GIMP/C2/Adjusting-Colours-with-Curves-Tool/Oriya

From Script | Spoken-Tutorial
Revision as of 17:42, 6 April 2017 by PoojaMoolya (Talk | contribs)

(diff) ← Older revision | Latest revision (diff) | Newer revision → (diff)
Jump to: navigation, search
Time Narration
00:24 Meet The GIMPକୁ ସ୍ୱାଗତ.
00:26 ଆଜିର ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ Raw କନଭର୍ଟ ବିଷୟରେ ନୁହେଁ, ବରଂ ପ୍ରକୃତ ଶୋ’ କରିବାବେଳେ ନୂଆ କୋଡିଙ୍ଗ୍ ଏବଂ ଗତ ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ ରୁ କିଛି ତ୍ରୁଟି ସଂଶୋଧନ ବିଷୟରେ ଅଟେ
00:40 ମୁଁ ଆପଣଙ୍କୁ, ଏହି ଇମେଜ୍ ବିଷୟରେ କିଛି କହିବାକୁ ଚାହୁଁଛି
00:44 ଏହି ଶୋ’ ରେକର୍ଡିଙ୍ଗ୍ କରିବା ସମୟରେ ମୁଁ କିଛି ଅତିରିକ୍ତ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିଛି
00:50 ଯେପରି ଆପଣ ଦେଖିପାରୁଛନ୍ତି ଯେ, ସମୁଦ୍ର ସାମାନ୍ୟ ଫିକା ଦେଖାଯାଉଛି ତଥା ସେଥିରେ ବେଶୀ କିଛି ସ୍ପଷ୍ଟତା ନଥାଇ କେବଳ ଗ୍ରେ ଅଛି ଏବଂ ଯେତେବେଳେ ମୁଁ, ଏଠାରେ ଥିବା Sea Layer ଓ ଅନ୍ୟ ଲେୟର୍ସକୁ ବନ୍ଦ କରେ, ସମୁଦ୍ରରେ କିଛି ସ୍ପଷ୍ଟତା ଆପଣ ଦେଖିପାରିବେ
01:17 ଏବଂ ଯେତେବେଳେ ମୁଁ ଲେୟର୍ ମାସ୍କକୁ ଦେଖେ, ଆପଣ ଦେଖିପାରିବେ ଯେ, ମୁଁ ଗୋଟିଏ Layer Mask ବ୍ୟବହାର କରିଛି, ଯାହା, ମୁଁ ଦେଖାଇବାକୁ ଚାହୁଁଥିବା ଏରିଆ ପାଇଁ ଅଧିକାଂଶ ଗ୍ରେ ଅଟେ
01:30 ତେଣୁ, ଚାଲନ୍ତୁ ଏହାକୁ ପୁଣିଥରେ କରିବା.
01:37 ମୁଁ Sea Layerକୁ ଡିଲିଟ୍ କରି Background Layerର ଏକ କପୀ ତିଆରି କରିଛି
01:44 ଲେୟର୍ ନାମ ମୁଁ Sea ଦେଇଛି ଏବଂ ତାକୁ Sky ତଳେ ଓ Land ଉପରେ ରଖିଛି
01:57 ମୋ ପାଖରେ ଥିବା ଲେୟର୍ ସହିତ ମୁଁ କାମ କରିପାରିଥା’ନ୍ତି, କିନ୍ତୁ ମୋତେ ଭଲ ପରିଣାମ ମିଳିପାରିନଥା’ନ୍ତା, କାରଣ ମୁଁ ସମୁଦ୍ରକୁ ଟିକିଏ ଗାଢ କରିବା ପାଇଁ Curves Tool ବ୍ୟବହାର କରିଛି
02:10 ଆଉ ତାହା ସହିତ, ମୁଁ ଅନେକ ରଙ୍ଗ ସୂଚନାକୁ ନଷ୍ଟ କରିଦେଇଛି, ଯାହା ଏହି ଲେୟର୍ ରେ ଅଛି ଏବଂ ମୁଁ ଏହି ମାର୍ଗରେ ଏଠାରେ ଭଲ ପରିଣାମ ପାଇବି
02:24 ଏବେ, ମୁଁ ପୁଣିଥରେ Sea ଲେୟର୍ ରେ Layer Mask ଯୋଗକରିଛି. ମୁଁ, Gray Scal Copy of the Layer ବ୍ୟବହାର କରି ତାକୁ ଆଡ୍ କରିବି
02:35 Show Layer Mask ଉପରେ କ୍ଲିକ୍ କରି ମୁଁ ଲେୟର୍ ମାସ୍କକୁ ଏଡିଟ୍ କରିବି
02:41 ମୁଁ Curves Tool ବ୍ୟବହାର କରିବି ତଥା ଏହାକୁ ତଳକୁ ଟାଣିବାର ସମାନ ପ୍ରକ୍ରିୟାର ପୁନରାବୃତ୍ତି କରିବି, କିନ୍ତୁ ଏଥରକ ମୁଁ ଏହି ଉପର କର୍ଭକୁ ଉପରକୁ ଟାଣିବି
03:01 ମୋ ପାଖରେ ଏବେ ଲେୟର୍ ମାସ୍କ ଅଛି, ଯାହା ସମୁଦ୍ର ଓ ଆକାଶ କ୍ଷେତ୍ର ପାଇଁ ପ୍ରାୟ ଧଳା ଏବଂ ଭୂମି ପାଇଁ ପାଖାପାଖି କଳା
03:12 ଏଠାରେ ହଜିଥିବା କିଛି ସଂରଚନା ସଂଶୋଧନ କରିବା ପାଇଁ ମୁଁ Brush Tool ସିଲେକ୍ଟ କରି ଏଠାରେ ଏକ ବଡ଼ ବ୍ରଶ୍ ର ଚୟନ କରିବି ଏବଂ କଳା ରଙ୍ଗରେ ଭୂମି କ୍ଷେତ୍ରକୁ ପେଣ୍ଟିଙ୍ଗ୍ କରିବା ଆରମ୍ଭ କରିବି
03:30 ମୁଁ, କଳା ରଙ୍ଗରେ ସମୁଦ୍ର ଲେୟରକୁ ପେଣ୍ଟ କରିବାକୁ ଚାହୁଁନାହିଁ. ତେଣୁ, ମୁଁ Foreground ଓ Background Color ବଦଳାଇବି
03:39 ଏବଂ ସମୁଦ୍ର କ୍ଷେତ୍ରକୁ ଯାଇ ଧଳା ରଙ୍ଗରେ ପେଣ୍ଟ କରିବା ଆରମ୍ଭ କରିବି. ମୁଁ ଭାବୁଛି, ମୋତେ ଏହାକୁ ଟିକିଏ ନରମରେ କରିବା ଦରକାର
03:56 ଏଠାରେ ଥିବା ଏହି ଏରିଆ, ମୁଁ ଭାବୁଛି ବହୁତ ଭଲ ଅଛି, କିନ୍ତୁ ଆପଣ ତାକୁ ପରେ ସଂଶୋଧନ କରିପାରିବେ
04:04 ତେଣୁ, ଏକ ନରମ ବ୍ରଶ୍ ଚୟନ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ଦେଖନ୍ତୁ ଯେ, ଏଠାରେ ଯେପରି ଏହି ଧାରକୁ ଉତ୍ତମ କରିବା
04:21 ମୁଁ ଯେତେବେଳେ Show Layer Maskକୁ ଡିସାବଲ୍ କରେ, ସେତେବେଳେ ଆମେ ଭୂମି ଓ ସମୁଦ୍ର ମଝିରେ ଥିବା ବର୍ଡର୍ ଉପରେ ଷ୍ଟ୍ରେଚ୍ ସିନ୍ ଦେଖିପାରିବା
04:32 ଇମେଜ୍ ଉପରେ ଯୂମ୍ କଲେ ଆପଣ ସେଥିରେ ଏକ ହାଲୋ ଦେଖିପାରିବେ, ଯେଉଁଠାରେ ଲେୟର୍ ମାସ୍କ ଓ ଲେୟର୍ ଏକାଠି କାମ କରନ୍ତି ନାହିଁ. ମୁଁ ତାହା ଉପରେ ପରେ କାମ କରିବି
04:50 ଏବେ ମୁଁ, Shift+Ctrl+E ଦାବି ଫୂଲ୍ ଇମେଜକୁ ଫେରିଯିବି
04:58 ମୁଁ Curves Tool ସିଲେକ୍ଟ କରିବି ଓ ଦେଖିବି ଯେ, ମୁଁ Layer Mask ସିଲେକ୍ଟ କରିଛି କି ନାହିଁ ତଥା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଇମେଜ୍ ଦେଖିବା ପାଇଁ Sky Layer ମିଶାଇବି. ଏବେ ମୁଁ, ଇମେଜ୍ ଉପରେ କ୍ଲିକ୍ କରି କର୍ଭଗୁଡ଼ିକ ସହିତ କାମ କରିବି
05:28 ଆପଣ ଏବେ ଦେଖିପାରିବେ ଯେ, ଭୂମି ଓ ସମୁଦ୍ର ମଝିରୁ ହାଲୋ ଉଭାନ୍ ହୋଇଯାଇଛି, କିନ୍ତୁ ଏବେ ସମୁଦ୍ର ପୁଣିଥରେ ଫିକା ହୋଇଗଲା
05:40 ମୁଁ, ଏଠାରେ ଥିବା କର୍ଭକୁ ଉପରକୁ ଟାଣିବି ଓ ଏଠାରେ ମୁଁ ଏକ ସ୍ପଷ୍ଟ ସମୁଦ୍ର ପାଇଲି
05:52 ଆଉ ମୁଁ ଭାବୁଛି, ମୋତେ ଏହାକୁ ଅଧିକ କରିବା ଉଚିତ ନୁହେଁ
06:07 ସମୁଦ୍ର ଉପରେ ମୁଁ ସୂର୍ଯ୍ୟ ଚମକ, ବାଦଲ ଛାଇ, ବିଭିନ୍ନ ଢେଉ ନିର୍ମାଣ ଏବଂ ସମୁଦ୍ର ଉପରେ ଥିବା ହାଲୁକା ନୀଳ ରଙ୍ଗ ଦେଖିପାରୁଛି
06:22 ଆକାଶର ଧାରରେ ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ ଜିନିଷ ସହିତ ସାମାନ୍ୟ ସମସ୍ୟା ଅଛି, କାରଣ ଆକାଶ ଅଧିକ ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ ହୋଇଯାଇଛି. ମୁଁ ପରବର୍ତ୍ତୀ ପଦାଙ୍କଗୁଡ଼ିକରେ ସେହି ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନ କରିଦେଇପାରିବି
06:41 ଠିକ୍ ଅଛି, ମୁଁ Curves Toolର ପ୍ରଭାବ Opacity Slider ସହିତ ଆଡଜଷ୍ଟ କରିପାରିବି ଏବଂ ମୁଁ ଭାବୁଛି, ଭଲ ପ୍ରଭାବ ପାଇଁ ମୋତେ ଏହାକୁ ଅଳ୍ପ କରିବା ଉଚିତ
06:58 ଜନ୍ ଆର୍ନୋଲ୍ଡଙ୍କ ବ୍ରଡକାଷ୍ଟରୁ ଏକ ଟିପ୍ କୁହେ ଯେ, ଆମକୁ ପୂର୍ଣ୍ଣ ସମ୍ଭାବ୍ୟ ପରିମାଣକୁ ଏବଂ ତା’ପରେ ସ୍ଲାଇଡର୍ ଦ୍ୱାରା ତଳକୁ ଯିବା ଉଚିତ, କାରଣ ଆପଣ ଯେତେବେଳେ ତଳକୁ ଯାଆନ୍ତି ପ୍ରଭାବକୁ ଦେଖିବା ବହୁତ ସହଜ ହୋଇଥାଏ
07:17 ଆଉ ଆମେ ସହଜରେ ସଠିକ୍ ପରିମାଣର ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଇପାରିବା
07:22 ମୁଁ ଭାବୁଛି, ଆମେ ଏହି ଭାଗ ସହିତ ବହୁତ ଆଗକୁ ବଢିଗଲେ. ତେଣୁ, ମୁଁ ସ୍ଲାଇଡର୍ କୁ ତଳକୁ ଖସାଉଛି, ଆଉ ମୁଁ ଭାବୁଛି ଏତିକି ଠିକ୍
07:36 ହୋରିଯୋନ୍ ଉପରେ ଏହି ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ ଜିନିଷ କେଉଁଠାରୁ ଆସିଲା?
07:40 ମୁଁ Sky Layerକୁ ଡିସିଲେକ୍ଟ କରି ଦେଖିଲି, କିନ୍ତୁ ଏହା ସେହି କାରଣରୁ ହୋଇନାହିଁ
07:46 ତେଣୁ, ମୁଁ Sea Layer ଡିସିଲେକ୍ଟ କରି ଜାଣିଲି ଯେ, ଏହା Sea Layer କାରଣରୁ ହୋଇଛି
07:52 ମୋତେ, ଏଠାରେ ଥିବା ଏହି ଭାଗକୁ ଗାଢ କରିବାକୁ ହେବ
07:55 ଆଉ ତାହା କରିବା ପାଇଁ, ମୁଁ Gradient Tool ବ୍ୟବହାର କରିବି
07:59 ମୁଁ, Layer Mask ସିଲେକ୍ଟ କରି ଟୂଲ୍ ବକ୍ସରୁ Gradient Tool ସିଲେକ୍ଟ କରିବି ଏବଂ ମୁଁ, ଭୂମି ଭାଗକୁ ଧଳା ଓ ଆକାଶ ଭାଗକୁ କଳା କରିବା ସହ ଏଠାରେ ବର୍ଡର୍ ରଖିବାକୁ ଚାହୁଁଛି
08:21 Gradientଟି ପୂରା ଧଳାରୁ ଆରମ୍ଭ ହୋଇ କଳାରେ ଶେଷ ହୁଏ
08:29 ତେଣୁ, ମୁଁ ଏହି ଭାଗ ଉପରେ ଯୂମ୍ କରିବି. Gradient Tool ସିଲେକ୍ଟ କରି ଏଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରିବି
08:38 ଲାଇନ୍ ତିଆରି କରିବାବେଳେ, ସରଳ ରେଖା ପାଇବା ପାଇଁ ମୁଁ Ctrl କୀ ଓ ବାମ ମାଉସ୍ ବଟନ୍ ଦାବି ଭିଡ଼ିବି ଓ ବଟନ୍ କୁ ଏଠାରେ ଛାଡ଼ିଦେବି
08:53 ଦେଖନ୍ତୁ, ଏହା କାମ କଲା! ହୋରିଯୋନ୍ ର ବ୍ରାଇଟନେସ୍ ଚାଲିଗଲା ଏବଂ ଆପଣ ଦେଖିପାରିବେ ଯେ, ଭୂମିର ଲେୟର୍ ମାସ୍କ ମଧ୍ୟ ଚାଲିଗଲା
09:06 ଚାଲନ୍ତୁ, ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଇମେଜ ଉପରେ ନଜର ପକାଇବା. ଦେଖନ୍ତୁ. ଆମର ସମସ୍ତ ଏଡିଟ୍ ଗୁଡ଼ିକ ଚାଲିଯାଇଛି
09:18 ହୋରିଯୋନ୍ ସହିତ କାମ କରିବାର ଏହା ଭଲ ମାର୍ଗ ନୁହେଁ. ତେଣୁ, ମୁଁ ଏଠାରେ ଏହି ପଦାଙ୍କକୁ Undo କରୁଛି
09:27 ଏବେ, ପ୍ରଥମେ ମୁଁ ଆୟତକ୍ଷେତ୍ରକୁ ସିଲେକ୍ଟ କରିବି ଏବଂ Layer Mask ସିଲେକ୍ଟ ହୋଇଛି କି ନାହିଁ ଦେଖିବି ତଥା ଆକାଶ ଭାଗରେ ଆୟତକ୍ଷେତ୍ର ଆଙ୍କିବି
09:41 ଆୟତକ୍ଷେତ୍ର ଆଙ୍କିସାରିବା ପରେ, ମୁଁ ତାହା ଭିତରେ ଏଡିଟ୍ କରିପାରିବି, ଆଉ ଲେୟର୍ ମାସ୍କର ବାକିକିଛି ପ୍ରଭାବିତ ହେବନାହିଁ
09:54 ମୁଁ ପୁଣିଥରେ ସମାନ ପ୍ରକ୍ରିୟାର ପୁନରାବୃତ୍ତି କରିବି
10:00 ଏଠାରେ ଥିବା ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ ଭାଗ ଉପରେ ଯୂମ୍ କରି Layer Mask ସିଲେକ୍ଟ କରନ୍ତୁ
10:07 ମୁଁ କଳାକୁ ଉପରେ ଓ ଧଳାକୁ ତଳେ ରଖିବାକୁ ଚାହୁଁଛି. ତେଣୁ, ମୁଁ ଏଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ସିଧା ଉପରେ ଥିବା ହୋରିଯନ୍ କୁ ଯିବି. ଆପଣ ଏବେ ଦେଖିପାରିବେ ଯେ, ସମୁଦ୍ର କେବଳ ଧଳା ଅଛି ତଥା ଭୁମି ଓ ଆକାଶ କଳା
10:33 ସମସ୍ତ ସିଲେକ୍ସନ୍ କୁ ଡିସାବଲ୍ କରିବା ପାଇଁ Shift+Ctrl+A ଦାବନ୍ତୁ ଏବଂ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଇମେଜକୁ ଫେରିଯିବା ପାଇଁ Shit+Ctrl+E ଦାବନ୍ତୁ. ଏବେ ବହୁତ ଭଲ ହେଲା
10:52 ମୁଁ ଯେପରି Land Layer ଏଡିଟ୍ କରିଥିଲି, ସେହି ମାର୍ଗରେ Sky Layerକୁ ମଧ୍ୟ ଏଡିଟ୍ କରିବାକୁ ଚାହୁଁଛି
11:01 Sky Layerକୁ ଡବଲ୍ କରନ୍ତୁ ଏବଂ Overlay Modeକୁ ଯାଆନ୍ତୁ
11:08 ଏହା ବହୁ ଦୂରକୁ ଚାଲିଗଲା. ତେଣୁ, ମୁଁ Opacity ସ୍ଲାଇଡର୍ କୁ ସାମାନ୍ୟ ଖସାଇବି. ଏବେ, ଆକାଶରେ ଆମ ପାଖରେ ଟିକିଏ ଅଧିକ କଣ୍ଟ୍ରାଷ୍ଟ ଅଛି
11:22 ଆଉ ମୁଁ ଭାବୁଛି, ଗୋଟିଏ ଜିନିଷ ବ୍ୟତୀତ ଆମର ଇମେଜ୍ ଏବେ ପାଖାପାଖି ପ୍ରସ୍ତୁତ
11:29 ଏଠାରେ ଥିବା ଘରର ଏହି କାନ୍ଥ ବହୁତ ଗାଢ ହୋଇଗଲା
11:33 ଏହା ହେଉଛି Dodging And Burning ପାଇଁ ମାମଲା
11:38 Dodging And Burning ହେଉଛି, ଅନ୍ଧାର ଘର ଦିନଗୁଡ଼ିକରୁ ବାହାରିଥିବା ଏକ ଶବ୍ଦ, ଯେଉଁଠାରେ ଆପଣ ଏକ ଛବିକୁ, ନିଜ ହାତ କିମ୍ୱା କାଗଜ କିମ୍ୱା ସେପରିକିଛି ଦ୍ୱାରା, ଏନଲାର୍ଜର୍ ଓ ଫୋଟୋଗ୍ରାଫିକ୍ ପେପର୍ ମଝିରେ ଧରି ଏନଲାର୍ଜର୍ ର ଲାଇଟ୍ ବିମ୍ ରେ

Dodge କରିପାରିବେ ଓ ତାହାର ବିପରୀତରେ ବର୍ନ ପରିପାରିବେ

12:02 ସେଠାରେ ଆପଣ ଏକ କାଗଜ ନିଅନ୍ତୁ ଓ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଢଙ୍ଗରେ ସେଥିରେ ଏକ କଣା କରନ୍ତୁ, ଆଉ ଇମେଜର କୌଣସି ଅନ୍ୟ ଭାଗରେ ଲାଇଟ୍ କୁ ଏଡିଟ୍ କରନ୍ତୁ
12:15 କେଉଁ ପଦାଙ୍କ କେତେବେଳେ କରାଯିବ, ଏହା ବୁଝିବା ବହୁତ କଠିନ ପ୍ରକ୍ରିୟା, ଆଉ ତାହାପାଇଁ କାଗଜର ଅନେକ ଫର୍ଦ୍ଦ ଦରକାର ଏବଂ ଯେତେବେଳେ ଆପଣ ଏହିପରି ପ୍ରକ୍ରିୟା ଆଡ଼କୁ ଦେଖନ୍ତି, ମୁଁ ଆପଣଙ୍କୁ ଏକ ଫିଲ୍ମ Well Photographer ଦେଖିବାର ପରାମର୍ଶ ଦେବି
12:36 ଏହି ଫିଲ୍ମ James ବିଷୟରେ ଅଟେ, ଆଉ ଏହା ଏକ ଚମତ୍କାର ଫିଲ୍ମ, ଏପରିକି ଏହା ବିନା ଏକ ଅନ୍ଧାର ଘର ଦେଖାଦିଏ
12:45 ମୁଁ ପ୍ରକୃତରେ ସେହି ଫିଲ୍ମ ଦେଖିବା ପାଇଁ ଆପଣଙ୍କୁ ପରାମର୍ଶ ଦେଇପାରେ
12:49 ଏବେ ଡଜିଙ୍ଗ୍ ଓ ବର୍ନିଙ୍ଗ୍ ପ୍ରକ୍ରିୟା ଦେଖିବା
12:52 ଏଠାରେ ଥିବା ଟୂଲ୍ ବକ୍ସରେ ଆମ ପାଖରେ Dodge and Burn Tool ଅଛି, କିନ୍ତୁ ମୁଁ ପୁଣିଥରେ ଲେୟର୍ ସହିତ କାମ କରିବାକୁ ଚାହୁଁଛି
13:02 ମୁଁ ଆଉ ଗୋଟିଏ ଲେୟର୍ ଆଡ୍ କଲି ଓ ସେଥିରେ ଧଳା ଫିଲ୍ କରିବାକୁ ଚାହୁଁଛି
13:09 କଲର୍ ଚାନେଲ୍ କୁ ଯାଇ ମୁଁ ଗ୍ରେ ପାଇଁ 50% ରଖିବା ସହ ଅନ୍ୟ ଚାନେଲ୍ ରେ 128% ରଖିବି
13:21 ଏହି ଗ୍ରେ କଲର୍ ହେଉଛି 50% ଗ୍ରେ. ମୁଁ Layer Modeକୁ Overlayରେ ବଦଳାଇବି, ଆଉ ଦେଖନ୍ତୁ, କିଛି ହେଲାନାହିଁ
13:35 ଏବେ ମୁଁ, ରଙ୍ଗ କଳା ଓ ଧଳାକୁ ବଦଳାଇବି ଏବଂ ଗୋଟିଏ Brush ସିଲେକ୍ଟ କରିବି
13:45 ଏହି ବ୍ରଶ୍ ଆକାର ପ୍ରାୟ ଠିକ୍ ଅଛି. କିନ୍ତୁ, ମୁଁ Opacityକୁ 30% କିମ୍ୱା ସେହି ପାଖାପାଖିକୁ ହ୍ରାସ କରିବି
13:55 ମୁଁ ବର୍ତ୍ତମାନ ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବି ଯେ, ମୁଁ ନୂଆ ଲେୟର୍ ସିଲେକ୍ଟ କରିଛି ଏବଂ Foreground କଲର୍ କୁ ଧଳାରେ ଓ Background କଲର୍ କୁ କଳାରେ ବଦଳାଇଛି, ଆଉ ଏହିଠାରୁ କାନ୍ଥ ରଙ୍ଗ କରିବା ଆରମ୍ଭ କରିବି
14:19 ବୋଧହୁଏ ଆପଣ ଏଠାରେ ଦେଖିପାରିବେ ଯେ, କମ୍ପ୍ରେଶନ୍ ତା’ର କାମ କରିସାରିଛି ତଥା କାନ୍ଥର ପାର୍ଶ୍ୱ ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ ହୋଇଯାଇଛି
14:36 ଏହି ପ୍ରକ୍ରିୟାକୁ Dodging କୁହାଯାଏ, କାରଣ ମୁଁ ଫୋଟୋଗ୍ରାଫିକ୍ କାଗଜ ଉପରେ ଲାଇଟ୍ କୁ ରଖୁଛି, ଯେଉଁଥିରୁ କାନ୍ଥ ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ ହୋଇଥାଏ
14:49 ଏଠାରେ ଥିବା ଲେୟର୍ କୁ ଦେଖନ୍ତୁ, ଏଠାରେ ଏକ ଧଳା କ୍ଷେତ୍ର ଅଛି ଏବଂ ଇମେଜର ଅନ୍ୟ କିଛି ଭାଗ ଅଛି, ଯାହା ସାମାନ୍ୟ ହାଲୁକା ହୋଇପାରିବ
15:03 ଉଦାହରଣସ୍ୱରୂପ, କୂଳରେ ଥିବା ପଥର
15:09 ସର୍ବୋତ୍ତମ ମାର୍ଗ, ଇମେଜ୍ ଉପରେ ଯୂମ୍ କରିବା ହୋଇପାରେ, ଆଉ ମୁଁ ଦେଖିପାରୁଛି ଯେ, ଏବେ ମୁଁ କାନ୍ଥକୁ ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ କରିଦେଇଛି ଏବଂ ନିର୍ମାଣଟି, JPEG କମ୍ପ୍ରେଶନ୍ କାରଣରୁ ପ୍ରାୟ ଚାଲିଯାଇଛି
15:25 କିନ୍ତୁ, କଲର୍ ବଦଳାଇ ମୁଁ ତାହାର ମରାମତି କରିଦେଇପାରିବି. କଲର୍ ବଦଳାଇବା ପାଇଁ ଶର୍ଟକଟ୍ କୀ ହେଉଛି X. ଆଉ ଏଠାରେ ଟିକିଏ ଗାଢ କରିବି
15:44 Opacity Sliderକୁ ମୁଁ ସାମାନ୍ୟ ଖସାଇବି. ଏତିକି ଠିକ୍ ଅଛି
15:54 ମୁଁ ଭାବୁଛି ହୋରିଯନ୍ ବହୁତ ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ ଦେଖାଯାଉଛି. ତେଣୁ, ସେହି ଭାଗକୁ ପେଣ୍ଟ କରିବା ପାଇଁ ମୁଁ ବ୍ରଶ୍ ର ବୃତ୍ତ ଆକାରକୁ ଆଡଜଷ୍ଟ କରିବା ସହ ଇମେଜର ସେହି ଭାଗକୁ ଗାଢ କରିବା ପାଇଁ କଳା ରଙ୍ଗର ବ୍ୟବହାର କରିବି
16:34 X କୀ ଦ୍ୱାରା ରଙ୍ଗ ବଦଳାଇବା ସହ ମୁଁ ଇମେଜ୍ ଉପରେ କାମ କରିପାରିବି ଓ ଏହାକୁ ଟିକିଏ ଗାଢ କରିବି
16:53 ମୁଁ ଭାବୁଛି, ଏହା ବହୁତ ହୋଇଗଲା ଏବଂ ମୁଁ ସେଠାରେ କ’ଣ କରୁଛି, ସେହି ବିଷୟରେ ମୁଁ ଏତେ ନିଶ୍ଚିତ ନୁହେଁ
17:00 ତେଣୁ, ପଦାଙ୍କକୁ Undo କରନ୍ତୁ
17:03 ଆପଣ ସେହି କୌଶଳ ଦେଖିପାରିବେ, ଯେଉଁଥିରୁ ମୁଁ ଲେୟର୍ ତିଆରି କରି ତାକୁ ମଧ୍ୟମ ଗ୍ରେ ଓ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଚାନେଲ୍ ପାଇଁ 128% କଲି ତଥା Layer Modeକୁ ବଦଳାଇ Overlay କଲି
17:17 ମଧ୍ୟମ ଗ୍ରେ ଓ Overlay Mode କିଛି କରେନାହିଁ ଏବଂ ଧଳା କିମ୍ୱା କଳା ସହିତ ଆପଣ ଇମେଜରେ ପେଣ୍ଟ କରିପାରିବେ
17:26 ଧଳାରେ ପେଣ୍ଟ କରିବା ସମୟରେ, ଇମେଜକୁ ଟିକିଏ ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ କରନ୍ତୁ; କଳା ସହିତ ଗାଢ କରନ୍ତୁ
17:36 ମୁଁ ଭାବୁଛି, ଏବେ ଇମେଜଟିର ଏଡିଟିଙ୍ଗ୍ ପ୍ରକୃତରେ ସରିଗଲା
17:42 ମୁଁ ଏହା ଉପରେ ଆଉ କାମ କରିବି ନାହିଁ, ଏତଦବ୍ୟତୀତ କି ଆପଣମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ କେତେଜଣ, ଆଜି ମୁଁ କରିଥିବା ଏଡିଟ୍ସରେ କିଛି ତ୍ରୁଟି କାଢ଼ିବେ
17:53 ମୁଁ ଆଶା କରୁଛି କି ମୁଁ ତାହା କରିନାହିଁ, ଆଉ ମୁଁ ଲେୟର୍ ନାମ Dodge And Burn ଦେଉଛି
18:10 ଆଜି ପାଇଁ ଏତିକି
18:13 ଯଦି ଆପଣ କିଛି ମତାମତ ଦେବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ତି, ତେବେ ଦୟାକରି info@meetthegimp.orgକୁ ଲେଖନ୍ତୁ. ଅଧିକ ବିବରଣୀ ପାଇଁ http://meetthegimp.orgକୁ ଯାଆନ୍ତୁ
18:33 ମୁଁ ଆପଣଙ୍କଠାରୁ ଜାଣିବାକୁ ଚାହୁଁଛି.
18:36 ଆପଣଙ୍କୁ କ’ଣ ଭଲ ଲାଗିଲା, ମୁଁ ଆଉ କ’ଣ ଭଲ କରିପାରିଥା’ନ୍ତି, ଭବିଷ୍ୟତରେ ଆପଣ ଆଉ କ’ଣ ଦେଖିବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ତି ମୋତେ କୁହନ୍ତୁ
18:46 ଆଇଆଇଟି ବମ୍ୱେ ତରଫରୁ ମୁଁ ପ୍ରଦୀପ ଚନ୍ଦ୍ର ମହାପାତ୍ର ଆପଣଙ୍କଠାରୁ ବିଦାୟ ନେଉଛି.

Contributors and Content Editors

PoojaMoolya, Pradeep