ তানি আনি একে পদক্ষেপৰ পুনৰাবৃত্তি কৰিম কিন্তু এইবাৰ মই ওপৰৰ কাৰ্ভদাল ওপৰলৈ তানি আনিম ।
03:01 এতিয়া মোৰ এটা লেয়াৰ মাস্ক আছে যিটো প্ৰায় সাগৰ আৰু আকাশখনৰ ঠাইখিনিৰ বাবে বগা বৰনৰ আৰু মাটিৰ ঠাইৰ বাবে প্ৰায় ক’লা ।
03:12 মই ব্ৰাচ তুল নিৰ্বাচন কৰিছো কিছুমান ৰৈ যোৱা আকাৰ শুধ্য কৰিবলৈ আৰু ইয়াত ডাঙৰ ব্ৰাচ নিৰ্বাচন কৰিছো আৰু ক’লা ৰঙৰ সহায়ত পৃষ্ঠভূমিৰ ঠাইখিনি ৰং কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰিছো ।
03:30 মই ক’লা ৰঙৰে চি লেয়াৰতো ৰ্ং কৰিব বিচৰা নাই গতিকে মই আগফালৰ আৰু পিছফালৰ ৰং সালসলনি কৰিম ।
03:39 আৰু সাগৰৰ ঠাইখিনিলৈ যাম আৰু বগা ৰঙেৰে ৰং কৰা আৰম্ভ কৰিম আৰু মই ভাবো মই এইতো কিছু কোমল ভাবে কৰা উচিত ।
03:56 ইয়াত এই ঠাইখিনি,মই ভাবো এইটো বহুত ভাল আছিল কিন্তু আপোনালোকে সেইটো পিছত শুধ্য কৰিব পাৰিব ।
04:04 গতিকে কোমল ব্ৰাচ এডাল নিৰ্বাচন কৰা যাওক আৰু দেখিবলৈ পাইছো যে ইয়াত আমি এই তীক্ষ্ণতা ঠিকভাবে পাইছো ।
04:21 মই যেতিয়া চো লেয়াৰ মাস্ক (show layer mask) নোহোৱা কৰিম আমি চাৰিসীমাত ভূমিপৃষ্ঠ আৰু সাগৰৰ মাজত খণ্ড চবি ইয়াত দেখা পাম।
04:32 ছবিখন ডাঙৰকৈ চোৱা যাওক আৰু আপোনালোকে আভা দেখা পাব য’ত লেয়াৰ মাস্ক আৰু লেয়াৰৰো একেলগে কাম নকৰে আৰু মই ইয়াৰ ওপৰত পিছত কাম কৰিম ।
04:50 shift + ctrl + E ৰ সহায়ত এতিয়া মই সম্পূৰ্ন ছবিখনলৈ উভতি গৈছো ।
04:58 মই কাৰ্ভতুল নিৰ্বাচন কৰিছো আৰু লেয়াৰ মাস্ক নিৰ্বাচন কৰা আছেনে অনুসন্ধান কৰিছো আৰু মই স্কাই লেয়াৰ অন্তৰ্ভুক্ত কৰিছো গোতেই ছবিখন চাবলৈ আৰু এতিয়া মই ছবিখনৰ ভিতৰত ক্লিক কৰিছো আৰু কাৰ্ভৰ সৈতে খেলিছো ।
05:28 এতিয়া আপোনালোকে সাগৰ আৰু পৃষ্ঠভূমিৰ মাজৰ আভা ধংস হোৱা দেখিছে কিন্তু সাগৰখন আকৌ নিষ্প্ৰভ হৈ আছে ।
05:40 কিন্তু মই ইয়াত কাৰ্ভ ওপৰলৈ তানি আনিব পাৰো আৰু মই ইয়াত স্পষ্ট সাগৰ পাম ।
05:52 আৰু মই ভাবো মই এইটো মাত্ৰাধিক কৰা উচিত নহয় ।
06:07 মই সাগৰখনৰ ওপৰত সূৰ্য্য ৰশ্মি,মেঘবোৰৰ চা,বিভিন্ন ধৰনৰ ঢৌৰ গঠন আৰু অকনমান নীলা ৰং ইয়াত থাকিব লাগে বাবে দেখা পাইছো।
06:22 আকাশখনৰ মুখৰফালে থকা বগা বস্তুবোৰৰ সৈতে কিছু অসুবিধা হৈছে কাৰন আকাশখন বহুত বেছি বগা হৈ পৰিছে আৰু মই সেই অসুবিধাতো পিছত সমাধান কৰিব পাৰিম ।
06:41 থিক আছে,মই অপাচিতি শ্লাইদাৰৰ সৈতে কাৰ্ভতুলৰ প্ৰ্ভাব মিলাব পাৰিম আৰু মই ভাবো মই এইতো ভাল ফলাফলৰ বাবে কমোৱা উচিত ।
06:58 জন আৰ্নলদৰ পৰা পোৱা এটা বুদ্ধি হৈছে যে আমি সম্পূৰ্ন সম্ভবনীয় পৰিমানলৈ যোৱাতো উচিত আৰু তাৰ পাছত শ্লাইদাৰৰ সৈতে যাব লাগে কাৰন এইটো ফলাফল চাবলৈ বেছি সহজ যেতিয়া আমি তললৈ যাও ।
07:17 আৰু আমি সহজতে শুধ্য পৰিমানতো সিদ্ধান্ত কৰি লব পাৰো ।
07:22 আৰু মই ভাবো মই এই অংশতোৰ সৈতে যথেষ্ঠ কাম কৰিলো গতিকে মই শ্লাইদাৰদাল তললৈ নমাই দিছো আৰু মই ভাবো এইতো ঠিকে আছে ।
07:36 এই উজ্জ্ব্ল বস্তুবোৰ প্ৰস্থতাত কেতিয়াৰ পৰা আহিছে ?
07:40 .মই স্কাই লেয়াৰ নিৰ্বাচন মুক্ত কৰিছো আৰু পৰীক্ষা কৰিছো কিন্তু এইতো ইয়াৰ বাবে হোৱা নাই ।
07:46 গতিকে মই চি লেয়াৰ নিৰ্বাচনমুক্ত কৰিছো আৰু এইতো চি লেয়াৰৰ কাৰনেই ।
07:52 আৰু মই ইয়াত এই অংশতো কলা কৰিব লাগে ।
07:55 আৰু সেইতো কৰাৰ বাবে মই গ্ৰেদিয়েন্ত তুল ৱ্যবহাৰ কৰিছো ।
07:59 মই লেয়াৰ মাস্ক বাচি লৈছো আৰু এতিয়া মই তুল বস্কৰ পৰা গ্ৰেদিয়েন্ত বাচি লৈছো আৰু মই ভূমিপৃষ্ঠ বগা ৰঙৰ আৰু আকাশৰ অংশ ক’লা বিচাৰো আৰু মই ইয়াত চাৰিসীমা থকাতো বিচাৰো ।
08:21 গ্ৰেদিয়েন্ত সম্পূৰ্ন বগা ৰঙেৰে আৰম্ভ আৰু ক’লা ৰঙেৰে শেষ হৈছে ।
08:29 গতিকে মই এই অংশতোৰ ভিতৰত ডাঙৰকৈ চাইছো,মই গ্ৰেদিয়েন্ত তুল নিৰ্বাচন কৰিছো আৰু ইয়াৰ চাৰিওকাষে আৰম্ভ কৰিছো ।
08:38 এই ৰেখাদাল বনোৱাৰ সময়ত মই কোন্ত্ৰোল কি(ctrl key) আৰু বাওফালৰ মাউচ বাতান দবায় আছো আৰু পোন ৰেখা পোৱাৰ বাবে তানি আনিছো আৰু বাতানতো (button )ইয়াত এৰি দিছো ।
08:53 আপোনালোকে দেখিছে ই কাম কৰিছে,প্ৰ্ষ্ঠতাৰ উজ্জ্বলতা নোহোৱা হৈছে আৰু আপোনালোকে দেখা পাইছে যে ভূমিপৃষ্ঠৰ লেয়াৰ মাস্কও নোহোৱা হৈছে ।
09:06 সম্পূৰ্ন ছবিখনৰ ওপৰত এবাৰ চোৱা যাওক আৰু আপোনালোকে দেখিছে যে আমাৰ সকোলো সংস্কৰন নোহোৱা হৈ গৈছে ।
09:18 গতিকে এইতো প্ৰ্স্থতাৰ সৈতে কাম কৰাতো ভাল পথ হোৱা নাছিল গতিকে মই ইয়াত এই পদক্ষেপটো নোহোৱা কৰিছো।
09:27 এতিয়া মই প্ৰথমতে আয়তাকাৰ নিৰ্বাচন কৰিছো আৰু লেয়াৰ মাস্ক নিৰ্বাচন হৈ আছেনে পৰীক্ষা কৰিছো আৰু আকাশৰ অংশত আয়তাকাৰতো আকিছো ।
09:41 এতিয়া যেতিয়া আয়তাকাৰতো অকা হ’ল মই সংস্কৰনৰ কামতো ইয়াৰ ভিতৰত কৰিব পাৰিম আৰু অৱশিষ্ট লেয়াৰ মাস্কবিলাক প্ৰভাবিত নহব ।
09:54 এতিয়া আকৌ মই একে পদক্ষেপবোৰ কৰিম ।
10:00 ইয়াৰ উজ্জ্বল অংশতোত ডাঙৰকৈ চাওক আৰু লেয়াৰ মাস্ক নিৰ্বাচন কৰক ।
10:07 মই ওপৰৰ পিনে ক’লা আৰু তলৰ পিনে ব’গা বিচাৰো,গতিকে মই ইয়াৰ পৰা আৰম্ভ কৰিছো, ওপৰৰ পিনে প্ৰ্স্থতালৈ পোন ভাবে গৈ আছো আৰু আপোনালোকে এতিয়া দেখিছে যে সাগৰখন মাত্ৰ বগা আৰু ভূমিপৃষ্ঠ আৰু আকাশখন ক’লা ।
10:33 Shift + ctrl + A এ গোতেই নিৰ্বাচনবোৰ নোহোৱা কৰে, shift +ctrl + E এ সম্পুৰ্ন ছবিখনলৈ উভতি যোৱাত সহায় কৰে আৰু এতিয়া যথেষ্ঠ ভাল হৈছে ।
10:52 মই স্কাই লেয়াৰ মই লেন্দ লেয়াৰ সংস্কৰন কৰাৰ দৰে সংস্কৰন কৰিব বিচাৰো ।
11:01 স্কাই লেয়াৰতো মাত্ৰ দ্বিবাৰ কৰক আৰু ওভাৰলে মোদলৈ পৰিবৰ্তন কৰক ।
11:08 এইতো বহুত বেছি হৈছে গতিকে মই অপাচিতি শ্লাইদাৰদাল অলপ তললৈ তানি আনিছো আৰু আমি আকাশখনত আৰু উজ্জ্ব্লতা পাইছো ।
11:22 আৰু এতিয়া মই ভাবো ছবিখন প্ৰায় সাজু হৈছে মাত্ৰ এটা বস্তুৰ বাহিৰে ।
11:29 ইয়াত এই ঘৰতোৰ বেৰখন বহুত গাঢ় হয় ।
11:33 এইতোয়ে ছবিখন ক’লা হোৱাৰ আৰু ধূনীয়া হোৱাৰ কাৰন হয় ।
11:38 দজিং (Dodging) আৰু বাৰ্নিং (burning) অন্ধকাৰ কোঠালিৰ দিনবোৰৰ পৰা পোৱা এটা সংজ্ঞা হয়,য’ত আপোনালোকে এখন ছবি আপোনালোকৰ হাত ধৰি নতুবা কাগজ নতুবা অন্য কিবা এটা এনলাৰ্জাৰৰ পোহৰৰ কিৰনত এনলাৰ্জাৰ আৰু ফোতোগ্ৰাফিক পেপাৰ মাজত ধৰি ক’লা কৰিব পাৰিব আৰু বাৰ্নিং তাৰ বিপৰিত হয় ।
12:02 তাত আপোনালোকে এখন কাগজ লওক আৰু এটা ফুটা নিৰ্দিষ্ট আকাৰত ইয়াৰ ভিতৰত কাটি লওক আৰু গতিকে কিছুমান পোহৰ অন্য ছবিখনৰ অন্য কিছুমান অংশত সংস্কৰন কৰক।
12:15 এইতো প্ৰায় বিৰক্তিদায়ক পদক্ষেপ হয় কি সময়ত কি পদক্ষেপ কৰা গৈছে চায় উলিৱাতো আৰু আপোনালোকক তাৰ বাবে বহুত পৃষ্ঠাৰ কাগজৰ প্ৰয়োজন হব আৰু যেতিয়া আপোনালোকে যদি এনেকুৱা পদ্ধতি চাব বিচাৰে,মই আপোনালোকক ৱেল ফোতোগ্ৰাফাৰ ফ্লিম চাব উপদেশ দিও।
12:36 এইখন এখন জেমচ্‌ৰ বিষয়ে চিনেমা আৰু এইখন এখন ভয়ানক চিনেমা এই অন্ধকাৰ কক্ষৰ দৃশ্যৰ অভিহনে ।
12:45 মই সচাকৈয়ে আপোনালোকক সেই চিনেমাখন পৰামৰ্শ কৰো।
12:49 এতিয়া দজিং আৰু বাৰ্নিং প্ৰনালী চোৱা যাওক ।
12:52 ইয়াত তুল বক্সত আমাৰ দজ্‌ আৰু বাৰ্ন আহিলা আছে কিন্তু মই আকৌ লেয়াৰৰ সৈতে কাম কৰিব বিচাৰো ।
13:02 মই এটা নতুন লেয়াৰ যোগ কৰিছো আৰু মই ইয়াক ব’গাৰে ভৰাব বিচাৰো ।
13:09 মই ৰঙৰ চেনেললৈ গৈছো আৰু মই ৫০% ধূসৰ বৰনৰ বাবে আৰু ১২৮% অন্য চেনেলৰ বাবে ৰাখিছো ।
13:21 এই ধূসৰ বৰন ৫০% ধূসৰ বৰনৰ আৰু মই লেয়াৰ মোদতো অভাৰলেলৈ পৰিবৰ্তন কৰিছো আৰু আপোনালোকে দেখিছে যে একোৱে পৰিবৰ্তন হোৱা নাই ।
13:35 .এতিয়া মই ৰংবোৰ ক’লা আৰু ব’গালৈ পৰিবৰ্তন কৰিছো আৰু এদাল ব্ৰাচ নিৰ্বাচন কৰিছো ।
13:45 এই ব্ৰাচৰ আকাৰ প্ৰায় সঠিক হৈছে।কাৰন মই অপাচিতি ৩০% নতুবা তাৰ সমান কমাইছো ।
13:55 এতিয়া মই নিচ্চিত হব পাৰো যে মোৰ নতুন লেয়াৰতো নিৰ্বাচন হৈ আছে আৰু পিছফালৰ ৰং ব’গা ৰঙলৈ আৰু আগফালৰ ৰং ক’লা ৰঙলৈ পৰিবৰ্তন কৰক আৰু মই ইয়াত বেৰখন ৰং দিবলৈ আৰম্ভ কৰিছো ।
14:19 আৰু সম্ভবত আপোনালোকে ইয়াক দেখা পাইছে কম্প্ৰেচনে ইয়াৰ কাম কৰিছে আৰু বেৰৰ কাষবোৰ উজ্জ্বল হৈছে ।
14:36 এই পদ্ধতিতোক দজিং বুলি কোৱা হয় কাৰন মই পোহৰতো ফোতোগ্ৰাফিক পেপাৰত ৰখিছো আৰু গতিকে বেৰখন উজ্জ্বল হৈ পৰিছে ।
14:49 আপোনালোকে যেতিয়া ইয়াত লেয়াৰতোত চাব আপোনালোকে দেখা পাব যে মই ইয়াত ব’গা ঠাই পাইছো আৰু ছবিখনৰ অন্য কিছুমান অংশও আছে যিটো কিছুপৰিমানে উজ্জ্বল হব পাৰিলে হয় ।
15:03 উদাহৰনস্বৰূপে সাগৰৰ পাৰৰ শিলবোৰ ।
15:09 সকোলোতকৈ ভাল পথটো ছবিখনত সেই অংশতো ডাঙৰকৈ চোৱা হব আৰু মই চাব পাৰো যে এতিয়া মই বেৰখন উজ্জ্বল বনাইছো আৰু জেপেগ ক’মপ্ৰেচনৰ (JPEG compression) বাবে গঠনতো প্ৰায় গুছি গৈছে।
15:25 কিন্তু মই সেইটো ৰং সলাই মেৰামতি কৰিব পাৰো আৰু তাৰ বাবে চুটি চাবিকাছি হৈছে এক্স কি(‘X’ key) আৰু ইয়াত এইতো কিছু গাঢ় কৰক ।
15:44 মই অপাচিতি শ্লাইদাৰদাল অলপ তললৈ তানি অনাতো উচিত হব আৰু এইতো ঠিকে আছে ।
15:54 মই ভাবো অনুভুমি বহুত বেছি উজ্জ্বল গতিকে মই সেই অংশতো ৰং কৰাৰ বাবে ব্ৰাচৰ ঘুৰনীয়া আকাৰ মিলাম আৰু ক’লা ৰং ছবিখনৰ সেই অংশটো গাঢ় কৰাৰ বাবে ৱ্যবহাৰ কৰিম ।
16:34 মই ছবিখনৰ মাজেৰে এক্স কি(‘x’ key) ৰ সহায়ত পৰিবৰ্তনৰ সৈতে কাম কৰিব পাৰো কাম কৰিব পাৰো আৰু এইতো কিছু গাঢ় কৰক ।
16:53 মই ভাবো সেইতো বহুত বেছি হৈছিল আৰু মই তাত কি কৰি আছো তাৰ বিষয়ে সম্পূৰ্ন নিচ্চিত নহয় ।
17:00 গতিকে পদক্ষেপটো নহোৱা কৰক ।
17:03 আপোনালোকে কৌশলতো দেখা পাইছে যে মই এটা লেয়াৰ তৈয়াৰ কৰিছো আৰু এইতো মধ্যমিয়া ধূসৰ বৰনৰ নতুবা ১২৮% প্ৰত্যক চেনেলৰ বাবে তৈয়াৰ কৰক আৰু লেয়াৰ মোদতো অভাৰ্লে মোদলৈ পৰিবৰ্তন কৰক ।
17:17 মধ্যমিয়া ধূসৰ বৰন আৰু অভাৰলে মোদে একো কৰা নাই আৰু আপোনালোকে ছবিখনৰ ভিতৰত ব’গা আৰু ক’লা ৰঙেৰে ৰং কৰিব পাৰিব ।
17:26 যেতিয়া ব’গা ৰঙেৰ ৰং কৰা যায় আপোনালোকে ছবিখন কিছু উজ্জ্বল বনায় আৰু ক’লা ৰঙেৰে গাঢ় বনায় ।
17:36 মই ভাবো এতিয়া এই ছবিখন সংস্কৰনৰ সৈতে সচাকৈয়ে সম্পুৰ্ন হৈছে ।
17:42 মই ইয়াৰ ওপৰত আকৌ কাম নকৰো মাত্ৰ আপোনালোকৰ কিছুমানে সংস্কৰনত ভুল বিচাৰি পোৱাৰ বাহিৰে যিটো মই আজি কৰিলো ।
17:53 মই আশা কৰো মই সেইটো কৰা নাই আৰু লেয়াৰতো দদ্‌জ আৰু বাৰ্ন হিচাবে নামাংকন কৰিছো ।
18:10 আজিৰ বাবে এইখিনিয়ে যঠেষ্ট ।
18:13 আপোনালোকে যদি মতামত পঠাব বিচাৰে অনুগ্ৰহ কৰি info@meetthegimp.org লৈ লিখক আৰু অধিক সংবাদৰ বাবে http://meetthegimp.org লৈ যাওক ।
18:33 মই আপোনালোকৰ পৰা শুনিবলৈ ভাল পাম ।
18:36 আপোনালোকে কি ভাল পালে,মই আৰু কি বেছি ভাল কৰিব পাৰো,আপোনালোকে ভবিষ্যতত কি চাব বিচাৰে মোক কওক ।
18:46 এইটো বৈজয়ন্তী ডেকা স্পোকেন টিতৰিয়েলৰ বাবে দাবিং কৰি আছো ।

Contributors and Content Editors

Baijayanti, Mousumi